Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja ik schaam mij ervoor , mer kan em ni kuise mee da weer anders had em al lang terug opgeblonken geweest :p. Ja de grill blijf ik ook nog altyd zéér mooi ogen, ziet hij er iets stoerder uit.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
      Goh, kheb vandaag ni bij de camions gestaan dus kheb ni veel camionette gekeurd :p. En kzou et begot ni wete, kheb er zoveel gekeurd :p
      Da's goe dak da weet, daar ga ik altijd naar de keuring...
      In november moet ik terug me mijne mobilhome...

      Comment


      • Zie mer dat em in orde is dan
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
          Zie mer dat em in orde is dan
          Ze ebbe me in november al 3 keer laten terugkomen voor m'n lichten.
          2 mm te hoog en da kwam zogezegd nie orde.
          onnodig te zeggen dak nie amused was...
          Om 11 u nar daar geweest en 2 afstellingen en herkeuringen later pas om 15u thuis...
          En ik woon daar 3 km van...

          Comment


          • Dan krijgde toch waar voor u geld hé als ge zo lang moogt blijven . Station is lange periode onder bezet geweest met lange wachttijden als gevolg. Nu is het véél beter.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

            Comment


            • vandaag getankt na 770 km, volgend BC gemiddeld verbruik 5,2.
              ik doe vooral korte afstanden, 20 km per rit, binnenwegen. Dus ik denk dat dit wel ok is.

              Een visgeur heb ik soms ook als ik mn blazers volle bak zet, int begin dat ik hem had was dit erger dan nu

              ivm met de olie, mn garagist zei "omdat we synthetisch olie gebruiken moet je elke 15K kilometer terugkomen"

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                Dan krijgde toch waar voor u geld hé als ge zo lang moogt blijven . Station is lange periode onder bezet geweest met lange wachttijden als gevolg. Nu is het véél beter.
                Diezelfde persoon heeft mijn mobilhome twee keer afgekeurd omdat mijn linkse phare een klein beetje te hoog stond. Ik heb die na de eerste afkeuring laten afstellen en volgens de garagist stonden mijn lichten daarna wel goed. Ik ging terug naar de herkeuring en weer afgekeurd. Terug naar die garagist en die keek de hoogte na en volgens hem stonden ze goed, heeft er niks aan geregeld. Terug naar de herkeuring en toen heeft iemand anders hem herkeurd en toen was het allemaal wél goed. Ik vind de keuring een goed orgaan om verborgen gebreken te ontdekken aan ophanging en aandrijving bv, maar soms zou een beetje tolerantie wel op zijn plaats zijn. Diezelfde keuring kreeg hij de auto niet goed voor de schokdempertest achteraan en die werd dan maar overgeslagen. Ook werden na vaststelling van de foute hoogte van mijn koplampen geen enkel ander licht nagekeken (stoplicht,pinkers enz) Die mobilhome is maar "halfsegat" gekeurd maar dan toch een probleem maken van één koplamp die 2 mm te hoog staat. Heeft mij in totaal een halve dag en 80 euro gekost en voor wat allemaal ??

                Zo heb ik ooit eens met mijn auto een rode kaart gekregen voor een barst in mijn voorruit.
                Dat was dezelfde dag gebeurd toen ik naar de keuring ging, gauw nog even langs Carglass maar die ruit moest besteld worden en zou 2 dagen later geleverd en geplaatst worden. had de bestelbon van Carglass bij. Niks aan te doen, herkeuring tot gevolg. Het was een auto van twee jaar oud met een volledige omnium en een bestelbon van die ruit. 100% zeker dat er twee dagen later een nieuwe ruit in kwam en toch rode kaart, dikke zever dus...
                En voor die zich afvragen wat ik met een auto van 2 jaar bij de keuring kwam doen, was gekeurd als trekkend voertuig voor mijn caravan.

                Nee, zoals ik al zei, de keuring is een nuttig instrument maar het zou er wel wat menselijker aan toe mogen gaan...

                Comment


                • Tja tzijn allemaal regeltjes die we ook niet verzinnen. En daar zitten idd dingen bij die ik ook zwaar overdreven vind. Maar we zijn eenmaal verplicht deze af te keuren (ook al gaat het om 2mm van de lichten als die kast rood geeft dan ist ook rood). Als wij een nacontrole krijgen door de FOD (gebeurd zéér veel) en er klopt iets niet, dan kunde het komen uitleggen. Bij teveel negatieve opmerkingen of niet geziene gebreken bij zo een controle komt uw job in het gedrang. Dus er moet tot op de letter van de wet exact juist gekeurd worden.

