Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
    man, man, da blinkt hier nogal.
    daar ben je wel een tijdje mee bezig zeker?

waarom heb je je insignia vervangen?
    Dat valt goed mee maar voor dergelijk resultaat reken ik toch een dagje...
    Insignia ? Laten we het houden op niet helemaal tevreden...

Comment

• Zoals beloofd, foto's van de boordcomputer

Comment

• Hahaha gaaaf nu zal ik is vrage of ze die er ni kunne opzetten hahaha
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Ivm. de wax en carclean.nl kan ik Pol alleen maar gelijk geven Om het resultaat van Pol te bereiken moet je inderdaad op een dagje werk rekenen.

1) wassen
          2) kleien
          3) polieren om de eventuele krassen en swirls te verwijderen
          4) glazen : de lak voeden en de glans optrekken
          5) waxen
          6) genieten van het resultaat :-)

stappen 3,4 en 5 kunnen machinaal gebeuren...anders kom je er niet in één dag.
          Last edited by ; 26/12/2011, 12:42.

Comment

• Ik heb net men factuur van de garage aangekregen. Hij is binnen geweest op 30000km voor zen eerste onderhoud. Der is een ??groot?? onderhoud aangerekend en uitgevoerd blijkbaar:

Vervangen:
            - Dieselfilter
            - Luchtfilter
            - Oliefilter
            - Vol Synthetische olie
            - En kleine brol
            - Arbeidsloon

Totaal: 261.12€?????

Akkoord met de prijs als er ook effectief een groot onderhoud moet gedaan worden. Maar is 30000km al tijd om den diesel en luchtfilter te vervangen??? Ik had eerder gedacht dat dit een klein onderhoud ging zijn aangezien het volgens het onderhoudsboekse (+ boordcomputer) de eerste keer is dat em binnen moet.

Vind ik precies toch mer wa vreemd. Bij mijne vorige GTC's zat identiek dezelfde motor (die moest binnen om de 15000km om de één of andere reden) mer bij 30000km kreeg die een tweede klein onderhoud en da kwam meestal neer op een 90€??
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Comment

• Velgen zijn verkocht

Comment

• Hallo mensen,

Ook ik ben eens naar de garage geweest voor onderhoud en een nazicht.
                  Op de teller staan nog maar zo'n 4860 km.
                  Ze hebben de olie ververst en de oliefilter vernieuwd. Prijs: 117 euro
                  M'n wagen heb ik nu al zo'n 7 maanden (inderdaad nog niet veel km's gedaan) en ben er nog steeds verliefd op . Over de 1.4 turbo motor (140pk) ben ik best wel tevreden, een heerlijk geluid als je de zware voet eens op het gaspedaal drukt.
                  Enkel aan chauffeurskant nog af en toe een klein beetje windgeruis, maar zo te horen zijn er nog die daar last van hebben.
                  Last edited by ; 26/12/2011, 23:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    Dat valt goed mee maar voor dergelijk resultaat reken ik toch een dagje...
                    Insignia ? Laten we het houden op niet helemaal tevreden...
                    Beste Pol,
                    Aangezien jij de eerste bent op het forum met de 1.7 diesel van 130 pk ben in toch wel benieuwd naar je verbruik en andere bevindingen over deze nieuwe versie van de 1.7 cdti.
                    Het ziet er in elk geval prima uit !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                      Beste Pol,
                      Aangezien jij de eerste bent op het forum met de 1.7 diesel van 130 pk ben in toch wel benieuwd naar je verbruik en andere bevindingen over deze nieuwe versie van de 1.7 cdti.
                      Het ziet er in elk geval prima uit !
                      Wel ik vind die vrij vlot rijden. Geen spurtkanon maar als je dan toch even op de gas duwt gaat ie lekker. Heb er gisteren even 160 km/u mee gereden en de herneming van 120 tot 160 in zesde versnelling volstond voor mij. Niet spectaculair maar zeker niet loom. De eerste dag heb ik mijn aanhangwagen erachter gehangen en dat was wel even schrikken. Het is een dubbel-as maar wel één tot 750 kg draagvermogen. Ik reed daar 110 mee en toen ik een vrachtwagen wou inhalen ging ie niet sneller dan 130 "planché"...Nu moet dat niet sneller zijn maar voor een caravan is hij m.i. niet geschikt.
                      Er staan nu 900 km op de teller en het verbruik ligt op 5,8l/100 km.
                      Het is misschien niet helemaal representatief voor zijn daadwerkelijk verbruik omdat ik er 150 km met mijn aanhangwagen bij heb op zitten.
                      Al bij al zal dat gemiddelde nog zakken naar 5,0l vermoed ik.
                      Toen ik vrijdag naar De Haan ben gereden schommelde het verbruik bij 120 km/u tussen de 4,8 en 3,4 liter.

Is deze auto een "upgrade" waard of zelfs noodzakelijk ? (chiptuning) Voor dagelijks gebruik rond de kerktoren rijdt hij goed tot zeer goed zelfs, een koppel dat voldoende hoog is om vlot door het verkeer te laveren. Wil je een stuk sportiever rijden of er een caravan mee trekken zou ik een tuning overwegen. Ondertussen kan je hem ook zelf chippen met een speciaal toestel en zo zelf de krachtverdeling instellen naar uw noden op dat moment. Voor mij voldoet hij...

