Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goed om te horen dattem het nog altijd doet ;-)

De mijne is vandaag binnengekomen in de garage! Maar volgens de leasemaatschappij kon het dan toch nog 14 dagen duren vooraleer ik er echt mee kon rijden.. al die administratie.. bwah :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jirre Bekijk Berichten
      bij mij hetzelfde.
      18 januari besteld en zou eind maart verwacht worden
      na het lezen van al deze 'goeie' berichten heb ik vandaag ook eens gebeld naar de dealer(hoofd dealer in gent).ik heb op 25 januari de sport tourer sport besteld met dvd800 in black saphire,park pilot voor en achter in de versie diesel 17CDTI met 110 als vermogen.ik vertelde van deze goeie berichten hier op het net en mijn wagen is voorzien op week 22(eind mei) en dit is nog steeds zo zei ie!!!!

raar die tegenstrijdige berichten???

Comment

• Ik vind dat de 1.3cdti en de 1.7cdti nogal veel verbruiken volgens dat ik hier lees..
        Ikzelf rij met de 2.0 en deze verbruikt gemengd nauwels 6.8l/100km en op autostrade zelfs maar 5.7. Rij gemengd met een volle tank volgens boordcomputer 850 km.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeebee1982 Bekijk Berichten
          Goed om te horen dattem het nog altijd doet ;-)

De mijne is vandaag binnengekomen in de garage! Maar volgens de leasemaatschappij kon het dan toch nog 14 dagen duren vooraleer ik er echt mee kon rijden.. al die administratie.. bwah :p
          Ik kan niet anders dan concluderen dat je een slechte leasemaatschappij hebt...14 dagen is echt wel om mee te lachen!

Mijne werd april vorig jaar afgeleverd in de garage en kon er na 2 à 3 dagen al om...om maar te zeggen...(ook via leasemaatschappij)

Comment

• Ik rijd mee mijne 1.7cdti 110pk 750km met een volle tank. Ik ben momenteel zéér tevreden van de sports tourer! Enig minpuntje vind ik toch dat het Infinity Sound System opeens luider lijkt te spelen. Maar het klinkt toch o zo heerlijk goed voor de rest!

Hahaha daarnet nog een leuke feature ontdekt :p. Ik was vergeten mijn pinker af te zetten en reed dus voort terwijl ik héél de tijd naar rechts pinkte. Opeens op de display bij de tellers de melding "Richtingaanwijzer vergeten!" + akoestisch geluid
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
              Ik rijd mee mijne 1.7cdti 110pk 750km met een volle tank. Ik ben momenteel zéér tevreden van de sports tourer! Enig minpuntje vind ik toch dat het Infinity Sound System opeens luider lijkt te spelen. Maar het klinkt toch o zo heerlijk goed voor de rest!

Hahaha daarnet nog een leuke feature ontdekt :p. Ik was vergeten mijn pinker af te zetten en reed dus voort terwijl ik héél de tijd naar rechts pinkte. Opeens op de display bij de tellers de melding "Richtingaanwijzer vergeten!" + akoestisch geluid
              die feature heeft Opel al meer dan 5 jaar...onze vectra c had dit ook...als slecht horende komt dat bij mij soms wel eens van pas

Comment

• leveringstermijn astra sports tourer

Oorspronkelijk geplaatst door Astradriver Bekijk Berichten
                Vandaag contact gehad met m'n dealer.
                Besteld op 5 februari en stond nu reeds op code 33.
                De aanvankelijke leverdatum van 30 mei was vervroegd naar 15 april!

Gaat het hier over een sports tourer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jirre Bekijk Berichten
                  bij mij hetzelfde.
                  18 januari besteld en zou eind maart verwacht worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vd-opel Bekijk Berichten
                    Yep.
                    Voor mij dus 9 weken en 6 dagen tussen besteldatum en geschatte leverdatum (5feb-15april), die normaal niet meer vertraagd kan worden aangezien al ingepland is wanneer hij in productie gaat. Eens op status 33 ligt leverdatum normaal vast, het is op status 25 dat het nog onduidelijk is wanneer hij naar 33 gaat als ik het goed heb.

Configuratie:
                    Astra Sports Tourer - 1.4t 140pk Sport - Flexride - AFL - Parkeersensoren voor-achter - ergnomische zetels - elektrische spiegels - ruimtebesparend reservewiel.

Best wel veel opties dus, maar toch geen van deze opties levert vertraging op blijkbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astradriver Bekijk Berichten
                      Yep.
                      Voor mij dus 9 weken en 6 dagen tussen besteldatum en geschatte leverdatum (5feb-15april), die normaal niet meer vertraagd kan worden aangezien al ingepland is wanneer hij in productie gaat. Eens op status 33 ligt leverdatum normaal vast, het is op status 25 dat het nog onduidelijk is wanneer hij naar 33 gaat als ik het goed heb.

