Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
    @iedereen beste wensen voor iedereen in 2012...


    Pol, wat je hier hebt geschreven van het geschok komt mij echt bekent voor in de oren... Dit is knal het zelfde wat ik heb gehad heb dit al eens op de forum geplaatst van Opel Insignia (Part III)

    Waar ik de wagen heb gekocht beweerde ze altijd dat dit een software probleem is van de EGR klep wat ik toen persoonlijk nog al nen rare uitleg vond zeker toen de garagist zei dat ik zo moet verder blijven rijden terwijl ik toch een dikke 35.... op tafel had gelegd

    Ben toen gewoon naar een andere garage geweest daar hebben ze de EGR klep 2keer veranderd wagen bleef schokken tussen de 1500/2000toeren. En toen hebben ze ook de EGR module maar vervangen maar wagen bleef schokken...

    Toen heb ik zelf de stekker van de EGR klep los gedaan en zonder EGR klep gereden resultaat was geen geschok meer wagen reed toen veel vlotter

    Maar heb hier zo een paar dagen mee gereden zonder problemen eens ik de stekker terug plaatste begon hij weer te schokken

    Heb toen eens zitten rond surfen op google en er zijn vele die problemen hebben mee de EGR klep of die hun wagen schokt (Niet alleen opel) wat ik vaak ben tegen gekomen is dat er mensen zijn die een plaatje tussen de EGR klep steken dit zou ook veel beter zijn voor u wagen..

    Maar bij de EGR klep van de insignia ging dit moeilijk daarom heeft de garagist een plaatje mee 3gatjes geplaatst tussen de bypass die bevestigt is aan de EGR module

    Resultaat is geschok is weg!
    En de wagen rijd nu ook veel vlotter en ook geen schokken meer
    Ondertussen zit dit plaatje er al 4/5maanden op en nog altijd geen probleem


    Stevie,

    Fantastisch bedankt man ! Dat zal ik eens voorleggen aan de garage en zien wat zij daarvan zeggen. Dus bij U hebben ze er een plaatje tussen gestoken en in dat plaatje drie gaatjes voorzien ? Of is die toevoer nu volledig afgesloten ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Stevie,

      Fantastisch bedankt man ! Dat zal ik eens voorleggen aan de garage en zien wat zij daarvan zeggen. Dus bij U hebben ze er een plaatje tussen gestoken en in dat plaatje drie gaatjes voorzien ? Of is die toevoer nu volledig afgesloten ?

      Pol,

      De garagist heeft er 3gaatjes in gemaakt want anders krijg je een fout melding op het dashboard van motorstoring...

      Plaatje zit tussen de bypass en de EGR module

      Wat je ook en meteen kunt proberen is u stekker los doen van de EGR klep en een dag of 2 ofzo rond rijden zo dan weet je meteen waar het probleem ligt

      Zo heb ik het gevonden...

      Comment


      • wa is precies de functie van die EGR-klep?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
          wa is precies de functie van die EGR-klep?

          Een EGR heeft als taak om een gedeelte van de uitlaatgassen terug te voeren naar de motor. De EGR klep zit gemonteerd aan de uitlaatzijde van het motorblok, vaak naast de turbo.

          Vanaf het uitlaatspruistuk loopt er een dikke metalen leiding naar de EGR-koeler.(of EGR module) Deze koelt de warme uitlaatgassen af
          Vanaf de EGR-koeler gaat het uitlaatgas naar de EGR klep, die de uitlaatgassen met de toegevoerde lucht vermengd.

