Malik, hier identiek dezelfde motor en ik doe ook tussen de 6 en 700 km met een volle tank.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEen kleine 1300 kg, de Astra zou een goede 100 kg meer wegen.
Op papier is de Astra thans zuiniger dan de C4.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtendie 16HDI is een erg goed blok die gekend zijn om hun zuinigheid...ligt die ook niet in de ford focus en dergelijke?
Maar toch, op papier zou de Astra dus zuiniger zijn.
En ik kan mijn C4 zelfs niet op zijn verbruik op papier krijgen, mijne met gerobotiseerde bak zou gemiddeld 4,5 liter verbruiken, maar ik zit meestal een stuk hoger, tussen de 5,5 en de 6 liter. Zelfs met veel moeite amper onder de 5 liter te krijgen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenJa, word bij mijn weten gebruikt bij Peugeot, Citroën, Ford en denk ook Volvo.
Maar toch, op papier zou de Astra dus zuiniger zijn.
En ik kan mijn C4 zelfs niet op zijn verbruik op papier krijgen, mijne met gerobotiseerde bak zou gemiddeld 4,5 liter verbruiken, maar ik zit meestal een stuk hoger, tussen de 5,5 en de 6 liter. Zelfs met veel moeite amper onder de 5 liter te krijgen.
Hier wordt door vele gebruikers dikwijls al evenveel over gelogen dan over de lengte van hun....
blijft natuurlijk het feit dat Opel stilaan een goed vervangblok moet gaan zoeken voor hun 17CDTI....misschien die 16JTD van fiat (om de lijn van de oorsprong van de andere dieselmotoren door te trekken...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtentja papier en werkelijk is bij verbruiksopgaves steeds verschillend. Hoe ze die fabriekswaarden halen is me ook een raadsel....waarschijnlijk zonder tegenwind, bergaf met een ei tussen hun voet en het gaspedaal
Hier wordt door vele gebruikers dikwijls al evenveel over gelogen dan over de lengte van hun....
blijft natuurlijk het feit dat Opel stilaan een goed vervangblok moet gaan zoeken voor hun 17CDTI....misschien die 16JTD van fiat (om de lijn van de oorsprong van de andere dieselmotoren door te trekken...)
Alhoewel, mijn vorige auto's (Opel Vectra 1.6i 1992 en Citroën Saxo 1.1 199 kon ik beide rijden met een gemiddeld verbruik dat sterk in de buurt kwam van het opgegeven gemiddelde. Soms zelfs minder dan dat opgegeven gemiddelde.
Ook met andere auto's waar ik mee gereden heb uit die periode (jaren '90, begin '00) kon ik wel rond dat gemiddelde opgegeven verbruik rijden, en dat zonder met een "bompa rijstijl" op de weg te zijn
In tegendeel, mijne pa die wel altijd met een "bompa rijstijl" reed, verbruikte veel meerOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ik vermoed dat de fabrikanten toen nog niet zoveel belang hechten aan het verbruik en daardoor misschien eerlijker waren.
Nu is het bijna het eerste wat de mensen bekijken als ze een brochure in hun hand krijgen.
Eigenlijk was dat nog een goede tijd toen de auto's nog meer mechanisch dan electronisch waren. Veel goedkoeper te herstellen ook...met natuurlijk wat minder snufjes.
Ik heb dit gevoel nog een beetje met m'n 10 jaar oude corsa met automaat. traag maar zeker en zeker niet zuinig....maar een automaat die boterzacht schakelt...leuk in file.
Als je een kickdown geeft dan denkt hij eerst nog een paar seconden na vooraleer die terugschakeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenblijft natuurlijk het feit dat Opel stilaan een goed vervangblok moet gaan zoeken voor hun 17CDTI....misschien die 16JTD van fiat (om de lijn van de oorsprong van de andere dieselmotoren door te trekken...)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe verkoper waar ik onlangs mee sprak had er goede hoop op, omdat die 1.6JTD via de Combo al in het gamma zit nu. Hij verloor toch wel veel klanten op dit moment door de diesels van Opel die op dit moment niet zo interessant zijn, ook in de Insignia. Voor diesel automaten/robotbakken was het al helemaal een ramp en die markt is blijkbaar aan het groeien ...
Die 20CDTI's zijn nochtans goed hoor....de pers legt hier steeds ten onrechte de nadruk op.
Ze zouden lui en lawaaierig zijn....als je ermee hebt gereden zul je merken dat dat zwaar overdreven is. de koppelopbouw is erg lineair waardoor ze sneller zijn dan ze aanvoelen.
Trouwens welke 4cyl-diesel laat zichbij koudstart niet horen? Als ze warm zijn blijven ze netjes op de achtergrond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenDie 20CDTI's zijn nochtans goed hoor....de pers legt hier steeds ten onrechte de nadruk op.
Ze zouden lui en lawaaierig zijn....als je ermee hebt gereden zul je merken dat dat zwaar overdreven is. de koppelopbouw is erg lineair waardoor ze sneller zijn dan ze aanvoelen.
