Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Misschien zijn de AGR zetels van de facelift altijd elektronisch verstelbaar. Dat zou mooi zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spark Bekijk Berichten
      Mijn Sports tourer FL komt komt binnen begin sept. normaalgezien
      Wanneer heb je die besteld? Ik gok op oktober voor de mijne

Comment

• Tja nu weet ik niet wat ik er van moet vinden,heb mijne in juni toegeleverd gekregen,en dat is blijkbaar nog het *vorige* model endus niet de facelift.
        Momenteel vindt ik het nog niet erg,dat het geen facelift is.
        Hebben het met onze 206 ook gehad,werdt gewone model geleverd en enkele weken later hadden ze de 206 +
        (in dat geval vonden we huidige 206 wel mooier)
        Voor mij persoonlijk,tja vindt ik het zoals ik eerder zij nog niet erg,omdat ik niet echt veel verandering zie dat mij echt aanspreekt,
        enige is wel dat je wel het oude model rijd desondanks je wel de volle pot natuurlijk betaald voor het *vorige model* in juni levering.
        En nu spreken ze voor levering van het nieuwe model en zijn augustus.
        Enige zal waarschijnlijk zijn,dat de mensen nu denken dat je occasie rijd,of een oudere wagen (lees : niet van bwj 2012 )
        Maar tja wat de mensen denken,is nu niet bepaald erg.
        Het is zelfs zo,dat ik laatst thuis kwam bij mijn vrindin,en er plots iemand kwam aanwaaien,zijn goede motors zij ie ,
        ik heb er 3 j terug 1 gehuurd en enorm vuil terug gebracht,maar was wel leuk om te crossen.
        Dan dacht ik achteraf wel,in 2008 al te huur in belgie ?.
        Vondt ik al vrij absurt,maar dat leek me eerder op een soort van jaloezie (gebeurt blijkbaar nog al vaak,gezien mijn leeftijd ?).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
          Dan dacht ik achteraf wel,in 2008 al te huur in belgie ?.
          Vondt ik al vrij absurt,maar dat leek me eerder op een soort van jaloezie (gebeurt blijkbaar nog al vaak,gezien mijn leeftijd ?).
          Kga vervelend doen: maar mijn astra j is van november 2009, en voor het eerst ingeschreven in maart 2010. Ze noemen dat modeljaar 2010, maar die wagen is feitelijk 3 jaar oud!

Dus dat manneke dat aan komt draven met bovenstaande verhaal zou niet gelogen kunnen hebben.

Comment

• Bij Opel verandert het bouwjaar daarenboven ook nog eens tijdens de zomer. Een wagen van juni is nog bouwjaar 2012, eentje uit augustus is al bouwjaar 2013.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
              Bij Opel verandert het bouwjaar daarenboven ook nog eens tijdens de zomer. Een wagen van juni is nog bouwjaar 2012, eentje uit augustus is al bouwjaar 2013.
              Fout mannen, dat is niet bouwjaar 2013 maar MODELJAAR. Aanduiding is MY2013 wat zoveel willen zeggen als Model Year.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                Kga vervelend doen: maar mijn astra j is van november 2009, en voor het eerst ingeschreven in maart 2010. Ze noemen dat modeljaar 2010, maar die wagen is feitelijk 3 jaar oud!

Dus dat manneke dat aan komt draven met bovenstaande verhaal zou niet gelogen kunnen hebben.
                Modeljaar is niet hetzelfde als bouwjaar...
                En het klopt wat U zegt, dat hij feitelijk drie jaar oud is maar omdat niet elke auto een bestelling is en er dus ook stockwagens tussen zitten, wordt de simpele regel toegepast dat men in principe begint te tellen bij de eerste inschrijving. Dat is niet alleen bij Opel maar bij elk merk zo. Als je het echte bouwjaar wil weten kan je altijd het chassisnummer checken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Modeljaar is niet hetzelfde als bouwjaar...
                  En het klopt wat U zegt, dat hij feitelijk drie jaar oud is maar omdat niet elke auto een bestelling is en er dus ook stockwagens tussen zitten, wordt de simpele regel toegepast dat men in principe begint te tellen bij de eerste inschrijving. Dat is niet alleen bij Opel maar bij elk merk zo. Als je het echte bouwjaar wil weten kan je altijd het chassisnummer checken.
                  Bouwjaar staat ook op het 'roze' formulier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nick502 Bekijk Berichten
                    Bouwjaar staat ook op het 'roze' formulier
                    Bij mij niet, daar staan enkel sterretjes gedrukt.
                    Datum eerste en laatste inschrijving wél...

