Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je vaak genoeg lange afstanden doet, en niet te veel in het stadsverkeer in lage toeren rijdt, ga je heel weinig een melding krijgen als hij regenereerd.

Mijn astra J heeft nog nooit een lampje of melding gegeven wanneer hij regenereerde, hij deed het gwn uit zichzelf wnr de temperatuur hoog genoeg is. 2000rpm aanhouden voor 5 minuten en hij was weer klaar.

Je merkt het niet altijd wnr hij dit doet. Enkel de geur verraad het soms

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raymond1975 Bekijk Berichten
      Om de 600km ik heb een 1.3 start/stop en die heeft het in de 42000 km dat ik er nu op heb zitten pas een keer gedaan tussen de 20000 en 30000 km ergens toen kreeg ik ook een melding lampje of display ik weet het niet eens meer.

Mijn astra H die deed het vaker dan stonk hij inderdaad naar verbrand rubber en daar kreeg ik geen melding.
      Mijn 1.3 CDTI (astra j sports tourer) heeft er nu 6000 km opzitten en heeft volgens mij nog maar 2 keer een regeneratiecyclus gedaan. Dit gaf geen melding op mijn BC of ook geen lampjes.
      Mijn 1.7 CDTI moest elke tank minstens 1 keer een cyclus doen.
      Mijn 1.7 ging ook vaak in noodloop met vermogenverlies als gevolg. Ook gingen er regelmatig lampjes branden (motorstoring) maar die gingen na het herstarten meestal ook weer uit.
      Voorlopig ben ik zeer tevreden over mijn astra, enkel de CD speler kan moeilijk afscheid nemen van de afgespeelde CD (maar we gebruiken meestal de USB).
      Ook over het verbruik ben ik best tevreden 5 liter /100 km is niet slecht want ik kan meer dan 1000 km rijden met een volle tank. Volgens de BC is het verbruik dan 4.4 maar dat is zoals meestal nogal optimistisch.

Comment

• Ik heb vreemd genoeg nog niets van de regeneratie gemerkt 9000km nu...

Morgen de 1.3 eens testen in de Ardennen
        www.opelklassiek.be

Comment

• Op mijn boordcomputer komt de melding : "roetfilter vol - doorrijden aub"
          En er gaat een oranje lichtje aan.
          Dat was na 1500 km.

Comment

• Ik hoop dat ik geen melding gaat krijgen. Ik rijd zéér veel snelweg en trek ook goed door dus denk dat ik niet véél roetfilter problemen ga hebben (hout vasthouden )
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
              Ik heb vreemd genoeg nog niets van de regeneratie gemerkt 9000km nu...

Morgen de 1.3 eens testen in de Ardennen
              Enkel aan het huidig verbruik op de BC kon ik het merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                Ik rijd zéér veel snelweg en trek ook goed door dus denk dat ik niet véél roetfilter problemen ga hebben (hout vasthouden )
                Trek goed door als in hoeveel toeren ?
                Als ik met koude motor vertrek blijf ik de eerste 15 minuten onder de 2000 tpm (tot temp ca 90° is), daarna durf ik al wat hoger in toeren te trekken, maar boven de 3000 ga ik zelden tot nooit. Misschien dat het geen kwaad kan om af en toe eens heel goed door te trekken ?