          Doel van het EGR systeem:

          Door het toevoegen van kleine hoeveelheden uitlaatgas in de lucht in het inlaattraject van de motor, wordt het zuurstofgehalte voor de verbranding minder.
          Door een lagere zuurstofverhouding ontstaat er een ‘minder goede’ verbranding, en de verbrandingssnelheid en de verbrandingstemperatuur nemen daar bij ook af. Dat zorgt voor de verlaging van de stikstofoxidengehalte.
          Door de verlaging van de schadelijke stikstofoxidengehalte zijn de uitlaatgassen schoner. Dat is natuurlijk beter voor het milieu Maar slechter voor de auto (Vind ik)

          Nadelen:
          De EGR-klep komt niet de prestaties van de motor ten goede. Door het gebruik van de EGR-klep kunnen de prestaties omlaag gaan, en het verbruik iets omhoog. Ook zal de inwendige vervuiling sterk toenemen
          Het vuil koekt overal aan vast, en vervuild zo ook het inlaatspruitstuk met de inlaatkleppen van de motor. Zeker met een rustige rijstijl blijven deze vuiligheid in de motor achter.

          Het enigste voordeel

          Is dat de uitlaatgassen milieuvriendelijker zijn.
          Bij de oudere dieselmotoren konden de EGR-kleppen makkelijk met een afsluitplaatje afgesloten worden. De fabrikanten van de nieuwe auto's zorgen dan weer dat dit veel moeilijker is een EGR klep te afsluiten...

          Comment


          • Beste Pol,
            Dat probleem met het schokken had ik in mijn zafira ook (125 pk 1.7 cdti).
            Ook bij mij hebben ze getracht van de EGR af te sluiten met een plaatje maar zonder resultaat.
            Om deze reden heb ik hem dan ook vervangen door een ander model.

            Comment


            • Sinds enkele dagen heb ik last van een 'schokje' in de dead zone van het stuur (rechtdoor rijden dus).
              het is precies of het stuur klikt als ik een kleine correctie wil doen rond het dode punt wat eigenlijk een veel te groot van-links-naar-rechts tot gevolg heeft en enorm lastig is. Heeft nog iemand dit opgemerkt?

              Ik trek het mij nu niet al te veel aan omdat de wagen toch binnen maximaal 8 weken weg is, maar ik vind het een raar fenomeen.
              There's no such thing as too much snow

              BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

              Comment


              • Domme vraag waarschijnlijk, maar is het mogelijk om achteraf de gps nog te laten inbouwen?

                Comment


                • alles is mogelijk, mits het bijhorende kostenplaatje dat erbij hoort.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                  Comment


                  • Toevallig een idee van de kosten? Anders eens in de garage gaan horen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Glenn08 Bekijk Berichten
                      Toevallig een idee van de kosten? Anders eens in de garage gaan horen.
                      Dat is onbetaalbaar...zet dat idee uit uw hoofd aub.
                      Wat daar allemaal niet aan veranderd moet worden...
                      Kabelboom, antenne op het dak, scherm, silverbox, bedieningspaneel...
                      Die uzelf een TomTom cadeau, zal U heel wat miserie besparen...

                      Comment


                      • Polleke,

                        Vandaag in het Gentse net dezelfde wagen gezien als jou laatste aanwinst. Mooie machine, prachtige velgen. (zoals al gezegd, mooie kont met gefumeerd achterlichten op jou kleur)
                        Enkel leken de velgen me ook niet ongevoelig voor stoepschade. Het kan natuurlijk ook een wreed onvoorzichtige chauffeur zijn geweest.

                        greetz.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                          Polleke,

                          Vandaag in het Gentse net dezelfde wagen gezien als jou laatste aanwinst. Mooie machine, prachtige velgen. (zoals al gezegd, mooie kont met gefumeerd achterlichten op jou kleur)
                          Enkel leken de velgen me ook niet ongevoelig voor stoepschade. Het kan natuurlijk ook een wreed onvoorzichtige chauffeur zijn geweest.

                          greetz.
                          Door mijn ervaring met de 20 inch van mijn insi zal ik hopelijk de 19 van de astra wel schadevrij kunnen houden zeker ???

