Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Even terug onder de aandacht brengen...

Autoband: Continental Eco contact 5
    Bandenmaat: 225/50R17
    Draagvermogen: 92
    Snelheidsindex: V

Continental ECO 5 is in 2011 de nieuwste generatie Eco band van Continental en komt in alle tests er zeer goed uit. Aangezien ik alleen in de winter met 17 inch ga rijden kan ik er niks mee doen.

Comment

• Pol, sorry voor de OT maar wat denk je van een tuning van mijn insignia 130pk cdti. Ik zou deze naar 165pk kunnen laten tunen maar heb geen idee of de aandrijflijn dit aankan. Wat denk jij? ligt in jou astra dezelfde motor of is dit een 1.7?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
        Pol, sorry voor de OT maar wat denk je van een tuning van mijn insignia 130pk cdti. Ik zou deze naar 165pk kunnen laten tunen maar heb geen idee of de aandrijflijn dit aankan. Wat denk jij? ligt in jou astra dezelfde motor of is dit een 1.7?
        Ik heb een 1700 CDTI.
        Jij hebt een 1900 en dus niet dezelfde motor. Die van U is een A20DT normaal.
        Maar ik weet dat sommigen een DTH hebben gekregen. Dat is eigenlijk een dichtgeknepen 160 pk. Als U de 'sport" uitvoering hebt heb je normaal deze versnellingsbak : F40WR en dat is dezelfde als in de 160 pk welke 450 nm aankan. Heb je een andere uitvoering dan heb je normaal deze : M32WR. Kan je controleren op de bak zelf. Hoeveel die aankan weet ik niet.
        Daar heb ik geen gegevens van.
        En ik ben geen expert in dit soort dingen hoor, dat is gewoon uit gezonde interesse...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
          Ik heb een 1700 CDTI.
          Jij hebt een 1900 en dus niet dezelfde motor. Die van U is een A20DT normaal.
          Maar ik weet dat sommigen een DTH hebben gekregen. Dat is eigenlijk een dichtgeknepen 160 pk. Als U de 'sport" uitvoering hebt heb je normaal deze versnellingsbak : F40WR en dat is dezelfde als in de 160 pk welke 450 nm aankan. Heb je een andere uitvoering dan heb je normaal deze : M32WR. Kan je controleren op de bak zelf. Hoeveel die aankan weet ik niet.
          Daar heb ik geen gegevens van.
          En ik ben geen expert in dit soort dingen hoor, dat is gewoon uit gezonde interesse...
          Ok tx pol. Kom je wel toe met de 130 pk in je astra ivm de insignia? Waarom niet voor de 2 liter gegaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
            Ok tx pol. Kom je wel toe met de 130 pk in je astra ivm de insignia? Waarom niet voor de 2 liter gegaan?
            Dat gaat nog redelijk vlot vind ik. Auto weegt ook een stuk minder uiteraard.
            130 pk was een lage uitstoot en dus 15% ecopremie
            Prijsverschil was 1250 euro tegenover de 165 pk + 3500 euro eco-korting.
            Is 4750 euro in de kering...Iets om over na te denken...
            Last edited by ; 17/01/2012, 22:41.

Comment

• Hallo,
              Ik rij sinds september 2010 met een Astra J 1.7 CDTI 110pk en heb nu 112.000km. Ben toch niet zo tevreden over deze motor omdat deze om 110pk te hebben niet krachtig en soepel genoeg is.
              Ik had tot voor kort een Alfa 156 SW 1.9 jtd met 115pk van 2003 en dit is toch een wereld van verschil qua rijden en problemen, met de alfa nooit problemen gehad (in december 2012 verkocht met 160.000km).

Met de Astra sta ik bijna maandelijks in de garage met problemen.
              Op 50.000km zijn de injectoren vervangen (2maanden later moesten deze al opnieuw gereinigd worden, tanken gebeurd altijd bij Total) airco werkte vanaf dag 1 niet, bleek de condensor te zijn.
              De turbo is continu hoorbaar (blaast) bij optrekken, en rond de turbo hangt alles vol olie. na lang aandringen heeft men een dichting vervangen maar probleem is er nog altijd.
              Verder springt het stationair toerentel regelmatig tussen 800 - 1000 toeren op en af.
              Regelmatig komen er verschillende foutcodes op de display die meestal ook weer gewoon verdwijnen..

In feite heb ik de hoop een beetje opgegeven met deze auto en hoop ik vlug aan m'n km's te komen (leasing) zodat er een andere in plaats komt...
              Gelukkig is het een firmawagen en heb ik deze niet privé gekocht

De conclusie die ik maak uit mijn Astra ervaring is dat ze mij nooit nog een 1.7 cdti zullen verkopen (ondanks dat de astra een heel mooie wagen is) en dat Opel hopelijk zo vlug mogelijk de 1.6 jtdm's van Fiat begint te gebruiken...

grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Dat gaat nog redelijk vlot vind ik. Auto weegt ook een stuk minder uiteraard.
                130 pk was een lage uitstoot en dus 15% ecopremie
                Prijsverschil was 1250 euro tegenover de 165 pk + 3500 euro eco-korting.
                Is 4750 euro in de kering...Iets om over na te denken...
                Ja zeker weten, 130 pk zal ook wel vlot genoeg zijn. In mijn insignia is het eigenlijk te weinig imho.
                Wist niet dat je daar ecopremie voor kreeg, dacht dat dit enkel voor de 1.3 ging.