Trouwens welke 4cyl-diesel laat zichbij koudstart niet horen? Als ze warm zijn blijven ze netjes op de achtergrond.
De 1.3 heeft dan vooral zijn naam en zijn vijfbak tegen in de Astra om tegen die 1.6 en 1.5 concurrenten te gaan staan.
Je kan voor of tegen al die eco-downsizing zijn, maar het is wel waar de verkopers van Opel vandaag de dag mee worstelen, ook al is hun gamma voor de rest heel interessant.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
2010 1.7 110pk
Gisteren gaan tanken. verbruik van 7.1 l / 100km. weeral zo hoog.
Ik heb een tank van 52 liter? Rij nu wel met winterbanden rond. het laagste verbruik dat ik met deze motor ooit heb gehaald is 6.2l / 100km. en dit was op nederlandse snelwegen.
Die motorblokjes zijn totaal niet zuinig, noch hebben ze iets met ecoflex te maken.
Ik vroeg mij hier af, heeft een ST een grotere tank? ik kan me niet inbeelden dat iemand 850km kan rijden en een verbruik heeft van 6.5.
Zalige auto! en dat 1.3 motorblokje dat in ons moeder haar corsa zit is naar mijn mening goed pikant! maar ik zie er mijzelf niet mee rijden in een astra .
Comment
-
Ik rij zelf een ST 1,3 start/stop en ik moet zeggen hij is toch wel zuinig hoor rij bijna 1000 kilometer met een tank, de ene keer wel en de andere keer niet.
Ik rij meestal wel goed door en dan haal ik net de 1 op 20 niet als ik het uitreken ik denk als ik zuinig rij dat ik met gemak wel 1 op 20 haal, maar het is maar een 1.3 en om snel mee te komen druk het gas meestal helemaal in, ja ik hou van doorrijden en de 20% bijtelling (NL)
Wat de boardcomputer aangeeft weet ik niet aangezien ik die niet heb, heb dus ook gewone 16"stalen velgen met standaard banden ik denk dat ook veel scheeld tov de sportvelgen met brede slofen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten2010 1.7 110pk
Gisteren gaan tanken. verbruik van 7.1 l / 100km. weeral zo hoog.
Ik heb een tank van 52 liter? Rij nu wel met winterbanden rond. het laagste verbruik dat ik met deze motor ooit heb gehaald is 6.2l / 100km. en dit was op nederlandse snelwegen.
Die motorblokjes zijn totaal niet zuinig, noch hebben ze iets met ecoflex te maken.
Ik vroeg mij hier af, heeft een ST een grotere tank? ik kan me niet inbeelden dat iemand 850km kan rijden en een verbruik heeft van 6.5.
Zalige auto! en dat 1.3 motorblokje dat in ons moeder haar corsa zit is naar mijn mening goed pikant! maar ik zie er mijzelf niet mee rijden in een astra .
+ YouTube Video Last edited by Volvo_Bjorn; 30/12/2011, 13:15.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenZe zijn vooral niet competitief met de eco modellen van de concurrentie, ook op fiscaal vlak In Passat, Mondeo, V70, Superb, 508 heb je allemaal 1.6 diesels die veel interessanter zijn, zeker in leasing tegenover een Insignia.
De 1.3 heeft dan vooral zijn naam en zijn vijfbak tegen in de Astra om tegen die 1.6 en 1.5 concurrenten te gaan staan.
Je kan voor of tegen al die eco-downsizing zijn, maar het is wel waar de verkopers van Opel vandaag de dag mee worstelen, ook al is hun gamma voor de rest heel interessant.
Het probleem dat ze bij Opel moeten aanpakken is het gewicht. Als ze overal een dikke 100kg zouden kunnen verliezen, dan zouden terug meekunnen met de concurrentie- ecomodellenen misschien is die 1.6 dan wel voldoende.
Comment
-
Ik doe veel stadverkeer, jammer genoeg!
Maar ik rij ook elke week op en af naar Leuven. En ik moet toegeven dat ik de laatste tijd optrek tot 3000 toeren, gwn om het feit dat hij veel beter optrekt dan. ik ga vanaf nu (deze tankbeurt) eens terug vanaf 2000 rpm te schakelen. (wetende dat ge vanaf 2000 pas genot hebt van de pk's)
ik laat weten wat dat gaat geven (een volle roetfilter wss)
Comment
-
Gisteren 270 km autosnelweg gedaan.
Tegen 120 km/u een verbruik van 4,1 l gemiddeld.
Het verbruik nu na ruim 1300 km ligt op 5,4 l gemiddeld.
En daar is meer stad dan autosnelweg bij.
Sinds gisteren staan ook de winterbanden en velgen op de auto.
Het is de 5-spaak in 17 inch met Michelin Alpin.
Ik ben wel verschoten dat de auto nu "harder" is dan met de 19 inch.
Kan je misschien zever vinden maar de 19 inch rijdt comfortabeler...
