Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
    nog even offtopic
    waarom -21% btw?
    de andere kortingen neem ik aan, maar waarom valt de btw weg?

het enigste wat me net binnenschiet als mogelijkheid is dat je bij de europese gemeenschap werkt?
    Jammer genoeg niet...
    Ik ben helaas invalide en dan krijg je dergelijk "voordeel"...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Een VB :

Als die auto 30.000 euro zou kosten dan gaat het als volgt :

30.000 - 18% = 24.600
      24.600 - 15 % = 20.910
      20.910 - 21% = 16.519

Dus je hebt niet helemaal ongelijk en is het uiteraard niet 30.000 - 54% want dat zou op 13.800 komen
      Aha, nu zijn we er.
      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
        Aha, nu zijn we er.
        Maar allee, ik vind het toch een mooie korting

Comment

• Ik kocht ook elke 9 maand ne nieuwe Opel mee de ambassador korting. Helaas een huis gekocht dit jaar en nu kan het er dus niet meer af. Het kriebelt anders toch weer om naar nen andere te gaan zien want de sports tourer is ook weer 9 maand oud. Wil er zo niemand een gulle schenking doen die toevallig geld teveel heeft?? :p
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Wat ik wel ondervonden heb is, nu dat de temperaturen beginnen te zakken dat hij weer moeilijk vertrekt. Starten doet em wel direct maar als ge wilt vertrekken en is de power volledig weg. Pedaal tot de bodem en dan nog bijna niet willen vertrekken. Daarna schiet em dan ineens in gang en rijdt em terug gelijk anders. Khad da vorige winter ook al gemerkt toen em nieuw was maar dit verdween mee dat de temperaturen stegen. Nu het weer wat kouder word heeft em et weer. Zijn er nog mensen die dit bij de 1.7cdti hebben? Binnenkort op onderhoud dus zal ik het ineens is melden. Hij heeft het echt als em ijs ijs koud staat en de eerste keer terug vertrekt.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Is idem bij mij. Als hij koud staat dan trekt hij moeilijk.. Gewoon geleidelijk aan warm rijden dan word het beter. Is bij elke auto zo hoor. Had een mercedes 143pk, was net hetzelfde. Voor een 110pk vind ik het nog best meevallen.
              Wat ik wel vreemd vind is dat bij de astra's het voorverwarmen snel gaat. Lampje van voorverwarmen brandt 1 sec?? Bij men vorige wagens was dit een 3 seconden?

Minpuntje bij deze auto is dat het optrekken ni zo leuk is..Pas bove 2500toeren kan je is flink plankgas geven. Dus reactievermogen is nihil bij deze wagen.

Verder heb ik zoals eerder vermeld op dit forum de wagen aan de computer gehangen. had maar 3 tabbladen op men boordcomputer. Nu heb ik er 7.
              Irritant geluidje van de gordel inklikken krijg je niet weg als je deze aan de computer hangt.
              Heb gedacht om het kabeltje door te knippen, maar heb bang dat deze dan melding geeft aan de boordcomputer.

Heeft iemand enig idee of er flitspalen op de gps kunnen gezet worden? Is er een nieuwe gps software uit? Heb nu editie 2009-2010 dacht ik.

De zijspiegels van de wagen zijn momenteel manueel inklapbaar? Hoe laat je dit elektrisch inklappen?

En hoe stellen jullie de verwarming in? Steeds op "Auto" laten staan of zelf manueel regelen?

Comment

• bon, het getik tijdens het schakelen heb ik gevonden, blijkbaar is het dat zilveren randje rondon de pook die dat geluid maakt. als ik er met mijn vinger op duw, dan kraakt dat. weeral een goed afwerkingspunt dus
                There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• lap, de astra is 2 weken oud heeft minder dan 1000 km en er heeft al een of ander klojo met zijn trekhaak tegen mijn neus gereden(en doorgereden natuurlijk), resultaat nummerplaat geplooid(minste van mijn problemen) + gril onder nummerplaat gekraakt. Hopelijk gaat dit niet te veel kosten.

edit: prijs grill 53.90e + werk ( bumper moet er volledig af)
                  Last edited by ; 14/11/2011, 17:33.

Comment

• board computer

Ik heb een astra j van mei dit jaar en heb wel het grote display maar ik hb alleen 2x trip en snelheid nu zie ik op internet dat dit bijgeprogrammeerd kan worden alleen mijn dealer zegt van niet hij geeft aan dat het aan de radio ligt een cd400 weet iemand anders een dealer in Lmburg nederland die het wel doet en kan.

Comment

• @Raymond : Dit is programmeerbaar. Gewoon de auto aan de computer halen. Optie boordcomputer aanklikken. Aanzetten. En hoplaa.. Je hebt een keuzemenu van 7 tabbladen. Radio heeft er niets mee te maken. Officieel mag dit niet geweten zijn, want opel vraagt geld voor de boordcomputer als optie bij aankoop wagen.

Een dealer in Limburg weet ik niet zijn. Gewoon rondvragen!

