Oorspronkelijk geplaatst door Speedster2001
Bekijk Berichten
Ik hecht ook zéér veel belang aan de geluidskwaliteit in mijn wagen dus ik dacht ook. Als ik het Infinity Sound System erop neem dan zal het zeker in orde zijn. Had ik wel héél verkeerd gedacht. Dacht mss dat het wel zou wennen of dat ik een instelling verkeerd had staan. Niet dus! Exact een week na de aankoop stond mijn wagen alweer in de garage te pronken voor het geluidsschommeling probleem. Ik werd er echt super nerveus van en mega slecht gezind. Ik zette de radio op den duur gewoon zelfs af (en dan ergerde ik me weer aan elk rammeltje en tikje hahahaha ) Weet van mezelf dat ik een beetje autistisch ben op dat gebied . Het strafste van al is dat Opel gewoon ontkent dat er problemen zijn met dit systeem. Ze deden tegen mij alsof ik de eerste was die met dit probleem afkwam. Na véél roepen en tieren kwam er toch uit de bus dat er al meer mensen klacht hadden ingedient voor dit probleem. Maar ze vertikken het om er iets aan te doen. "Het is een systeemeigenschap mijnheer, het is ontworpen om zo te spelen!" "Misschien dat er een update komt maar dat kan ik u niet verzekeren". Dat krijg je dan als uitleg, gewoon niet willen toegeven dat de fout bij hun ligt. Ik snap niet dat zoiets door een kwaliteits controle raakt. Je betaald immers véél geld bij voor wat luidsprekers en een versterker.
Volgens mij ga je hetzelfde als mij tegemoet gaan. De eerste week probeer je erdoor te luisteren maar dat lukt al héél snel niet meer. Dien zowie zo klacht in bij de klantendienst en laat je niet afwimpelen want dat kunnen ze daar als de beste. Blijven terug bellen, mailen en blijven zeuren en zagen. Hopelijk krijg je er dan iets van hun gedaan. Maar je gaat zien dat de fout nooit bij hun gaat liggen. Ik heb gewoon zoveel geluk gehad met mijn dealer dat hij gratis die blaupunkt versterker wilde installeren als oplossing. Ik had hem de keuze gegeven:
- Héél het Infinity gebeuren verwijderen en de gewone radio erin
- Proberen met een nieuwe Infinity versterker
- Een aftermarket versterker erin steken
Ze hebben dus met het laatste ingestemt en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad hoor. Echt waar je mag bij mij komen luisteren als je wilt en je zal merken dat met mijn nieuwe versterker als véél beter en voller klinkt. Denk dat als je ook een aftermarket versterker wilt plaatsen je het beste een 5-6 kanaals versterker neemt. ik heb nu een 4 kanaals waardoor er sommige luidsprekers samen moesten gezet worden en even hard versterkt wordt. Geen enkel probleem hoor maar ik kan nu mijn voorste luidsprekers niet harder of stiller zetten dan de achterste. (als ik de voorste luidsprekers stiller zet dan gaat bij mij de woofer harder). Hoe het allemaal juist is aangesloten durf ik niet te zeggen want dat heeft de makanieker gedaan. Bij mij telt het enigste dat ik terug een mooi vol geluid heb in mijn wagen. Ik kan nu ook kiezen dat ik véél of weinig bass heb en alles netjes afstemmen naar mijn zin. Dat gaat bij de Infinity versterker ook niet. Dus het is echt een aanrader als je ook stiepelzot wordt van die geluidsschommelingen. Ik word er al terug nerveus van als ik er gewoon terug over typ.
Comment