Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
    Ik heb ook geen probleem met een ronkende motor. Wel met de versnellingsbak die erg onsoepel is bij de laagste vitessen (filerijden is vreselijk) en de turbo die veel te abrupt ingrijpt.

Maar inderdaad, de 1.4T met de 1.7 diesel vergelijken is appelen en peren ...
    Ik moet zeggen,als mijn motor koud staat,dat ik soms ook wel eens sukkel met de bak,bvb moeilijker terug schakelen van 3 naar 2,en al zeker op hogere toeren.
    Niet dat ik veel in hoge toeren ga en al helemaal niet als hij koud staat,maar kijk dat is natuurlijk dat de motor koud staat en dus de bak olie ook.
    En dat had mijn voorgaande psa ook en die daar voorgaande vectra ook,omdat zoiets volkomen normaal is.
    Eens dat de motor warm is,loopt de bak ook als een zonnetje auto heeft momenteel 2600 kilometer gelopen (benzine)
    Wat ik wel moet zeggen is,als ik de wagen start en ik wil hem te snel in achter uit zetten,ik altijd een hard KRSH geluid heb (bekend geluid hoor)
    dat vind ik wel vervelend.
    Maar als je even langer wacht (gaat om seconden he ) heb je dat weer niet,maar ook dit had ik met mijn psa ook.

Comment

• Iets anders ... weet iemand een betrouwbare site om LED-nummerplaatverlichting te kopen? Zo'n witte schijn is altijd pakken mooier dan dat gele halogeen.

En zijn zo'n lichtjes makkelijk te vervangen voor een leek?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
        Iets anders ... weet iemand een betrouwbare site om LED-nummerplaatverlichting te kopen? Zo'n witte schijn is altijd pakken mooier dan dat gele halogeen.

En zijn zo'n lichtjes makkelijk te vervangen voor een leek?
        Als ik me niet vergis had gm tuning parts deze,en waren ze zelf plug en play zonder foutcodes,maar of dat 100 % zo is durf ik niet te zeggen.

Comment

• Daarjuist wilde ik gaan stemmen en nam ik de Astra ST. Als ik het contact opzette toen sprong de radio 1 sec aan en dan meteen weer uit (GPS gaf ook een zwart scherm). Dus de radio manueel opgezet. Dit duurde eventjes langer als anders. Ik kreeg het beeld te zien (Opel logo met klok en datum gelijk de radio uit staat tijdens het rijden). Alleen was de datum en het uur 00/00/00 00:00. 5sec later sprong de tijd en datum er wel correct op en werkte de DVD 800 weer als tevoren. Heeft het systeem vast gezeten en zichzelf opgestart? Vrijdag moet ik binnen voor onderhoud en zal ik het ineens melden.

Vervolgens toch maar ff de Monza genomen om te gaan stemmen Ik had er vééééél bekijk mee :p
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
            Ik moet zeggen,als mijn motor koud staat,dat ik soms ook wel eens sukkel met de bak,bvb moeilijker terug schakelen van 3 naar 2,en al zeker op hogere toeren.
            Niet dat ik veel in hoge toeren ga en al helemaal niet als hij koud staat,maar kijk dat is natuurlijk dat de motor koud staat en dus de bak olie ook.
            ik heb dit ook,
            in het begin heb ik hem daarvoor eens binnen gedaan in de garage, maar ze kunnen er niet zo heel veel aan doen, is idd blijkbaar nog gekend bij opel.

Comment

• In princiepe is het logish dat de bak wat stroever gaat in het begin,omdat de olie niet overal zit (of toch niet in grote getalen) en ze nog wat dikker is.
              Nu heb ik soms bij mij,vooral het terug schakelen dat bij een koude stukje stroever gaat,opschakelen is niet echt een probleem.
              En achteruit te snel en dat geluid,dat is verholpen om net die seconde langer te wachten.

