Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
    Ik kan ook alleen maar bevestigen dat ik zeer tevreden ben over het start/stop systeem, maar twijfel soms of het nut heeft dat de motor stil valt aan de lichten als deze 10 sec. later op groen springen. Probeer wel altijd in te schatten of lichten lang op rood blijven, anders laat ik de motor draaien.
    idem, enkel aan overweg en lang rood laat ik hem uitvallen.
    Ik zit meestal met een verbruik van 5.1 -5.2 volgens de boordcomputer op een totaal van 2000km. Gemiddeld stad/autosnelweg, meestal korte ritten van 25KM
    (met de 1.7 eco, momenteel al +-12.000 km op de teller)
    Ik doe gemiddeld 780-800 km met een volle tank

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jonne c. Bekijk Berichten
      idem, enkel aan overweg en lang rood laat ik hem uitvallen.
      Ik zit meestal met een verbruik van 5.1 -5.2 volgens de boordcomputer op een totaal van 2000km. Gemiddeld stad/autosnelweg, meestal korte ritten van 25KM
      (met de 1.7 eco, momenteel al +-12.000 km op de teller)
      Ik doe gemiddeld 780-800 km met een volle tank
      Opletten bij het laten stilvallen als je net van de autostrade komt bijvoorbeeld. Dan draait je turbo nog na en stilleggen kan niet zo gezond zijn voor de smering ervan.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
        Opletten bij het laten stilvallen als je net van de autostrade komt bijvoorbeeld. Dan draait je turbo nog na en stilleggen kan niet zo gezond zijn voor de smering ervan.
        Ik laat hem nooit stilvallen als ik juist van autostrade kom, maar volgens mij is hij voldoende beveiligd zodat hij niet automatisch zal stilvallen als er gevaar is voor de turbo.

        Comment


        • Weet er soms iemand waar de interieur-(pollen) filter verstopt zit?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
            Ik laat hem nooit stilvallen als ik juist van autostrade kom, maar volgens mij is hij voldoende beveiligd zodat hij niet automatisch zal stilvallen als er gevaar is voor de turbo.
            Idd. Ik heb in de handleiding gelezen dat hij niet uitvalt in zulke situaties.
            2012 Opel Astra ST Ecoflex
            2009 Opel Astra Ecoflex

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Zoals als eerder gezegd is de starter in uw astra en de mijne niet dezelfde.
              En in uw astra zitten ook de nodige filters hoor, een dikke roetfilter die heel wat vermogen wegneemt.
              En dikke roet filter op een 1.4 atmo benzine ?
              Dacht wel dat die er niet op zaten,maar voor de zekerheid even wat gezocht
              citaat : Samengevat: het ADAC-onderzoek dat nu weer opduikt is niet nieuw, het probleem is bekend, aan maatregelen wordt allang gewerkt.
              En van roetfilters voor benzinemotoren is daarbij nog geen enkele sprake.

              Peter Fokker (Redactie AMT)

              Ivm start en stop,tja je hebt voorstanders en tegenstanders,van mij mag ieder doen wat ie denkt het beste is.
              Iedereen heeft recht op mening,zowel jij als ik .
              Ik heb ook al garagisten negatiever horen spreken over dat systheem (en dat zijn niet bepaald amateurs geloof me)
              Ik vondt het zeker geen meerwaarde hebben,gezien ik spitsuren mijt en meestal vrije baan heb,en aan de lichten mag mijn blok gerust wat rusten.
              Door stationair te draaien,dat vele aangaan en uitgaan zal niet aleen de startmotor extra belasten,ook ontsteking systheem,
              motor zelf en zelfs de versnellingsbak en op enkele jaren zal je zeker geen negatieve gevolgen van hebben zou maar gek zijn ook.
              Maar ik stel me de vraag zet me dan een motor naast elkaar 1 met s&s en 1 zonder wie na meerdere jaren nog in beste staat/minste kosten.
              Die onderdelen zullen sterker zijn,moet ook wel maar sterker maken heeft na mijn mening ook een meerprijs of zie ik dat ook verkeerd.
              Ik wil het nog eens benadrukken,dat ik niets afgkeur en iedereen vooral moet doen wat ie denkt het beste is.
              Maar een forum is er voor *meningen* uit te wisselen dus moet ook kunnen van beide partijen.
              Last edited by ; 11/10/2012, 20:09.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                Weet er soms iemand waar de interieur-(pollen) filter verstopt zit?
                Weet niet waar die bij de astra zit,maar vaak zitten ze wel op verschillende plaatsen,weet zelfs een psa waar je langs het handschoenvakje er aan moet
                Maar vaak zitten ze onder de ruimte waar de ruitenwissers zitten,onder die *plastic* daar zat ie bij mijn 1.4 psa .

