Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Toch maar eens zeggen waar je die witte dagverlichting hebt gekocht...mijn madam hare corsa snakt ernaar !
    Die ik heb zijn niet meer te koop geloof ik, maar er zijn er nu betere uitgebracht (ook duurdere) namelijk 69 euro. Zijn led's dan. Passen ook in een Astra:

Voor:

Na:

Waar ze te koop zijn: gm tuningparts in NL, maar link moet ik nog vragen, zie ze nog niet op zijn website staan..

Grtz Nick

Comment

• Zonet van de dealer vernomen dat onze bestelde Astra de status 'transport' heeft en dat hij de eerste week van oktober verwacht wordt! Een maand vroeger dan gepland.

Iemand al een facelift zien rondrijden?

Comment

• ja da, zelfs al een dikke maand geleden opt werk gekregen voor het keuren van een trekhaak . Was wel ne stockwagen zei em
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Mijn Astra nadert de 60.000km en het is dus tijd voor zen onderhoud. Iemand een gedacht wat een onderhoud op 60.000km kost? op 30.000km was het iets van een 300€
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• De 1.4 turbo is in 2 verschillende uitvoeringen beschikbaar: 120 pk en 140 pk. Zitten er verschillen op het motorblok of is dit enkel softwarematig verlaagd? Heb dinsdag een bestelling geplaats voor een 1.4 turbo met 140pk, maar ik twijfel nu toch enorm om dit nog vlug te laten aanpassen en de 120pk te nemen en met die 1000 euro de optie Adaptive Forward Lighting te nemen, aangezien ik hem later toch zou chippen is die 140pk weggesmeten geld imo. Kan ik even goed wat meer opties nemen in de plaats. Kan er iemand dit confirmeren? Ik twijfel ook nog voor die elektrische handrem..de middenconsole ziet er toch een stuk netter uit hé.
            Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
              De 1.4 turbo is in 2 verschillende uitvoeringen beschikbaar: 120 pk en 140 pk. Zitten er verschillen op het motorblok of is dit enkel softwarematig verlaagd? Heb dinsdag een bestelling geplaats voor een 1.4 turbo met 140pk, maar ik twijfel nu toch enorm om dit nog vlug te laten aanpassen en de 120pk te nemen en met die 1000 euro de optie Adaptive Forward Lighting te nemen, aangezien ik hem later toch zou chippen is die 140pk weggesmeten geld imo. Kan ik even goed wat meer opties nemen in de plaats. Kan er iemand dit confirmeren? Ik twijfel ook nog voor die elektrische handrem..de middenconsole ziet er toch een stuk netter uit hé.
              Middenconsole is idd prachtig geworden,blijf me verbazen van de mooiheid.
              Electrishe handrem,hebben ze me al enkele keren afgeraden te nemen (mb ook geen meerwaarde) maar dit echt onderbouwen kan ik niet.
              Enfin voor mij bood het zoizo al geen meerwaarde,dus daar was ik al heel snel uit.

Comment

De 1.4 turbo is in 2 verschillende uitvoeringen beschikbaar: 120 pk en 140 pk. Zitten er verschillen op het motorblok of is dit enkel softwarematig verlaagd? Heb dinsdag een bestelling geplaats voor een 1.4 turbo met 140pk, maar ik twijfel nu toch enorm om dit nog vlug te laten aanpassen en de 120pk te nemen en met die 1000 euro de optie Adaptive Forward Lighting te nemen, aangezien ik hem later toch zou chippen is die 140pk weggesmeten geld imo. Kan ik even goed wat meer opties nemen in de plaats. Kan er iemand dit confirmeren? Ik twijfel ook nog voor die elektrische handrem..de middenconsole ziet er toch een stuk netter uit hé.
                Er zou geen verschil zitten tussen 120 en 140 pk qua blok. Enige verschil is dat je bij 140 pk een zichtbaar uitlaatstuk hebt, en bij de 120 pk versie niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                  Er zou geen verschil zitten tussen 120 en 140 pk qua blok. Enige verschil is dat je bij 140 pk een zichtbaar uitlaatstuk hebt, en bij de 120 pk versie niet.
                  Danku, ik ga morgen toch even langs mijn garage passeren in dat geval, ik hoop dat het nog lukt om aan te passen! Normaal kan je binnen de 7 dagen de aankoop annuleren, dus hopelijk doen ze niet te moeilijk. Ivm dat uitlaatstuk, ik zou gelezen hebben dat sinds de facelift, enkel nog de 1.6 turbo benzine dit zou hebben? Voor beide 1.4 motoren zou het vervallen, kan zijn dat ik verkeerd ben natuurlijk.
                  Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• De 140 pk versie heeft nog steeds een uitlaatstuk. Dit staat zo in de prijslijst
                    Verchroomde uitlaatpijp (alleen i.c.m. 1.4 Turbo 140pk, 1.6 Turbo en 2.0 CDTI)
                    en mijn dealer heeft dit ook nog specifiek nagevraagd.

