Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Malik Bekijk Berichten
    Ik heb een 1.7cdti 110pk.. Wel ene van bouwjaar 2010..
    Toch vreemd dat het lampje van de mistlampen vooraan niet werkt op het dashbord???

Inderdaad vreemd dat sommige 1000km rijden met een tank.. Hebben die dan de ecoversie?
    Die van mij is de gewone versie.. Precies alsof die versies van 2010 meer zuipen dan de recentere.. zou ook tch ni mogen.
    Da's normaal he. Ze kunnen moeilijk verbeteringen aan een recenter model doen dat dan meer gaat verbruiken...
    Misschien uw software eens laten updaten ?

Comment

• Mijne is 2 weken geleden nog geupdate tijdens een groot onderhoud en plots heb ik een hoger verbruik..
      Voor het onderhoud zat ik op 5,9-6.2l bij sportieve rijstijl.
      Nu zit ik bij rustige rijstijl 6.6l ..

Geen idee hoe het komt maar het meeste dat ik gereden heb met een volle tank is 780 km . Als ik dan sommige reacties lees over 1000km en meer is het toch even slikken met de prijzen aan de pomp.

Ik heb toevallig ook een model van 2010 (1.7cdti 125pk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
        Mijne is 2 weken geleden nog geupdate tijdens een groot onderhoud en plots heb ik een hoger verbruik..
        Voor het onderhoud zat ik op 5,9-6.2l bij sportieve rijstijl.
        Nu zit ik bij rustige rijstijl 6.6l ..

Geen idee hoe het komt maar het meeste dat ik gereden heb met een volle tank is 780 km . Als ik dan sommige reacties lees over 1000km en meer is het toch even slikken met de prijzen aan de pomp.

Ik heb toevallig ook een model van 2010 (1.7cdti 125pk)
        Ik weet wel dat de regeneratie ondertussen is geüpdatet. Hij gaat deze nu frequenter uitvoeren om roetfilters en EGR-kleppen te besparen, vandaar het iets hoger verbruik. Als je die update de hoge herstelkost van deze onderdelen bespaart, is het dat klein beetje extra verbruik wel waard hoor...Zal je op termijn veel goedkoper uitkomen.
        Groot voordeel is dat deze update er bij mij al in zit en het verbruik maar rond de 5 liter schommelt. (75% stad)

Comment

• Het bizarre is, ik ben onlangs ook voor klein onderhoud langsgeweest en een fullupdate gekregen (waaronder de BC gekregen).
          Nu ik weet dat mijn BC en actueel verbruik totaal niet hetzelfde zijn. BC zegt 6.2 en mijn rekenmachine zegt 6.7.

Ik merk ook idd dat de regeneratie veel sneller gebeurd, jammer dat hij nog steeds geen melding, of logo geeft dat brand en zegt: uw roetfilter regenereert.

Nog iets ambetant is: als ik aan het rijden ben, dan stijgt ineens mijn verbruik. Van 4.5 naar 7-10 liter/100km. NIET altijd maar toch VAAK.
          Nu ik denk dat dat ligt aan het regeneren. Als ik 5 minuten later aan een verkeerslicht moet stoppen, zet ik de auto even uit, terug aan en het verbruik is terug normaal.

Dus hoe komt dit eigenlijk? effectief door de regeneratie? of is mijn motor alcoholist die soms iets te uitbundig drinkt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
            Het bizarre is, ik ben onlangs ook voor klein onderhoud langsgeweest en een fullupdate gekregen (waaronder de BC gekregen).
            Nu ik weet dat mijn BC en actueel verbruik totaal niet hetzelfde zijn. BC zegt 6.2 en mijn rekenmachine zegt 6.7.

Ik merk ook idd dat de regeneratie veel sneller gebeurd, jammer dat hij nog steeds geen melding, of logo geeft dat brand en zegt: uw roetfilter regenereert.

Nog iets ambetant is: als ik aan het rijden ben, dan stijgt ineens mijn verbruik. Van 4.5 naar 7-10 liter/100km. NIET altijd maar toch VAAK.
            Nu ik denk dat dat ligt aan het regeneren. Als ik 5 minuten later aan een verkeerslicht moet stoppen, zet ik de auto even uit, terug aan en het verbruik is terug normaal.

