Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hallo iedereen,

ik ben net zoals jullie een Astra rijder al vanaf oktober 2010. Ik heb mijn auto toen aangekocht bij GMAN Mortsel. GMAN Mortsel is onlangs samen gegaan met Garage Andre naar een nieuwe locatie in Wilrijk. Op het eerste gezicht is dit voor de klant niet zo'n goeie zaak en ik zal ook uitleggen waarom.

Er blijken een aantal mankementen te zijn met de wagen (radio volume bij stand 1 loeihard, EGR klep die lawaai maakt, loszittend paneeltje daar waar bediening zonnedak zit, klikken van het zetelzitvlak bij het draaien van de auto (zowel naar links als rechts)), het enige wat ik van GMAN heb gehoord is "dit kunnen we niet aanpassen of verhelpen" . Lijkt me eerder op dit willen we niet oplossen tot uw garantie voorbij is.

De motorisatie van mijn Astra is een 1.7cdti 110pk. Sinds het begin ervaar ik een zuigend geluid tijdens het rijden => (http://www.youtube.com/watch?v=3OIUZFM8AtU&feature=g-upl&context=G2981929AUAAAAAAAAAA), volgens GMAN heeft iedereen met een gelijkaardige motor hier last van en kan men hieraan niets verhelpen. Oorzaak zou te wijten zijn aan de ERG klep.

Ik wil graag eens weten of jullie dit ook hebben?

En of er garage's zijn die wel service leveren zoals het moet!
    Last edited by ; 05/04/2012, 10:43.

Comment

• proximus638 , Je kan gewoon met al je problemen naar een andere Opel Garage, je garantie nemen ze zoiezo over.
      Ga eens luisteren bij een andere garage en misschien kunnen zij jou problemen wel oplossen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door proximus638 Bekijk Berichten
        Hallo iedereen,

ik ben net zoals jullie een Astra rijder al vanaf oktober 2010.
        De motorisatie van mijn Astra is een 1.7cdti 110pk. Sinds het begin ervaar ik een zuigend geluid tijdens het rijden => (http://www.youtube.com/watch?v=3OIUZFM8AtU&feature=g-upl&context=G2981929AUAAAAAAAAAA), volgens GMAN heeft iedereen met een gelijkaardige motor hier last van en kan men hieraan niets verhelpen. Oorzaak zou te wijten zijn aan de ERG klep.

Ik wil graag eens weten of jullie dit ook hebben?

En of er garage's zijn die wel service leveren zoals het moet!
        Beste even een grote quote van jou, maar ik ben zeer blij dat jij op deze manier dat geluid op youtube hebt kunnen zetten! Mag ik vragen om dat langer erop te laten staan zodat mijn garagist mij niet meer uitlacht als ik spreek over een KALKOENgeluid.

Ik bezit een even oude astra met dezelfde motor, ondervind nu wel geen problemen rond de zetel, maar dat kalkoengekakel soms! heb het enkel sporadisch, nooit op vaste toerentallen maar wel een X aantal keer per rit!.

Garagist dacht een een pot die vacuüm moest getrokken worden of de airco. i don't know maar tis irritant als je erdoor geobsedeerd geraakt.

Comment

• Voila, eerste 1.000 km met de 1.4T zitten erop en kan alleen maar zeggen dat ik er heel tevreden van ben. Zit nu met een gemiddeld verbruik rond de 8l, maar ik doe dan ook enkel korte afstanden, gemiddeld 15km. Als ik wat langer afstanden doe zakt het verbruik wel.

Zoals eerder aangehaald doet de lichtsensor wel raar, maar precies enkel op de Antwerpse ring, verder doet die vrij normaal.

Voor de rest nog geen gebreken gevonden, enkel de velgen. Da remstof bijt wel serieus in, de velgen zijn nochthans behandeld met ne goeie wax en na een weekje rijden wordt de wagen goed gekuist. En toch vind ik nog zwarte puntjes in de velgen. Zou ik deze weg krijgen moest ik die kleien?

Ik ben wel heel tevreden over de Astra en al helemaal over de motor.

Comment

• @twintop:
            Hier ook met een 1.4T
            Nog geen plannen om er wat meer pk's bij te steken?
            Ben eens rond aan het kijken en denk dat deze wel een goeie zou zijn: http://www.eds-motorsport.de/shop/en...-Tuning-System
            Zijn er hier mensen die hun astra 1.4T of 1.6T laten chippen hebben met mooie resultaten?
            Last edited by ; 05/04/2012, 17:58.

Comment

• @Opelboy
              Daar ben ik over aan het nadenken ja, maar ik moet eerst de kaap van 4000 km ronden....

Ik had gedacht om langs te gaan bij BRPerformance

Kzie net dat je dezelfde Astra hebt als ik, ook ne witte met dezelfde velgen..............ne mens met smaak dus......
              Last edited by ; 05/04/2012, 18:13.

Comment

• @twintop
                Aha.... ook ne witten turbo.... tof zeg

Ondertussen nog deze gezien:

Comment

• Edit.
                  Last edited by ; 14/07/2012, 20:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk Berichten
                    @twintop
                    Aha.... ook ne witten turbo.... tof zeg

Ondertussen nog deze gezien:
                    http://www.apecbelgium.be/chiptuning.html

ziet er nie slecht uit.....

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                        Ej manne, ik heb ook een 1.4 T 140pk
                        Ik moet hem alleen nog ontvangen nog 3 weken ongeveer.
                        Ik ben ook van plan om deze te chippen na verloop van tijd.

Ik had aan dit gedacht:

Groeten,
                        Bartev

Comment

• Dat is zo'n powerbox, wat door de meeste chiptuners wordt afgeraden. Ik ben zelf wel een leek op gebied van chiptuning maar heb al wel wat informatie opgezocht.
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...ners-anno-2011 dit vind ik een interessant topic i.v.m. chiptuning, veel informatie met af en toe de nodige bullshit, maar alle standpunten komen zowat tersprake. Is wel effe wat leeswerk, zo'n 35 pagina's.......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                            en wat bedoel je met nieuw project?

Comment

• Als je je volume voldoende openzet hoor je inderdaad een zuigend geluid.

Heeft mijn 1.7 CDTI 110pk ook al heel lang.

Comment

• Twintop niets eigenlijk, een geluidsfragment alleen op YouTube zetten lukt niet. Hebt dit gedaan met iMovie, die neemt automatisch "nieuw project" als titel.

Comment

• Ik laat dit Filmpje staan tot Opel dit probleem (h)erkent. Ben bij Gman Wilrijk langst geweest en hebben een software update gedaan (de zoveelste al). Resultaat => geen!

Het oplossen van het geklik zitvlak chauffeurszetel, ze hebben hem in een andere positie gezet en dan maar beweren dat hij niet meer klikt. Idd dat was zo tot ik de zetel in mijne stand plaatste.

Volgende stap: General Motors België met een heilige interventie van test aankoop
                                  Last edited by ; 06/04/2012, 22:22.

Comment

• Mijn 1.7cdti maakt dit geluid niet! Anders stond em ook al in de garage ze.
                                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Björn is jouw 1.7cdti een 110pk?

Comment

• yep 110 boereknollen onder de kap
                                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                          Mijn 1.7cdti maakt dit geluid niet! Anders stond em ook al in de garage ze.
                                          idem hier

Comment

Working...
                                          X