Nog even wachten om uw 2.0 cdti 160 pk in te schrijven, vanaf 2012 zakt de BIV meer dan €1000!!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
-
Opel astra J Enjoy 1.7 Cdti Verbruik????
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik rij met een opel astra 1.7cdti Enjoy versie van 08/2010.
Wagen is een 110pk. Met allerlei opties op. (Tel, navi, CC, ...) Wagen heeft nu +/- 22.000kms.
Heeft iemand ervaring met het verbruik van de wagen? Ik rijd momenteel met een volle tank +/- 650km? Dit is enorm weinig als ik kijk naar de theoretische waarden die opel opgeeft? Ik tank sowieso total dus denk dat het best goede brandstof is.
Hoeveel kunnen jullie rijden met een volle tank?
Als ik bijvoorbeeld die automatische ontwaseming afzet? Gaat de wagen dan minder verbruiken? Iemand tips om minder te verbruiken? Ik heb een niet te zware voet
Misschien best groot onderhoud doen en mazoetfilter vervangen?
Dan verder heb ik tussen mijn tellers een grote display staan met een beperkte weergave? (Enkel kilometers, rit 1 & rit 2) Geen verbruik enzovoorrt zoals in het boekje staat?
Heb gelezen op het net dat je dit kan aanzetten in garage als men de wagen uitleest? Klopt dit???
Comment
-
Dat is echt wel weinig Ik rij makkelijk 1000 km met een tank (1.3cdti) en heb niet zo'n zachte voet...
Die simpele BC heb ik ook, kan ook géén vebruik zien, dat was een optie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Malik Bekijk BerichtenHallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik rij met een opel astra 1.7cdti Enjoy versie van 08/2010.
Wagen is een 110pk. Met allerlei opties op. (Tel, navi, CC, ...) Wagen heeft nu +/- 22.000kms.
Heeft iemand ervaring met het verbruik van de wagen? Ik rijd momenteel met een volle tank +/- 650km? Dit is enorm weinig als ik kijk naar de theoretische waarden die opel opgeeft? Ik tank sowieso total dus denk dat het best goede brandstof is.
Hoeveel kunnen jullie rijden met een volle tank?
Hou er rekenening mee dat het verbruik van de wagen zal dalen naargelang er kilometers op de teller komen. Men had mij gezegd dat je dit vanaf 25/30.000 KM wel degelijk ziet gebeuren...Bijgevoegde BestandenLast edited by Bounceken; 09/10/2011, 14:38.
Comment
-
ik rij ook met de 110pk, en ik moet zeggen Bounceken uw verbruik ligt boenk op dat van mij!!
Als ik enkel autostrade doe, heb ik meestal rond de 6.4 l/100km
maar in het stadsverkeer kan het makkelijk oplopen tot 7.5 (of meer)
Heb eens een verbruik van 5.4 gehaald (niet gelogen) en dat hield in dat ik in nederland autostrades reed, en in de bebouwde kom altijd 50 in 4de vitesse reed. NAdeel hiervan was: 2 weken later kreeg ik de melding : poeng poeng poeng:verminderd moterverm.
Dus roetfilter boemvol.
21500 km nu, hoop dus ook nog op een lager verbruik. voor de rest zalige wagen!
Comment
-
Nondeju die Astrakes zuipen nogal
Mijne Citroën C4 1.6 HDI ook 110pk doet het gemiddeld met zo een 5,5 liter op 100 km. (op papier zou het nog minder moeten zijn, maar dat lijkt niet te halen)
Met de 60 liter in de brandstoftank doe ik makkelijk meer dan 1000 km.
Staan nu zo'n 20700 km op de tellerOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk BerichtenDe mijne zuipt ook serieus, rond de 8l /100km 125Pk 1.7CDTI
Doe wel quasi altijd stadsverkeer...
(Ben ik effe blij dat ik dat uiteindelijk toch niet voor een Opel gegaan ben)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Ik doe ongeveer 850km met een volle tank en dan is em ook leeg da et lichtje brand. Ik rij toch wel heel vlot en laat em regelmatig doortrekken voor zijne roetfilter. Snelweg rijd ik ook meestal rond de 140-150.
Donderdag is mijne wagen binnen geweest voor de terugroepactie ivm met de pinker. Nu was ik daarnet door de bossen aan het rijden en had ik men lichten + mistlichten opstaan. Nu werkt blijkbaar mijn phare niemeer als mijn mistlampen opstaan. Ik kan wel met men lichten knipperen (trekken hendel) maar men pharen laten opstaan (duwen hendel) weigert em. Als ik de mistlichten afzet dan werkt alles normaal. Als ik men pharen opzet en zet dan men mistlampen op dan springen de pharen ook uit. Heeft dat te maken met de nieuwe software update dat em gehad heeft? Want ik vind dat wel wreed ambetant. Heb ook gezien dat sinds de softwareupdate de wagen bij het vergrendelen niet meer zoveel lawaai maakt. Vroeger hoorde ge het naftklepke (denk ik) zo een paar keer op slot springen das nu ook gedaan. Maar nog iemand last van de pharen???DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenIk doe ongeveer 850km met een volle tank en dan is em ook leeg da et lichtje brand. Ik rij toch wel heel vlot en laat em regelmatig doortrekken voor zijne roetfilter. Snelweg rijd ik ook meestal rond de 140-150.
