Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
    Ben blij dat te horen ;-) hoeveel km's heb je ondertussen gemaakt na de chiptuning? Geen enkel motorisch probleem gehad sindsdien? Het enige nadeel is natuurlijk het verlies van de garantie he..al vraag ik me af in welke mate ze daar naar kijken.
    Volgens vele,zou dat niet zichtbaar zijn iiig (tuurlijk met een testbank uitdraai wel) maar bij een gewone controle en controle met een opcom,
    zou het niet zichtbaar zijn ?

Comment

Ben blij dat te horen ;-) hoeveel km's heb je ondertussen gemaakt na de chiptuning? Geen enkel motorisch probleem gehad sindsdien? Het enige nadeel is natuurlijk het verlies van de garantie he..al vraag ik me af in welke mate ze daar naar kijken.
      Je verliest geen garantie na een chiptuning...

Comment

Voor de moment nog maar zo'n 2000Km.
        Gelukkig nog geen motorische problemen gehad en hoop dat dit zo zal blijven
        Mijn wagen (1.4 Turbo 140pk) is nu zo'n 16 maanden oud en wat garantie betreft zit ik daar niet zo mee in...

Bij apec zagen we op de testbank dat mijn wagen origineel reeds 153pk en 223Nm had. Na het chiptunen 165pk en 256Nm
        In waardes is dit geen spectaculaire toename, maar mijn vermogen en koppelcurve is heel wat beter geworden (vooral een mooier vermogensopbouw)
        De tuner zei me toen dat een hoog standaard vermogen geen zekerheid is voor een hoog uitgaand (getuned) vermogen.
        Al bij al ben ik zeer tevreden over het resultaat en zou het meteen terug doen.
        Een 120pk versie chippen naar 165pk moet een enorm duidelijk verschil geven en kan me goed inbeelden dat dat een plezier moet zijn
        Last edited by ; 26/09/2012, 02:01.

Comment

• Hier zitten enkele j kenners die al wat langer hun wagen hebben en mij wellicht even kunnen helpen.

Nu ik heb op mijn wagen telefoon voorbereiding inc bluetooth en voicecontrol.
          Nu mijn iphone 4s is hier aan verbonden zonder probleem (heeft dealer even gedaan) maar hoe dit werkt,weet ik.
          Wel is het zo,dat deze ook voicecontrol heeft,en volgens de dealer zou ik door spreken iemand kunnen opbellen.
          Nu hij zij me er zitten al zoveel opties op,dat het belangrijkste verteld is,en of ik andere vragen had.
          Niet meteen dus ik naar huis,maar nu na bijna 3 maand vroeg ik me dat af hoe die *voicecontrol* juist werkt.
          Ter info heb geen navi,als dit verschil zou moetten uitmaken.
          Wil dus gewoon weten,wat ik percies moet doen -> iets instellen of gewoon praten of ? (voor iemand te bellen die al in mijn telefoon staat bv)

Alvast bedankt,zou handig zijn dat ik dat weet,want moet volgende week *hopelijk* mijn iphone 5 instaleren en kan ik dit ineens uittesten.
          Want als ik nu iemand wil bellen,moet ik alsnog prullen door op de knoppen te drukken en te zoeken in mijn tel lijst.
          Dus het zou stukken confortabeler zijn ook die optie te gebruiken
          Last edited by ; 26/09/2012, 03:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
            Hier zitten enkele j kenners die al wat langer hun wagen hebben en mij wellicht even kunnen helpen.

Nu ik heb op mijn wagen telefoon voorbereiding inc bluetooth en voicecontrol.
            Nu mijn iphone 4s is hier aan verbonden zonder probleem (heeft dealer even gedaan) maar hoe dit werkt,weet ik.
            Wel is het zo,dat deze ook voicecontrol heeft,en volgens de dealer zou ik door spreken iemand kunnen opbellen.
            Nu hij zij me er zitten al zoveel opties op,dat het belangrijkste verteld is,en of ik andere vragen had.
            Niet meteen dus ik naar huis,maar nu na bijna 3 maand vroeg ik me dat af hoe die *voicecontrol* juist werkt.
            Ter info heb geen navi,als dit verschil zou moetten uitmaken.
            Wil dus gewoon weten,wat ik percies moet doen -> iets instellen of gewoon praten of ? (voor iemand te bellen die al in mijn telefoon staat bv)

