Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ondertussen al 33.000 km gebold met de Sports Tourer, gemiddeld verbruik volgens BC 5.5l en 56.5km/h gemiddelde snelheid. Zou het verbruik misschien nog wat kunnen doen zakken door wat trager te rijden en minder door te trekken maar dan worden de ritjes maar saai .

Dit weekend naar de Ardennen (Bastogne) gevlogen met 4 man en koffer tot het dak gevuld met bagage en wonder boven wonder heeft het 1.3 blokje het zeer goed gedaan. Had was schrik van de hellingen maar ben ze allemaal vrij vlot boven geraakt. Slechts 2 keer moeten terugschakelen naar 4de omdat hij het in 5de wat moeilijk kreeg op de E25 voorbij Luik. Passagiers waren ook onder de indruk van de 1.3, ze dachten dat er een grotere motor onder de motorkap stak.

Comment

• Ik rij nu een kleine week met mijn 2.0 en blokje begint nu los te komen (bijna 800km).
      Ben er tot nu toe echt tevreden van !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
        Net telefoon gekregen van de dealer dat onze Astra vandaag is toegekomen! Besteld op 21 augustus.

Ik moet mij inhouden om al eens niet tot daar te rijden!
        proficiat met de aankoop laat alvast eens weten of je al dan niet een uitlaatsierstuk hebt op de 120pk versie
        Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
          proficiat met de aankoop laat alvast eens weten of je al dan niet een uitlaatsierstuk hebt op de 120pk versie
          Geen uitlaatsierstuk, en ook geen motoraanduiding (TURBO) rechts op de achterkant.

Comment

• IMG_1426.jpg
            WP_000828.jpg

Zal wel nog es deftige fotos nemen, maar nog geen tijd gehad, en met dit k*tweer...

Comment

• Hier wat foto's van onze nieuwste aanwinst, daarstraks gaan halen.

Binnenkort wat betere foto's nemen.

DSC01716.jpg DSC01714.jpg DSC01712.jpg DSC01719.jpg

Comment

• Knap hoor heren,facelift heeft vooral vooraan plaats gevonden,zeker niet slecht gedaan,al vindt ik de grill persoonlijk niet echt *mooier* dan de huidige.
                Lelijker zal ik ook niet zeggen,zeker en vast niet.
                Vindt het langs ene kant ook wel spijtig dat mijne eind juni geleverd is als zijde *geen* facelift model.
                Waardoor je vaak bestepeld wordt als zijnde *oud* model wat natuurlijk relatief is en zover je daar belang aan hecht.
                Maar anderzijds tof is het wel niet,zal ik de volgende keer als ik met men wagen daar ben wel eens laten vallen,want over facelift was toen niet gesproken.
                Niet dat ik er na gevraagd had dat wel niet,maar daar zou je toch niet van mogen uitgaan als je een nieuwe wagen besteld

Enfin knappe bak !

Comment

• Knappe dinges allemaal zeg !
                  En ik vind die SIX sticker wel iets hebben

Comment

• Bedankt heren! Straks als het (hopelijk) opklaart eens een uitgebreide testrit doen!

We hebben ook besloten om winterbanden met 17"-velgen aan te kopen op online-velgen.nl. Installeren en opslag willen we dan wel overlaten aan een bandencentrale. Zouden ze daar moeilijk doen als we daar gewoon aankomen met 4 banden en vragen of ze deze kunnen installeren en opslaan? Ik vermoed dat zij eveneens aan diezelfde banden/velgen kunnen geraken (maar dan allicht wel tegen een meerprijs voor ons).

Comment

Bedankt heren! Straks als het (hopelijk) opklaart eens een uitgebreide testrit doen!

We hebben ook besloten om winterbanden met 17"-velgen aan te kopen op online-velgen.nl. Installeren en opslag willen we dan wel overlaten aan een bandencentrale. Zouden ze daar moeilijk doen als we daar gewoon aankomen met 4 banden en vragen of ze deze kunnen installeren en opslaan? Ik vermoed dat zij eveneens aan diezelfde banden/velgen kunnen geraken (maar dan allicht wel tegen een meerprijs voor ons).
                      Stel U es voor in hun plaats...
                      Van mij zou ge vet kunnen betalen voor de plaatsing & opslag van uw banden hoor :-)

Comment

Bedankt heren! Straks als het (hopelijk) opklaart eens een uitgebreide testrit doen!

Ik wil nu niet onbeleefd overkomen maar vind je die vraag aan de bandencentrale niet overdreven ?
                        Je spaart misschien 100 euro uit maar als je garantie of dergelijke nodig hebt, of enige vorm van service, ben je die 100 euro direct terug kwijt als je via de lokale dealer moet gaan. Gewoon ergens in de buurt nieuw aankopen en ze daar dan ineens een stalling voor reserveren, dat zou ik doen.
                        Bespaart je waarschijnlijk een hoop last en zever, en of dat die 100 euro waard is...?

Comment

• Leuk blokje die 1.4T! Daarnet een ritje van een 60-tal km gedaan over zowel gewone wegen als autostrade en een gemiddeld verbruik van 7.5L.