Configuratie:
                      Astra Sports Tourer - 1.4t 140pk Sport - Flexride - AFL - Parkeersensoren voor-achter - ergnomische zetels - elektrische spiegels - ruimtebesparend reservewiel.

Best wel veel opties dus, maar toch geen van deze opties levert vertraging op blijkbaar.
                      Na de positieve berichten van AstraDriver heb ik ook even contact opgenomen met mijn verdeler.
                      Ongeveer rond dezelfde periode besteld (5/2). Het gaat over een ST Cosmo 1.3 (zonder extra opties)

De oorspronkelijke leverdatum van week 19 (begin mei) was zelfs verlaat tot week 23...
                      Dus ik denk dat AstraDriver echt wel geluk heeft!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicolasBE Bekijk Berichten
                        Na de positieve berichten van AstraDriver heb ik ook even contact opgenomen met mijn verdeler.
                        Ongeveer rond dezelfde periode besteld (5/2). Het gaat over een ST Cosmo 1.3 (zonder extra opties)

De oorspronkelijke leverdatum van week 19 (begin mei) was zelfs verlaat tot week 23...
                        Dus ik denk dat AstraDriver echt wel geluk heeft!
                        dat denk ik dus echt wel ook dat astradriver geluk heeft!!!!!normaal zou opel wel mogen voorzien dat de auto's afgewerkt worden volgens wanneer je de wagen besteld hebt.raar vind ik da,heb mijne 25/01 besteld en is mr voorzien week 22.dus nicolas zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Comment

• Bij mij staan er momenteel een kleine 3.000 km op en tot nu toe ben ik ook nog altijd supercontent van mijn Astra ST CDTI 125 pk Cosmo en wa opties

Pluspunten :
                          - Rijgedrag is heel goe, plakt als het ware aan de baan ivm met mijn vorige astra break ( heb verlaagd sportchasis nu en 18" velgen)
                          - De motor maakt toch minder lawaai dan mijn vorige ( de 100 pk 1.7 CDTI)
                          - De sportzetels zitten supergoe
                          - Interieur ( en exterieur ) is toch wel een streling voor het oog, blijf m heel knap vinden en ik vergelijk continu met andere auto's die ik zie rijden en dan vind ik de astra toch wel een van de mooiste breaks van het moment, zelfs mooier dan zijn grote broer, de insignia
                          Van collega' senz. ook heel positieve reacties, velen vinden m er heel sportief uitzien voor een "break"
                          - De cruisecontrol werkt veel beter dan in mijn vorige astra, nieuw systeem op het stuur werkt veel beter (vind ik) dan het vorige met die drukknop opzij
                          - De verwarming is enorm snel warm... tegen dak mijn straat uitrijd blaast m al warme lucht... heeel plezant in de winter...

Minpunten :
                          - Infinity soundsystem die met sommige songs toch wel volumeproblemen heeft ( luider, stiller, luider, stiller...) maar dit is nie bij allemaal. Op zich stoort het me niet heel erg maar had toch wel opgelost mogen zijn in model 2011 omdat dit blijkbaar al een lang gekend probleem is ( van bij de insignia dan toch )
                          - De ruitewissers vooraan, die wissen zo van binnen naar buiten dus als ik mijn vooruit besproei dan loopt het afgewiste water er langs mijn spiegels en zijruiten af dus de ruiten zijn dan wel proper maar mijn zijruiten hangen vol sproeivloeistof gemend met het vuil da m weggewist heeft...
                          - Mijn voorruit staat na een dikke maand al vol kleine krasjes... gewoon overdag valt dit nie op maar 's avonds en als de zon er op zit wel... denk dat het sproeisysteem van de voorruit hier voor iets tussen zit, die "verneveld" meer ipv echt een straal te "spuiten" waardoor ik denk dat er zo krassen ontstaan zijn door te weinig water in combinatie met zand... ( just my opinion hé )
                          - de lichtsensor werkt ook wel raar... Als ik de kennedytunnel inrijd schieten mijn lichten pas aan als ik bijna halfweg ben... rijd ik dan daarna op de ring van A'pen onder een brug die veeel kleiner is dan schieten ze direct aan... Ook overdag branden de lichten redelijk snel terwijl de zon al volop schijnt... Dit vond ik in mijn vorige astra beter werken
                          - Bij wegwerkzaamheden enz. kwam er op mijn vorige auto op de gps ( cd70) direct een knop waarmee je een alternatie route kon volgen, op de dvd 800 heb ik dit nog nie direct teruggevonden... m zegt wel dat er file is ofzo maar stelt zelf geen alternatieve route voor en da vind ik ook wel spijtig... De dynamische routebegeleiding staat geactiveerd... Kan mss een instelling zijn ofzo ?
                          - Knopjes voor bediening van de ruiten staan wel redelijk veel naar achter, moet mijn arm achteruitsteken om mijn ruiten open te doen...
                          - Electrische buitenspiegels klappen nie in bij het op slot doen van de auto... maar das nie zo erg voor mij persoonlijk, efkes op da knopje duwen en ze klappen ook in hé