Comment

• goeiemorgend allemaal

Ale den astra is behandeld. Alles stipt verlopen leuk en aangenaam onthaal ... koffie SUPER !
                  om half 10 stond den astra op de bank om een vermogenstest te doen om dan de aanpassingen te starten . Resultaal was 110.8 pk en 276 NM fabriek-af
                  Na een kleine 2 uurtjes was alles klaar om het vermogen te meten op de testbank.
                  Resultaat is een mooie 156.8 pk en een 328.6 NM

Wagen rijdt fenomenaal goed , neemt vlotter op en eens boven de 2000tr/min gaat ie echt flink vooruit. geen geschok of veel zwarte rook wathever . Echt een fijn afgestelde auto waar ik alle dagen plezier aan heb ! ! ! Een echte aanrader ! !

wie meer info wil ==> PM no problem

groetjes Tom

Comment

• proficiat ermee, ik ben curieus naar de (hopelijk blijvend) positieve resultaten.
                    ik zou de mijne is moete wasse.

Comment

• Als ik mijn iPod op onze Astra aansluit kan ik via het navigatiescherm een groepsnaam selecteren. Als ik daar dan op klik kom ik meteen op een scherm waar alle nummers van die groep staan. Er is dus geen scherm waar ik de CD's kan selecteren.

Best wel vervelend, is dit op te lossen zodat ik wel tussen verschillende CD's kan kiezen ?

Comment

• heb ik ook .... jammer genoeg . thuis ook alles netjes geordend en op scherm van de radio alleen alle nummers ...

grtz Tom

Comment

• En ik vind het vervelend dat ik mijn USB stick gebruik, de nummers niet alfabetisch staan maar gewoon alles door elkaar. Lastig om een nummer te zoeken als er 347 nummers op die stick staan. Weet iemand hoe je dat wel alfabetisch krijgt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                            Als ik mijn iPod op onze Astra aansluit kan ik via het navigatiescherm een groepsnaam selecteren. Als ik daar dan op klik kom ik meteen op een scherm waar alle nummers van die groep staan. Er is dus geen scherm waar ik de CD's kan selecteren.

Best wel vervelend, is dit op te lossen zodat ik wel tussen verschillende CD's kan kiezen ?
                            Dit is zeker mogelijk, bij mij werkt dit allesinds met een usb-stick.
                            Weet nu niet van buiten hoe, maar volgens mij moet je duwen ipv draaien op de 'grote middenste knop'
                            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Gisteren de 5000km gepasseerd met mijn 1.3cdti'tje. Ben nog altijd tevreden van mijn keuze, gisteren naar Luxemburg gereden, 550km op een dag en zonder rugpijn thuisgekomen.

Op de grote hellingen van de E411 verloor hij wel wat snelheid maar das normaal voor een 1.3 met 4 man en een hoop gerief aan boord.

Comment

• Vandaag gaan tanken.
                                Heb iets meer dan 1000 km gereden met een volle tank met een gemiddeld verbruik van net geen 5 liter. Daar is zeker 600 km stad bij...Al bij al zeer tevreden qua verbruik.

Comment

• Wauw, ik zit momenteel aan 5,6 en het wil niet echt zakken, ik hoopte met deze tank na de rit van gisteren de 1000km te halen maar door de vele hellingen zal het gene waar zijn.

Comment

• ik vroeg mijzelf dit af: ik tank altijd Shell (de goedkoopste diesel)
                                    Wat als ik Vpower diesel neem, is deze dan effectief beter voor de auto? en verbruikt hij dan minder?

Comment

• Amaai minder dan 5 liter? Ik heb bijna 57000km en raak maar niet onder de 6.2l/100km.
                                      Verder toffe boordcomputer. Zou dat op de mijne ook geupdate kunnen worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                                        ik vroeg mijzelf dit af: ik tank altijd Shell (de goedkoopste diesel)
                                        Wat als ik Vpower diesel neem, is deze dan effectief beter voor de auto? en verbruikt hij dan minder?
                                        Ik zou het niet weten, ik heb tot nu toe altijd de VPower getankt met de Citroën C4.
                                        Nu zou ik echter wel goedkoper willen tanken aangezien de prijzen serieus stijgen en de VPower altijd op of net onder de maximumprijs zit.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Die van mij geraakt ook niet onder de 6.2 maar ik ben al bij al tevreden over het verbruik.

Ik ga de mijne nog eens binnen doen voor zijn versnellingsbak. In 4e bij en 70km/h vibreert de versnellingspook redelijk hard. Als ik soms van 6e terug schakel naar 4e dan wil hij er ook soms met geen stokken in :S.
                                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Working...
                                          X