Alvast bedankt,zou handig zijn dat ik dat weet,want moet volgende week *hopelijk* mijn iphone 5 instaleren en kan ik dit ineens uittesten.
            Want als ik nu iemand wil bellen,moet ik alsnog prullen door op de knoppen te drukken en te zoeken in mijn tel lijst.
            Dus het zou stukken confortabeler zijn ook die optie te gebruiken
            Heb je op je stuur een knopje met een telefoontje en een stuk van een gezicht dat lijkt te spreken ?
            Daar druk je op en dan begint het spel van vraag en antwoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk Berichten
              Voor de moment nog maar zo'n 2000Km.
              Gelukkig nog geen motorische problemen gehad en hoop dat dit zo zal blijven
              Mijn wagen (1.4 Turbo 140pk) is nu zo'n 16 maanden oud en wat garantie betreft zit ik daar niet zo mee in...

Bij apec zagen we op de testbank dat mijn wagen origineel reeds 153pk en 223Nm had. Na het chiptunen 165pk en 256Nm
              In waardes is dit geen spectaculaire toename, maar mijn vermogen en koppelcurve is heel wat beter geworden (vooral een mooier vermogensopbouw)
              De tuner zei me toen dat een hoog standaard vermogen geen zekerheid is voor een hoog uitgaand (getuned) vermogen.
              Al bij al ben ik zeer tevreden over het resultaat en zou het meteen terug doen.
              Een 120pk versie chippen naar 165pk moet een enorm duidelijk verschil geven en kan me goed inbeelden dat dat een plezier moet zijn
              Mag ik dit zever vinden ??
              Of je hebt 153 pk en 223Nm of je hebt het niet. En als je dit hebt, betekend het dat hij het op de testbank ook heeft gehaald. (dus het betreft hier een uitgaand gemeten vermogen van de waardes die je hebt opgegeven)
              Dus bijgevolg haal je dat ook op de weg. Het feit dat je na de tuning 33Nm meer hebt zorgt er inderdaad voor dat uw koppelcurve beter is geworden. Het zou maar erg zijn moest je dit niet "voelen".
              Last edited by ; 26/09/2012, 09:10.

Comment

• u mag dit zeker!
                wat ik zever vind is de winst! 12pk uit een geblazen motor wtf?

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Of je hebt 153 pk en 223Nm of je hebt het niet. En als je dit hebt, betekend het dat hij het op de testbank ook heeft gehaald. (dus het betreft hier een uitgaand gemeten vermogen van de waardes die je hebt opgegeven)
                Dus bijgevolg haal je dat ook op de weg. Het feit dat je na de tuning 33Nm meer hebt zorgt er inderdaad voor dat uw koppelcurve beter is geworden. Het zou maar erg zijn moest je dit niet "voelen".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Tja... eerlijk gezegd had ik hier ook mij twijfels over en was ik ook wat teleurgesteld over de vermogenwinst na die chiptuning.
                  Maar het resultaat op de weg bevalt me goed dus heb ik het hier maar bij gelaten...

Comment

• Nu we hier toch over bezig zijn, hier de uitleg die ik nadien nog eens kreeg van de tuner:

Geen enkele wagen is identiek, en jammer genoeg is een hoog standaard vermogen geen zekerheid voor een hoog uitgaand (getuned) vermogen, omdat de belasting op een ander niveau is gaan bepaalde parameters een cruciale rol spelen (bvb. lagere brandstofkwaliteit of lager octaangetal = terug regelen van de onsteking (wat overigens geheel veilig is, maar enkel als resultaat minder vermogen kent), (licht) vervuilde luchtfilter (origineel merk je hier vaak weinig tot niks van), omgevingstemperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, ...).

Onze bedoeling is uiteraard om een zo goed mogelijke afstelling te bekomen die zorgt voor een betrouwbaar extra rijplezier, piekvermogen/koppel is voor ons niet van belang omdat dit slechts een “indicatie” geeft van de tuning en zeker geen definitieve stelling.

Zie bvb. op ca 3750rpm is er een verschil van meer dan 20Pk, idem op bvb 4700rpm edm... Een mooie vermogensopbouw, doch met iets minder dan verwachte koppel- en vermogenspiek.
                    Over een extreem breed gebied beschik je over meer koppel/vermogen dan het origineel maximum (2250rpm tot 5250rpm).

