Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door proximus638 Bekijk Berichten
    Ik laat dit Filmpje staan tot Opel dit probleem (h)erkent. Ben bij Gman Wilrijk langst geweest en hebben een software update gedaan (de zoveelste al). Resultaat => geen!

Het oplossen van het geklik zitvlak chauffeurszetel, ze hebben hem in een andere positie gezet en dan maar beweren dat hij niet meer klikt. Idd dat was zo tot ik de zetel in mijne stand plaatste.

Volgende stap: General Motors België met een heilige interventie van test aankoop
    Ga naar een 1.7cdti 110pk in de garage en doe een testrit. Heeft deze ook dat geluid?? (9/10 niet) awel dan mag die van u da ook ni hebben! En alty die zever van da da normaal is daar moete u ni van late afschepen. Uw wagen maakt bij aankoop dat geluid niet, dus mag hij dat geluid nu ook niet maken.

Voor da geklik van de zetels is er toch ne nota van Opel en zijn er nieuwe onderstellen beschikbaar waar het geklik verholpen is (Bij de sportzetels) Gman zou dit ook moeten weten.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Edit.
      Last edited by ; 14/07/2012, 20:13.

Comment

• Edit.
        Last edited by ; 14/07/2012, 20:17.

Comment

• Ben net terug van een weekje in de Franse Alpen.
          Heb 2200 km gereden en een gemiddeld verbruik van 4,9 liter, waarvan 1000 km autosnelweg, 1000 km Route National en een dikke 200 km in de bergen.
          Volgepropt tot aan de nok van het dak, met 2 volwassenen en 2 kinderen van 10 en 14 jaar én een volgepropte dakkoffer met ski's, botten, helmen enz...
          Omdat foto's meer zeggen dan woorden :
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by ; 07/04/2012, 16:06.

Comment

• Ale de injecteur problemen lijken van de baan , heb sinds vorige week geen meldingen meer gehad... Zal idd de vuile franse mazout zijn geweest zoals de
            meckanieker al zei .... Afspraak bij BR-Performance is ook al terug gemaakt om terug te flashen. Als ge van 156pk komt en terug op 110 staat ....

Even op voorgaande reageren ivm de geluiden. Ik heb nergens last van geluiden of dergelijks ...

grtz Tom

Comment

• Polleke is precies goe bezig

Comment

• Hoi,

Ik heb de Astra J Sporttourer Sport 1.6T, het verbruik is na 9000km, 10.4 liter per 100km gemiddeld. Dus 1 op 9.6...

Hoe is het met de 1.6T rijders onder jullie gesteld, is het verbruik bij jullie ook zo hoog ?

Heeft iemand van jullie de Irmscher kit al aangeschaft voor de extra 35Pk en 280Nm koppel ?

groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedster2001 Bekijk Berichten
                  Hoi,

Ik heb de Astra J Sporttourer Sport 1.6T, het verbruik is na 9000km, 10.4 liter per 100km gemiddeld. Dus 1 op 9.6...

Hoe is het met de 1.6T rijders onder jullie gesteld, is het verbruik bij jullie ook zo hoog ?

Heeft iemand van jullie de Irmscher kit al aangeschaft voor de extra 35Pk en 280Nm koppel ?

groetjes
                  Meer dan 10 liter !!!! ??????
                  Die ging op stal tot de benzine terug max 1 euro kost...

Comment

Hoi,

groetjes
                    Ik maar heel de tijd klagen dat mijn diezel te veel verstookt (6.7)
                    en denken dat ik mijn wagen zou willen inwisselen voor een naft....Ik hoop dat hij dan wel beter optrekt dan mijn 110 want dat is soms een ramp

Comment

• @vochtige
                      Die 1.6T zal heel zeker beter optrekken dan de uwen....
                      180pk hé

Comment

Hoi,

Ik rij met een gemiddelde van 10,6 liter per 100 km. Mijn 1.6T ligt dan wel in een Insignia. Verbruik was in het begin zelfs boven de 11 liter!. Moet er wel bij zeggen dat ik er een sportieve rijstijl op na hou.
                        Last edited by ; 10/04/2012, 15:47.