Comment

Zo op die manier,in ieder geval het hele verhaal ging nergens over,zij iemand die er bij stond ook meteen.
                      En in dit geval zij de persoon duidelijk hier in belgie,in 2008 dus dan kan het al amper zo zijn denk ik ?.
                      Ik las namelijk,dat de wagens van het type j idd vanaf 09 er waren,maar pas verkocht wereden vanaf 2010 (belgie) (bron : wikipedia)
                      Ach het zal mij uiteindelijk een worst wezen,was gewoon een anecdote
                      Enfin,in mijn geval dan best vervelend om een wagen te rijden nu die nog geen 3 maand oud is (levering was eind juni) ,
                      en toch al een *oud* model bezit.
                      Ivm bwj werdt me altijd geleerd eens te kijken op de gordels daar staat normaal het meest correcte bwj.
                      Oke in de motor ruimte staan ook datums,maar die op de gordels zouden het meest correct zijn.
                      Last edited by ; 23/08/2012, 18:08.

Comment

• Haha als hij uitdrukkelijk 2008 zei...

Ik heb vandaag iets raars voor gehad. Ik weet dat als ik mijn tank vrij goed leeg rij, en dan ga tanken, dat mijn benzinemetertje blijft hangen op 3/4de vol. Hij heeft dan enkele minuten nodig om naar 1/1 te gaan.
                        Nu ik zet mijn motor uit tijdens het autorijden (70km/u) en herstart de auto. Kreeg ik volgende melding 2x: eerst remmen daarna cruise.
                        God ik weet niet wat dat wou zeggen. Ik weet wel dat mijn verbruik ineens in de hoogte ging! Mijn auto heeft nog steeds geen regeneratielampje laten branden, maar zou het er iets mee te maken hebben?
                        Normaal als hij aan het regenereren is ruik je dat, en verbruikt hij stilstaand 1.7l/u

iemand een idee? google is mijn vriend hierover niet!

Comment

Haha als hij uitdrukkelijk 2008 zei...

Ik heb vandaag iets raars voor gehad. Ik weet dat als ik mijn tank vrij goed leeg rij, en dan ga tanken, dat mijn benzinemetertje blijft hangen op 3/4de vol. Hij heeft dan enkele minuten nodig om naar 1/1 te gaan.
                          Nu ik zet mijn motor uit tijdens het autorijden (70km/u) en herstart de auto. Kreeg ik volgende melding 2x: eerst remmen daarna cruise.
                          God ik weet niet wat dat wou zeggen. Ik weet wel dat mijn verbruik ineens in de hoogte ging! Mijn auto heeft nog steeds geen regeneratielampje laten branden, maar zou het er iets mee te maken hebben?
                          Normaal als hij aan het regenereren is ruik je dat, en verbruikt hij stilstaand 1.7l/u

Hij zij dat idd uitdrukkelijk,maar dacht he dat model bestaat toch nog niet zo lang ?
                          Dat probleem heb ik niet,want ik tank zoizo uit gewoonte als ik op 1/2 sta.
                          Regeneren doet ie met enorme warmte,en zou ie normaal moetten doen ,als je aan het rijden bent,of je moest hem *kunstmatig* laten,
                          regeneren maar dat gebeurt normaal door garage's.
                          Normaal ruik je dat inderdaad,gaat gepaard met zoals ik zij een enorme warmte.
                          Maar ik ben niet zo erg bekend verder met diesels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Wanneer heb je die besteld? Ik gok op oktober voor de mijne
                            Besteld 05/07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                              Zo op die manier,in ieder geval het hele verhaal ging nergens over,zij iemand die er bij stond ook meteen.
                              En in dit geval zij de persoon duidelijk hier in belgie,in 2008 dus dan kan het al amper zo zijn denk ik ?.
                              Ik las namelijk,dat de wagens van het type j idd vanaf 09 er waren,maar pas verkocht wereden vanaf 2010 (belgie) (bron : wikipedia)
                              Ach het zal mij uiteindelijk een worst wezen,was gewoon een anecdote
                              Enfin,in mijn geval dan best vervelend om een wagen te rijden nu die nog geen 3 maand oud is (levering was eind juni) ,
                              en toch al een *oud* model bezit.
                              Ivm bwj werdt me altijd geleerd eens te kijken op de gordels daar staat normaal het meest correcte bwj.
                              Oke in de motor ruimte staan ook datums,maar die op de gordels zouden het meest correct zijn.
                              Ik wil daar nu niet onnozel over doen maar het chassisnummer is het meest correct gegeven.
                              Productiedata van onderdelen zijn niet conform de leeftijd van de wagen, die zijn enkel van toepassing op de onderdelen zelf.
                              De gordel kan best in november 2011 gemaakt zijn, geleverd in de fabriek in december en gemonteerd en de wagen geleverd in 2012...
                              Ontleed het chassisnummer en je hebt dergelijke onbetrouwbare zever niet nodig...

