Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
    Zou het mogelijk zijn om DAB achteraf bij te plaatsen?
    Zou misschien wel kunnen, is volgens mij maar een module die ze moeten bijsteken.
    Enigste probleem zou de antenne kunnen vormen, want dat is geen gewone zoals bij FM.

Comment

• Denk ook dat het een kwestie is van programmeren en een DAB module. Maar ja een UHP bleutooth module kan tegenwoordig ook niet zomaar bijgeplaatst worden dus het kan goed zijn dat dit met DAB ook niet meer kan. Antenne kan idd ook zijn dat deze veranderd moet worden. Is uw antenne dan anders dan de mijne (groter ofzo). Ik heb een gewone sharkfin erop staan
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Denk ook dat het een kwestie is van programmeren en een DAB module. Maar ja een UHP bleutooth module kan tegenwoordig ook niet zomaar bijgeplaatst worden dus het kan goed zijn dat dit met DAB ook niet meer kan. Antenne kan idd ook zijn dat deze veranderd moet worden. Is uw antenne dan anders dan de mijne (groter ofzo). Ik heb een gewone sharkfin erop staan
        Ik heb ook een gewone sharkfin. Maar een DAB vereist een andere antenne dan een FM. Misschien zit in die sharkfin wel alles in...

Comment

• is het mogelijk om met de usb muziek functie, te skippen van folders? bijvoorbeeld als ik per genre een map zou aanmaken, kan je dan van de ene naar de andere map switchen? nu moetk altijd handmatig de liedjes skippen tot ik in een volgende map terecht kom..
          Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
            is het mogelijk om met de usb muziek functie, te skippen van folders? bijvoorbeeld als ik per genre een map zou aanmaken, kan je dan van de ene naar de andere map switchen? nu moetk altijd handmatig de liedjes skippen tot ik in een volgende map terecht kom..
            Ik dacht het wel. Dat staat zeker in de handleiding van de radio.

Comment

• Goededag, is er al bekend bij je wat het probleem met het schurende geluid betreft. Ook ik heb het probleem met mijn Opel Astra Sport Tourer 1.4 motor. Auto reeds diverse malen naar garage gebracht echter zonder resultaat. Ook Opel Nederland zegt het probleem niet te kennen... Heel erg benieuwd of er al iets meer bekend is?

Mvg,
              Larissa

Comment

• Een vraagje voor de benzine rijders onder ons (misschien specifiek de turbo varianten), welke benzine tanken jullie? Mijn opel garage raadt me aan om super 98 te tanken, ondanks dat er volgens het boekje maar euro 95 vereist is. Volgens hem haal je hier op lange termijn voordeel uit, kleppen zouden minder vervuilen aangezien je een betere verbranding hebt. Tevens raadt hij aan om enkel kwaliteit benzine te tanken (zoals Total, Shell, Texaco etc..), die zouden namelijk additieven bevatten die ook zorgen voor een betere verbranding. Het klinkt allemaal mooi en wel, maar is dit ook 100% juist? Het verschil tussen 95 & 98 kan al snel oplopen tot 20 cent per liter, omdat men op 98 doorgaans minder of geen korting krijgt. Op jaarbasis scheelt dit natuurlijk een serieuze pak.
                Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

Een vraagje voor de benzine rijders onder ons (misschien specifiek de turbo varianten), welke benzine tanken jullie? Mijn opel garage raadt me aan om super 98 te tanken, ondanks dat er volgens het boekje maar euro 95 vereist is. Volgens hem haal je hier op lange termijn voordeel uit, kleppen zouden minder vervuilen aangezien je een betere verbranding hebt. Tevens raadt hij aan om enkel kwaliteit benzine te tanken (zoals Total, Shell, Texaco etc..), die zouden namelijk additieven bevatten die ook zorgen voor een betere verbranding. Het klinkt allemaal mooi en wel, maar is dit ook 100% juist? Het verschil tussen 95 & 98 kan al snel oplopen tot 20 cent per liter, omdat men op 98 doorgaans minder of geen korting krijgt. Op jaarbasis scheelt dit natuurlijk een serieuze pak.
                  Je zal mensen vinden die dit bevestigen en anderen die dit ontkennen 98 zal in ieder geval nooit een nadeel zijn tegenover 95.

