Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
    Vanmorgen een barst van 30 cm gevonden in mijn voorruit met in het midden een klein sterretje.

Ik kan al raden wat de oorzaak is. Een klomp ijs die van een vrachtwagenoplegger recht op mijn ruit vloog een aantal weken geleden. Vreemd dat ik daar nu pas iets van zie.

Vrijdag naar carglass, zal wel geen kwaad kunnen zeker als ik daar morgen nog 250 km mee rijd ?
    Hoe is het afgelopen met de ruit? Tevreden over de vervanging? Ik moet waarschijnlijk ook een nieuwe. Ik heb de Astra pas 2 weken, meteen een ster in de ruit ... Zaterdag ben ik het gaan laten opvullen maar daar ben ik toch verre van tevreden van. Heb alleen schrik voor krassen bij de vervanging.

Ben trouwens dik tevreden met de Astra, wat een auto!!!

Comment

• Bij mijn corsa lekt er olie Dus precies wel op tijd nieuwe auto gekocht

De kosten waren te hoog om te laten herstellen, dus nu moet iedere dag mijn oliepijl checken en desnoods bijvullen.

Mijn moeder was er tegen dat ik nieuwe wagen zou kopen, omdat hij pas hersteld was Donderdag zei ze tegen mij "ge had gelijk om ne nieuwe wagen te kopen"

Nu wel hopen dat de astra niet lang meer wegblijft... Want de dagen gaan traaaaaag!!!!

Comment

• Heb al een paar keer het probleem gehad dat als ik de sleutel uit het contact haal en de deur dicht zap dat de radio gewoon blijft spelen. Ik moet hem dan handmatig afzetten. Heb het nu 3X gehad sinds aankoop van de wagen. Zijn der nog die dit al voor gehad hebben?
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• De radio blijft bij mij niet spelen, maar als ik mijn usb stick in de aansluiting laat dan licht deze steeds op. Ook al zijn alle deuren toe!! Ik veronderstel dat die usb poort onder spanning blijft staan?

Als ik de sleutel uit contact trek dan blijft de verlichting van het dashbord, stuur, enzovoort branden. Is dit normaal? Normaal gezien zou dit tch automatisch moeten uitgaan om de levensduur van de batterij te garanderen.

Comment

• Mijn USB stick geeft geen licht meer als de deuren op slot zijn (de USB bij de Meriva B bij mijn pa blijft ook dag en nacht branden). De dashboard verlicht blijft bij mij branden tot er een deur open gedaan wordt (dan valt ook de spanning op de sigarettenaansteker weg)
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• woensdag de zomerbanden terug laten opleggen.

vandaag getankt: 698km gedaan, 47 liters en een verbruik 6.7 pfff

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                woensdag de zomerbanden terug laten opleggen.

vandaag getankt: 698km gedaan, 47 liters en een verbruik 6.7 pfff
                Ik heb momenteel een verbruik van 4,6 liter, allemaal stad.
                Heb nog iets meer dan een halve tank en heb ondertussen 560 km gedaan.
                Na bijna 7000 km is het gemiddeld verbruik op dit moment 5,2 liter.

Comment

• Polleke gij rijdt al richting "Bompastijl" mee uwe leeftijd eh hahaha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                    Polleke gij rijdt al richting "Bompastijl" mee uwe leeftijd eh hahaha
                    Hahaha, helemaal niet. Die 130 paarden zijn elke dag wakker.
                    Ik verschiet ook van het verbruik dat het zo weinig is.
                    Mijn Insignia had 208 pk en die heb ik niet laten tunen om dan als nen bompa te rijden hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin89 Bekijk Berichten
                      Hoe is het afgelopen met de ruit? Tevreden over de vervanging? Ik moet waarschijnlijk ook een nieuwe. Ik heb de Astra pas 2 weken, meteen een ster in de ruit ... Zaterdag ben ik het gaan laten opvullen maar daar ben ik toch verre van tevreden van. Heb alleen schrik voor krassen bij de vervanging.
                      Hele nieuwe voorruit erin. Goeie service bij carglass.

Mijn GPS werkt niet meer ... 't is te zeggen de grote kaart bevriest en de pijlen die er altijd naast staan om de richting aan te geven werken nog wel.

Comment

• Nog een maand wachten op mijnen astra, die dagen gaan alleen maar trager vooruit :p pffffff

Comment

• Het is me eindelijk gelukt om 1000km uit een tank te persen met mijn 1.3tje. 1022km om juist te zijn, meer moet volgens de boordcomputer mogelijk zijn maar aangezien ik dagelijks in Brussel centrum rondcross lukt me dat nooit.

Comment

• Wij zijn op skiverlof vertrokken zonder enige problemen,doch op de terugreis was het wat minder ...