Dus hoe komt dit eigenlijk? effectief door de regeneratie? of is mijn motor alcoholist die soms iets te uitbundig drinkt?
            Regeneratie is bezig wanneer uw motor stationair bijna een 1000 tal toeren maakt en het verbruik op 1,7l ligt.

Comment

• aja idd stationair 1.7. Duurt dat dan lang, want dat blijft maar duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                aja idd stationair 1.7. Duurt dat dan lang, want dat blijft maar duren.
                Kan welk efkes duren ja.
                Normaal uw toerental boven de 2000 houden en dan gaat het sneller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                  Ik heb de 1.3 cdti ecoflex sports tourer en kan zonder moeite 1000 km bollen met een tank.
                  Als je echt gaat letten op een zuinige rijstijl dan kom je snel aan 1200 km .
                  Ik doe wel weinig korte afstanden en probeer om regelmatig ( 1 keer per maand) de bandendruk te controleren en als er geen airco nodig is dan staat die ook gewoon uit.
                  Als ik mijn verbruik (met 10000 km op de teller)bereken na een tankbeurt zit ik momenteel tussen de 5 en 4,5 liter.
                  Met mijn zafira 1.7 125 pk zat ik aan ongeveer 6,5 tot 7,3 liter.
                  Ik heb het niet echt gevolgd, maar heb je jouw Zafira nu omgeruild op een Astra?
                  2012 Opel Astra ST Ecoflex
                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                    Ik heb het niet echt gevolgd, maar heb je jouw Zafira nu omgeruild op een Astra?
                    Omdat ik voor de zafira na een beetje shoppen een mooie(lees beste) prijs kreeg heb ik gekozen voor een astra sports tourer ja. Wel heb ik deze keer de 1.7 laten staan en heb voor de 1.3 cdti ecoflex gekozen. Hoewel ik mijn twijfels had over een 1.3 in een astra was ik na een testrit toch overtuigd. Hoewel de garage toen de 1.7 voor de prijs van de 1.3 verkocht ben ik toch voor de 1.3 gegaan. Zeker omdat ik wegens problemen met de 1.7 in de zafira geen fan ben van dit blok .
                    En gelukkig tot nu toe nog geen problemen en best wel tevreden met mijn astra.

Comment

• juist een plezant telefoontje gekregen, volgende week wordt mijn nieuwe Astra geleverd en mag ik ze gaan ophalen...........dat is zomaar even een maand vroeger dan verwacht, ze hebben daar goed gewerkt in de Opel fabriek.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                        juist een plezant telefoontje gekregen, volgende week wordt mijn nieuwe Astra geleverd en mag ik ze gaan ophalen...........dat is zomaar even een maand vroeger dan verwacht, ze hebben daar goed gewerkt in de Opel fabriek.....
                        Of die rap-rap in elkaar geflanst...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          Of die rap-rap in elkaar geflanst...
                          da vind ik nu nie grappig se......

ik vertrouw op de build quality van Opel......

Comment

da vind ik nu nie grappig se......

ik vertrouw op de build quality van Opel......
                            Weet je in welk fabriek die gemaakt is ?

Comment

Weet je in welk fabriek die gemaakt is ?
                              nee, kzal da morgenavond eens vragen in de garage, kmoet daar dan toch zijn om de verzekering in orde te laten brengen.

wordt volgens wikipedia enkel in Bochum gemaakt, kdacht ook in Gliwice-Polen

Comment

nee, kzal da morgenavond eens vragen in de garage, kmoet daar dan toch zijn om de verzekering in orde te laten brengen.

wordt volgens wikipedia enkel in Bochum gemaakt, kdacht ook in Gliwice-Polen
                                En in Ellesmere in Engeland.

Comment

juist een plezant telefoontje gekregen, volgende week wordt mijn nieuwe Astra geleverd en mag ik ze gaan ophalen...........dat is zomaar even een maand vroeger dan verwacht, ze hebben daar goed gewerkt in de Opel fabriek.....
                                  Hoe lang heb je nu moeten wachten?

Comment

En in Ellesmere in Engeland.
                                    Mijne is gemaakt in Pilkington.

Comment

• laatste zondag van het salon besteld, een 5 weken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                                        Mijne is gemaakt in Pilkington.
                                        Waar ligt dat ??

Comment

laatste zondag van het salon besteld, een 5 weken
                                          Amai das wel heel rap dan, ik heb de mijne ook op laatste dag van salon besteld en ik zou nog tot in mei moeten wachten

Comment

Working...
                                          X