Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja zijn stoffe matten maar vééééééél betere kwaliteit dan die van Opel. Ik heb deze besteld bij Original Carparts en kosten een klein 90€ (incl verzending):
    Originele auto onderdelen en accessoires, scherpe prijzen en de beste service. Oa. Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Opel, Ford, Peugeot, Citroën, Volkswagen en Audi onderdelen.

Matten waren netjes binnen de 4 dagen geleverd. In mij koffer heb ik vanaf het begin een plastieke bak gelegt. Al maar goed want van de week had ik blijkbaar een kapot pak melk gekocht. Heb ze gekocht op ebay. Past zeer goed en is van goede kwaliteit en niet duur.

De versnellingsbak deed bij mij ook wat raar en ging zéér stroef. Hierbij hebben ze een paar weken geleden de schakelstangen ingevet. Dat is echt dag en nacht verschil. Als ik blaas schiet hij in versnelling denk ik .
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Beste Astra liefhebbers,

Ik heb vandaag een offerte laten maken en natuurlijk beetje schrik dat ik de verkeerde keuze ga maken. Het gaat om de Nieuwe Astra 5 deurs.

Vrijdag had ik al een offerte laten maken van een Astra 5 deurs, wit en jawel die was nog in stock (dus een extra stock korting). De 1.4 Ecotec 100pk. Was nog de enige naft in stock, dus ik eigenlijk al redelijk blij. (Ben nog al snel gelukkig :p) Alles kwam dan in totaal op 16 173euro. MAAR daar gaat nog eens 2500euro af, voor de overname van mijn wagen. (opel corsa uit 2005). Die trouwens perfect nog kan rijden. Vraag mij dan ook eigenlijk af, waarom "maar" 2500euro. Maar daar bovenop komt nog hun eigen overnamepremie. Dus in totaal 3700euro. Dus in totaal kost deze wagen 13.673euro

Vandaag kreeg ik dan telefoon van de verkoper en heb ik ineens een testrit gevraagd, dit kon enkel met de Astra GTC 120pk. Daar zei ik al geen nee tegen, alleen al om eens met die GTC gereden te hebben. Na de testrit direct nieuwe offerte laten maken voor een Astra 5deurs, met de motor van die GTC. Dus 1.4 turbo met 120pk(?). Die kwam uit op, met dezelfde uitrusting als die 100pk, 19 023euro... - 2500euro (overname wagen) = 16 973euro int dit geval wel een zwarte kleur. (dus indien ik hier ook voor wit kies, kost die 550euro minder)

Prijsverschil tussen de 2 wagens = 2300euro. Nu de vraag: Is dat het waard?

Ook kwa belastingen en heel den tralala... en kwa verbruik? Natuurlijk kan ik dit eens googlen, maar denk dat ik hier meer antwoorden zal kunnen krijgen

Stel gerust vragen als je er niet aan uit kan

(ik hoop dat ik dit hier mocht plaatsen?)

thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hattrick25 Bekijk Berichten
        Beste Astra liefhebbers,

Ik heb vandaag een offerte laten maken en natuurlijk beetje schrik dat ik de verkeerde keuze ga maken. Het gaat om de Nieuwe Astra 5 deurs.

Vrijdag had ik al een offerte laten maken van een Astra 5 deurs, wit en jawel die was nog in stock (dus een extra stock korting). De 1.4 Ecotec 100pk. Was nog de enige naft in stock, dus ik eigenlijk al redelijk blij. (Ben nog al snel gelukkig :p) Alles kwam dan in totaal op 16 173euro. MAAR daar gaat nog eens 2500euro af, voor de overname van mijn wagen. (opel corsa uit 2005). Die trouwens perfect nog kan rijden. Vraag mij dan ook eigenlijk af, waarom "maar" 2500euro. Maar daar bovenop komt nog hun eigen overnamepremie. Dus in totaal 3700euro. Dus in totaal kost deze wagen 13.673euro

Vandaag kreeg ik dan telefoon van de verkoper en heb ik ineens een testrit gevraagd, dit kon enkel met de Astra GTC 120pk. Daar zei ik al geen nee tegen, alleen al om eens met die GTC gereden te hebben. Na de testrit direct nieuwe offerte laten maken voor een Astra 5deurs, met de motor van die GTC. Dus 1.4 turbo met 120pk(?). Die kwam uit op, met dezelfde uitrusting als die 100pk, 19 023euro... - 2500euro (overname wagen) = 16 973euro int dit geval wel een zwarte kleur. (dus indien ik hier ook voor wit kies, kost die 550euro minder)

Ook kwa belastingen en heel den tralala... en kwa verbruik? Natuurlijk kan ik dit eens googlen, maar denk dat ik hier meer antwoorden zal kunnen krijgen

thx
        Ik zou voor de 120pk gaan. Ik ben ook even beziggeweest met deze keuze en heb voor de 120pk gekozen (ook op aanraden van de verkoper).

