Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NicolasBE Bekijk Berichten
    Ik heb een vraag over het oliepeil.
    Ik rij sinds mei 2011 rond met een Astra ST 1.3 diesel. Ik ben voor de eerste maal binnen "gemoeten" na 15.000km. Toen ik nadien het oliepeil controleerde (via de BC) merkte ik echter dat die niet aangevuld was.
    De volgende onderhoudsbeurt is na 30.000km, maar ik zie nu (na 22.500km) dat het oliepeil "maar" op 17% niet meer staat. Klopt dit ongeveer met de gemiddelden, en wanneer maak ik best een afsrpaak? (als dit bv rond 10% staat?)

Ja da snap ik eigenlijk ook ni. Wanneer gaan jullie op onderhoud? Mijne boordcomputer zegt dat ik om de 30000km binnen moet mer den dealer hangt dan weer een stickerke da ik om de 15000km binnen moet. Is dit nu echt nodig of is het zo een beetje nen truk van de garage om u ne keer extra te laten langst komen. Ik heb de 1.7cdti 110pk.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
      Ja da snap ik eigenlijk ook ni. Wanneer gaan jullie op onderhoud? Mijne boordcomputer zegt dat ik om de 30000km binnen moet mer den dealer hangt dan weer een stickerke da ik om de 15000km binnen moet. Is dit nu echt nodig of is het zo een beetje nen truk van de garage om u ne keer extra te laten langst komen. Ik heb de 1.7cdti 110pk.
      Een Astra moet toch maar om de 30.000km op onderhoud dacht ik gelezen te hebben in mijn onderhoudsboekje.
      Mijn wagen heeft nu een 16.000km en de BC heeft nog niets gemeld...

Comment

• Ja idd dat dacht ik ook, maar volgens de sticker in men deur moet ik op 45.000km alweer binnenkomen terwijl hij op 30.000km is binnen geweest voor een groot onderhoud. Alé ja als het niet moet dan moet het niet eh, tgeld groeit nu ook ni op mijne rug. En over de garantie kunnen ze ook niks zeggen omdat hij volgens het onderhoudsboekje tijdig op onderhoud gaat
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• onderhoudsinterval

Hey iedereen,

Met mijn vroegere Vectra ging ik om de 15000. 15000 = klein, 30000 = groot.
          Ik deed dit dan ook met mijn Insignia op 15000.
          Toen bleek dat het op 15000 om een wel zeer klein onderhoud ging => zelfs geen oliewissel. Dit bezoek werdt ook niet vermeld in het onderhoudsboekje. De BC gaf ook 50% aan wb oliewissel.
          Dus, mij zien ze niet meer op 15, maar nog enkel om de 30000

Groeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicolasBE Bekijk Berichten
            Ik heb een vraag over het oliepeil.
            Ik rij sinds mei 2011 rond met een Astra ST 1.3 diesel. Ik ben voor de eerste maal binnen "gemoeten" na 15.000km. Toen ik nadien het oliepeil controleerde (via de BC) merkte ik echter dat die niet aangevuld was.
            De volgende onderhoudsbeurt is na 30.000km, maar ik zie nu (na 22.500km) dat het oliepeil "maar" op 17% niet meer staat. Klopt dit ongeveer met de gemiddelden, en wanneer maak ik best een afsrpaak? (als dit bv rond 10% staat?)
            Oei, hier staan er 20000 op, maar ben nog geen enkele keer naar de garage geweest...
            Is 15000 effectief eerste onderhoud ? Dan ga ik toch eens bij de garage horen.

Comment

• Ik ga alle 15000km, ik voel me daar zelf ook beter bij... Voor de prijs van die paar liter olie...
              www.opelklassiek.be

Comment

• Die van mij gaat ofwel 1 keer op het jaar naar de garage ofwel om de 30.000 km (wat het eerst bereikt werd natuurlijk), denk dat de meeste merken deze regel hanteren...

Ter info, op de stickers die Opel kleeft na een onderhoud zetten ze ook de kilometerstand én de datum waarop je ongeveer de wagen zou moeten aanbieden voor een onderhoud...

Comment

• Alst om de 30000km moet dan ga ik ook mer om de 30000km ze. Als Opel voorschrijft dat het zo hoort dan zal het zeker geen kwaad kunnen. De garage kan er altyd wel opzetten wat ze willen.

Wie heeft het nu nog bij dit weer dat bij koude motor de motor echt totaaaaaaal geen kracht heeft. Plankgas en dan niet willen vertrekken. Echt maar super traag vertrekken. Daarstraks op de rotonde wilde ik er snel tussen schieten omdat het zo druk was en de motor had totaal geen kracht bij het vertrekken waarop degene die op de rotonde was vol in de remmen moest. Gevaarlijke situatie dus! Eenmaal hij dan toch op toeren geraakt rijdt hij ook weer doodnormaal.