Comment

Haha als hij uitdrukkelijk 2008 zei...

Er gaat geen lampje branden bij het regenereren.
                                Je merkt het als je stationair tussen de 1,3 en de 1,7l verbruik hebt, een iets verhoogd toerental en de verbrande geur.
                                Even een tijdje rond de 2000 toeren laten draaien en af en toe eens kijken of het verbruik terug normaal is.
                                Dan is de regeneratie gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spark Bekijk Berichten
                                  Besteld 05/07.

De mijne is besteld door de fleetmanager, ook rond die periode. Goed om te weten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Ik wil daar nu niet onnozel over doen maar het chassisnummer is het meest correct gegeven.
                                    Productiedata van onderdelen zijn niet conform de leeftijd van de wagen, die zijn enkel van toepassing op de onderdelen zelf.
                                    De gordel kan best in november 2011 gemaakt zijn, geleverd in de fabriek in december en gemonteerd en de wagen geleverd in 2012...
                                    Ontleed het chassisnummer en je hebt dergelijke onbetrouwbare zever niet nodig...
                                    Tja dan zal die persoon verkeerd zijn he ik zij ook is mij geleerd,niet dat ik het wist
                                    Maar als u het bij het rechte eind dan heeft,dan weten we dat ook weer,bedankt

Comment

• Ik heb eens een vraag aan de kenners vh model.
                                      Nu heb ik sinds enige tijd mijn wagen,super car alles wat ik nodig heb.
                                      Aleen hoor ik nu steeds vaker van thuis uit,waarom heb je in godsnaam die navi er niet bijgenomen .
                                      Nu zit je met da *lelijk spel op u ruit*
                                      Nuja toen ik me wagen ging bestellen ,had ik er niet echt oog in,gezien mijn gps nog vrij recent gekocht is.
                                      En in de gtc zat deze std,als ik me niet vergis (heb die ook gaan testen,en overwogen die te kopen)
                                      Maar ja nu,heb ik mss toch wat spijt dat die navi er niet heb bijgenomen,alez spijt is een groot woord.
                                      Ik geef ze nu gewoon gelijk
                                      Dus nu is iig mijn vraag,kan je dit bij de dealer evt nog laten in plaatsen achteraf of niet ?
                                      Want bij opel acc,kan je bvb zover ik zie nog achteraf een leder interieur of wat dan ook laten plaatsen (@ 1300 eur)
                                      Was dus benieuwt,of je bij opel dealer evt die navi nog kan laten naplaatsen.
                                      Aftermarket ofwat dan ook,wil ik niet,dan rijd ik wel verder met dat spel aan me ruit

Comment

• Denk dat het praktisch onmogelijk is om GPS achteraf te laten inbouwen.

Ben zelf op zoek naar 16 of 17" LM-velgen om winterbanden op te laten steken. Weet iemand een goed adres/site hiervoor? Hoeft absoluut niet OEM te zijn.

En hoe vind ik welke velgen op een 1.4T 120pk passen? Ik ben daar absoluut geen held in.

De zomerbanden die op de PZW-velgen komen te liggen zijn 225/45 R18 - 91V.

Comment

• @bjorncoupe achteraf gps laten plaatsen is volgens mij mogelijk, maar zal ongelooflijk duur zijn. Reken een nieuw scherm, gps/radio unit en wat komt er nog allemaal bij.

@Torchus voor velgen kan je eens op volgende site kijken http://www.online-velgen.nl/ bovenaan gewoon merk en model invullen, de 1.4t heeft steek 5x105.

Comment

Working...
                                          X