Comment

• Kzal bij de volgende keer eens een foto nemen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    Kzal bij de volgende keer eens een foto nemen...
                    Pol,
                    Heeft je garage nog iets kunnen doen aan het schokken waar je een tijd geleden over sprak ?
                    En wat is je verbruik ongeveer (na een tankbeurt en niet volgens de BC) ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                      Pol,
                      Heeft je garage nog iets kunnen doen aan het schokken waar je een tijd geleden over sprak ?
                      En wat is je verbruik ongeveer (na een tankbeurt en niet volgens de BC) ?
                      Ben er nog niet voor binnen geweest.
                      Heb nog geen tijd gehad, het is al wel gemeld.
                      Dat laatste weet ik niet, ik kijk altijd naar de BC. Als hij het voor mij uitrekent, waarom zou ik dat dan doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                        Trek goed door als in hoeveel toeren ?
                        Als ik met koude motor vertrek blijf ik de eerste 15 minuten onder de 2000 tpm (tot temp ca 90° is), daarna durf ik al wat hoger in toeren te trekken, maar boven de 3000 ga ik zelden tot nooit. Misschien dat het geen kwaad kan om af en toe eens heel goed door te trekken ?
                        Als hij zéér warm staat trek ik regelmatig door tot 4000tr.
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          Ben er nog niet voor binnen geweest.
                          Heb nog geen tijd gehad, het is al wel gemeld.
                          Dat laatste weet ik niet, ik kijk altijd naar de BC. Als hij het voor mij uitrekent, waarom zou ik dat dan doen...
                          Je kan ongeveer weten of je BC juist is of niet als je gaat tanken, en je kan 50 liter tanken en je hebt geen 1000 km gedaan verbruik je zeker meer dan 5 liter.
                          Of om het anders te zeggen hoeveel tank je en hoeveel km heb je dan gedaan.
                          Maar ik begrijp je redenering, als hij leeg is doe ik hem vol!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                            Je kan ongeveer weten of je BC juist is of niet als je gaat tanken, en je kan 50 liter tanken en je hebt geen 1000 km gedaan verbruik je zeker meer dan 5 liter.
                            Maar ik begrijp je redenering, als hij leeg is doe ik hem vol!
                            Ik ga tanken als hij ongeveer halfleeg is...
                            Als ik voorbij de pomp kom die het goedkoopste is hier in de buurt ga ik tanken, en ik kom daar toch zeker één keer per week voorbij.
                            Ik zal hem de volgende keer eens leeg rijden.
                            Last edited by ; 28/01/2012, 20:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                              Om de hoeveel km zou zo'n regeneratie moeten gebeuren ?

Die geur waarover ik sprak is een uitgesproken tonijngeur (en wat haat ik tonijn). Erg vreemd allemaal.
                              Die geur heb ik ook in mijn auto... staat 20.000km op... Al eens voor naar garage geweest en zeggen dat da er met den tijd zou uitgaan dat het siliconengeur is... hetgeen bullshit is volgens mij

Comment

• [quote=125 problems;4824439]Je kan ongeveer weten of je BC juist is of niet als je gaat tanken, en je kan 50 liter tanken en je hebt geen 1000 km gedaan verbruik je zeker meer dan 5 liter.
                                Maar ik begrijp je redenering, als hij leeg is doe ik hem vol![/quote]

Idem hier, als ik zelf rij, als mijn vriendin rijdt dan geraakt ie niet onder kwart

Comment

• Vandaag ritje gedaan, van hieruit naar Monschau, en zo weer via Spa en Vielsalm weer naar Vlaams Brabant.

Veel hellingen gedaan, waaronder erg steile en smalle bergwegjes in Monschau. De 1.3 geeft géén kik. Hij gaat overal vlot aan op en geeft 100% vertrouwen. Ik heb me ook erg geamuseerd met het stuurgedrag van de Astra en mijn co-piloot was verbaasd van de trekkracht van mijn kleine krachtpatser

En oja, Ik rij koud max 2500 toeren, warm ga ik bijna altijd tot 3000-3500 en af en toe eens 4500.
                                  Last edited by opelfreak; 29/01/2012, 20:35.
                                  www.opelklassiek.be

Comment

• die 1.3 tjes zijn inderdaad onderschatte alleskunners.
                                    Mooie streek trouwens waar je gezeten hebt...was het daar nog niet aan het sneeuwen?

Comment

• Eventjes iets over dat regeneren van de roetfilter. Is dat ook zo bij de 1.3 van de nieuwe corsa? Na een dikke 25000 kilometers heb ik daar nog niets van gemerkt. Wel nog altijd tevreden van mijn karretje.

send on mobile device.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                        Eventjes iets over dat regeneren van de roetfilter. Is dat ook zo bij de 1.3 van de nieuwe corsa? Na een dikke 25000 kilometers heb ik daar nog niets van gemerkt. Wel nog altijd tevreden van mijn karretje.

send on mobile device.

Ewel, ik heb na bijna 10.000km daar ook nog niks van gemerkt géén stank e.d. géén hoog toerental etc... géén melding....
                                        www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          die 1.3 tjes zijn inderdaad onderschatte alleskunners.
                                          Mooie streek trouwens waar je gezeten hebt...was het daar nog niet aan het sneeuwen?

Idd, erg onderschatte motor!

Er lag een beetjs poedersneeuw Hier staat ie op de parking in Monschau:

Uploaded with ImageShack.us
                                          www.opelklassiek.be

Comment

Working...
                                          X