Comment

• ook hier even posten:
                4 winterbanden Goodyear ultragrip performance
                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• dag iedereen ,

graag even jullie mening omtrent het volgende , ik ga mijn astra j 1.7 110 pk laten chippen bij Heinz, nu het is mijn eerste keer dat ik een auto laat chippen dus Heinz mag zich ook de eerste gelukkige voelen nu mijn vraag is , aan degene dat er ervaring mee hebben natuurlijk , !! zijn er betere of doe ik een goeie keuze , en zo nee waarom niet ?

thnx voor de reacties

grts

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bsomers Bekijk Berichten
                    dag iedereen ,

graag even jullie mening omtrent het volgende , ik ga mijn astra j 1.7 110 pk laten chippen bij Heinz, nu het is mijn eerste keer dat ik een auto laat chippen dus Heinz mag zich ook de eerste gelukkige voelen nu mijn vraag is , aan degene dat er ervaring mee hebben natuurlijk , !! zijn er betere of doe ik een goeie keuze , en zo nee waarom niet ?

thnx voor de reacties

grts
                    Zoiets is vooral een persoonlijke mening,iedereen gaat niet op dezelfde plaats,en meestal is iedereen wel tevreden waar ze gingen.
                    Heinz is niet onbekend dus zal je wel goed zitten (wil niet zeggen dat *onbekend* slecht is natuurlijk )
                    Ikzelf heb een goede indruk van br perfomance

Comment

• thnx voor de reactie ,

nu 2de vraagje : ik heb daar een mailtje naar gestuurd , en heel veel uitleg gekregen. nu staat daar ergens tussen dat ze een hcu maken en dat er tussen steken en dan komen ze niet aan het brein van de auto laat ons maar zeggen , maar dacht dat dit altijd moest gebeuren dat ze de sofware van de wagen zelf herprogrammeren en niet een of ander ding er tussen zetten ? is dit dan wel gezond en dit is toch geen powerbox dan ?

grts

Comment

• ik zou wegblijven van heinz maar dat is persoonlijke mening.
                        gaat eens horen bij br performance, is net ver van u en goei reacties van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                          Daarjuist wilde ik gaan stemmen en nam ik de Astra ST. Als ik het contact opzette toen sprong de radio 1 sec aan en dan meteen weer uit (GPS gaf ook een zwart scherm). Dus de radio manueel opgezet. Dit duurde eventjes langer als anders. Ik kreeg het beeld te zien (Opel logo met klok en datum gelijk de radio uit staat tijdens het rijden). Alleen was de datum en het uur 00/00/00 00:00. 5sec later sprong de tijd en datum er wel correct op en werkte de DVD 800 weer als tevoren. Heeft het systeem vast gezeten en zichzelf opgestart? Vrijdag moet ik binnen voor onderhoud en zal ik het ineens melden.
                          Ook al enkele keren voorgehad dat mijn sd900 plots uitvalt en dan weer opstart na enkele seconden. Collega heeft het ook af en toe voor. Heb het reeds gemeld aan de garage, ze hebben 2 updates gedaan van het systeem maar hij is ondertussen weer al enkele keren uitgevallen.

Comment

• Bij mij is het eigenlijk de eerste keer dat hij zo raar deed. Ooit in het begin bleef de GPS pijl is ne keer hangen en moest ik een halve dag wachten eer hij terug werkte, maar verder heb ik geen problemen gekend.
                            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Heel af en toe is de gps pijl zijn kluts kwijt en rij je volgens het kaartje enkele 100 meter verder. Een routeberekening lukt dan ook niet. Sleutel even uit het contact en dat probleem is meestal van de baan.

Comment

• leden ,

hoe weet ik of heinz mij geen powerbox steekt in plaats van software herprogrammering ? want ze gaan er blijkbaar een stukje tussen zetten , is dit dan geen powerbox of komt er bij gewoon chippen ook iets tussen ?

thnx :p

Comment

leden ,

hoe weet ik of heinz mij geen powerbox steekt in plaats van software herprogrammering ? want ze gaan er blijkbaar een stukje tussen zetten , is dit dan geen powerbox of komt er bij gewoon chippen ook iets tussen ?

thnx :p
                                  Heinz is al lang niet meer het bedrijf van wat het vroeger was, ik zou er allesinds niet gaan. Hoor eens bij Apec, Brperformance, Dvx..