Comment

• Deze morgend troubles gehad met de Astra. Toen ik naar het werk vertrok merkte ik dat men stuurverwarming niet werkte. Ik hoorde ook een raar geluid door de luidsprekers van de radio (een soort ruis). Later sprong het lampje van de alternator op en kwam er op het middenschermpje de melding "Dringend laadstroom service vereist". Dus de motor uit gezet en terug gestart en hierbij was de melding weer weg. Heb verder ook geen problemen meer gehad. Volgende week moet hij binnen voor onderhoud en alle ste laten checken. Mocht ermee verder rijden van de garage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                          Wat ik wel ondervonden heb is, nu dat de temperaturen beginnen te zakken dat hij weer moeilijk vertrekt. Starten doet em wel direct maar als ge wilt vertrekken en is de power volledig weg. Pedaal tot de bodem en dan nog bijna niet willen vertrekken. Daarna schiet em dan ineens in gang en rijdt em terug gelijk anders. Khad da vorige winter ook al gemerkt toen em nieuw was maar dit verdween mee dat de temperaturen stegen. Nu het weer wat kouder word heeft em et weer. Zijn er nog mensen die dit bij de 1.7cdti hebben? Binnenkort op onderhoud dus zal ik het ineens is melden. Hij heeft het echt als em ijs ijs koud staat en de eerste keer terug vertrekt.
                          Dat is compleet normaal In de handleiding staat dat bij koude motor een tijdje maar 60% van het vermogen beschikbaar is, met het doel de motor niet ten volle te belasten
                          www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raymond1975 Bekijk Berichten
                            Ik heb een astra j van mei dit jaar en heb wel het grote display maar ik hb alleen 2x trip en snelheid nu zie ik op internet dat dit bijgeprogrammeerd kan worden alleen mijn dealer zegt van niet hij geeft aan dat het aan de radio ligt een cd400 weet iemand anders een dealer in Lmburg nederland die het wel doet en kan.
                            Mijn dealer wist mij te zeggen dat het niet bij elk model gaat, ligt eraan welk soort dashboard je hebt ofzoiets.

Comment

• Ik kreeg ook dus ook zo'n wazig vrhaal terwijl ik op het duitse astra j forum kan lezen tot het bij elke astra gaat zelfs de astra's met een klein display.

Denk dat ik als ik tijd heb maar een bij een duitse opel dealer net over de grens binnen wip.

Comment

• voor diegene die hun versterker nog moeten laten vervangen van hun infinity sound system...
                                ik heb mijne een maandje geleden laten vervangen
                                en de schommelingen zijn ermee gedaan.

Comment

• Ik heb ne mail terug gekregen van de Opel Klantendienst. Khad gevrage waar ze mee mijne versterker bleven want ze hadden beloofd dat hij na 2 weken bij de dealer zou liggen en we zijn ondertussen al een maand verder en ze hebben nog altyd die nieuwe versterker niet ontvangen. Kmoest blijven wachten zeiden ze daar ze niet wisten wanneer de versterker geleverd ging worden. Ach ja.... we zijn het ondertussen al gewoon de beloftes van de klantenservice

Deze morgend deed men wagen het weer. Ik heb alle zware verbruikers opstaan met het feit dat de wagen is aangevrozen (zetelverwarming bestuurder, stuurverwarming, voorruit ontdooing, achterruit verwarming, radio, lichten) en weer kwam de melding 'Laadstroom service vereist" en ging het lampje op men dashboard branden. Ik denk dat de alternator niet genoeg stroom kan geven daar je voelt dat de stuur en zetelverwarming eerst niet werkt. Na een 1km rijden krijg ik dan de melding en zet ik men verbruikers af. Na nog een kilometer rijden gaat het alternatorlampje dan weer uit en werken alle verbruikers weer normaal.

Comment

• probleempjes

hallo,

Ik ben net de trotse eigenaar geworden van een opel astra j 5d 1.7 diesel
                                    met een mooi carbon black kleurtje maar zit met een probleempje met de telefoon.
                                    als ik bel of andere naar mij bellen krijg ik enkel de nummer te zien en niet de naam weet
                                    er iemand aan wat dit kan liggen? zit gewoon op het handfree profielen de radio is de cd 400.

een andere zaak die ik zou willen weten is of er hier iemand is die een armsteun in naplaatsing heeft weten te vinden die past met een manuele handrem. Heb zo wat rond gesurft maar weet niet goed of ze wel gaan passen.

en tenslotte kan het zijn dat je je verbruik ergens kunt in het oog houden? dan bedoel ik de actuele l/km want ik vind het niet terug in de auto. volgen het boekje zou het op het schermpje tussen het stuur moeten zijn in 1 van de sub menu's maar ik heb enkel dagteller (2maal) en digitale km.

Mvg Mike

Comment

• Heb je het telfoonboek gesync? want anders weet hij de namen wat bij het nummer horen niet.

De armleuning daar ben ook nog naar op zoek.

En de boardcomputer heb je er niet in zitten net zoals mij wel het grote scherm meeschien maar geen boardcomputer met verbruik, ik ben ook nog een dealer aan het zoeken wat hem voor mij wil bij programmeren mijn vaste dealer zegt dat het niet gaat, maar volgens het duitse forum moet het 100% zeker gaan.

Comment

• Stel velgen gekocht met winterbanden erop.
                                        Aangezien de garagist de velgen en de banden zelf gekozen had ( bij de bandenboer) heb ik na even gegoogle gevonden welke velgen ik precies heb.

Extreme X30 16 inch

Nu het volgende: ik vroeg mij af hoeveel km je doet met een zomerband/winterband. En spaar ik mijzelf nu banden uit door aparte velgen te gebruiken?

Eerste auto, dus een leek.

Comment

• Veel last van de kou heeft de mijne niet, maar die staat normaal binnen.

Ik heb gisteren mijn zomerbandjes vervangen door winterbandjes.
                                          foto van een gsm dus de kwaliteit is ergens achtergebleven.
                                          Afb0163.jpg

Comment

Working...
                                          X