Tot hierbij dus mijn eerste "bevindingen"... maar zoals reeds gezegd, ben nog steeds supercontent met mijn auto... heb er zelfs al een paar keer mijn motor voor in de garage laten staan om naarhet werk te rijden terwijl het buiten goe weer was en da wil wel al wa zeggen zenne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vd-opel Bekijk Berichten
                            ook hier gaat het om een astra sports tourer met sport uitvoering.
                            Enkele opties zoals infinity en parkeerhulp voor en achter. En het adv pack

Comment

• Ik vind die cruise control weer slechter dan in mijn GTC, vind het zeer ambetant dat ge eerst het systeem moet inschakelen alvorens het te activeren is. Dan hadde ze een knop moete maken die terug in zijn originele stand komt ipv dat kwikschakelaarke da er nu opsta.

Ik heb één vervelend rammeltje in de auto en dan komt van de voorste binnenverlichting. Dat trilt héél de tijd mee op de bass en in elk putje hoor je het. Je moet er maar lichtjes tegen duwen en dan stopt het trillen. Ik heb nu het lampje gedemonteerd gehad en de veren wat naar buiten geplooit zodat de lamp strakker vast zit in zijn behuizing. Morgen is rijden en hopen dat het weg is.

Heb al super véél reacties gekregen dat de Irmscher grill die ik geplaatst heb hem super strak staat! Van de week stond ik nog in de frituur en der was er daar één zo op verlekkerd zoiets maakt je dag dan weer helemaal goed!
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Kga trouwens wel eens van men oren maken in de garage over het Infinity Sound System want ik word er soms vervelend van dat ie ineens véél luider speelt. Kan toch niet voor een systeem van 600€ extra! Ik hoop dat er een betere versterker uitkomt waarbij het probleem verholpen is en dat ie vervangen kan worden.

Comment

Kga trouwens wel eens van men oren maken in de garage over het Infinity Sound System want ik word er soms vervelend van dat ie ineens véél luider speelt. Kan toch niet voor een systeem van 600€ extra! Ik hoop dat er een betere versterker uitkomt waarbij het probleem verholpen is en dat ie vervangen kan worden.
                                  Ik had ook al gedacht om dit te doen, gewoon om te zien wat het antwoord hierop is...

Comment

Ik vind die cruise control weer slechter dan in mijn GTC, vind het zeer ambetant dat ge eerst het systeem moet inschakelen alvorens het te activeren is. Dan hadde ze een knop moete maken die terug in zijn originele stand komt ipv dat kwikschakelaarke da er nu opsta.

Ik heb één vervelend rammeltje in de auto en dan komt van de voorste binnenverlichting. Dat trilt héél de tijd mee op de bass en in elk putje hoor je het. Je moet er maar lichtjes tegen duwen en dan stopt het trillen. Ik heb nu het lampje gedemonteerd gehad en de veren wat naar buiten geplooit zodat de lamp strakker vast zit in zijn behuizing. Morgen is rijden en hopen dat het weg is.

Heb al super véél reacties gekregen dat de Irmscher grill die ik geplaatst heb hem super strak staat! Van de week stond ik nog in de frituur en der was er daar één zo op verlekkerd zoiets maakt je dag dan weer helemaal goed!
                                    Da knopke da ge bedoeld da laat ik gewoon aanstaan, ik zet da nooit af... dan moet ge enkel maar op set klikken hé en + en - om te versnellen of te vertragen... As ik de auto af en terug aanzet dan blijft da gewoon geactiveerd...

Bij mij as ik m vollen bak open zet rammelt mijn gordelspanner links van mijn oor... as ik da tegenhoud dan stopt da ook... da lichtje da ge bedoeld daar ga ik ies op letten, is me nog nie opgevallen of dat da meerammelt of nie...

Comment

• btw die grille vind ik ook heel mooi staan, maar 't is ne firmawagen dus 'k mag der nie veel aan veranderen, de originele vind ik ook nie slecht staan...

Comment

• Kheb just ne mail naar Opel gestuurd over het Infinity Sound System. Kben ne keer curieus wa ze gaan terug sturen. Wss iet waar ge ni véél verder mee zijt :p.

Comment

Kheb just ne mail naar Opel gestuurd over het Infinity Sound System. Kben ne keer curieus wa ze gaan terug sturen. Wss iet waar ge ni véél verder mee zijt :p.
                                          Ik ook naar hier een mail gestuurd : opel.customercare@be.gm.com

Ben benieuwd maar 'k verwacht er nie veel van

Comment

Working...
                                          X