Motor is erg stil bij stationair draaien en klinkt zelfs wat sportief in toeren.

Is echt de hemel vergeleken met de 1.7 CDTI waar ik voor mijn werk vaak mee reed (rijdt).

Sportzetels zitten perfect, en er is weinig tot geen verlies qua comfort met de 18 duimers.

En de wagen blijft een lust voor het (mijn) oog met die velgen, zwarte kleur en chromen raamomlijsting. De facelift heeft de Astra ook goed gedaan.

Comment

• Hallo, ik ben een nieuwe gebruiker van dit forum. Ik ben sinds augustus 2011 de trotse eigenaar van een astra j 5d 1.3 cdti ecoflex enjoy, kleur technical grey en na 17000 km is het nog steeds genieten van elke km. Het blokje van 1.3 liter is ideaal, zowel in stads- als snelweg verkeer en het verbruik schommelt tussen de 4,8 en 5,4 liter/100 km.
                            Als min puntjes kan ik enkel de brede stijlen van de voorruit vermelden + het steunvlak voor de elleboog in deur mocht iets hoger staan. Wel vind ik €150 voor een klein onderhoud aan de hoge kant, maar ik heb al vernomen dat dit bij alle merken zo is.

Momenteel ben ik aan het twijfelen om winterbanden te plaatsen, vorig jaar is me opgevallen dat de astra enorm baanvast is tijdens het rijden op sneeuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                              Hallo, ik ben een nieuwe gebruiker van dit forum. Ik ben sinds augustus 2011 de trotse eigenaar van een astra j 5d 1.3 cdti ecoflex enjoy, kleur technical grey en na 17000 km is het nog steeds genieten van elke km. Het blokje van 1.3 liter is ideaal, zowel in stads- als snelweg verkeer en het verbruik schommelt tussen de 4,8 en 5,4 liter/100 km.
                              Als min puntjes kan ik enkel de brede stijlen van de voorruit vermelden + het steunvlak voor de elleboog in deur mocht iets hoger staan. Wel vind ik €150 voor een klein onderhoud aan de hoge kant, maar ik heb al vernomen dat dit bij alle merken zo is.

Momenteel ben ik aan het twijfelen om winterbanden te plaatsen, vorig jaar is me opgevallen dat de astra enorm baanvast is tijdens het rijden op sneeuw.
                              150 eur vindt ik nog zeer gunstig hoor,zelfs bij citroen betaalde ik wat meer +- 200 eur .
                              Bedoel je een echte merk garage,of een universele ?
                              In het steunvlak ben ik met je eens,daar sukkel ik ook vaak mee,daarin was mijn c4 coupe wel beter,maar je kan niet alles willen zeker

Comment

• Onderhoud in merkgarage: 3,5 liter Olie DEXOS2, oliefilter, pakking carterstop, ruitensproeiervloeistof, werkuren+milieubijdrage.

Om comfort te verbeteren heb ik tussen de zetels een armsteun bijgeplaatst. Maar deze heeft als nadeel dat je hem enkel omhoog kan klappen en niet achteruit kan schuiven, hierdoor zit hij nogal eens in de weg.

Comment

• Zo vandaag eens langs de dealert geweest,ruitensproeiers verdeelde namelijk ook over de carroserie en dat hoeft dus niet.
                                  Donderdag gaan ze het even goed zetten,oja heb de sedan astra ook gezien ernet bij de dealer,knappe bak dat zeker !

Comment

• stop/start systeem: ik vraag mij af als de motor automatisch stil valt bij verkeerslichten en je na bv 10 sec. terug kan vertrekken, is dat dan zuiniger dan dat de motor gewoon was blijven draaien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                                      stop/start systeem: ik vraag mij af als de motor automatisch stil valt bij verkeerslichten en je na bv 10 sec. terug kan vertrekken, is dat dan zuiniger dan dat de motor gewoon was blijven draaien?
                                      Ja dat wel,omdat je vaak redelijk lang stil staat,andere negatieve gevolgen is het veel meer gebruiken van bv een startmotor,wat hoe dan ook extra slijtage mee brengt.
                                      In de astra gtc die ik getest heb,die had op de 1.4 t een start en stop,en moet zeggen,werkte wel prima,ookal wist je wel dat de motor afsloeg en weer aan.

Comment

• Wij hebben geen start-stop op onze Astra.

Vond ik het extra geld niet waard.

Stationair draaien verbruikt gemiddeld 1L/h. Enkel af en toe voor verkeerslichten dat de wagen stationair draait, dus dat zullen slechts een aantal liters per jaar zijn dat we hier extra mee verbruiken. Als we ergens langer stilstaan (openstaande brug, gesloten spoorweg, ...) leggen we de motor wel af.

Zijn er nog andere voordelen dan het 'lager' verbruik dan?

Comment

• Wagens met een start-stop zijn gevoeliger voor slijtage. Het voordeel dat je bespaart op het verbruik, verlies je later wel weer als bepaalde onderdelen sneller slijten. Voor mij is dat systeem het sop de kool niet waard. Maar het is 'eco' hé...

Comment

Working...
                                          X