Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb recentelijk een nieuwe astra st sport besteld. Ik zou MY2013 krijgen. Maar ik zit nog met een paar onduidelijkheden:
    Hill Start Assist staat bij de standaard uitrusting van een Sport. Maar ik kan wel nog de elektronische handrem nemen als optie???
    Nog een kleinigheidje: Zit er 1 of 2 inklapbare sleutels bij standaard?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Comment

• @stash, Ik heb wel een astra van 2010 maar:
      Hill start treedt bij mij in werking wanneer ik op een heuvel sta en mijn rem tijdje ingedrukt hou.
      Het lampje van de handrem gaat niet branden wanneer dit actief wordt (ik heb de elektronische handrem).
      En wat betreft de sleutels, ik heb 2 inklapbare sleutels gekregen.

Comment

• @stash, ik heb een 2012 Sport, manuele handrem en hill start assist, werkt zoals Kevin al zei, bergop even de rem ingedrukt houden en het wordt actief, en ik heb 1 inklapbare sleutel en 1 gewone.

Comment

• Bedankt voor de reacties.

Ik dacht dus verkeerdelijk dat HSA en elektronische handrem enkel samen mogelijk was. Maar HSA werkt dus op de gewone rem en niet op de handrem.

Wat het aantal inklapbare sleutels beteft denk ik dat ik er mag van uitgaan dat ik er maar 1 krijg, gebaseerd op de website.

Comment

• Astra Sport geleverd in december 2011 en 2 inklapsleutels :-)

Comment

• Bij mijn Meriva B werkt HSA via de handrem, maar alle Meriva's hebben standaard een elektronische handrem.

Comment

• Ik heb een Sportstourer Cosmo van eind februari en heb ook de electronische handrem bijgenomen in optie. (waar dit voordien standaard met de HSA gekoppeld was) Met die elec. handrem heb je een fraaiere middenconsole. (in mijn ogen) Er werd 1 inklapbare en 1 vaste sleutel geleverd.

Comment

• Nu ben ik aant twijfelen of ik deze optie toch niet zou bij bestellen. :-)

Comment

• Ik heb in den tijd ook een elektronische handrem incl hil assist besteld mee den armsteun omdat dit véél netter oogt! En van die armsteun heb ik nog geen moment spijt gehad! Staat voor mij ideaal, als ik eens mee de Monza rijdt dan ben ik mee mijnen ellenboog automatisch al op zoek naar diejen armsteun
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Raar probleem iemand een idee ?

het lampje dat storing in de roetfilter meldt brandt bij mij. (Turbo blijft werken) Dit is nu de 2de keer dat ik dit heb, Telkens als ik in de regen gereden heb. (stormweer) Ik heb 23.000 KM op 8 maanden..

Comment

• Allen,

ff een update, na een mailtje naar General Motors Belgium betreffende reeds genoemde problemen heeft men contact opgenomen met GMAN Wilrijk. GMAN Wilrijk heeft op hun beurt contact genomen met mij om een rechtzetting te kunnen doen. Wat is er uit de bus gekomen? De EGR klep is vervangen, het "kalkoen" geluid voor 90% verdwenen de overige 10% is bijna niet hoorbaar. Het loszittende zitvlak heeft men verholpen door een nieuw onderstel te steken.

Het is jammer dat men eerst op z'n strepen moet staan alvorens geholpen te worden, mja blijkbaar is dit de gang van zaken tegenwoordig.

Nu heb ik voor jullie eens vraagje:

ik zou graag mijn wagen verlagen met volgende kit BILSTEIN B12 Pro-Kit Bil_015360. Maar hoe zit het met de uitlijning van voor en achterwielen (vooraan zal dit geen probleem geven, maar achteraan)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door proximus638 Bekijk Berichten
                          Allen,

het "kalkoen" geluid voor 90% verdwenen de overige 10% is bijna niet hoorbaar.
                          Was die klep dan stuk of gwn slecht? want mijn kalkoen zit er nog steeds!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                            Was die klep dan stuk of gwn slecht? want mijn kalkoen zit er nog steeds!
                            Was een slecht werkende klep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nick502 Bekijk Berichten
                              Raar probleem iemand een idee ?

het lampje dat storing in de roetfilter meldt brandt bij mij. (Turbo blijft werken) Dit is nu de 2de keer dat ik dit heb, Telkens als ik in de regen gereden heb. (stormweer) Ik heb 23.000 KM op 8 maanden..
                              Regeneren van roetfilter misschien?
                              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Weet iemand hoe ik men rechter daglicht lampje kan vervangen astra j 2011? Ik kan er niet bij zekeringsbakje in de weg! Groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nick502 Bekijk Berichten
                                  Raar probleem iemand een idee ?

Sensor die slecht werkt, heb het ook al meegemaakt

Comment

• Ik zit met een andere probleem eigenlijk. Ruitwisser vloeistof zit vol, maar als ik de hendel gebruik gebeurt er niks. De ruitewissers werken wel, maar geen vloeistof te zien. Iemand enig idee?

Comment

• pompke waarschijnlijk defect
                                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Ik zit met een andere probleem eigenlijk. Ruitwisser vloeistof zit vol, maar als ik de hendel gebruik gebeurt er niks. De ruitewissers werken wel, maar geen vloeistof te zien. Iemand enig idee?
                                        Ook al meegemaakt, kuis de sproeikoppen even af...mogelijk dat er zich een beetje vuil heeft opgehoopt. En anders zal het pompje wel stuk zijn...

Comment

• pompje kapot op 4 maand tijd?

Comment

Working...
                                          X