                Comment


                • Die 1.7CDTI is echt een onverfijnde, rauwe en onaangename motor in vergelijking met de 1.4T.

                  Heb vandaag 200km gereden met de diesel, en 50km met de naft ... wat een verschil.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                    Die 1.7CDTI is echt een onverfijnde, rauwe en onaangename motor in vergelijking met de 1.4T.

                    Heb vandaag 200km gereden met de diesel, en 50km met de naft ... wat een verschil.
                    Is een wereld van verschil,heb beiden ook gereden (getest)
                    1.7 in de 5 deurs en de 1.4 T (120 en 140 pk) in de gtc.
                    Uiteraard zal een diesel altijd anders rijden,klinken dan een benzine en al zeker als een turbo benzine

                    Comment


                    • Ik rij momenteel met een aanloowagen astra j tourer met 1.7 cdti 110pk in afwachting van een zafira tourer en 'k moet zeggen, die 1.7 bevalt me alles behalve. Een erg on/off gevoel, alles behalve soepel (heb jaren met VW/Audi gereden en die hebben me een toch veeeel beter gevoel nagelaten).
                      Zijn er mensen die ervaring hebben met de 2.0 cdti 130pk van de zafira tourer en hoe die is t.o.v. de 1.7 cdti.
                      'k hoop echt dat die 2.0 een stuk soepeler zal zijn dan de 1.7

                      Comment


                      • Je kan ze totaal niet vergelijken! Ik vind die 1.7 ook echt een onding. Qua geluid, vermogensopbouw en karakter zal je tevreden zijn van de 2.0 hoor

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                          En dikke roet filter op een 1.4 atmo benzine ?
                          Dacht wel dat die er niet op zaten,maar voor de zekerheid even wat gezocht
                          citaat : Samengevat: het ADAC-onderzoek dat nu weer opduikt is niet nieuw, het probleem is bekend, aan maatregelen wordt allang gewerkt.
                          En van roetfilters voor benzinemotoren is daarbij nog geen enkele sprake.

                          Peter Fokker (Redactie AMT)

                          Ivm start en stop,tja je hebt voorstanders en tegenstanders,van mij mag ieder doen wat ie denkt het beste is.
                          Iedereen heeft recht op mening,zowel jij als ik .
                          Ik heb ook al garagisten negatiever horen spreken over dat systheem (en dat zijn niet bepaald amateurs geloof me)
                          Ik vondt het zeker geen meerwaarde hebben,gezien ik spitsuren mijt en meestal vrije baan heb,en aan de lichten mag mijn blok gerust wat rusten.
                          Door stationair te draaien,dat vele aangaan en uitgaan zal niet aleen de startmotor extra belasten,ook ontsteking systheem,
                          motor zelf en zelfs de versnellingsbak en op enkele jaren zal je zeker geen negatieve gevolgen van hebben zou maar gek zijn ook.
                          Maar ik stel me de vraag zet me dan een motor naast elkaar 1 met s&s en 1 zonder wie na meerdere jaren nog in beste staat/minste kosten.
                          Die onderdelen zullen sterker zijn,moet ook wel maar sterker maken heeft na mijn mening ook een meerprijs of zie ik dat ook verkeerd.
                          Ik wil het nog eens benadrukken,dat ik niets afgkeur en iedereen vooral moet doen wat ie denkt het beste is.
                          Maar een forum is er voor *meningen* uit te wisselen dus moet ook kunnen van beide partijen.
                          Sorry, ik dacht even dat je ook met een diesel reed...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                            Die 1.7CDTI is echt een onverfijnde, rauwe en onaangename motor in vergelijking met de 1.4T.

