Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe opel Astra

Dag beste mensen,

Vandaag na het werk bestel ik mijn nieuwe opel astra.

Na veel wikken en wegen heb ik volgende keuzes gemaakt:

ASTRA SPORT 5D
    1.4 Turbo Manueel 6 140pk
    Technical Grey
    Connect Pack
    Lederen bekleding, geperforeerd Mondial, Jet Black
    Donker getinte ruiten achteraan
    Elektrisch bediende ruiten achter
    Park Pilot voor- en achteraan , incl. Grafisch info display
    Lichtmetalen velgen 19'' 'multi-spaaks' sterling , incl. 235/40 R19 - 92W HW4 banden
    Ruimtebesparend reservewiel 16"

Nu had ik graag jullie mening?

Als je één van onderstaande opties zou kunnen kiezen welke zouden jullie dan nemen?

- Bandenspanningscontrole
    - Flex-Ride met Continuous Damping Control
    - Adaptive Forward Lighting (AFL) incl. Bi-Xenon en Grootlichtassistent
    - OPC Line Pack 1

Graag jullie mening hierover

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartev Bekijk Berichten
      Dag beste mensen,

Vandaag na het werk bestel ik mijn nieuwe opel astra.

Na veel wikken en wegen heb ik volgende keuzes gemaakt:

ASTRA SPORT 5D
      1.4 Turbo Manueel 6 140pk
      Technical Grey
      Connect Pack
      Lederen bekleding, geperforeerd Mondial, Jet Black
      Donker getinte ruiten achteraan
      Elektrisch bediende ruiten achter
      Park Pilot voor- en achteraan , incl. Grafisch info display
      Lichtmetalen velgen 19'' 'multi-spaaks' sterling , incl. 235/40 R19 - 92W HW4 banden
      Ruimtebesparend reservewiel 16"

Nu had ik graag jullie mening?

Als je één van onderstaande opties zou kunnen kiezen welke zouden jullie dan nemen?

- Flex-Ride met Continuous Damping Control
      - OPC Line Pack 1

Graag jullie mening hierover
      Ik heb :

- OPC Line Pack 1

- Flex-Ride met Continuous Damping Control zou ik niet meer nemen, had het op mijn insignia en dat werkte niet zoals beloofd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Ik heb :

- OPC Line Pack 1

- Flex-Ride met Continuous Damping Control zou ik niet meer nemen, had het op mijn insignia en dat werkte niet zoals beloofd.
        Bedankt voor jou reactie.
        Ik heb zojuist ook eventjes gegoogled en inderdaad die Flex-Ride wordt inderdaad niet echt hoog aangeschreven.

Het zal de OPC Line Pack of Bi-Xenon worden denkik
        Beiden is met spijtig genoeg iets te duur.

Comment

Bedankt voor jou reactie.
          Ik heb zojuist ook eventjes gegoogled en inderdaad die Flex-Ride wordt inderdaad niet echt hoog aangeschreven.

Het zal de OPC Line Pack of Bi-Xenon worden denkik
          Beiden is met spijtig genoeg iets te duur.
          Ik zou toch voor beide gaan hoor !
          Hier enkele foto's van de mijne mét OPC en AFL

Interieur :

Comment

Ik zou toch voor beide gaan hoor !
            Hier enkele foto's van de mijne mét OPC en AFL

Interieur :
            http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=3218
            Wow echt knappe wagen

Die OPC line-pack maakt het echt wel af.

Bedankt om de keuze nog moeilijker te maken

Zijn dat ook 19inch velgen?

Comment

Wow echt knappe wagen

Die OPC line-pack maakt het echt wel af.

Bedankt om de keuze nog moeilijker te maken

Zijn dat ook 19inch velgen?
              Jep ook 19 inch.
              Keuze moeilijker ?
              Nie kiezen en beide pakken

Comment

• vorige week ook een nieuwe astra besteld nl,

Opel Astra 5d Sport 1.4Turbo 140pk

Summit white
                Connect pack met radio SD900navi, LM velgen 18" PZW en telefoonvoorbereiding
                Bi Xenon AFL

dat het nu maar snel april is.......