Uitlaatstuk vind ik wel erg knap, maar is me nu ook geen 1000 euro waard.

Comment

Ik twijfel ook nog voor die elektrische handrem..de middenconsole ziet er toch een stuk netter uit hé.
                      Elektronische handrem is een aanrader. Eens je die gewend bent wil je geen gewone handrem meer in je wagen.

Comment

Er is geen verschil tussen de blokken.
                        De 120 pk is een A14NEL en de 140 pk is de A14NET. Technisch dus geen enkel verschil. Wel even rekening houden met het chippen.
                        De 120 pk zou naar 150 pk gaan en de 140 naar circa 160 pk. In beide wagens zit dezelfde versnellingsbak waardoor je veilig de auto kan laten chippen.
                        AFL ga je 100% GEEN spijt van hebben en de elektronische handrem is gewoon top.
                        Dus ik zou ook veranderen, en je moet geen bang hebben want zolang die niet event code 32 staat kan je nog veranderen wat je wil.

Comment

Er is geen verschil tussen de blokken.
                          De 120 pk is een A14NEL en de 140 pk is de A14NET. Technisch dus geen enkel verschil. Wel even rekening houden met het chippen.
                          De 120 pk zou naar 150 pk gaan en de 140 naar circa 160 pk. In beide wagens zit dezelfde versnellingsbak waardoor je veilig de auto kan laten chippen.
                          AFL ga je 100% GEEN spijt van hebben en de elektronische handrem is gewoon top.
                          Dus ik zou ook veranderen, en je moet geen bang hebben want zolang die niet event code 32 staat kan je nog veranderen wat je wil.
                          Zo goed als alle chiptuners maken geen onderscheid tussen de 120 en 140 pk versie zover ik al heb gezien..de meesten krijgen hem naar +- 165 pk en 250 nm. Ik weet niet waar je die info vandaan hebt?
                          Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

Zo goed als alle chiptuners maken geen onderscheid tussen de 120 en 140 pk versie zover ik al heb gezien..de meesten krijgen hem naar +- 165 pk en 250 nm. Ik weet niet waar je die info vandaan hebt?
                            Bij de beste chiptuner van België : CTH

Comment

Bij de beste chiptuner van België : CTH
                              Niet slecht bedoeld, maar ik heb nog nooit iets gehoord/gelezen over die chiptuner..als ik hem laat chippen, zou ik gaan voor apec of br-performance, beiden halen er 165pk uit.

Daarnet naar de garage geweest, de bestelling nog zonder problemen kunnen aanpassen. Elektrische handrem + AFL genomen ipv de 20 extra pk's. Levertijd is ongeveer 8 tot 10 weken, ik kijk er al naar uit
                              Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

Niet slecht bedoeld, maar ik heb nog nooit iets gehoord/gelezen over die chiptuner..als ik hem laat chippen, zou ik gaan voor apec of br-performance, beiden halen er 165pk uit.