                            Heb vandaag 200km gereden met de diesel, en 50km met de naft ... wat een verschil.
                            En ik ben dus zéér tevreden van mijn 1.7 CDTI, rustig in lage toeren, ronkend sportief als je het gas wat dieper intrapt.
                            Elke diesel ratelt wat meer dan een benzine en deze vergelijken is dan voor mijn part hetzelfde als appelen en peren vergelijken.
                            Laat de benzineversie maar eens vergelijken met diegene die nu elektrisch rijden...

                            Comment


                            • toen ik mijn zafira ging halen zei de garagist dat de zafira's met het start-stop systeem een pak trager waren in het optrekken...ze zouden zeer 'toegenepen' zijn om aan de 'eco-voorwaarden' te voldoen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                toen ik mijn zafira ging halen zei de garagist dat de zafira's met het start-stop systeem een pak trager waren in het optrekken...ze zouden zeer 'toegenepen' zijn om aan de 'eco-voorwaarden' te voldoen
                                Zever in pakskes...mede door het ss-systeem halen deze modellen hun eco-voorwaarden. Er is voor de rest niks toegenepen.
                                De wagens zijn volledig identiek, uitgezonderd dus de geupgrade onderdelen die het ss-systeem werkende moeten houden.
                                Ik zal nog iets anders zeggen : een zafira tourer met SS-systeem en 120 pk heeft een acceleratie van 0-100 in 11.8 seconden, dezelfde tourer en motor zonder SS heeft een tijd van 11.9 seconden... (beide een koppel van 200 nm) De 130 pk CDTI beide (met SS en zonder SS) van 11.4 seconden.
                                Beter even uzelf informeren voor je wat uw garagist zegt voor waarheid aanneemt...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                  Weet niet waar die bij de astra zit,maar vaak zitten ze wel op verschillende plaatsen,weet zelfs een psa waar je langs het handschoenvakje er aan moet
                                  Maar vaak zitten ze onder de ruimte waar de ruitenwissers zitten,onder die *plastic* daar zat ie bij mijn 1.4 psa .
                                  Die zit ook achter het handschoenkastje. Is al vanaf astra g dat die daar zit.
                                  Opel Insignia OPC
                                  BMW X5 3.0i
                                  Caterham Super 7

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                    Die zit ook achter het handschoenkastje. Is al vanaf astra g dat die daar zit.
                                    Zo dan weten we dat ook he,interesante plaats alvast

                                    Comment


                                    • Volgende week vrijdag binnen voor zen onderhoud van 60.000km ik ben ne keer curieus wat het gaat kosten. Hij begint zelfs van zen oren te maken op op 58.500km "Motorolie dringend verversen"
                                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        En ik ben dus zéér tevreden van mijn 1.7 CDTI, rustig in lage toeren, ronkend sportief als je het gas wat dieper intrapt.
                                        Elke diesel ratelt wat meer dan een benzine en deze vergelijken is dan voor mijn part hetzelfde als appelen en peren vergelijken.
                                        Laat de benzineversie maar eens vergelijken met diegene die nu elektrisch rijden...
                                        Daar ben ik dus mee akkoord,
                                        als je last hebt van een ronkende motor dan koopt ge maar een elektrische.

                                        Comment


                                        • Ik heb ook geen probleem met een ronkende motor. Wel met de versnellingsbak die erg onsoepel is bij de laagste vitessen (filerijden is vreselijk) en de turbo die veel te abrupt ingrijpt.

                                          Maar inderdaad, de 1.4T met de 1.7 diesel vergelijken is appelen en peren ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X