Comment

• De dealer heeft gezegd om het jaar op onderhoud te komen of om de 20.000km.
                    Met men mercedes vroeger was het ook 20.000km. 5W30 olie.
                    Kan me moeilijk voorstellen dat ze aanraden om op 30.000km of meer olie te gaan wisselen.. dan is je olie echt wel pikzwart.
                    Goeie raad : ni kijke op ene frank voor onderhoud.. Gewoon doen.

Wie laat er eigenlijk zijn airco aanstaan? Heb deze uitgeschakeld bij configuratie instellingen.. In de winter tch ni nodig??? En denk dat verbuik hoger ligt met de airco op.
                    Ligt het verbuik met winterbanden ook hoger? Ik geraak nog steeds maar aan een 690km met een tank hoor. Begrijp ni hoe de mensen hier aan 1000km gerake.

Dat de wagen moeilijk trekt als hij koud staat is echt wel een minpunt.. Het motorvermogen is beperkt als die koud staat..

Weet er iemand of er al een update uit is voor de gps?? Kzit nog met versie 2010.
                    Wat ook vrij bizar is naar zuidspanje kan ik ni navigeren (bijvoorbeeld Malaga) maar naar Barcelona doet ie het wel..

Tch wel vrij bizarre auto'kes die opellekes

Comment

• Trouwens die percentages van het oliepeil is niet hoeveel olie er in zit toch?? Dus als je 20% hebt betekend het tch ni dat je al een vijfde van u olie op gebruikt hebt.
                      Die percentage telt gewoon af om jou een indicatie te geven hoe ver je van u onderhoud zit.
                      Vraag me wel af of die een melding geeft als olie aangevuld moet worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Malik Bekijk Berichten
                        De dealer heeft gezegd om het jaar op onderhoud te komen of om de 20.000km.
                        Met men mercedes vroeger was het ook 20.000km. 5W30 olie.
                        Kan me moeilijk voorstellen dat ze aanraden om op 30.000km of meer olie te gaan wisselen.. dan is je olie echt wel pikzwart.
                        Goeie raad : ni kijke op ene frank voor onderhoud.. Gewoon doen.

Wie laat er eigenlijk zijn airco aanstaan? Heb deze uitgeschakeld bij configuratie instellingen.. In de winter tch ni nodig??? En denk dat verbuik hoger ligt met de airco op.
                        Ligt het verbuik met winterbanden ook hoger? Ik geraak nog steeds maar aan een 690km met een tank hoor. Begrijp ni hoe de mensen hier aan 1000km gerake.

Dat de wagen moeilijk trekt als hij koud staat is echt wel een minpunt.. Het motorvermogen is beperkt als die koud staat..

Weet er iemand of er al een update uit is voor de gps?? Kzit nog met versie 2010.
                        Wat ook vrij bizar is naar zuidspanje kan ik ni navigeren (bijvoorbeeld Malaga) maar naar Barcelona doet ie het wel..

Tch wel vrij bizarre auto'kes die opellekes
                        Ik laat mijn airco altijd aan staan.
                        En zoals het woord het zegt : airconditioning : "verbeteren, veranderen" van lucht.
                        Blaast niet alleen koele lucht in de zomer maar zorgt eveneens voor een ontvochtigende functie. Dus beter altijd aan, nie op ne frank zien voor dit

Geen probleem met koude motor hier, trekt altijd even goed op.
                        Ik rijd al van het begin met winterbanden en heb vorige tankbeurt 1050 km kunnen rijden.

Comment

• koude motor: helse start van uw dag!
                          Traag optrekken en eens boven 2500 brult hij dat hij wakker is! ahah lachen

winterbanden verbruiken veel meer. als ik 130km/u rij en ik laat mijn gaspedaal los voel je de auto peilsnel in vaart minderen tot 110km/u. lijkt de maximum snelheid te zijn om niet te veel te verbruiken blijkbaar. Dit heb ik niet met mijn zomerbanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                            koude motor: helse start van uw dag!
                            Traag optrekken en eens boven 2500 brult hij dat hij wakker is! ahah lachen

winterbanden verbruiken veel meer. als ik 130km/u rij en ik laat mijn gaspedaal los voel je de auto peilsnel in vaart minderen tot 110km/u. lijkt de maximum snelheid te zijn om niet te veel te verbruiken blijkbaar. Dit heb ik niet met mijn zomerbanden
                            -Geen gebrul van een koude motor...
                            -Vlot optrekken en rijden, moet zelfs de temperatuurmeter controleren om te zien of hij al op bedrijfstemperatuur is...
                            -Geen hoger verbruik door winterbanden, ik rijd met Michelin Alpin...(het zal wel het geval zijn ten overstaande van échte eco-banden maar dat geldt voor normale banden ook)
                            Ik heb zelfs het gevoel dat er niet tot nauwelijks "motorrem" op deze auto zit.
                            Heb wel een ecoflex en misschien heeft dat daar allemaal mee te maken

Comment

• Koud rijden voel je idd, maar ik kom echter wel nog prima mee en zelfs op 2000tpm pakt hij goed op dan. Van zodra ik een km of 4 gereden heb rijdt de auto normaal.