Daarnet naar de garage geweest, de bestelling nog zonder problemen kunnen aanpassen. Elektrische handrem + AFL genomen ipv de 20 extra pk's. Levertijd is ongeveer 8 tot 10 weken, ik kijk er al naar uit
                                U doet maar.Ik heb mijn eerste auto laten chippen toen U nog met de fiets rondreed, toevallig bij CTH.
                                Apec zou ik nooit meer gaan, net zoals Upsolute en Heinz.
                                Zal even de link hier plaatsen : http://www.cth.be/nl/home/
                                Mens heeft al 30 jaar ervaring in tunen...
                                En de enigste die mijn auto's probleemloos heeft kunnen tunen.
                                Upsolute : versnellingsbak en turbo eraan van 115 pk naar 150 pk een seat alhambra met een 1.9 TDI. (kosten tezamen 7250 euro)
                                Heinz : heeft NOOIT de dip uit mijn vectra GTS kunnen krijgen (die hij er overigens zelf heeft in gezet, heeft me gezegd van daar mee te leren leven...astemblieft) Van 150 pk naar 190 pk in een 1.9 DTI. Telkens hij aan die "dip" kwam schokte de auto even, klotegevoel...
                                Apec : heeft mijn insignia van 160 pk naar 208 pk gebracht. Wauw ! Tot je er mee reed... Auto moest veel te veel toeren maken om aan die 208 pk te geraken.
                                Niet ideaal voor een diesel...Toen ik eigenlijk niet tevreden was en op het punt stond mijn geld terug te vragen (niet tevreden geld terug) werd een heel verhaal opgedist over de roetfilter enz en dat de computer nog moest "leren". Een pak geld lichter en ABSOLUUT niet tevreden van het resultaat !
                                CTH : heeft mijn vectra DTI 16V van 115 pk naar 140 pk gebracht. Man wat een koppel ! Feilloze curve zonder "dip", sleurde de stenen uit de grond !
                                Ik maak hier geen reclame, voor niemand nie, enkel mijn eigen ervaringen.
                                Als ik ooit nog een auto laat chippen zal het door die ervaringen zeker terug bij CTH zijn.

Comment

• waarom dan niet altijd naar CTH gegaan met je andere wagens?
                                  Heinz = vodden net zoals M-tech in NL.
                                  Br performance ook al fameus goede dingen gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darky_111 Bekijk Berichten
                                    waarom dan niet altijd naar CTH gegaan met je andere wagens?
                                    Heinz = vodden net zoals M-tech in NL.
                                    Br performance ook al fameus goede dingen gehoord.
                                    Die waren altijd goedkoper dan CTH.
                                    En ge kent da hé, eens proberen maar niks dan slechte ervaringen.
                                    CTH vroeg 700 euro voor mijn insignia en Apec maar 400. En die ging hem naar meer dan 200 pk brengen. Dus waarom 300 euro meer uitgeven ??
                                    Nu weet ik het wel, goedkoop is niet altijd beste koop...nee beter iets meer uitgeven en er 100% tevreden van zijn !
                                    Over BR kan ik kort zijn, heb geen ervaring mee dus kan er niks over zeggen.

Comment

• Heb ook eens een prijs offerte gevraagt sie bij cth.
                                      Br schijnt naar het schijnt wel goed te zijn,heb ik op afgelopen weekend (rondrit aalst) toch vernomen.

Comment

Die van mij (de 140pk versie) is bij apec geweest. Heeft nu een 165pk en ben er zeer tevreden over.
                                        Een paar dagen voordien hadden ze bij apec een 120pk versie gechipt. Deze kreeg ook zo'n 165pk.
                                        Hij zei me toen dat het verschil tussen beide versies (120/140pk) softwarematig is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk Berichten
                                          Die van mij (de 140pk versie) is bij apec geweest. Heeft nu een 165pk en ben er zeer tevreden over.
                                          Een paar dagen voordien hadden ze bij apec een 120pk versie gechipt. Deze kreeg ook zo'n 165pk.
                                          Hij zei me toen dat het verschil tussen beide versies (120/140pk) softwarematig is.
                                          Ben blij dat te horen ;-) hoeveel km's heb je ondertussen gemaakt na de chiptuning? Geen enkel motorisch probleem gehad sindsdien? Het enige nadeel is natuurlijk het verlies van de garantie he..al vraag ik me af in welke mate ze daar naar kijken.
                                          Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

Working...
                                          X