                  Het feit dat de schokdempers achteraan niet getest worden kan zijn dat u voertuig te zwaar is op die as voor de test of dat het te breed is en juist niet op de schokdemperbank past (die nieuwe fiat mobilhomes hebben dat héél erg). De koplampen worden vooraan nagekeken de rest van de lichten doen we onderweg bij de spiegels of als hij aan het bibberen is op de schokdemperbank.

                  Maar goed we gaan hier off-topic tis weekend en ik kan ff geen autokeuring meer zien :p
                  Last edited by Volvo_Bjorn; 04/02/2012, 00:22.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                    Tja tzijn allemaal regeltjes die we ook niet verzinnen. En daar zitten idd dingen bij die ik ook zwaar overdreven vind. Maar we zijn eenmaal verplicht deze af te keuren (ook al gaat het om 2mm van de lichten als die kast rood geeft dan ist ook rood). Als wij een nacontrole krijgen door de FOD (gebeurd zéér veel) en er klopt iets niet, dan kunde het komen uitleggen. Bij teveel negatieve opmerkingen of niet geziene gebreken bij zo een controle komt uw job in het gedrang. Dus er moet tot op de letter van de wet exact juist gekeurd worden.

                    Het feit dat de schokdempers achteraan niet getest worden kan zijn dat u voertuig te zwaar is op die as voor de test of dat het te breed is en juist niet op de schokdemperbank past (die nieuwe fiat mobilhomes hebben dat héél erg). De koplampen worden vooraan nagekeken de rest van de lichten doen we onderweg bij de spiegels of als hij aan het bibberen is op de schokdemperbank.

                    Maar goed we gaan hier off-topic tis weekend en ik kan ff geen autokeuring meer zien :p
                    Da snap ik !

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                      Tja tzijn allemaal regeltjes die we ook niet verzinnen. En daar zitten idd dingen bij die ik ook zwaar overdreven vind. Maar we zijn eenmaal verplicht deze af te keuren (ook al gaat het om 2mm van de lichten als die kast rood geeft dan ist ook rood). Als wij een nacontrole krijgen door de FOD (gebeurd zéér veel) en er klopt iets niet, dan kunde het komen uitleggen. Bij teveel negatieve opmerkingen of niet geziene gebreken bij zo een controle komt uw job in het gedrang. Dus er moet tot op de letter van de wet exact juist gekeurd worden.

                      Het feit dat de schokdempers achteraan niet getest worden kan zijn dat u voertuig te zwaar is op die as voor de test of dat het te breed is en juist niet op de schokdemperbank past (die nieuwe fiat mobilhomes hebben dat héél erg). De koplampen worden vooraan nagekeken de rest van de lichten doen we onderweg bij de spiegels of als hij aan het bibberen is op de schokdemperbank.

                      Maar goed we gaan hier off-topic tis weekend en ik kan ff geen autokeuring meer zien :p
                      En is inderdaad een fiat bj 2008

                      Comment


                      • Yep, weekend, bij mij is die vanmorgen al begonnen en zeker tot dinsdag ivm weerverlet
                        stond trouwens aan de eerste poort en da grappeke kost ondertussen al 50euroke's

                        Comment


                        • indexaanpassing van 1 februari
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                          Comment


                          • terug over den astra, moet er eigenlijk geen controlelichtje zijn zodat je kan zien dat ie op slot is?

                            Comment


                            • ja da dacht ik eerst ook, bij ozze pa zijne Meriva B sta er een LED op het dashboard dat aangaat als de deuren vast zijn. Die LED sta in de knop in het midden om de deuren te vergrendelen. Bij de Astra ist blijkbaar ne knop zonder LED.
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                              Comment


                              • plaatje bij het praatje als ge goe zie ziet ge de LED zitten :p

                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                Comment


                                • Voor diegene die zich afvragen hoe het komt dat het verbruik, tegenwoordig zo laag is en bij hen niet heb ik een artikel gevonden. Het is wel in het Duits...
                                  Spritsparmodelle werden häufig von effizienten, aber temperamentarmen Motoren angetrieben. Opel geht beim Astra einen anderen Weg und gewöhnt dessen 130 PS starken Diesel das Trinken ab.
                                  Last edited by ; 04/02/2012, 17:41.