Mijn Astra is deze week geleverd. Nu nog wachten tot volgend weekend om hem af te halen! Can't wait!!!

Comment

Beste Astra liefhebbers,

thx
          Ik zou ook voor de 120pk gaan, veel recentere motor waardoor het verbruik minder zou moeten zijn.
          De 120pk is ook een turbo-motor, dus veel gewilliger in lagere toeren door het hogere koppel dat vroeg vrij komt!
          En volgens mij is de 120 pk technisch gelijk aan de 140 pk, dus met een kleine chiptuning ga je al gelijkwaardig prestaties krijgen (wel niet 100% zeker)
          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oh snelle reacties

Ja ik was het dus ook aan het overwegen die 120pk... MAAR heb net ergens gelezen dat die inverkeersbelasting precies wel hoog is :s hier de link...

Ben bij GMAN in Mechelen geweest. En de prijs valt die zo wa mee eigenlijk? We gaan nu bij onze garage hier in de buurt (opel Mon putte) horen of zij er onder gaan

Ik heb trouwens 8 garages bezocht... Seat, Hyundai, Volkswagen, Opel, Ford, Mazda, Renault (2x).

Uiteindelijk moest ik een keuze maken, dus is het de Astra geworden. Seat Leon viel uiteindelijk af, omdat ik geen ervaring had met seat. En Renault was eigenlijk het voordeligste, maar zelfde als bij Seat, durf gewoon niet veranderen. 7j tevreden met mijn corsa rond gereden. Tijd voor iets anders

Wacht nog wel op een overnameprijs van Volkswagen, maar denk ni dat ze veel gaan bieden Ze beken ons nu al zo raar ...

Maandag is het D-day, dan bestel ik hem ...

thx

Comment

Oh snelle reacties

Ja ik was het dus ook aan het overwegen die 120pk... MAAR heb net ergens gelezen dat die inverkeersbelasting precies wel hoog is :s hier de link...

Ben bij GMAN in Mechelen geweest. En de prijs valt die zo wa mee eigenlijk? We gaan nu bij onze garage hier in de buurt (opel Mon putte) horen of zij er onder gaan

Ik heb trouwens 8 garages bezocht... Seat, Hyundai, Volkswagen, Opel, Ford, Mazda, Renault (2x).

Uiteindelijk moest ik een keuze maken, dus is het de Astra geworden. Seat Leon viel uiteindelijk af, omdat ik geen ervaring had met seat. En Renault was eigenlijk het voordeligste, maar zelfde als bij Seat, durf gewoon niet veranderen. 7j tevreden met mijn corsa rond gereden. Tijd voor iets anders

Wacht nog wel op een overnameprijs van Volkswagen, maar denk ni dat ze veel gaan bieden Ze beken ons nu al zo raar ...

Maandag is het D-day, dan bestel ik hem ...

thx
              Gewoon doen, ga je geen spijt van hebben!
              De BIV is nog wel de oude, weet nu niet hoe het met de nieuwe reglementering is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                Gewoon doen, ga je geen spijt van hebben!
                De BIV is nog wel de oude, weet nu niet hoe het met de nieuwe reglementering is.
                Heb even een simulatie gemaakt van de BIV volgens de nieuwe reglementering en dan kom je uit op 148€!

Comment

• volgens de simulatietool op belastingportaal vlaanderen komt de 1.4T 120pk (88kw) op 378,72 Euro vanaf 01/03/2012.
                  schrijf je diezelfde auto voor 1/03/2012 in dan betaal je 495 Euro, een verschil van 116,28 Euro om een week te wachten.

https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top via deze simulatie dus
                  Last edited by ; 25/02/2012, 18:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                    volgens de simulatietool op belastingportaal vlaanderen komt de 1.4T 120pk (88kw) op 378,72 Euro vanaf 01/03/2012.
                    schrijf je diezelfde auto voor 1/03/2012 in dan betaal je 495 Euro, een verschil van 116,28 Euro om een week te wachten.

https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top via deze simulatie dus
                    Kom vanaf april toch aan €148, als hij hem nu besteld zal het toch ten vroegste april worden.
                    Last edited by lele; 25/02/2012, 20:57.

Comment

• Mijn Astra Sports Tourer 1.3cdti is nu exact 1 jaar oud en heeft 72500km gebold. Tot nu toe niets van fouten, storingen of onregelmatigheden. Buiten de nummerplaatverlichting die nu defect is.

Het ding doet wat hij moet doen, niet meer of minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                        Kom in vanaf april al aan €148, als hij hem nu besteld zal het toch ten vroegste april worden he
                        khad ook april als inschrijving genomen, doe ik iets verkeerds dan??

