Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Moet je eens kijken naar de U65 en UW4 tekening, dat is dezelfde radio A11 (zonder infinity) en daar word de X1 stekker naar de luidsprekers gebruikt. Bij dezelfde radio A11 met infinity word de X1 stekker gebruikt voor naar de ingang X3 voor de infinity versterker.
De infinity versterker heeft dus High input ingangen ! L+R front en L+R rear van stekker X1
Je zal bij een vervangende versterker op moeten letten dat ie dit wel heeft.
Misschien zit hem hier ook wel het probleem in van (sommige?) infinity versterkers, het regelen van dit ingangniveau voor de eindtrappen... Ander zou je bij hoge ingangsignalen mogelijk clipping krijgen van de signalen.
@Bjorn heb je dit probleem alleen als je geluid hard staat en bij hele dynamische muziek (flinke geluidniveau wijzigingen op harde stand van de radio) ?
Ik heb had het probleem als het volume boven de 38 kwam, maar ik denk dat het daaronder ook aanwezig is, alleen dat het dan niet echt hoorbaar is. Ik kon er mee leven tot volume 38, daarna werd ik gewoon stiepelzot en slecht gezind.
Ik zou toch ook uitkijken met de RE-Q5, deze is zogezegd speciaal voor Bose, en Infinity versterkers. Ik heb ne mail gekregen van het bedrijf Infinity zelf, die zeggen dat het eigenlijk geen Infinity versterker is!! Opel heeft enkel de naam gekocht! Dus wie weet wat voor brol dat ze erin gestoken hebben!
zie hier de mail: Beste Bjorn, wij begrijpen uw teleurstelling. Wij wisten niet eens dat Infinity een systeem in Opel heeft gemaakt. Laatst kwamen we bij toeval achter het feit dat Jeep ook een Infinity systeem aanbiedt. U moet van ons aannemen dat dit een ander bedrijf is binnen de Harman organisatie die niets met elkaar te maken hebben. De enige overeenkomst is dat we dezelfde naam gebruiken, te weten INFINITY. Wij kunnen dus geen update uitbrengen omdat we het product niet eens kennen. U moet hier toch echt voor bij Opel zijn (ook al staat de naam Infinity erop). Zij zijn verantwoordelijk om u een juist werkend systeem te leveren en het lijkt erop uit uw mail dat dat nog niet gebeurd is. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, René de Kluyver Harman Consumer
Ja he, ik denk dat de MTX RE-Q5 een goede keuze zou zijn. inclusief verzenden uit de USA 95 euro.
Als je het echt bij Infinity wilt houden zou je erachter een REF5350A van Infinity kunnen zetten (4 x 50 watt en 1 x 150 Watt), genoeg vermogen voor het setje Infinity Speakers (of zijn dit ook geen Infinity speakers......???)
Het ding is rond de 200 euro.
Maar er zijn zat 5 kanaals eindversterkers te koop..
Nu jij de oude versterker uit je auto hebt laten halen, staat er nergens op de printplaat wat het merk is of een typenummer ?
Nog een stukje over de MTX RE-Q5:
De MTX RE-Q 5 zorgt ervoor dat u via speakerdraden een High-Input creëerd en dat u zo kunt beschikken over hoogwaardige RCA-(tulp)-uitgangen. De RE-Q 5 is ontworpen om het bas-signaal te herstellen, omdat de meeste OEM-systemen de bas juist elimineren wanneer het volume toeneemt. Deze MTX RE-Q 5 is de oplossing, wanneer u versterkers wil aansluiten op uw OEM-installatie zullen deze optimaal functioneren. Alle geïntergreerde functies blijven behouden, zoals bijv. stuurwielbediening of het navigatiesysteem De RE-Q 5 heeft input en outputs voor; Front L + R, Rear L + R en Subwoofer. Gemakkelijk aan te sluiten en te bedienen.
Ja he, ik denk dat de MTX RE-Q5 een goede keuze zou zijn. inclusief verzenden uit de USA 95 euro.
Als je het echt bij Infinity wilt houden zou je erachter een REF5350A van Infinity kunnen zetten (4 x 50 watt en 1 x 150 Watt), genoeg vermogen voor het setje Infinity Speakers (of zijn dit ook geen Infinity speakers......???)
Het ding is rond de 200 euro.
Maar er zijn zat 5 kanaals eindversterkers te koop..
Nu jij de oude versterker uit je auto hebt laten halen, staat er nergens op de printplaat wat het merk is of een typenummer ?
Nog een stukje over de MTX RE-Q5:
De MTX RE-Q 5 zorgt ervoor dat u via speakerdraden een High-Input creëerd en dat u zo kunt beschikken over hoogwaardige RCA-(tulp)-uitgangen. De RE-Q 5 is ontworpen om het bas-signaal te herstellen, omdat de meeste OEM-systemen de bas juist elimineren wanneer het volume toeneemt. Deze MTX RE-Q 5 is de oplossing, wanneer u versterkers wil aansluiten op uw OEM-installatie zullen deze optimaal functioneren. Alle geïntergreerde functies blijven behouden, zoals bijv. stuurwielbediening of het navigatiesysteem De RE-Q 5 heeft input en outputs voor; Front L + R, Rear L + R en Subwoofer. Gemakkelijk aan te sluiten en te bedienen.
volgens mij zijn de infinity speakers gewoon standaard opel speakers.
volgens tis2000 hebben deze allemaal dezelfde benaming daarmee....
volgens mij zijn de infinity speakers gewoon standaard opel speakers.
volgens tis2000 hebben deze allemaal dezelfde benaming daarmee....
als da waar is, dan maak ik een proces van mijn zaak bij opel! in de aankoop brochure staat duidelijk vermeld dat ge hoogwaardige speakers krijgt die qua wattage zwaarder zijn dan de standaard. dus dan zouden ze geen poot hebben om op te staan!
