Oorspronkelijk geplaatst door Malik
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk BerichtenIk heb een 1.4T 140 pk. Ben er heel tevreden over, rijd heel soepel en als je schakelt rond de 2000 tpm ook heel zuinig. Rijd je iets sportiever dan valt het verbruik ook heel goed mee, zit nu met gemiddeld sportief rijden rond de 7,5l/100 km en doe veel korte ritten. Als ik terug ben van verlof ga ik wel eens een afspraak maken om er wa meer power uit te halen
Ik ben eerlijk gezegd een beetje terleurgesteld in de prestaties.
Ik weet dat ik niet veel moet verwachten van 1.4 en dan ook zo'n zware wagen. Maar ik had het toch allemaal iets sneller verwacht.
Daarom ben ik toch ook aan het nadenken over zo een raceship.
Eerst natuurlijk nog een goed aantal kilometers maken...
Ik vraag me dan ook af wat jij met sportief rijden bedoeld? want 7.5l/100km met sportief rijden ??? is dat dan schakelen op 3000 toeren?
Ik zit aan een gemiddelde van 9l/100km en ik rijdt "sportief"
Voor de rest ben ik zeer tevreden van deze wagen !
Comment
-
En hier ook met een 1.4 turbo 140pk.
Heb ook nog aan een 9 liter gezeten.
Nu zit ik aan een 8.2 liter met zo'n 8500 KM op de teller. (gewone en sportieve rijstijl, stad+ autosnelweg)
Ik verwacht dat dit nog een beetje zal zakken.
Om te chippen schijnt het hier goed te zijn: http://www.apecbelgium.be/chiptuning.html
Comment
-
Ook hier een 1.4 turbo 140 pk.
Ik ben een sportieve rijder rij zowel stad als snelweg en verbruik 8,4 l/100km. Heb nu ruim 40k op de teller en heb de auto nu 2 jaar.
Twee weken geleden heb ik hem laten Chiptunen. Ik heb nu 165pk (en zelfs iets meer geloof ik). Het verschil is duidelijk merkbaar! Kosten €300.
Ik tank nu wel Shell V-Power, omdat ivm het hogere octaan (97 ipv 95) een gechiptunde motor beter loopt.
Sinds het chiptunen heb ik niet meer getankt, dus ik weet niet wat het verbruik doet. Ben bang dat het nu wel ff tegenvalt, omdat het nu zo fantastisch voelt om dat gaspedaal diep in te drukken.
Comment
-
@Martinos: Waar heb je hem laten chiptunen?
Schijnt dat deze ook redelijk is van prijs (rond de 300 euro): http://www.atm-chiptuning.com/chiptu...tra-14t-140pk/
Comment
-
Opel heeft z’n succesnummer Astra een opfrisbeurt gegeven. De auto krijgt een nieuw front en er komt ook een nieuwe dieseltopper beschikbaar.
De Astra hatchback en Sports Tourer krijgen een meer geprononceerde onderste grille, die meer op die van de GTC-versies lijkt. De niet-GTC versies krijgen meer chroomelementen mee en LED-dagrijverlichting is standaard in combinatie met halogeen koplampen. Er komen nieuwe wielen met een diameter van 18 of 19 inch beschikbaar. Binnenin bieden de vijfdeurs, Sports Tourer en sedan versies een sportiever interieur met nieuwe kleuren, bekledingsstoffen en sierstukken die glanzend gelakt zijn.
Bij de GTC is de OPC-versie natuurlijk de opvallendste toevoeging. Maar er is meer vuurwerk in de vorm van de 2.0 Biturbo CDTI turbodiesel. Met een vermogen van 195 pk en een maximumkoppel van 400 Nm is dit de sterkste diesel die je in een non-premium C-segmenter kunt krijgen. Het blok komt beschikbaar in de hatchback, de Sports Tourer en de GTC.
De 1.4 Turbo benzinemotor heeft nu een overboostfunctie gekregen. Hierdoor kan het blok tijdelijk 220 Nm in plaats van 200 Nm ophoesten, handig voor inhaalacties. Begin volgend jaar introduceert Opel bovendien z’n nieuwe, direct ingespoten 1,6-liter turbomotor. Die krijgt vermogens tot 200 pk tot z’n beschikking.
Opel introduceert bovendien nieuwe veiligheidssystemen op de Astra. Zo is er de tweede generatie Opel Eye camera, een verbeterde verkeersbordenherkenning, Lane Departure Warning, Following Distance Indication en Forward Collision Alert. Andere assistentiesystemen zijn een achteruitrijcamera, advanced park assist, side blind spot alert en adaptive cruise control (ACC).
Bron: autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenDie sedan is toch net nieuw? Hebben ze die dan nu al gefacelift of was het al meteen een facelift en was het toen eigenlijk al duidelijk hoe de facelift er uit ging zien?
mooie auto's wel
Comment
-
Gisteren voor de eerste keer gaan tanken na de installatie van mijn "Racechip" Mijn lampje ging voor de installatie van de racechip branden op 700-710km, gisteren ging het lampje aan op 756km . Dus toch een beetje zuiniger gereden als daarvoor! Ben voorlopig super positief van deze powerbox! Koppel ligt echt vele malen hoger als daarvoor en je kan steeds vertrekken zonder dat je soms die terugval hebt als je de koppeling snel los laat. Boven de 2000tr trekt hij zoveel harder op en daaronder voel je echt dat het koppel vele malen hoger ligt. De regeneratie doet hij nog steeds op dezelfde tijd en stond. Mijn pa was al aan het denken voor er ook eentje in zijn Meriva B te gaan steken maar die zou het dan alleen maar doen om zen verbruik proberen te laten zakken (want das ne freak om zuinig ter proberen rijden)DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
@Bjorn; Fijn te horen dat jou resultaten positief zijn.
Zelf zou ik ook graag wat extra pk's erbij willen, maar om het via deze weg (racechip) te doen daar twijfel ik toch aan.
Dit filmpje eens bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=X_qRw...eature=related
Ik dacht eerder om naar Apec of br-performance te gaan....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xtof_ Bekijk BerichtenWeet iemand wat een nieuwe reservesleutel kost van de astra j ? Ben de mijne kwijt van men leasewagen
Als je wagen wordt gestolen en je kan geen twee sleutels voorleggen zit je diep in de penarie...
Comment
Comment