Comment

• Goed gereden op een jaar tijd!
                          Hier ook nog steeds dik tevreden van mijn Astra! Na 10 maanden 19000 km gebold

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                            Mijn Astra Sports Tourer 1.3cdti is nu exact 1 jaar oud en heeft 72500km gebold. Tot nu toe niets van fouten, storingen of onregelmatigheden. Buiten de nummerplaatverlichting die nu defect is.

Het ding doet wat hij moet doen, niet meer of minder.
                            jawadde, stevig gereden

vandaag de 9000km gepasseerd, heb hem een dikke 2 maand en nog geen spijt van mijn keuze

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                              khad ook april als inschrijving genomen, doe ik iets verkeerds dan??
                              Ik had 11/4 genomen, euro5, 139 co², 88 kW, 1368cc, had geen fiscale pk's genomen, en dus het vermogen ingevuld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                Ja zijn stoffe matten maar vééééééél betere kwaliteit dan die van Opel. Ik heb deze besteld bij Original Carparts en kosten een klein 90€ (incl verzending):
                                Originele auto onderdelen en accessoires, scherpe prijzen en de beste service. Oa. Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Opel, Ford, Peugeot, Citroën, Volkswagen en Audi onderdelen.

Matten waren netjes binnen de 4 dagen geleverd. In mij koffer heb ik vanaf het begin een plastieke bak gelegt. Al maar goed want van de week had ik blijkbaar een kapot pak melk gekocht. Heb ze gekocht op ebay. Past zeer goed en is van goede kwaliteit en niet duur.

De versnellingsbak deed bij mij ook wat raar en ging zéér stroef. Hierbij hebben ze een paar weken geleden de schakelstangen ingevet. Dat is echt dag en nacht verschil. Als ik blaas schiet hij in versnelling denk ik .
                                Zouden die ook te krijgen zijn met een rode rand? Of volledig zwart? Ik vindt er niet dadelijk iets over, mss dat iemand anders dat al tegengekomen is.

Comment

• Zoals afgesproken heb ik het verbruik eens manueel berekend op basis van de kilometerteller en het aantal getankte liters. Voor 1475 km te rijden heb ik 20 liter en 52 liter getankt.
                                  Maakt dus 72 liter in totaal en dat komt uit op een gemiddeld verbruik van 4,88 l/100 km. De boordcomputer geeft een gemiddelde aan van 4,8 liter. Ik neem daarbij aan dat ik geen enkele reden heb om te twijfelen aan de berekening die deze boordcomputer maakt, en daar in de toekomst gerust kan op voortgaan. Na 5500 km geeft hij een gemiddeld verbruik aan van 5,3 liter/100 km, iets wat ik zeer kan appreciëren ! Heb een 130 pk, geen zware voet maar rijd daar toch vlot mee door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Zoals afgesproken heb ik het verbruik eens manueel berekend op basis van de kilometerteller en het aantal getankte liters. Voor 1475 km te rijden heb ik 20 liter en 52 liter getankt.
                                    Maakt dus 72 liter in totaal en dat komt uit op een gemiddeld verbruik van 4,88 l/100 km. De boordcomputer geeft een gemiddelde aan van 4,8 liter. Ik neem daarbij aan dat ik geen enkele reden heb om te twijfelen aan de berekening die deze boordcomputer maakt, en daar in de toekomst gerust kan op voortgaan. Na 5500 km geeft hij een gemiddeld verbruik aan van 5,3 liter/100 km, iets wat ik zeer kan appreciëren ! Heb een 130 pk, geen zware voet maar rijd daar toch vlot mee door.
                                    Mooie verbruikswaardes Polleke
                                    Heb dit nooit kunnen halen met mij Corsa D 1.7 cdti 125pk.
                                    Dan hebben ze de 1.7 cdti 130pk toch mooi up to date gebracht!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn86 Bekijk Berichten
                                      Zouden die ook te krijgen zijn met een rode rand? Of volledig zwart? Ik vindt er niet dadelijk iets over, mss dat iemand anders dat al tegengekomen is.
                                      Nee matten zijn enkel in die kleurencombinatie verkrijgbaar.

Ik heb ook een Corsa D 1.7cdti 125pk gehad en die kreeg ik ook niet onder een verbruik van 6.2L/100 km. Da vond ik een klote bakske om mee te rijden. Stuur voelde vreemd aan in de hand, ophanging was beenhard door Sportchassis en 17" velgen. En ge zat mee dat enooooorm turbogat zodat em bij 2000tr pas begon te trekken.
                                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• En we rijden weer op zomerbanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                          En we rijden weer op zomerbanden
                                          ik twijfel nog een beetje...zou de winter echt voorbij zijn?

Comment

Working...
                                          X