                                  Comment


                                  • raar geluid opel astra j

                                    Oorspronkelijk geplaatst door igryk Bekijk Berichten
                                    Heb het vroeger al eens aangekaart hier op het forum , maar had toen geen duidelijk antwoord gekregen . Dus hier nog maar even,

                                    Ik rij met een opel astra j 1.7cdti 110 pk.

                                    Telkens als ik uit koude stand vertrek , na een paar minuten hoor ik een soort gekraak bij de motor OF van de motor .
                                    Dit krijg ik dikwijls , het duurt zo"n 5tal seconden , en heeft het geluid alsof twee schroeven tegen elkaar draaien .
                                    Wanneer de motor warm heeft doet hij het praktisch niet meer .
                                    Heb dit al laten onderzoeken door mijn dealer , maar natuurlijk deed ie dat geluid niet meer tijdens de testrit .

                                    Iemand die hier nog last van heeft ? Het geluid komt soms zelfs boven mijn radio geluid uit .

                                    Mvg Michael

                                    beste heb denk ik hetzelfde probleem met mijn astra 17cdti 110pk sport versie telkens ik vertrek vooral smorgens krijg ik een raar geluid dat even blijft hangen het is alsof er iets schuurt tegen elkaar en zoals jij ook zegt is dit niet blijvend .

                                    weet jij ondertussen al wat dit is .

                                    ik zelf denk dat het ergens moet komen van een rollager of riemspanner die ergens blijft hangen.

                                    bij de garage hebben ze hier nog niet van gehoord zeggen ze maar echt moeite doen deze ook niet.

                                    graag een reactie van jou

                                    mvg

                                    Comment


                                    • Persoonlijk denk ik dat opel heel hard aan zijn 1.7 heeft zitten sleutelen. Het is een motorblok van de jaren tachtig, en ik kan mij voorstellen da er veel negatieve feedback is geweest ivm het gebruik. Ik vind het knap dat de nu verkochte versies zich wel in de catalogusvertoonde verbruiken kunnen waar maken. Deze verbruiken van medeforumleden zetten mij meer en meer aan om binnen twee jaar dan toch maar van auto te veranderen.

                                      Ik vroeg mijaf, wnr gaan die 1.6 fiatmotors op de proppenkomen, of is daar nu geen sprake meer van nu de 1.7 laat zien dat hij met antabuse wel zonder veel dorst kan?

                                      Comment


                                      • OK, de mijne gaat effectief naar de garage, deze morgend wilde ik starten en sloeg hij aan maar ik kon geen gas geven. Hij viel stil na 10sec draaien, Dus nog eens gestart en weer vant zelfde en ook stilvallen vanzelf. Derde keer gestart en dan gij hij weer maar als ik plankgas gaf durde het 20sec eer hij naar 3000tr ging. Dus vertrekken en ook weer geen kracht om te kunnen vertrekken.

                                        Vanuit een dashboard kwam er ook een luid schurend geluid (leek op de blazer maar dat was het niet). Geluid kwam boven de muziek uit. Gestart en stil gelegd en toen was het schurend geluid weg. Raar dus!! Dus zo snel mogelijk afspraak gaan maken voor héél den troep is te laten nazien.
                                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                          OK, de mijne gaat effectief naar de garage, deze morgend wilde ik starten en sloeg hij aan maar ik kon geen gas geven. Hij viel stil na 10sec draaien, Dus nog eens gestart en weer vant zelfde en ook stilvallen vanzelf. Derde keer gestart en dan gij hij weer maar als ik plankgas gaf durde het 20sec eer hij naar 3000tr ging. Dus vertrekken en ook weer geen kracht om te kunnen vertrekken.

                                          Vanuit een dashboard kwam er ook een luid schurend geluid (leek op de blazer maar dat was het niet). Geluid kwam boven de muziek uit. Gestart en stil gelegd en toen was het schurend geluid weg. Raar dus!! Dus zo snel mogelijk afspraak gaan maken voor héél den troep is te laten nazien.
                                          ligt volgens mij puur aan het weer. Mijn vader zijn octavia startte niet, de batterij hangt aan de lader. mijn moeder haar 1.3 ecoflex corsa viel 3x stil. Wss bevroren dieselleidingen.

                                          met de astra nog niets gemerkt met de koude, buiten het veel lawaai maken, hoger stationair toerental en het traag optrekken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X