Ik had enkele uren gereden tegen 135 km/h op cruise controle (min 6 km/h winterbanden...) Ik kom aan de peage om te betalen en plots verscheen er de melding “verminderd motorvermogen – dringend service nodig “?( oliepeil en watertemperatuur waren ok) ik heb rustig verder gereden en voelde goed dat er id. minder vermogen was. De cruise controle werkte ook niet meer?
                            In Luxemburg aangekomen hebben we getankt en iets gedronken. Bij vertrek deed de wagen het terug beter , doch op stationair toerental deed ie raar ?
                            De cruise controle deed het ook terug. In Overijse aangekomen en wederom vertrokken kreeg ik terug de melding van het verminderde motorvermogen en de service melding.
                            Nu brandt ook het oranje motorlampje op de tableau.
                            Hebben er hier nog mensen last van gehad? heb gelezen dat dit ivm de roetfilter en het regenereren zou kunnen liggen ? volgens technieker niet ?
                            Ondertussen heeft den astra aan de "price" gehangen bij den dealer. Hieruit kwam dat er een probleem was omtrent de 3de cylinder met een foutcode en nummer
                            Ze hebben den boel gereset en een update gedaan,testrit van 15 min en bleek ok te zijn... 10 minuten later reed ik de straat in (5km vande garage) en de melding was er al terug.... Ook gisteren kwam ik van het werk en bij thuiskomst wederom melding Maar nu brandt het oranje lampje niet op tableau ?

iemand dergelijks al meegemaakt ? of weet er iemand raad ?

groetjes Tom
                            Last edited by ; 28/03/2012, 17:30.

Comment

• Waarschijnlijk slechte injectoren, daar staat de 1.7cdti bekend voor of welke motorisatie ligt er bij u in?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                                Wij zijn op skiverlof vertrokken zonder enige problemen,doch op de terugreis was het wat minder ...

Ik had enkele uren gereden tegen 135 km/h op cruise controle (min 6 km/h winterbanden...) Ik kom aan de peage om te betalen en plots verscheen er de melding “verminderd motorvermogen – dringend service nodig “?( oliepeil en watertemperatuur waren ok) ik heb rustig verder gereden en voelde goed dat er id. minder vermogen was. De cruise controle werkte ook niet meer?
                                In Luxemburg aangekomen hebben we getankt en iets gedronken. Bij vertrek deed de wagen het terug beter , doch op stationair toerental deed ie raar ?
                                De cruise controle deed het ook terug. In Overijse aangekomen en wederom vertrokken kreeg ik terug de melding van het verminderde motorvermogen en de service melding.
                                Hebben er hier nog mensen last van gehad? heb gelezen dat dit ivm de roetfilter en het regenereren zou kunnen liggen ? volgens technieker niet ?
                                Ondertussen heeft den astra aan de "price" gehangen bij den dealer. Hieruit kwam dat er een probleem was omtrent de 3de cylinder met een foutcode en nummer
                                Ze hebben den boel gereset en een update gedaan,testrit van 15 min en bleek ok te zijn... 10 minuten later reed ik de straat in (5km vande garage) en de melding was er al terug.... Ook gisteren kwam ik van het werk en bij thuiskomst wederom melding Maar nu brandt het oranje lampje niet op tableau ?

groetjes Tom
                                Met te chiptunen wordt de druk in de common rail verhoogd, en dus ook komt er meer druk op de verstuivers.
                                Weet jij met hoeveel druk die verhoogd is ?

Comment

• mail is verstuurd met de vraag ivm de verhoging druk, hij loopt momenteel op 110pk en heb na de softwareupdate nogmaals
                                  melding gehad van het verminderde motorvermogen . dus ligt het niet aan de tuning volgens mij ?
                                  @ bjorn = de 1.7 CDTI 110pk versie

grtz Tom

Comment

mail is verstuurd met de vraag ivm de verhoging druk, hij loopt momenteel op 110pk en heb na de softwareupdate nogmaals
                                    melding gehad van het verminderde motorvermogen . dus ligt het niet aan de tuning volgens mij ?
                                    @ bjorn = de 1.7 CDTI 110pk versie

grtz Tom
                                    Nee, momenteel niet, maar die verstuiver (als dat het probleem al is) zal al eerder defect zijn gegaan ten tijde van de tuning.
                                    Eens defect altijd defect, tot die vervangen is. Softwarematig kan eigenlijk nu het probleem niet zijn aangezien hij geüpdatet is.
                                    Dus zal het in de "hardware" moeten te zoeken zijn, het mechanische dus.

Comment

• ben benieuwd want moet morgen terug naar de garage zal s avonds wel laten weten hoe het is geweest ...
                                      indien de injecteurs hoop ik dat ze alle 4 vervangen worden maar da zal ni zijn zeker ?
                                      ale i'll keep you informed ...

grtz he !

Comment

• Ik zit te denken deze "racechip" te kopen. Zijn der die ervaring mee hebben?

Comment

Wij zijn op skiverlof vertrokken zonder enige problemen,doch op de terugreis was het wat minder ...

groetjes Tom

Ik heb dit ook gehad. Na een 7tal maanden kreeg ik ook deze melding en wegvallen van een deel van het vermogen.
                                          Auto 3x binnegedaan hiervoor op 1 week. Ik weet niet wat ze gedaan.. Een software update hebben ze wel gedaan.
                                          Na 3 keer was het probleem opgelost en is het niet meer terug gekomen.

Comment

Working...
                                          X