Hopelijk hebben wij aan de doelstelling voldaan en gezorgd voor een wagen die vlotter is, beter reageert op het gas, soepeler is en uiteindelijk ook sneller is.

Wij doen niet aan smoothing en verhoging van onze grafieken, de resultaten zijn dus echt (onze vermogensbank is overigens de enige gehomologeerde vermogensbank in België, wat zekerheid geeft over de juistheid van de vermogensmeting).

Staar je aub niet blind op maximaal vermogen en koppel indicaties zoals velen, die geven geen of nauwelijks inzicht op het effectieve gedrag van de motor, wij kunnen de tuning in dergelijke mate afstellen dat een hoger piek koppel en vermogen gehaald kan worden, maar daar heb je op de weg helemaal niks aan.
                    Last edited by ; 26/09/2012, 11:02.

Comment

Heb je op je stuur een knopje met een telefoontje en een stuk van een gezicht dat lijkt te spreken ?
                      Daar druk je op en dan begint het spel van vraag en antwoord
                      He poll,jep heb ik zie ik net op de foto

Dus gewoon opdrukken en spreken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                        He poll,jep heb ik zie ik net op de foto

Dus gewoon opdrukken en spreken ?
                        Dan begint die madam van alles te vragen.
                        Ik dacht dat je eerst nog in de telefoonboek een gesproken commando moet ingeven.
                        Heb dat ooit eens gedaan maar weet het nie meer.
                        Staat ook in de handleiding !

Comment

Dan begint die madam van alles te vragen.
                          Ik dacht dat je eerst nog in de telefoonboek een gesproken commando moet ingeven.
                          Heb dat ooit eens gedaan maar weet het nie meer.
                          Staat ook in de handleiding !
                          Heb die eens 2 weken terug gehoord die trees,toen mijn iphone niet meer gelinkt was (van 4 naar 4s gegaan)
                          maar weet begot niet hoe dat kwam,ik zal het eens proberen binnenkort,bedankt

Comment

• daarnet winterbanden en velgen gaan bestellen:

velgen:
                            dezent RE dark 16"
                            DEZENT Felgen zeichnen höchste Qualität, eine breite Anwendungspalette und hohe Preisattraktivität aus.

banden:
                            Goodyear Ultragrip 8 TL 92H

iemand ervaring met 1 van bovenstaande?
                            Hopelijk wordt alles niet de donker (zwarte velgen + zwarte astra)

Comment

• Schoon velgen, alleen is 16" echt wel te klein voor de Astra.

Wij gaan gewoon winterbanden laten leggen op onze 18'ers. 't Is nu niet dat ie zo heel vaak buitenkomt in de winter.

Comment

• Alé, 16 inch te klein . Tziet er idd niet uit maar het rijdt wel super comfortabel . Binnenkort deze 16 inch gedrochtjes er eens terug onder steken

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Mja sorry, vind ik echt geen zicht. Dan nog liever die vreselijke wieldeksels.

Zo'n knappe wagen verdient toch wel knappe velgen, ook in de winter.

Comment

• velgen zowiezo niet, slippertje maken en dan de velgen direct beschaart. Voor originele wieldoppen zal ik ebay eens int oog gaan houden.
                                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Mja, als ge zo redeneert kunt ge evengoed gans het jaar op die stalen velgen rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonne c. Bekijk Berichten
                                        daarnet winterbanden en velgen gaan bestellen:

velgen:
                                        dezent RE dark 16"
                                        DEZENT Felgen zeichnen höchste Qualität, eine breite Anwendungspalette und hohe Preisattraktivität aus.

banden:
                                        Goodyear Ultragrip 8 TL 92H

iemand ervaring met 1 van bovenstaande?
                                        Hopelijk wordt alles niet de donker (zwarte velgen + zwarte astra)
                                        ik heb ook 16", alleen heb ik de goodyear ultragrip 7.
                                        16" is in mijn ogen een beetje klein voor de astra. Maar het is maar een 'winterlook'.
                                        Auto is dan toch supersmerig nz dus voor mij maakt het helemaal niet uit..
                                        De banden zijn wel goed. Ik ben er supertevreden van. Als dmijn banden op zijn worden de ultragrip 8 zowizo de opvolger.

Comment

• Ik ga vanavond die van mij ophalen.
                                          Benieuwd naar de look van de facelift !

Comment

Working...
                                          X