Wat is ook ervaar is dat de auto tussen 1500 en 2000 toeren lichtjes schudt (schokt).
Ik veronderstelde dat het wel zou/zal weggaan naarmate de km's volgden maar dit is niet zo.
En dan vooral wanneer hij warm staat en je echt eco gaat rijden op de boordcomputer (met de eco-meter in de BC), in 2de en 3de versnelling...
Iemand ervaring mee en een oplossing gekregen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenGisteren 270 km autosnelweg gedaan.
Tegen 120 km/u een verbruik van 4,1 l gemiddeld.
Het verbruik nu na ruim 1300 km ligt op 5,4 l gemiddeld.
En daar is meer stad dan autosnelweg bij.
Sinds gisteren staan ook de winterbanden en velgen op de auto.
Het is de 5-spaak in 17 inch met Michelin Alpin.
Ik ben wel verschoten dat de auto nu "harder" is dan met de 19 inch.
Kan je misschien zever vinden maar de 19 inch rijdt comfortabeler...
Wat is ook ervaar is dat de auto tussen 1500 en 2000 toeren lichtjes schudt (schokt).
Ik veronderstelde dat het wel zou/zal weggaan naarmate de km's volgden maar dit is niet zo.
En dan vooral wanneer hij warm staat en je echt eco gaat rijden op de boordcomputer (met de eco-meter in de BC), in 2de en 3de versnelling...
Iemand ervaring mee en een oplossing gekregen ?
Zit nu aan 800 km en heb ook nog een 'streepke' over met m'n 2.0 cdti.
Winterbanden liggen er nu ook een maand op 17" op OEM opel velg, en vind het comfort zeker niet beter tov m'n 18".
Volgende week trekken we naar de vogezen, hopelijk met veel sneeuw, dan kunnen we de winterbanden eens testen!
Voor de rest ben ik nog altijd supertevreden, en heb ik nog geen klachten!Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Ik ervaar ook een trilling als ik in 4e rijd en ongeveer 70km/h. De auto zelf schud niet maar als je de versnellingspook vast houd dan voel je hem héél erg schudden. Enkel bij 70km/h en enkel in 4e vitesse.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenDenk dat er leeg een 55l in kan, ik tank meestal een 52L.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenGisteren 270 km autosnelweg gedaan.
Tegen 120 km/u een verbruik van 4,1 l gemiddeld.
Het verbruik nu na ruim 1300 km ligt op 5,4 l gemiddeld.
En daar is meer stad dan autosnelweg bij.
Sinds gisteren staan ook de winterbanden en velgen op de auto.
Het is de 5-spaak in 17 inch met Michelin Alpin.
Ik ben wel verschoten dat de auto nu "harder" is dan met de 19 inch.
Kan je misschien zever vinden maar de 19 inch rijdt comfortabeler...
Wat is ook ervaar is dat de auto tussen 1500 en 2000 toeren lichtjes schudt (schokt).
Ik veronderstelde dat het wel zou/zal weggaan naarmate de km's volgden maar dit is niet zo.
En dan vooral wanneer hij warm staat en je echt eco gaat rijden op de boordcomputer (met de eco-meter in de BC), in 2de en 3de versnelling...
Iemand ervaring mee en een oplossing gekregen ?
@iedereen beste wensen voor iedereen in 2012...
Pol, wat je hier hebt geschreven van het geschok komt mij echt bekent voor in de oren... Dit is knal het zelfde wat ik heb gehad heb dit al eens op de forum geplaatst van Opel Insignia (Part III)
Waar ik de wagen heb gekocht beweerde ze altijd dat dit een software probleem is van de EGR klep wat ik toen persoonlijk nog al nen rare uitleg vond zeker toen de garagist zei dat ik zo moet verder blijven rijden terwijl ik toch een dikke 35.... op tafel had gelegd
Ben toen gewoon naar een andere garage geweest daar hebben ze de EGR klep 2keer veranderd wagen bleef schokken tussen de 1500/2000toeren. En toen hebben ze ook de EGR module maar vervangen maar wagen bleef schokken...
Toen heb ik zelf de stekker van de EGR klep los gedaan en zonder EGR klep gereden resultaat was geen geschok meer wagen reed toen veel vlotter
Maar heb hier zo een paar dagen mee gereden zonder problemen eens ik de stekker terug plaatste begon hij weer te schokken
Heb toen eens zitten rond surfen op google en er zijn vele die problemen hebben mee de EGR klep of die hun wagen schokt (Niet alleen opel) wat ik vaak ben tegen gekomen is dat er mensen zijn die een plaatje tussen de EGR klep steken dit zou ook veel beter zijn voor u wagen..
Maar bij de EGR klep van de insignia ging dit moeilijk daarom heeft de garagist een plaatje mee 3gatjes geplaatst tussen de bypass die bevestigt is aan de EGR module
Resultaat is geschok is weg!
En de wagen rijd nu ook veel vlotter en ook geen schokken meer
Ondertussen zit dit plaatje er al 4/5maanden op en nog altijd geen probleem
Comment
Comment