Donderdag is mijne wagen binnen geweest voor de terugroepactie ivm met de pinker. Nu was ik daarnet door de bossen aan het rijden en had ik men lichten + mistlichten opstaan. Nu werkt blijkbaar mijn phare niemeer als mijn mistlampen opstaan. Ik kan wel met men lichten knipperen (trekken hendel) maar men pharen laten opstaan (duwen hendel) weigert em. Als ik de mistlichten afzet dan werkt alles normaal. Als ik men pharen opzet en zet dan men mistlampen op dan springen de pharen ook uit. Heeft dat te maken met de nieuwe software update dat em gehad heeft? Want ik vind dat wel wreed ambetant. Heb ook gezien dat sinds de softwareupdate de wagen bij het vergrendelen niet meer zoveel lawaai maakt. Vroeger hoorde ge het naftklepke (denk ik) zo een paar keer op slot springen das nu ook gedaan. Maar nog iemand last van de pharen???
Dat was op mijn rekord van 1978 ook al.
Mistlichten aan, dimmen en dan gingen die uit.
Is niet meer dan logisch eigenlijk want als je tijdens de mist met pharen rijdt, zie je niks door de mist. Mistlichten schijnen normaal onder de mist, pharen verblinden alleen maar.
Dus de update heeft er voor gezorgd dat eigenlijk nu alles normaal werkt.
Comment
-
Kvind da wa ongemakkelijk, ik rijd veel door de bossen van Postel en dan zet ik de hele kerstboom aan van voor. Volgende week moet ik binnen voor de airco dus dan zal ik es vrage of ze da ni kunnen terug programmeren.
Bij mijne Monza A blijven mijn pharen anders ook branden bij ingeschakelde mistlampenDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Bij de Vectra vroeger (van 1992) konden de mistlichten ook samen met de grote lichten opgezet worden.
Bij mijn Citroën C4 nu weet ik het eigenlijk niet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBij de Vectra vroeger (van 1992) konden de mistlichten ook samen met de grote lichten opgezet worden.
Bij mijn Citroën C4 nu weet ik het eigenlijk niet.
Mistlichten dienen voor in mist, sneeuwval of hevige reden te gebruiken.
Daar heb je met grootlichten niks aan, integendeel...
Dus beide voeren is totaal nutteloos of je gebruikt je lichten onjuist en illegaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenLogisch is het in ieder geval niet.
Mistlichten dienen voor in mist, sneeuwval of hevige reden te gebruiken.
Daar heb je met grootlichten niks aan, integendeel...
Dus beide voeren is totaal nutteloos of je gebruikt je lichten onjuist en illegaal.
Maar nutteloos is het zeker niet in mijn ogen.
Neem nu op een veldweg, mistlichten zijn ook breedstralers, dus zorgen voor meer licht links en rechts dicht bij de wagen, grootlichten schijnen verder en zorgen dus voor een beter zicht verder voor de wagen.
Kan dus heel handig zijn om op zo een plaats beide te gebruiken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNiet legaal, mss niet nee.
Maar nutteloos is het zeker niet in mijn ogen.
Neem nu op een veldweg, mistlichten zijn ook breedstralers, dus zorgen voor meer licht links en rechts dicht bij de wagen, grootlichten schijnen verder en zorgen dus voor een beter zicht verder voor de wagen.
Kan dus heel handig zijn om op zo een plaats beide te gebruiken.
Idd daar gebruik ik ze ook voor, plaats voor de wagen is dan nog meer verlichtDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNondeju die Astrakes zuipen nogal
Mijne Citroën C4 1.6 HDI ook 110pk doet het gemiddeld met zo een 5,5 liter op 100 km. (op papier zou het nog minder moeten zijn, maar dat lijkt niet te halen)
Met de 60 liter in de brandstoftank doe ik makkelijk meer dan 1000 km.
Staan nu zo'n 20700 km op de teller
Ga er binnenkort 17" winterbanden opleggen, eens benieuwd wat het verschil gaat zijn.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichtenik rij ook met de 110pk, en ik moet zeggen Bounceken uw verbruik ligt boenk op dat van mij!!
Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk BerichtenAls ik enkel autostrade doe, heb ik meestal rond de 6.4 l/100km
maar in het stadsverkeer kan het makkelijk oplopen tot 7.5 (of meer)
Heb eens een verbruik van 5.4 gehaald (niet gelogen) en dat hield in dat ik in nederland autostrades reed, en in de bebouwde kom altijd 50 in 4de vitesse reed. NAdeel hiervan was: 2 weken later kreeg ik de melding : poeng poeng poeng:verminderd moterverm.
Dus roetfilter boemvol.
Nu, de laatste 2 tankbeurten zijn men verbruik wel naar beneden gegaan, van zodra ik de gegevens heb van men leasemaatschappij plaats ik ze er even bij en vergelijk ik ze wel...Is echt handig om dit zo bij te houden...
Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten21500 km nu, hoop dus ook nog op een lager verbruik. voor de rest zalige wagen!
Comment
Comment