Airco is iets dat ik zelden opzet, bij mijn vorige wagen ook.

Verder hebben de winterbanden weinig invloed op mijn verbruik. Vorige week had ik 670km erop staan en was de tank nog net niet half. Alles bij mekaar en bij vlotte rijstijl en normale afstanden (+-20km) kom ik op een verbruik van +-5.3 liter en ik rijd meer dan 1000km met een bomvolle tank.

Motorrem heb ik ook bijna niet, en mis ik ook niet...

Ook frappant, en zeker voor een 1.3 : Ik ben vorige week de heuvel in Cheratte opgereden tegen 150Km/h, en boven had ik nog steeds 150 op de teller staan. Wat een zaaaaaaaalig blokje!
                              Last edited by opelfreak; 02/02/2012, 11:37.
                              www.opelklassiek.be

Comment

• velgen

@Polleke2

Ik heb ook 19inch velgen besteld op mijn Astra (wel de multispaak)
                                Rij je nu echt veel minder comfortabel?
                                Voel je elk putje in de weg?
                                Of valt dit allemaal goed mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartev Bekijk Berichten
                                  @Polleke2

Ik heb ook 19inch velgen besteld op mijn Astra (wel de multispaak)
                                  Rij je nu echt veel minder comfortabel?
                                  Voel je elk putje in de weg?
                                  Of valt dit allemaal goed mee?
                                  Ik heb het hier al eens vermeld : mijn 17 inch met Michelin winterbanden zijn harder dan de 19 inch. Rijdt dus comfortabeler met 19 inch ! (raar maar waar)
                                  Mijn vectra GTS had 18 inch, man die was beenhard, daar stonden precies geen veringen onder. Had ook wel een verlaagd sportchassis...
                                  Mijn Insignia had 20 inch (met flexride) en die reed als boter op stand normaal.
                                  Dus ik denk dat de vering bij Opel nu wel op punt staat.

PS welke config heb je nu besteld ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Ik heb het hier al eens vermeld : mijn 17 inch met Michelin winterbanden zijn harder dan de 19 inch. Rijdt dus comfortabeler met 19 inch ! (raar maar waar)
                                    Mijn vectra GTS had 18 inch, man die was beenhard, daar stonden precies geen veringen onder. Had ook wel een verlaagd sportchassis...
                                    Mijn Insignia had 20 inch (met flexride) en die reed als boter op stand normaal.
                                    Dus ik denk dat de vering bij Opel nu wel op punt staat.

PS welke config heb je nu besteld ?
                                    Astra Sport
                                    1.4 Turbo Manueel 6 140pk
                                    Technical Grey
                                    Connect Pack
                                    Lichtmetalen velgen 19'' 'multi-spaaks' sterling
                                    Lederen Bekleding
                                    Elektrisch bediende ruiten achter
                                    Park Pilot voor- en achteraan
                                    Donker getinte ruiten achteraan
                                    AFL (xenon)
                                    Ruimtebesparend reservewiel 16"

Kben blij

Nu nog wachten tot begin mei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartev Bekijk Berichten
                                      Astra Sport
                                      1.4 Turbo Manueel 6 140pk
                                      Technical Grey
                                      Connect Pack
                                      Lichtmetalen velgen 19'' 'multi-spaaks' sterling
                                      Lederen Bekleding
                                      Elektrisch bediende ruiten achter
                                      Park Pilot voor- en achteraan
                                      Donker getinte ruiten achteraan
                                      AFL (xenon)
                                      Ruimtebesparend reservewiel 16"

Kben blij

Nu nog wachten tot begin mei
                                      mmm, netjes jammer van het OPC pack maar met de 19 inch gaat hij er sowieso al sportief uit zien...

Comment

• Ik ga toch naar de garage bellen vor die koud start hoor. Dat is echt niet normaal, hij komt niet boven de 20km/h de eerste 500m en tis levens gevaarlijk als ik hier de baan op moet rijden. De verstuivers hoor je ook verschrikkelijk hard kraken bij deze koude. Precies dat ik mee ne jeep aan het rijden ben. Dus ze moeten het maar eens uitdokteren.

Comment

• 600 km gereden (1.7 110 pk) en ik sta in 't rood. Da's toch niet meer normaal zeker ?

Comment

Working...
                                          X