Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
    Vreemd dat ik op 10.000km nog niks van die roetfilter gemerkt heb Nu ben ik wel ne vieze chauffeur. Ik heb in de 4 maanden dat ik hem heb, nog maar 1x een rit gedaan waarbij de motor niet op t° kwam. Voor de rest rijdt ik die steeds op bedrijfst°, ook al moet ik maar een km verder zijn...

En winterbanden is echt ENORM verschil.

En ja, ook hier een ontzettend smerige astra, zeker niet mijn gewoonte. De velgen zien spierwit van het zout...
    Ik na +20.000km ook nog nooit melding van roetfilter gehad... mss heb ik er gene

Bij mij zie ik de lakkleur bijna niet meer vanaf de helft van de deur tot onderaan de auto... velgen bijna spierwit... wordt weer aanschuiven in de carwash eens de sneeuw en het zout terug weg is op de baan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
      Ik na +20.000km ook nog nooit melding van roetfilter gehad... mss heb ik er gene

Bij mij zie ik de lakkleur bijna niet meer vanaf de helft van de deur tot onderaan de auto... velgen bijna spierwit... wordt weer aanschuiven in de carwash eens de sneeuw en het zout terug weg is op de baan...
      Ik na 70.000km ook nog niet voorgehad. (1.3cdti ST)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
        Vreemd dat ik op 10.000km nog niks van die roetfilter gemerkt heb Nu ben ik wel ne vieze chauffeur. Ik heb in de 4 maanden dat ik hem heb, nog maar 1x een rit gedaan waarbij de motor niet op t° kwam. Voor de rest rijdt ik die steeds op bedrijfst°, ook al moet ik maar een km verder zijn...

En winterbanden is echt ENORM verschil.

En ja, ook hier een ontzettend smerige astra, zeker niet mijn gewoonte. De velgen zien spierwit van het zout...
        Die boodschap krijg je volgens mij ook alleen maar als hij echt vol zit. Als hij dus al enkele keren een poging tot regenereren heeft gedaan, maar dat niet lukte omdat je niet lang genoeg bleef doorrijden.

In gewone omstandigheden zal die gewoon regenereren zonder dat je er iets van merkt.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
          Ik en mijn madam zetten de buitenspiegels anders... zou dan handig zijn dat als zij haar sleutel insteekt dat die automatisch goedgezet worden, en as ik die van mij erin steek dat die terug op mijn instellingen gezet worden...

Ooit ies gezien op een auto maar weet nie meer welk merk ofzo...
          Dit gebeurde reeds op een Vectra C => buitenspiegels, el. bestuurderzetel, verwarming, hingen af van de sleutel.
          Eerlijk gezegd, ENORM handig als je met meerdere personen gebruikt maakt van één wagen. Je drukte op de knop, trok de deur open en de stoel en al de rest begon te verschuiven en zich aan te passen. De max!
          Het enige jammere was dat de binnenspiegel niet mee liep (niet electrisch)

Groeten aan allen.

Comment

• Voila, afspraakske is gemaakt om alles eens na te zien Vrijdag morgend mag ik hem binnen brengen.

Maaaaan mijnen otto zien vuil!!!!! Ni normaal, mij zwart stale velgen zien spierwit en door de ruiten is bijna niet meer naar buiten te kijken. Ik wil em zo hard wassen maar dat is niet al te gezond mee de strenge vorst. den eerste dag dat 0.5°C is steek ik em in bad!
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• 7 weken oud, 6800km

Das nen blauwe normaal gezien

Comment

• Allee willek deze middag even snel naar de winkel vlakbij het werk rijden...Bericht op de BC "Voertuig dringend service nodig". Al een afspraak geregeld met de garage, woensdag komen ze hem oppikken en hem eens aan de pc hangen...Raar dat er geen foutcode werd weergegeven, motor reageert niet anders dan normaal...I'll keep you posted...

En hier ook hetzelfde probleem met de vuiligheid...Ik rij met een zwarte, wel de achterkant ziet momenteel volledig wit/witgrijs van het zout! Ik post deze week wel nog eens een (onduidelijke) foto!

Comment

• ik heb de mijne toch een snelle wasbeurt gegeven want zo blijf ik niet rijden.

2012-02-04 11.46.11.jpg

Comment

• Zo staat die van mij er nu bij. Tis ni duidelijk mee da wit in den donkere.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Ik zou graag zelf nen trekhaak (liefst afneembaar) gaan plaatsen. Zijn er een paar die een goed adres weten waar ik trekhaak + bekabeling kan krijgen voor een goede prijs? Zou ik 7 polig of 13 polig nemen? Tzou gewoon voor een klein remorqueske zijn dus volgens mij volstaat 7 polig dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                        Allee willek deze middag even snel naar de winkel vlakbij het werk rijden...Bericht op de BC "Voertuig dringend service nodig". Al een afspraak geregeld met de garage, woensdag komen ze hem oppikken en hem eens aan de pc hangen...Raar dat er geen foutcode werd weergegeven, motor reageert niet anders dan normaal...I'll keep you posted...