@bartev, moest ik persoonlijk kiezen zouek voor de sportive line gaan i.p.v. de OPC line. Vind de voorkant met OPC niet zo mooi in vergelijking met de sportive bumpers, en kosten beide evenveel als ik mij niet vergis.
                Last edited by ; 31/01/2012, 12:47.

Comment

• Hallo allemaal

Ik ben er een beetje laat mee, maar op 19 december heb ik mijn Opel Astra besteld ter vervanging van mijn Citroën SAXO 1.1i.

Ik heb de volgende wagen samengesteld:

Opel Astra 1.4 TURBO (120PK) Cosmo.
                  - Kleur: Mahagony (Dubbele metaalkleur (mica))
                  - Bekleding: Bekleding Ribbon/Morrocana Jet Black
                  - Adaptive Forward Lighting (AFL)
                  - Elektronische handrem , incl. Hill Start Assist
                  - Elektrisch inklapbare buitenspiegels
                  - Donker getinte ruiten achteraan
                  - Sportchassis
                  - Lichtmetalen velgen 7,5Jx18'' 'Multi spaaks' , incl. 225/45 R18 - 91V HW4 banden

Wat denken jullie ervan? Iemand ervaringen met de kleur? Ik heb er lang over moeten nadenken maar ben er toch voor gegaan.

De leverweek zou ergens rond week 8 moeten zijn. Ik kan echt niet meer wachten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                    vorige week ook een nieuwe astra besteld nl,

Summit white
                    Bi Xenon AFL

@bartev, moest ik persoonlijk kiezen zouek voor de sportive line gaan i.p.v. de OPC line. Vind de voorkant met OPC niet zo mooi in vergelijking met de sportive bumpers, en kosten beide evenveel als ik mij niet vergis.
                    Inderdaad kosten allebei evenveel
                    Maakt de keuze alleen maar moeilijker uiteraard.

Comment

• Inderdaad, da maakt de keuze er niet makkelijker op......de OPC is iets soberder, Sportive gaat meer 'opvallen'.
                      Ik vind het wel spijtig dat bij de OPC/Sportive er geen accenten in het interieur gelegd worden, cfr s-line bij audi of m-pack bij BMW.....of ben ik mis?

Maar als de keuze nog steeds gaat tussen OPC/Sportive of Xenon, dan kies ik Xenon, zoals ik ook gedaan heb......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin89 Bekijk Berichten
                        Hallo allemaal

Ik ben er een beetje laat mee, maar op 19 december heb ik mijn Opel Astra besteld ter vervanging van mijn Citroën SAXO 1.1i.

Ik heb de volgende wagen samengesteld:

Opel Astra 1.4 TURBO (120PK) Cosmo.
                        - Kleur: Mahagony (Dubbele metaalkleur (mica))
                        - Bekleding: Bekleding Ribbon/Morrocana Jet Black
                        - Adaptive Forward Lighting (AFL)
                        - Elektronische handrem , incl. Hill Start Assist
                        - Elektrisch inklapbare buitenspiegels
                        - Donker getinte ruiten achteraan
                        - Sportchassis
                        - Lichtmetalen velgen 7,5Jx18'' 'Multi spaaks' , incl. 225/45 R18 - 91V HW4 banden

Wat denken jullie ervan? Iemand ervaringen met de kleur? Ik heb er lang over moeten nadenken maar ben er toch voor gegaan.

De leverweek zou ergens rond week 8 moeten zijn. Ik kan echt niet meer wachten!
                        Mooie kleur maar zo fragiel...
                        Van het moment dat je die hebt zou ik die met een goeie wax behandelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                          vorige week ook een nieuwe astra besteld nl,

Summit white
                          Bi Xenon AFL

Inderdaad want ik ben die kou al beu...

Comment

Inderdaad kosten allebei evenveel
                            Maakt de keuze alleen maar moeilijker uiteraard.
                            Persoonlijk zou ik voor de Sportive gaan als ik 20 jaar jonger was.
                            Vind de OPC minder opvallend maar, nét dat tikkeltje, dat hem onderscheid van een "gewone" astra. Stijlvol en niet overdreven met behoud van de mooie lijn.