                          Comment


                          • Volgens de carconfigurator van Opel heb je nu op de Cosmo en Sport standaard de CD300. Blijkbaar is de CD400 verdwenen ?!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                              2010 1.7 110pk

                              Gisteren gaan tanken. verbruik van 7.1 l / 100km. weeral zo hoog.
                              Ik heb een tank van 52 liter? Rij nu wel met winterbanden rond. het laagste verbruik dat ik met deze motor ooit heb gehaald is 6.2l / 100km. en dit was op nederlandse snelwegen.

                              Die motorblokjes zijn totaal niet zuinig, noch hebben ze iets met ecoflex te maken.

                              Ik vroeg mij hier af, heeft een ST een grotere tank? ik kan me niet inbeelden dat iemand 850km kan rijden en een verbruik heeft van 6.5.

                              Zalige auto! en dat 1.3 motorblokje dat in ons moeder haar corsa zit is naar mijn mening goed pikant! maar ik zie er mijzelf niet mee rijden in een astra .
                              Gezien er de laatste tijd opnieuw veel opmerkingen zijn omtrent het verbruik van de Opel New Astra post ik hier even men tankgegevens (zie bijlage). De wagen is ondertussen 1,5 jaar oud, motor 1.7 CDTI (110 PK - Ecotec) en op dag van vandaag iets meer dan 28.000 km op de teller...

                              De cijfers zijn exact én correct, er is dus geen discussie mogelijk!
                              Bijgevoegde Bestanden

                              Comment


                              • Het verbruik is bij mij nooit een argument geweest, anders had ik wel iets anders gekocht!

                                Comment


                                • Bounceken, keb het u al eens gezegd. maar de mijne zit daar ook boenk oep!
                                  Ik ben nu aan het proberen ecologisch te rijden. vitesseke hoger, toertentellerke lager. maar fuck. Tragen bak dan, en ben aant wachten tot ik een waarschuwing krijg op mijn boordcomputer: Opgepast verminderd moterverm. !!!!
                                  = roetfilter vol!

                                  Hoe langer hoe meer heb ik het gevoel dat ik beter die astra niet zo impulsief had gekocht. zuiperd dat het is

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                    Gezien er de laatste tijd opnieuw veel opmerkingen zijn omtrent het verbruik van de Opel New Astra post ik hier even men tankgegevens (zie bijlage). De wagen is ondertussen 1,5 jaar oud, motor 1.7 CDTI (110 PK - Ecotec) en op dag van vandaag iets meer dan 28.000 km op de teller...

                                    De cijfers zijn exact én correct, er is dus geen discussie mogelijk!
                                    motor 1.7 CDTI (110 PK - Ecotec)
                                    Eergisteren voor de tweede maal getankt.
                                    Gemiddeld verbruik van 5.4L
                                    Momenteel een 250km gereden met mijn tweede volle tank aan een gemiddelde van 5.1L
                                    De verhouding is 50% stadsverkeer, 50% snelweg.

                                    Dus al bij al valt mijn verbruik nog redelijk mee. Hopelijk zakt dat nog een beetje

                                    Comment


                                    • Foto van den auto

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Abolone Bekijk Berichten
                                        Foto van den auto

                                        Mooi maagdelijk wit ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                                          Bounceken, keb het u al eens gezegd. maar de mijne zit daar ook boenk oep!
                                          Ik ben nu aan het proberen ecologisch te rijden. vitesseke hoger, toertentellerke lager. maar fuck. Tragen bak dan, en ben aant wachten tot ik een waarschuwing krijg op mijn boordcomputer: Opgepast verminderd moterverm. !!!!
                                          = roetfilter vol!

                                          Hoe langer hoe meer heb ik het gevoel dat ik beter die astra niet zo impulsief had gekocht. zuiperd dat het is
                                          Achja, mij steekt het niet zo erg (firmawagen) maar ik wil maar aantonen dat fabrikanten, BC's en forummers maar kunnen zeggen wat ze willen...ik heb men verbruik zwart op wit, niks opgesmukt, alleen de naakte feiten!

                                          Ik ga er men rijstijl allesinds niet voor aanpassen én al zeker niet men nachtrust voor laten!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X