Comment

• Vandaag de 10.000 km overschreden.
                          Met een gemiddeld verbruik van 5,2 liter diesel kan ik dik tevreden zijn.
                          130 paarden die regelmatig de sporen worden gegeven, ik hou me wel redelijk aan de maximumsnelheid (enkel de autosnelweg kan het tot 150 km/u gaan).
                          Heb in Duitsland zijn topsnelheid van 195 km/u gehaald, dan was het vat af...De Insignia haalde moeiteloos 245 km/u...
                          Gemiddeld verbruik lag dan ook iets hoger : 7,6 liter/100 km. Tegenover de Astra is dat bijna 2,5 liter meer.
                          En de Astra met minstens evenveel rijplezier, ik moet zelfs zeggen dat de Astra mij meer kan bekoren !
                          Last edited by ; 10/04/2012, 16:24.

Comment

• Wat ik nu merk met dit natte weer is dat ik weinig grip heb met men originele zomer banden. Ik heb originele Michelins onder liggen (denk 215/50-17 ben niet zeker). Als ge ne keer vlot de bocht in stuurt dan is em heel hard onderstuurt en glijdt hij gewoon vooruit. Bij droog wegdek ben ik dan weer super tevreden van deze banden en kleeft hij echt op de weg. Als deze banden versleten zijn ben ik eens van plan om er Vredestein onder te leggen. Daar heb ik zelf nu nog eens nooit mee gereden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
                            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• geen ervaring met vredestein, maar onder mijn astra ligt nu Bridgestone Potenza RE050 en zelfs met dit weer plakt de auto aan de baan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                Wat ik nu merk met dit natte weer is dat ik weinig grip heb met men originele zomer banden. Ik heb originele Michelins onder liggen (denk 215/50-17 ben niet zeker). Als ge ne keer vlot de bocht in stuurt dan is em heel hard onderstuurt en glijdt hij gewoon vooruit. Bij droog wegdek ben ik dan weer super tevreden van deze banden en kleeft hij echt op de weg. Als deze banden versleten zijn ben ik eens van plan om er Vredestein onder te leggen. Daar heb ik zelf nu nog eens nooit mee gereden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
                                Haha vandaag en gisteren ook gemerkt. Ik moet zeggen dat mijn 16" winterbanden stiller reden dan die 17 inch. Paar keer goed gepatineerd gehad bij optrekken en schuiven bij bochtwerk. Die michelins zie ik ook liggen bij mijn schoonouders hun 5 dagen oude galaxy. Mss een goedkoop michelinmodel?

Comment

• @ bjorn, Ik heb sinds half maart Vredestein Ultracs op mijne Astra liggen en heb ze gisteren is kunnen testen in regenweer (eerder had het nog niet echt geregend).
                                  Ik ben aangenaam verrast! Ik was tevreden over de originele Bridgestones die eronder lagen deze scoren nog beter in regenweer!

Gisterenavond maakte de auto een raar geluid maakte. Vanaf 110km/h en 5 of 6de heb ik een scootergeluid binnen (is moeilijk te beschrijven).. De ene keer luider dan anders.
                                  In lagere vitesse/snelheid heb ik dit niet. Ook in 4de en 120 km/h geen probleem. Natuurlijk liep men garantie tot 09/04/2012

Comment

• Iemand problemen met de lichtsensor?
                                    Last edited by ; 12/04/2012, 21:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                                      Ik denk dat iedereen met een nieuwe astra wel problemen heeft met de lichtsensor. Ik heb dat ook. Als ik op een zonnige dag over de antwerpse ring rij springen mijn lichten onder elke brug aan om net na de brug terug uit te gaan.. En zo gaat dat bij elke brug..
                                      Ik heb dan precies een disco astra
                                      Ik heb dit probleem ook al een tijdje, Dealer hiervoor gecontacteerd deze heeft op zijn beurt ETAC van Opel zelf gecontacteerd omdat de dealer het probleem niet kon oplossen. Daar kregen we te horen dat het een probleem is waar Opel van op de hoogte is maar voorlopig niets aandoen omdat er te weinig klachten zijn. Dus, allen klacht indienen bij de dealer. :-) is enorm irritant wanneer de lichten aanstaan in volle zon!!!

Comment

• Dan zal ik mij toch eens een mailtje sturen naar Opel! Ge betaald extra voor ne lichtsensor, dus mag hij daarom ook deftig werken anders zet ik men lichten wel manueel op. Zo ne zever altyd da ze er niks aan willen doen wegens te weinig klachten. Mijn dealer kon er ook niks aan doen zei hij.

Comment

• Ter info:
                                          Voor degenen die het standaard lampje van het dagrijverlichting willen vervangen door een LED lampje, heb ik het volgende gevonden:

Ik denk dat deze hiervoor ok moeten zijn. (T20 fitting)

Bijgevoegde Bestanden
                                          Last edited by ; 13/04/2012, 21:54.

Comment

Working...
                                          X