Comment

Persoonlijk zou ik voor de Sportive gaan als ik 20 jaar jonger was.
                              Vind de OPC minder opvallend maar, nét dat tikkeltje, dat hem onderscheid van een "gewone" astra. Stijlvol en niet overdreven met behoud van de mooie lijn.
                              Ik ga zowiezo de Xenon lampen nemen.
                              Of ik de sportive of opc pack neem zien we straks wel nog.

Ik ben nu 25 en ik hoop een aantal jaren te doen met deze wagen. Dus ik hoef ook geen zware bumpers meer maar het geeft natuurlijk dat tikkeltje extra stijl aan je wagen.

Zoals ik dus begrijp is de sportive iets aggresiever dan de opc pack

Comment

• heb net even gekeken op de carconfig van opel en het sportive pack is niet beschikbaar in combinatie met mahogany, dus die keuze is al wa gemakkelijker geworden........

Ooops, kheb de kleur verkeerd, beide packs gaan wel i.c.m. Technical grey.......my bad
                                Last edited by ; 31/01/2012, 15:51.

Comment

Ik ga zowiezo de Xenon lampen nemen.
                                  Of ik de sportive of opc pack neem zien we straks wel nog.

Ik ben nu 25 en ik hoop een aantal jaren te doen met deze wagen. Dus ik hoef ook geen zware bumpers meer maar het geeft natuurlijk dat tikkeltje extra stijl aan je wagen.

Zoals ik dus begrijp is de sportive iets aggresiever dan de opc pack
                                  AFL MOET je gewoon nemen al was het maar om de LED dagrijverlichting...
                                  Maar pas als het donker is/wordt zie je WAAROM je die moest nemen...
                                  Ik had die op mijn insignia ook en dat was de eerste optie die ik terug nam...
                                  Dus een zeer goeie keuze van U !
                                  Nu het OPC pakketje nog....

Comment

• Polleke heeft gelijk. AFL is, als het budget het toelaat uiteraard, een must. Ik heb het nu op mijn Insignia en ben nog steeds, wanneer het donker is, verbaast over de werking en lichtopbrengst.

Mijn volgende wordt waarschijnlijk toch geen Insignia meer maar iets sportiever. Ik ben erg benieuwd naar de GTC OPC en dit zal waarschijnlijk toch mijn nieuwe auto worden.

groeten,

Peet

Comment

• Ik heb een vraag over het oliepeil.
                                      Ik rij sinds mei 2011 rond met een Astra ST 1.3 diesel. Ik ben voor de eerste maal binnen "gemoeten" na 15.000km. Toen ik nadien het oliepeil controleerde (via de BC) merkte ik echter dat die niet aangevuld was.
                                      De volgende onderhoudsbeurt is na 30.000km, maar ik zie nu (na 22.500km) dat het oliepeil "maar" op 17% niet meer staat. Klopt dit ongeveer met de gemiddelden, en wanneer maak ik best een afsrpaak? (als dit bv rond 10% staat?)

Comment

Mooie kleur maar zo fragiel...
                                        Van het moment dat je die hebt zou ik die met een goeie wax behandelen...
                                        Heb je misschien tips voor een goeie was?

Bedoel je fragiel qua krassen of echt de lak zelf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin89 Bekijk Berichten
                                          Heb je misschien tips voor een goeie was?

Bedoel je fragiel qua krassen of echt de lak zelf?
                                          The best there is
                                          With signature shine, tough-as-nails protection, and hallmark durability, our proprietary blends may very well be the best car waxes you've never heard of.

Je moet hem wel nog eerst kleien en dan in de wax zetten.
                                          Je zal versteld staan van hoeveel vuil er af komt...
                                          Liefst zo snel mogelijk van het moment dat je de auto bent gaan halen.
                                          En ja ik bedoel fragiel omdat krassen zo snel zichtbaar zijn op een donkere auto.
                                          Maar als je die goed onderhoudt en om de 6 maanden een waxlaag aanbrengt zal het allemaal wel meevallen. Dit was mijn Insignia na 2 jaar.

Comment

Working...
                                          X