Comment

dag iedereen ,

thnx voor de reacties

grts
                                    Ik heb hier nog niet zo lang geleden mijn ervaring uit de doeken gedaan met de tuners waar ik reeds ben geweest.
                                    Ik ben maar van één tevreden en dat is CTH chiptuning. Dat is niet iemand die er toevallig mee begonnen is omdat het snel geld opbrengt.
                                    De volgende zou ik om verschillende redenen UITERST links laten liggen : Upsolute-Heinz-Apec.
                                    Hebben alledrie niet gebracht wat ze beloofden en als klantenservice, sorry een dikke 0 ! (uitleg waarom staat in één van mijn vorige posts)
                                    De andere die hier genoemd worden kan ik geen mening over hebben wegens geen ervaring mee.

Comment

• Naar aanleiding van dat iemand zij dat je die boordcomputer (lees : meer mapjes) kon laten bij zetten via een update dit gevraagt ook bij mijn te doen.
                                      Maar hij zij op voorhand ik heb dit al gedaan en bij 1 is het gelukt en bij 1 niet,mapjes komen er zoizo op dat staat vast.
                                      Maar als je wagen geen vlotters heeft in koelvloeistof bak en ruitenvloeistof zou er op komen : te laag pijl dit en te laag pijl dat.
                                      Nu ik had het dus aan mijn pan,jammer genoeg ! blijkbaar zou het bij een diesel wel lukken (zij hadden ook een diesel binnen en een benzine)
                                      Bij de diesel ging het zonder problemen,bij de benzine niet,dus ook helaas niet bij mij.
                                      Nu zij ik weetje zet die vlotters maar bij (koelvloeistof bak is er voor voorzien trouwens,en stekker ook) aleen vonden ze de stekker voor de vlotter,
                                      vd ruitenvloeistof niet bij de mijne,en ook in de showroom had dat model dat niet ,anders was het gewoon de vlotter in mijn koelvloeistof rezervoir plaatsen.
                                      En een nieuwe ruitenvloeistoftank met vlotter en dan had alles alsnog goed geweest en prijs raming met werkuren en onderdelen 200 eur.
                                      Dus had ik nog wel gedaan dan,maar ik mocht volgende week nog eens terug bellen,en dan gaan ze eens een diesel bekijken,waar die stekker zich bevindt.
                                      En dan kan het mss alsnog gedaan worden die *upgrate*

Comment

• De mijne staat nu in de garage voor zen onderhoud van 60.000km. Ook trilt hij bij het remmen. Daarjuist belde ze dat men remschijven een tikje krom staan en dat men remblokken bijna versleten zijn. Ik heb gezegd dat ze ineens nieuwe blokken moeten plaatsen en de remschijven maar moeten afdraaien. (want ze smeerden mij meteen nieuwe aan) Degene die erop zitten hebben nu een braampje van 2mm en kunnen dus nog lang mee. Véél voorkomend probleem zeiden ze in de garage daar een geventileerde schijf snel krom trekt als ze plots afkoelt door bijvoorbeeld door ne plas te rijden. Pfffft kzijn curieus wa da het allemaal weer ga kosten.

Comment

• Dat zou idd wel erg snel zijn voor schijven,blokken lijkt me normaal .
                                          Onze zafira heeft op 150.000 km pas nieuwe schijven gehad , nooit problemen mee gehad qua krom trekken oid,waren ook geventileerde.
                                          En deze persoon kijkt echt niet op een plas meer of minder, het tegengestelde is waar rijd liever nog eens door ne plas (dan is den otto weer gekuist)
                                          Zotte redenatie dat wel,maar wil maar zeggen dat onze schijven prima zijn meegegaan.

Comment

Working...
                                          X