En hier ook hetzelfde probleem met de vuiligheid...Ik rij met een zwarte, wel de achterkant ziet momenteel volledig wit/witgrijs van het zout! Ik post deze week wel nog eens een (onduidelijke) foto!
                        Heb ik ook eens voorgehad. Roerfilter laten regenereren en het was opgelost.
                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Ja lap zit mee een probleem! Men tankklepke ga nimmer open. Dacht da het vast gevrozen zat maar het is met geen stokke open te krijgen en ontdooier tegen het slot aankappen werkt ook niet. Volgens mij is het motorke kapot want ik hoor het ook niet klikken. Natuurlijk geen druppel diesel meer aan boord maar toch nog juist thuis geraakt. Dus ik heb juist naar Opel Assistance gebeld en binnen de 2 uur komt er iemand van touring langst.

Comment

• Hier volgens mij ruitenwisservloeitstof bevroren ... allee dat denk ik toch, er komt alleszins geen vloeistof meer uit als ik hendel induw/aantrek.

425 km gereden, tank voor driekwart leeg ... chance dat 'k het niet zelf moet betalen.

Comment

• Voila Touring is juist langst geweest. Motorke is idd kapot. Maar ze hebbe liggen wringen met schroevendraaiers tussen het klepke en de carrosserie en nu is er lakschade!!! Heb al naar Opel terug gebelt en ze gaan me morgen contacteren. Ik hoop dat dat geen gezever gaat worden en dat ze het kosteloos gaan herstellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                Hier volgens mij ruitenwisservloeitstof bevroren ... allee dat denk ik toch, er komt alleszins geen vloeistof meer uit als ik hendel induw/aantrek.

425 km gereden, tank voor driekwart leeg ... chance dat 'k het niet zelf moet betalen.
                                Hoor je het pompje draaien als je de hendel bedient? Indien ja...moet je eens kijken of toevallig de sproeiertjes niet dichtgevroren zitten...ik heb dat zelf ook al gehad...een stukje ijs ter grootte van een speldekop voor het gaatje is genoeg. Ik heb het de voorbije week al tweemaal gehad....zelfs met antivriesvloestof in de ruitenwissersproertank.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                  Hoor je het pompje draaien als je de hendel bedient? Indien ja...moet je eens kijken of toevallig de sproeiertjes niet dichtgevroren zitten...ik heb dat zelf ook al gehad...een stukje ijs ter grootte van een speldekop voor het gaatje is genoeg. Ik heb het de voorbije week al tweemaal gehad....zelfs met antivriesvloestof in de ruitenwissersproertank.
                                  Muziek stond veel te hard.

Morgen eens goed luisteren, bedankt voor de tip.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                    Hier volgens mij ruitenwisservloeitstof bevroren ... allee dat denk ik toch, er komt alleszins geen vloeistof meer uit als ik hendel induw/aantrek.

Mijn sproeiers waren dit weekend ook bevroren, vandaag heeft hij een tijdje in een ondergrondse parking gestaan en zijn ze weer vrij.

Ik ben goed op weg om meer dan 1000km uit een tank te halen, tot nu toe ben ik nooit verder dan 900km geraakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                      Ik zou graag zelf nen trekhaak (liefst afneembaar) gaan plaatsen. Zijn er een paar die een goed adres weten waar ik trekhaak + bekabeling kan krijgen voor een goede prijs? Zou ik 7 polig of 13 polig nemen? Tzou gewoon voor een klein remorqueske zijn dus volgens mij volstaat 7 polig dan
                                      alfashop in hasselt, doen veel plaatsingen ook fabriek af, prijs vond ik ok (420 euro)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                        Voila Touring is juist langst geweest. Motorke is idd kapot. Maar ze hebbe liggen wringen met schroevendraaiers tussen het klepke en de carrosserie en nu is er lakschade!!! Heb al naar Opel terug gebelt en ze gaan me morgen contacteren. Ik hoop dat dat geen gezever gaat worden en dat ze het kosteloos gaan herstellen.
                                        Het motortje waarschijnlijk wel, de lakschade ?? Daar vrees ik voor...

Comment

• Da zal is ni zijn da ze da ni gaan vergoeden, mijne rechtsbijstand plus ligt al klaar! Als ze één keer moeilijk doen hebben ze het aan hun been ze want ik ben da moeilijk gedoe van Opel kotsbeu. Tis trouwens de Opel Assistance die Touring gestuurd heeft dus zijn ze ook verantwoordelijk voor het geen wat ze doen. Dan moeten ze ook maar zien da ze hun roestgarantie en dergelijke ook aanpassen als ze het niet willen herstellen.
                                          Mer ja kga me nog ni liggen opboeien, eerst eens kijken wat ze morgen te zeggen hebben ALS ze al terug bellen want daar vrees ik ook al voor .

Comment

Working...
                                          X