Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Een beetje moderne auto zit vol computers. Aangezien daar software op draait kan die worden geüpdatet. Bij de mijn waren er niet minder dan 7 van de 9 beschikbare softwareprogramma's van de astra klaar voor een update. Ik heb precies een andere auto. Net een beetje meer koppel tussen de 1500 en de 2000 toeren. Geen enkel schokje of inhouding meer en dit in elke versnelling. Ongelofelijk dat de auto een heel stuk beter rijdt en draait door maar enkel een paar programmaatjes aan te passen. Bel anders effe naar de garage en vraag of ze hem nog even aan de computer hangen om alle beschikbare software te updaten. Voor diegene die nog langs de garage moeten één dezer weken, maak ineens een afspraak voor de updates, je zal je het zeker niet beklagen !

Dat klinkt wel interessant.

Maar ik vrees dat 9 van de 10 'baliebedienden' weer van niets zal weten. Zoals die keer dat ik met de Astra van het werk bij GMAN op onderhoud ging en vroeg of ze daar de uitgebreide boordcomputer konden opzetten... Die (onvriendelijke) mens kwam uit de lucht gevallen en zat daar wat mee te lachen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
      check bij ongewenste mail, daar stond em bij mij ook bij
      Staat hem nie tussen...

Comment

• Mijn auto vanavond (door mijn ouders) binnen gedaan voor onderhoud.
        Net ook geregistreerd op myopel, komt handig uit! Ik vraag me wel af hoe de korting te gebruiken.
        Ik schrok ervan dat mijn auto nog niets op zijn kerfstok heeft, aangezien ik hem van de garagemadam 2de hands (net voor hij een jaar werd) gekocht had.

Leuk speelgoed myopel, leuke 500 euro... doet me twijfelen een nieuwe te kopen met zo een sedanpoepeke :p

Comment

• Heb vandaag de brief ook aangehad,ligt hier naast mij si,seves ook eens registreren

Comment

• En mijne activatiemail wil maar niet binnen komen...
            Reeds nogmaals verstuurd....

Comment

• Staat hij ook niet bij uw ongewenste mail op internet zoals webmail ofzo? Daar stond hij bij mij en niet bij ongewenste in outlook.
              Opel Insignia OPC
              BMW X5 3.0i
              Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                Staat hij ook niet bij uw ongewenste mail op internet zoals webmail ofzo? Daar stond hij bij mij en niet bij ongewenste in outlook.
                Stond inderdaad in mijn Spamfilter op webmail, heeel raar...

Comment

• Bij mij kwam hij ook meteen bij ongewenste email,maar het is nu inorde.

Wat ik wel raar vindt er komt op u heeft nog 26 xxx km of 6 maand voor uw eerste onderhoud (endus geen onderhoud vereist)
                  Ik dacht dat het namelijk 15.000 km was of 1 j want ik zei nog het zal eerder het jaar zijn want 15.000 km doe ik toch niet in een jaar.
                  En ze spreken bij poly v riem vervangen op 150000 km,nu of de distributie riem vindt ik niets terug,of zit die mee in het grote onderhoud bij hun ?
                  Poly vriem is de multi vsnaar die om de alternator en airco compressor zit en is vrij normaal die interval (mag na mijn mening wel wat vroeger maar soit)
                  Distributie intervallen waren toch vervroegd ? (lees : bij opel hangde dit uit namelijk) ik weet mijn vectra a2(ik weet vrijloop)120000km maar bij de astra ?,
                  kan dat,dat het dan rond de 90000 zou moetten of 5 j ?

Auto is nu 6 maand bijna en heeft 3180 km,weet dat ik nog niet aan die dingen hoef te denken,maar zulke info weet ik nu eenmaal graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                    Bij mij kwam hij ook meteen bij ongewenste email,maar het is nu inorde.

Wat ik wel raar vindt er komt op u heeft nog 26 xxx km of 6 maand voor uw eerste onderhoud (endus geen onderhoud vereist)
                    Ik dacht dat het namelijk 15.000 km was of 1 j want ik zei nog het zal eerder het jaar zijn want 15.000 km doe ik toch niet in een jaar.
                    En ze spreken bij poly v riem vervangen op 150000 km,nu of de distributie riem vindt ik niets terug,of zit die mee in het grote onderhoud bij hun ?
                    Poly vriem is de multi vsnaar die om de alternator en airco compressor zit en is vrij normaal die interval (mag na mijn mening wel wat vroeger maar soit)
                    Distributie intervallen waren toch vervroegd ? (lees : bij opel hangde dit uit namelijk) ik weet mijn vectra a2(ik weet vrijloop)120000km maar bij de astra ?,
                    kan dat,dat het dan rond de 90000 zou moetten of 5 j ?

Auto is nu 6 maand bijna en heeft 3180 km,weet dat ik nog niet aan die dingen hoef te denken,maar zulke info weet ik nu eenmaal graag.
                    Distributieriem staat nochtans op één in hun lijstje, op 150.000 km of 6 jaar.
                    Iets wat ik persoonlijk nooit zal moeten laten doen.
                    Als ik drie onderhoudjes haal zal het wel goed zijn zeker...

