Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb me donderdag ook een Astra Sports Tourer 1.3cdti in de Sport uitvoering besteld met Gold Pack en Ergonomische sportzetels vooraan.

Dacht eerst een Technical Gray te nemen maar als ik een Waterworld Blue zag staan bij de dealer was ik direct verkocht.

Nu is het afwachten op nieuws van de leasing voor de leverdatum.

Comment

• Hallo

Ben nieuw op het forum, maar ik rij nu ongeveer 3 maanden met een zwarte Astra j ST 17CDTI 110PK in Enjoy uitvoering

Opties: - Connect Pack (Lederen stuur met cruise control, park Pilot achteraan, Lichtmetalen velgen 7JX17'' 5-spaaks,...)
      - park Pilot vooraan
      - Verstelbare armsteun
      - DVD 800 Navi

Auto rijd goed, maar ik heb helaas ook het probleem met de ruiten dat er water binnenkomt. Ook kan ik de passagierdeur vooraan niet langs buiten openen, maar hiervoor heb ik volgende week een afspraak in de garage.

Ondertussen heb ik de auto al verlaagd (4cm), heb ik al een subwoofer ingebouwd en een luchtfilter van K&N gestoken.
      Irmscher Grill heb ik ook al, maar krijg het toch niet over mijn hart om zelf in de auto te zagen

Vervolgens ben ik nu aan het uitkijken achter een proper setje velgen, maar het is toch moeilijk om een deftige velg te vinden die naar mijn goesting is.

MVG
      Tunnel_of_terror

Comment

• Achterbumper

Beste,

Door onoplettendheid heb ik een deukje in mijn achterbumper gereden..
        Het deukje is net iets te groot om te laten uitschuren en te herstellen.
        Heeft iemand van jullie een idee wat de prijs is van een nieuwe achterbumper?
        Het kleur is technical grey en er zitten parkeersensoren in verwerkt maar aan deze is niets mis?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Alvast bedankt

Ruben

Comment

• Ik heb nu 400km op de teller en hoewel ik de wagen heel fijn vind, vind ik de motor toch iets te weinig vermogen hebben, er zit ook precies een serieuze 'lag' op de turbo.

wat ik momenteel wel heb is dat hij nogal verbrand ruikt als ik uitstap. ik vermoed dat het de remmen zijn, maar vroeg me toch af of iemand anders ook dit heeft geroken bij de eerste kilometers.
          There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
            Ik heb nu 400km op de teller en hoewel ik de wagen heel fijn vind, vind ik de motor toch iets te weinig vermogen hebben, er zit ook precies een serieuze 'lag' op de turbo.

wat ik momenteel wel heb is dat hij nogal verbrand ruikt als ik uitstap. ik vermoed dat het de remmen zijn, maar vroeg me toch af of iemand anders ook dit heeft geroken bij de eerste kilometers.

Is het een diesel? De roetfilterregeneratie zorgt ook voor een verbrand luchtje.

Comment

• diesel inderdaad.... amai, echt aangenaam is dat soms niet

Comment

diesel inderdaad.... amai, echt aangenaam is dat soms niet
                maar wel noodzakelijk...je wilt niet dat die verstopt. De eerste 1000km reageert hij trouwens veel meer...dat is zo geprogrammeerd...daarna is het heel wat minder frequent...of je zou veel rond de kerk blijven toeren natuurlijk

Comment

Ik heb nu 400km op de teller en hoewel ik de wagen heel fijn vind, vind ik de motor toch iets te weinig vermogen hebben, er zit ook precies een serieuze 'lag' op de turbo.

In de Astra J vind ik het nochtans een grote verbetering tegenover in de vorige Astra, daar was die eerste dan ook nog is enorm kort ...

Geur is normaal.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• ok, bedankt voor de info

Comment

• Rammelend geluid

Hallo,

ik heb een Astra 1.7CDTI 125pk uit Januari 2010.
                      Ik word sinds kort een gerammel gewaar aan het rechter voorwiel van de wagen. Het geluid komt enkel voor als ik harder rij dan 100 à 110 km/h.
                      Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb al overal gekeken en zie niks los hangen.

Bedankt!

Rob

Comment

• Stabilisatiestang kapot mss?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tunnel_of_terror Bekijk Berichten
                          Stabilisatiestang kapot mss?
                          zou kunnen. daar moet ik is naar kijken.
                          Bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                            Heb me donderdag ook een Astra Sports Tourer 1.3cdti in de Sport uitvoering besteld met Gold Pack en Ergonomische sportzetels vooraan.

Dacht eerst een Technical Gray te nemen maar als ik een Waterworld Blue zag staan bij de dealer was ik direct verkocht.

Nu is het afwachten op nieuws van de leasing voor de leverdatum.
                            Ondertussen bericht gekregen, vermoedelijke leverdatum 21/11/2011

Comment

• hoe onnozel het mag lijken, maar die stuurverwarming vind ik echt zalig, voor de rest vind ik enkel de motor wat tegenvallen bij het schakelen, er lijkt dan een drop van het vermogen plaats te vinden en het duut té lang naar m'n goesting eer die terug power heeft, ook hernemen is niet echt vlot te noemen, hopelijk betert dit naarmate hij meer ingereden wordt.

Comment

• 21000km erop zitten nu. Net terug van frankrijk. Vind persoonlijk dat hij veel pittiger is geworden. ik ben verrast dat mijn 110pk diesel zonder problemen 130 (en nog kunnen klimmen) de snelwegen omhoog kan duwen! 6de vitesse en cruisecontrol. (had dit persoonlijk niet verwacht)

De vermogensdrops bij het schakelen blijven nog hetzelfde. en de lag van turbo merk ik ook op. Alhoewel het wel goed aanvoelt wnnr hij aanslaat. Naar het schijnt moet je de gaspedaal volledig indrukken om het volledige vermogen te krijgen. Of het waar is?? i don't know

but still, i like the car !!