Wat betreft de kwaliteitsbenzine denk ik dat er ook bij de zogenaamde 'witte' pompen zeker goeie tussen zit, maar als ik in mijn omgeving al eens iets hoor van een defect door slechte brandstof, dan is het toch zeer vaak bij mensen die aan dergelijke pompen tanken.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Wij tanken 3 van de 4 tankbeurten 95, 1 op 4 is dat 98.

Comment

• Larissa: welk schurend geluid bedoel je?

FreddyF1: 98 is in weze beter maar zolang je niet chipt of "motorische aanpassingen" doe gaat 95 ook perfect (motoren zijn daar ook immers mee op afgestemt) - rijd met 1.4 turbo

Comment

• Ik heb een 1.4 Turbo en ik tank altijd euro 95 (Esso).

Comment

Een vraagje voor de benzine rijders onder ons (misschien specifiek de turbo varianten), welke benzine tanken jullie? Mijn opel garage raadt me aan om super 98 te tanken, ondanks dat er volgens het boekje maar euro 95 vereist is. Volgens hem haal je hier op lange termijn voordeel uit, kleppen zouden minder vervuilen aangezien je een betere verbranding hebt. Tevens raadt hij aan om enkel kwaliteit benzine te tanken (zoals Total, Shell, Texaco etc..), die zouden namelijk additieven bevatten die ook zorgen voor een betere verbranding. Het klinkt allemaal mooi en wel, maar is dit ook 100% juist? Het verschil tussen 95 & 98 kan al snel oplopen tot 20 cent per liter, omdat men op 98 doorgaans minder of geen korting krijgt. Op jaarbasis scheelt dit natuurlijk een serieuze pak.
                          Staat volgens mij ook in de handleiding welk octaangehalte je best tankt voor welke motor je hebt.

Comment

• Onze boordcomputer is vandaag gereset. Dochter was vandaag met de wagen weg, maar zij heeft niets gereset. Automatisch dus!

2000 km nu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                              Onze boordcomputer is vandaag gereset. Dochter was vandaag met de wagen weg, maar zij heeft niets gereset. Automatisch dus!

2000 km nu.
                              De teller staat terug op 0 na 2000 km, de rest blijft gewoon doorlopen.

Comment

• vandaag voor de 2de maal gemerkt dat mn rode LED gloed in de middenconsole uit is.

terug slecht contact waarschijnlijk.
                                Vorige maand hetzelfde voorgehad, en dan was het ook dat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                                  Mijn Astra trekt pech aan blijkbaar. Vorige week is er enen tegen gereden, linkerflank geraakt. Vannacht heeft er een of andere pipo over mijn auto gelopen. Motorkap en dak vol krassen en blutsen.

Denk dat ik een klantenkaar ga vragen bij de carrosserie.
                                  Vandaag is er weer een tegengereden Vrouw die achteruit bolde aan het licht. Claxonconcert gegeven maar het mocht niet baten. En daarna beweerde ze dat ik tegen haar gereden ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                                    Vandaag is er weer een tegengereden Vrouw die achteruit bolde aan het licht. Claxonconcert gegeven maar het mocht niet baten. En daarna beweerde ze dat ik tegen haar gereden ben.
                                    En voor die reden heb ik me dus een dashcam aangekocht met camera voor en achter.
                                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

En voor die reden heb ik me dus een dashcam aangekocht met camera voor en achter.
                                      Heb je soms een link van die dashcam? Lijkt mij zeer interessant
                                      Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Ik heb deze aangekocht. Of het een goeie is dat weet ik nog niet want hij is nog onderweg. Lijkt me toch handig om in geval van problemen iets van een bewijs te hebben.

Comment

• Laat zeker je bevindingen weten, valt precies nog goed mee van prijs. Ben benieuwd!
                                          Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

Working...
                                          X