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
als da waar is, dan maak ik een proces van mijn zaak bij opel! in de aankoop brochure staat duidelijk vermeld dat ge hoogwaardige speakers krijgt die qua wattage zwaarder zijn dan de standaard. dus dan zouden ze geen poot hebben om op te staan!
ik denk dat je het beste de speaker eens vergelijk van een gewone en een infinity systeem
dan weet je alles wat je moet weten.
Als je nu Astra Sports Tourer besteld (Nederland) wordt deze auto dan al het 2012 Modeljaar.
Ik heb mijn oog laten vallen op Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo 140Pk. Ik meende ergens gelezen te hebben dat deze voor Model jaar 2012 wordt geleverd met een stop/start systeem. Kan echter het artikel niet meer vinden.
Als je nu Astra Sports Tourer besteld (Nederland) wordt deze auto dan al het 2012 Modeljaar.
Ik heb mijn oog laten vallen op Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo 140Pk. Ik meende ergens gelezen te hebben dat deze voor Model jaar 2012 wordt geleverd met een stop/start systeem. Kan echter het artikel niet meer vinden.
Net iemand met een Insignia over de vloer gehad met het ISS aan boord, die man werd ook gewoon zot van zijn volumeschommelingen en kheb ze ook gehoord. Was idd net dezelfde als in mijn Astra. Die man was echt verstomd hoeveel bass er nu uit mijn speakers komen en hoe zuiver mijn systeem nu wel niet klinkt. Ik heb nu ook nog eens de vergelijking kunnen maken tussen mijn systeem en het ISS. Voor geen geld van de wereld zou ik nog willen wisselen met mijn instalatie.
Zou de mijne ook wel graag willen laten chippen, maar ik heb maar bang dat de boel dan kapot ga raken en natuurlijk zal de garantie ook vervallen. Dus ik zal het zo maar laten.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Zou de mijne ook wel graag willen laten chippen, maar ik heb maar bang dat de boel dan kapot ga raken en natuurlijk zal de garantie ook vervallen. Dus ik zal het zo maar laten.
Heb sinds 1 week ook een chip op mijn astra van racechip.
ben er best tevreden van motor is veel soepeler dan ervoor.
het is een 1.3 cdti met standaard 95 pk , na het chippen 124 pk en 273nm koppel.
ni slecht vind ik zelf.
heb ze besteld en 2dagen later was ze al geleverd. plaatsing was 5 min werk.
Is de chip makelijk te plaatsen en te vewijderen als de auto voor een beurt reparatie naar de dealer met?
En merk je de extra vermogen goed?
Ik ben in princiepe tevreden me het vermogen van de 1.3cdti maar ik zou het fijn vinden als hij bij het snel invoegen naar de links baan bij het inhalen wat sneller was
Deze week goed nieuws gekregen van mijn werkgever, na een 3tal maanden vol verlangen zitten wachten!
15-03: besteld (geschatte leverdatum 10-06)
08-06: komt toe bij werkgever
10-06: nummerplaat in orde
2x-06: klaar om af te halen (wrs vanaf woensdag 22-06)
Al bij al dus kleine 3 maand tot hij geleverd was, dikke drie maand eer ik ermee kan rijden
Astra 5d 1.7 Cosmo, 110pk in Black Saffire + business pack (dvd800,...)
Is de chip makelijk te plaatsen en te vewijderen als de auto voor een beurt reparatie naar de dealer met?
En merk je de extra vermogen goed?
Ik ben in princiepe tevreden me het vermogen van de 1.3cdti maar ik zou het fijn vinden als hij bij het snel invoegen naar de links baan bij het inhalen wat sneller was
Is slechts beschermkap op en af klikken , 1 fiche ontkoppelen. Echt maar 5 min werk.
Je voelt dat de motor een stuk vlotter is dan ervoor maar je moet niet verwachten dat hij gaat rijden als een 2.0 cdti maar is wel met een 1.7 cdti te vergelijken.
ik ben er tevreden van en voor de prijs moet je het niet laten.
Is slechts beschermkap op en af klikken , 1 fiche ontkoppelen. Echt maar 5 min werk.
Je voelt dat de motor een stuk vlotter is dan ervoor maar je moet niet verwachten dat hij gaat rijden als een 2.0 cdti maar is wel met een 1.7 cdti te vergelijken.
ik ben er tevreden van en voor de prijs moet je het niet laten.
mvg
aj, het gaat hier over een powerbox, dat is een groot verschil met chiptuning op maat hoor.
Dat klopt maar de prijs is ook wat anders dan een chip en de dealer (garantie) komt er niet achter omdat je hem voor elke beurt kunt verwijderen dat is met en chip niet mogelijk.
Comment