Comment

• Hey guys... lang geleden daj ier nog ies gepost heb hé maar bij deze :
                                  Momenteel staat er 14.000 km op de teller en m heeft ondertussen 1x in de garage gestaan om paar dingen te "herstellen" :

- Tijdje geleden kreeg ik melding " verminderd motorvermogen, dringend service nodig" -> krijg melding nie meer nadat m binnengeweest is, wa probleem was wisten ze me nie te vertellen in de garage

- Mijn linkerspiegel is eens defect geweest bij het uitklappen ( electrtische spiegel ) -> hersteld in garantie

- Bij hevige regenval water binnen langs vooraan... -> ook opgelost blijkbaar gekend probleem bij de eerste die van den band kwamen ( liep langs vloerbekleding voorste passagier naar binnen, matje was doorweekt en gaf serieuze stank... gelukkig volledig weg nu met matje te wassen en volledig te laten drogen )

- Lichtsensor ben ik nie content van, gaat veeeel te laat aan en soms veeeeel te vroeg... heeel raar, gezegd in garage maar nog nie opgelost tot nu toe. ( bv. in kennedytunnel gaat m pas aan as ik bijna in de helft ben, brugske onder justitiepaleis antw. gaatm zelfs nie aan ook al sta ik stil in het "donker", zo op tye lossen zijn door mede forummer door de lichtsensor volledig te vervangen... )

- zetel klikt zo precies wa als ik bochten naar links of rechts pak... nie echt storend voor mij en het is ook niet altijd dus nie gezegd tegen garage, maar volgende keer wel eens vermelden

- heb bij automatische klimaatregeling probleem da mijn zijruiten aandampen als het regent en ik door een tunnel rijdt ( waar et dan ineens terug wa warmer is dan buiten )... alle mogelijke instellingen al geprobeerd maar krijg het enkel weg als ik manueel de blazers van de ruiten vollen bak zet... had ik nooit problemen mee in mijn vorige astra break

- onder de 2.000 toeren serieus vermogensgat, waardoor ik quasi continu boven de 2.000 toeren rijdt en m dus gemiddeld 7.8l verbruikt sinds aankoop ( ik heb de 125pk cdti ST )
                                  Al gezegd tegen garage maar niks aan te doen blijkbaar...
                                  Eens boven de 2.000 toeren masjeert m wel goe of course, daar ben ik wel tevreden over :-) :-)

- Infinity soundsystem... tja gekend probleem hé... soms ineens wa luider en dan terug zachter... wel gemerkt da ik et nie heb bij mixen en aangezien ik quasi nie anders beluister dan retro house mixen heb ik er zelf dus nie veel last van

Voor de rest ben ik tot nu toe nog altijd heel tevreden met mijn Astra Sportstourer... Bovenstaande problemen die nog nie opgelost zijn ga ik nog eens aankaarten in de garage en dan zullen ze der hopelijk wel iets op vinden zeker hé...

Comment

• Dat verminderd motorvermogen heb ik ook gehad. meteen naar garage gebeld. maar vonden het probleem niet. Het enige wat bleek was dat mijn roetfilter volzat. en dat kan wel verminderd motorvermogen geven. sindsdien rijd ik niet meer onder de 1900 toeren met mijn auto. ik was gefreaked met een lager verbruik zoals 5.4 (maar toen reed ik altijd een vitesse hoger) bv 50 in 4de. sinds ik dat niet meer doe. geen volle roetfilter meer. maar wel een verbruik dat schommeld van 6.4 tot 7.8

best fijne auto. mijn achterruiten laten blijjkbaar wat water door tijdens het poetsen. heeft iemand dit ook??

Comment

• Edit.
                                      Last edited by ; 18/05/2013, 00:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                                        Dat verminderd motorvermogen heb ik ook gehad. meteen naar garage gebeld. maar vonden het probleem niet. Het enige wat bleek was dat mijn roetfilter volzat. en dat kan wel verminderd motorvermogen geven. sindsdien rijd ik niet meer onder de 1900 toeren met mijn auto. ik was gefreaked met een lager verbruik zoals 5.4 (maar toen reed ik altijd een vitesse hoger) bv 50 in 4de. sinds ik dat niet meer doe. geen volle roetfilter meer. maar wel een verbruik dat schommeld van 6.4 tot 7.8

best fijne auto. mijn achterruiten laten blijjkbaar wat water door tijdens het poetsen. heeft iemand dit ook??
                                        Wanneer je verminderd vermogen hebt, gaat de motor in noodloop ter bescherming. Ik heb het ook 1 x voorgehad, roetfilter laten regenereren en het was opgelost.
                                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten

- onder de 2.000 toeren serieus vermogensgat, waardoor ik quasi continu boven de 2.000 toeren rijdt en m dus gemiddeld 7.8l verbruikt sinds aankoop ( ik heb de 125pk cdti ST )
                                          Al gezegd tegen garage maar niks aan te doen blijkbaar...
                                          Eens boven de 2.000 toeren masjeert m wel goe of course, daar ben ik wel tevreden over :-) :-)
                                          Dat heb ik nog al gehoord, als je bvb op de autosnelweg in 6de rijdt en je wilt even goed optrekken moet je helemaal terugschakelen naar 4de vitesse anders gebeurd er niks.

niks aan te doen.

Comment

Working...
                                          X