PS nog een tabblad van de computer als je de parkeersensoren aanzet.

Comment

• Ik gebruik hier op de oldtimers alles van Meguiars en ben daar ontzetten tevreden van..
                        De Astra was ik gewoon met Turtle wax en na de wasbeurt spuit ik hem in met Kenotec 'showroom glans' en daar word hij enorm glad van... Planning is elk jaar 1 poetsbeurt met de Gold Class wax en dan na elke wasbeurt gwn die spray erover...

Even offtopic: maar dit is Meguiars clay en Gold class wax op 32 jaar oude lak:

www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                          Ik gebruik hier op de oldtimers alles van Meguiars en ben daar ontzetten tevreden van..
                          De Astra was ik gewoon met Turtle wax en na de wasbeurt spuit ik hem in met Kenotec 'showroom glans' en daar word hij enorm glad van... Planning is elk jaar 1 poetsbeurt met de Gold Class wax en dan na elke wasbeurt gwn die spray erover...

Even offtopic: maar dit is Meguiars clay en Gold class wax op 32 jaar oude lak:

SCHI-TTE-REND !!!!
                          Altijd leuk van zo'n c-ke te zien.
                          Ik zou graag een coupé vinden in GTE uitvoering of een manta A.
                          Mag zelfs veeeel werk aan zijn...

Comment

• Amai, Polleke, dat verbruik is echt wel laag! De Astra hier zit toch wel zeker aan 7L (1.7 CDTI 110 pk). Heb wel geen BC, dus dat is eerder een inschatting. Vorige donderdag gaan tanken, sindsdien nog geen 300 km gedaan en volgens de teller is de tank alweer half leeg. Rij wel sportief, maar toch niet enorm overdreven.

Welke motorisaties hebben trouwens een uitlaatsierstuk ? Van de diesels enkel de 2 liter zeker ? En van de benzines ? De 1.6 turbo heeft aan beide kanten één uitlaat zeker ?

Comment

• Mijn 1.7cdti ecoflex 110pk (sports tourer uitvoering) geeft 6.2L als gemiddeld verbruik aan op de Boordcomputer. Ik rijd wel altyd goed door.

In het instructieboekse staat overal dat de sports tourer 0.1L zuiniger is dan de hatchback versie. lijkt me vreemd aangezien de sports tourer toch een stukje zwaarder is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                Mijn 1.7cdti ecoflex 110pk (sports tourer uitvoering) geeft 6.2L als gemiddeld verbruik aan op de Boordcomputer. Ik rijd wel altyd goed door.

In het instructieboekse staat overal dat de sports tourer 0.1L zuiniger is dan de hatchback versie. lijkt me vreemd aangezien de sports tourer toch een stukje zwaarder is.
                                Als de BC 6.2 L aangeeft dan zal het werkelijke verbruik meestal nog hoger liggen.
                                Als jij het berekent bij een tankbeurt heb je meestal een correcte waarde.
                                Ik schat dat je 6.2 dan eerder 6.7 zal zijn.

Comment

• ik heb ook die nieuwe boordcomputer op mn 1.7 eco.
                                  mijn gemiddeld verbruik ligt op 5.7 momenteel (ik heb al 600km op de teller)
                                  Ik rij vrij zuinig en ik volg die schakelhulp ook wel redelijk goed

Comment

• Ik doe een 850km mee een volle tank en dan is hij ook effectief leeg. Ik ga nooit af op het verbruik op de BC ze. Da ding is idd véél te optimistisch.

Comment

• hier een 820km met ca. 50l, volgens BC 6.2l/100km, volgens mij kom ik op 6.1l/100km.
                                      dus de BC is redelijk juist.

Comment

• Mijn 125PK 1.7 CDTI gemiddeld 7,9/100km maar sta dan ook meer in de file as wa anders... gelukkig ne firmawagen

En man die auto's zo prooooooooooper iere nie te doen, kan ik alleen maar jaloers op zijn.
                                        Ben een echte prutser op da gebied, heb meer krassen as wa anders as ik m kuis, vandaar dak er al mee naar de car wash ga, 't is toch al om zeep

Comment

• @Opelfreak : je kadett is inderdaad een pareltje ( de andere oldies van jou ook trouwens )
                                          Er is niks mis met de kwaliteit van de produkten van meguiars maar ze zijn hier in Europa te duur geprijsd tov in de states. Er zijn hier hier wel erg goeie alternatieven die er niet voor moeten bukken en heel wat lager geprijsd zijn...als voorbeeld zijn de produkten van Poorboys world een alternatief. Ik ben indertijd ook begonnen met een "gratis" cursus bij de invoerder van Megs. Ik ben deze trouwens nog altijd dankbaar hiervoor. Hij heeft me het poetsvirus doorgegeven en m'n ogen geopend. Naderhand ben ik wel meer en meer overgeschakeld naar de alternatieven.
                                          Als je een pm stuurt wil ik je trouwens gerust een lijstje bezorgen met alternatieven voor de produkten die je nu gebruikt. ( ik ben trouwens geen verkoper van die produkten hoor...enkel een poetsverslaafde amateur )

Comment

Working...
                                          X