Comment

• Nog steeds aan het wachten op mijn papieren, en aangezien de ambtenaren donderdag & vrijdag niet werken zal het voor volgende week zijn..pff :p
                      Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                        Distributieriem staat nochtans op één in hun lijstje, op 150.000 km of 6 jaar.
                        Iets wat ik persoonlijk nooit zal moeten laten doen.
                        Als ik drie onderhoudjes haal zal het wel goed zijn zeker...
                        Bij mijn 1.3 CDTI ecoflex zit er geen distributieriem, maar een ketting en die hoeft nooit vervangen te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                          Bij mijn 1.3 CDTI ecoflex zit er geen distributieriem, maar een ketting en die hoeft nooit vervangen te worden.
                          Zeg nooit-nooit een ketting is ook niet onsterfelijk,die kan na een langere tijd ook gaan uitrekken wat gevaarlijk kan worden en ratelen,
                          en dan zou je ze wel eens moetten vervangen,uiteraard niet zo periodiek als een riem dat is een feit,maar een ketting is dan ook weer stukken duurder.

@ polleke : wat er bij staat is de poly v riem op 150.000 km maar dat is na mijn mening zoals de naam het zegt,de multiriem (rondom alternator,compressor,oid)
                          Een distributie riem kan bijna nooit dat ie tot 150.000 km mag blijven zitten,ze hebben de termijn van vervangen vervroegd tov vroeger.
                          Zoals ik al zei,hangde dat uit bij opel,en mijn vectra uit 94 was al op 120.000 km en was dan nog een vrijloop motor.
                          En moest het toch zo zijn wat ik betwijfel,bij mij zou ie nooit 150 halen,dan zal ie er wel afgaan op 5 jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonne c. Bekijk Berichten
                            Vandaag een brief gekregen van opel met reclame voor een nieuwe website: www.myopel.be
                            als je je wagen registreert krijg je 500 eur in een virtuele wallet, die je kan gebruiken voor korting op onderhoud (bvb 20 eur op een klein onderhoud)

Ik heb zo'n account aangemaakt, extra korting is altijd mooi
                            Wel raar dat het klein onderhoud op de site 195,68 (-20 euro wallet korting) =175,68 euro kost, en bij de officiële dealer 149 euro koste (zonder korting)

Comment

Wel raar dat het klein onderhoud op de site 195,68 (-20 euro wallet korting) =175,68 euro kost, en bij de officiële dealer 149 euro koste (zonder korting)
                              jap, en een groot onderhoud zou 340 kosten, maar mijn ma is vandaag geweest met haar Zafira en dat koste maar 280 eur incl een paar vloeistoffen

Comment

Bij mijn vrouwtje hare corsa ook niet.
                                Van het moment dat je het chassisnummer ingeeft, geeft het programma zelf aan wat er aan die auto moet gebeuren.
                                Als er voor uw auto geen distributieriem (of ketting) moet vervangen worden, dan staat dat ook niet in de lijst.

Comment

• Een tijdje geleden bij het starten bij nieuwe werkgever heb ik een nieuwe wagen besteld. Deze is sinds vorige vrijdag aangekomen en geleverd door GMAN in Antwerpen.

Hieronder een overzicht, meer foto's volgen nog!

- Opel Astra Sport Tourer 1.7CDTI EcoFlex start/stop 110 pk met manuele 6-bak
                                  - Cosmo:
                                  Chroom rand rond ramen, deurgrepen, achterbumper en voorbumper, mistlampen vooraan, zilveren dakrails
                                  Wit tellerverlichting, rode verlichting in deurgrepen en rond de middenconsole, leeslampjes voor en achter, verlichtte make-up spiegels vooraan
                                  Elektronische klimaatregeling links en rechts, cruise control, automatische dimmende binnenspiegel
                                  Cruise control, boordcomputer, snelheidsbegrenzer
                                  Lederen stuurwiel en versnellingspook
                                  17" alu velgen met 225/50 R17W banden
                                  Hill assist, licht en regensensor

- Platinium pack:
                                  Geperforeerd lederen zetels, zwart, verwarmde sportzetels vooraan, armsteun voor en achter, verwarmde zetels vooraan, derde hoofdsteun achteraan
                                  Navigatiesysteem europa SD900, ipod/aux-in/usb, 7 luidsprekers
                                  Bluetooth telefoonverbinding
                                  Voice control voor navigatie, telefoon en multimdiasysteem
                                  Bi-xenon koplampen met AFL+ en LED dagrijlichten + koplampsproeiers
                                  Parkeersensoren voor en achter

- Kleur: Asteroid Grey metallic
                                  - Fluwelen automatten

Last edited by dirk27; 16/11/2012, 02:03.
                                  Mijn Duitse auto (2013 Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI EcoFLEX Cosmo)

Comment

• Knappe wagen zeer veel van die opties heb ik op de 150 years enjoy ook met als belangrijkste uitz geen navi en xenon groetjes

Sent from my iPad 3 using Tapatalk

Comment

• WaW ik wou dat ik ook een bedrijfswagen kreeg! Ziet lekker bling bling uit!
                                      Mijn groot onderhoud had me 297 euro gekost, ze hadden een gloeier bij in de garantie kunnen trekken. Al vraag ik mij af hoeveel zo'n ding kan kosten! 50€ ofzo zeker

Comment

• Wintermodus.

Comment

• Zoals beloofd plaats ik hier enkel plaatjes van de wagen ;-) Ik maak nog een rubriek aan in "Mijn Duitse Auto" waar ik dan veel meer foto's zal plaatsen.
                                          Ik weet dat we hier allemaal fan zijn van foto's!

Mijn Duitse auto (2013 Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI EcoFLEX Cosmo)

Comment

Working...
                                          X