Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voila zen men voiture terug gaan halen van bij den Barto in Hoogstraten. Onderhoud is gedaan, boordcomputer is geprogrammeerd . Dus wat andere dealers zeggen van dat het niet gaat is idd dikke zever. ik heb nu de 7 tabbladeren en in het andere menu is ook een 3de tabblad bij gekomen de instelbare snelheidsoverschreidingsindicator (da woord zijn véél punten bij scrabble haha)

Binnen 2 weken moet hij wel terug voor het vervangen van de alternator, die is blijkbaar niet 100% in orde en daarom geeft de BC soms een foutmelding.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Hallo,

vorige week een Astra J bestelt
      1.7 ecoflex met start en stop, Enjoy met connect pack int zwart.
      het is een stockwagen die in de garage stond.
      eind december zal ik hem hebben.

In de garage vroeg ik nog voor een armsteun en boordcomputer erbij.
      Blijkbaar kon de garagist er geen originele armsteun van Opel meer insteken achteraf.
      Iemand die dit kan bevestigen?
      Een boordcomputer kan hij er dan wel in plaatsen...

iemand nog tips en trics bij de nieuwe wagen?
      ik las hier alleszins al een pagina's eerder dat in de winter wel aan te raden is om je velgen te waxen. Ik zal es kijken voor dergelijke wax te bestellen.

Alvast bedankt

Comment

• De originele armsteun zal niet geplaatst kunnen worden omwille van de hill-assist en elektronische handrem die dan meegeleverd is normaal. Er zijn wel after-market armsteunen die kunnen geplaatst worden.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Edit.
          Last edited by ; 18/05/2013, 00:14.

Comment

• Da wist ik ni kheb et bij als optie bij genomen en dan was het ineens met elektronische handrem en hill assist bij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saturnastra Bekijk Berichten
              De elektronische handrem is nu niet meer standaard op sport en cosmo, die hebben een gewone handrem EN een originele armsteun. Maar om die na te plaatsen (op een enjoy dus) moet er dan een andere middentunnel in.
              ja, zoiets zei mn garagist ook.

Kzal dan moeten gaan voor een aftermarket exemplaar. en deze opnieuw laten bekleden zodat de stof toch hetzelfde is..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saturnastra Bekijk Berichten
                De elektronische handrem is nu niet meer standaard op sport en cosmo, die hebben een gewone handrem EN een originele armsteun. Maar om die na te plaatsen (op een enjoy dus) moet er dan een andere middentunnel in.
                Hill start assist is nog steeds standaard op de cosmo zelfs met gewone handrem.

Comment

• Heb het vroeger al eens aangekaart hier op het forum , maar had toen geen duidelijk antwoord gekregen . Dus hier nog maar even,

Ik rij met een opel astra j 1.7cdti 110 pk.

Telkens als ik uit koude stand vertrek , na een paar minuten hoor ik een soort gekraak bij de motor OF van de motor .
                  Dit krijg ik dikwijls , het duurt zo"n 5tal seconden , en heeft het geluid alsof twee schroeven tegen elkaar draaien .
                  Wanneer de motor warm heeft doet hij het praktisch niet meer .
                  Heb dit al laten onderzoeken door mijn dealer , maar natuurlijk deed ie dat geluid niet meer tijdens de testrit .

Iemand die hier nog last van heeft ? Het geluid komt soms zelfs boven mijn radio geluid uit .

Mvg Michael

Comment

• Stabilisator stangetjes hebben wel eens veel speling en kunnen gaan kloppen, alleen is het dan vreemd dat je het enkel bij warme motor hebt.

Comment

• Heb het enkel bij koude motor . Wanneer hij warm heeft praktisch niet meer .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door igryk Bekijk Berichten
                        Heb het enkel bij koude motor . Wanneer hij warm heeft praktisch niet meer .
                        Heb ik ook met de 1.7 CDTI 110pk. En dan met name bij koude motor bij schakelen van 1 naar 2. Gaat meestal ook gepaard met een lichte schok.

Comment

• 110pk 1.7cdti

van 1 naar 2 is bij mij 8/10 kansen ook met een schok. (meestal bij koude motor)

als ik te lang mijn auto heb laten stilstaan, lijkt het alsof mijn handrem vastgeroest is geweest en dan knakt de auto ook bij eerste beweging. (bedoel je dit?)

Comment

• Idd dat heel slecht vertrekken bij koude motor heb ik ook. Ik dacht eerst dat het een defect was maar het blijkt een eigenschap van de motor te zijn.

Alé de garage heeft net gebelt dat men nieuwe Infinity versterker geleverd is. deze wordt samen geïnstalleerd met de nieuwe alternator. Ik ben er ne keer curieus achter.

Heb daarnet ook nog een nieuwe uitspraak van men TMC antenne ontdekt. Op de E34 zei ze net tegen mij "Let op!!! Dieren op de weg!!" Wist niet da ze mij hier voor attent maakten. Heb ook al wel de melding "Opgepast Spookrijder!!" op het CID scherm gekregen + de locatie waar hij zich ongeveer bevind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                              110pk 1.7cdti

van 1 naar 2 is bij mij 8/10 kansen ook met een schok. (meestal bij koude motor)

als ik te lang mijn auto heb laten stilstaan, lijkt het alsof mijn handrem vastgeroest is geweest en dan knakt de auto ook bij eerste beweging. (bedoel je dit?)
                              Nee ik heb het alleen bij koude motor , "soms" bij het schakelen van 1 naar 2 , dan duurt het zo'n 5 tal seconden .

maar soms komt het zelfs boven mijn radiogeluid uit

echt wel vervelend :S

Lijkt wel of dat er iets opgevuld word , maar echt zo'n grof geluid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                Voila zen men voiture terug gaan halen van bij den Barto in Hoogstraten. Onderhoud is gedaan, boordcomputer is geprogrammeerd . Dus wat andere dealers zeggen van dat het niet gaat is idd dikke zever. ik heb nu de 7 tabbladeren en in het andere menu is ook een 3de tabblad bij gekomen de instelbare snelheidsoverschreidingsindicator (da woord zijn véél punten bij scrabble haha)

Binnen 2 weken moet hij wel terug voor het vervangen van de alternator, die is blijkbaar niet 100% in orde en daarom geeft de BC soms een foutmelding.
                                Bedankt Bjorn, ik ben vandaag naar mijn Dealer geweest en ze hebben dit voor mij ook geinstalleerd ! zeer handig !

Comment

• En heb ik nu met mijn cosmo uitvoering te veel betaald voor mijn boordcomputer ??

Comment

• Ik denk het, schandalig dat ze eigenlijk 200€ durven vragen voor een stukje software

Comment

Ik denk het, schandalig dat ze eigenlijk 200€ durven vragen voor een stukje software
                                      Begrijp me niet verkeerd hé, ik gun iedereen een gratis boordcomputer maar eigenlijk is het schandalig dat een dealer de boordcomputer gratis herprogrammeert...

Comment

• Is een gunst naar de klant toe denk ik. Ik ben tevreden = mond op mond reclame = meer klanten

Comment

Is een gunst naar de klant toe denk ik. Ik ben tevreden = mond op mond reclame = meer klanten
                                          Voor die klanten wel maar ik heb geen gunst gekregen, integendeel mij heeft het nog geld gekost. Ik ben 200 euro meer kwijt...
                                          Ik ga er in ieder geval het afdelingshoofd Service Desk eens over aanspreken.
                                          Als dit schering en inslag is moeten ze mij ook maar compenseren...
                                          Waarom zou ik moeten betalen voor iets wat anderen gratis krijgen ?

Comment

Working...
                                          X