Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
@ FreddyF1: hoe krijg je eigenlijk jouw verbruik via spritmonitor in je handtekening?
Ik heb het s in de rapte geprobeerd, maar lukt me niet echt. thx
Comment
-
de verbruikscijfers van benzinemotoren die de fabrikanten opgeven zijn erg misleidend..en is niet alleen bij Opel hoor..het gaat de goeie kant op met benzinemotoren maar ze gaan nooit in de buurt van de diesels komen. diesels verbruiken gewoonlijk 1 a 1,5liter meer dan wat men opgeeft als normverbruik..bij benzinemotoren is het vaak zo dat je het normverbruik dat ze opgeven moet delen door 3 en dat getal bijtellen bij de opgegeven waarde..dan ga je er niet ver meer naast zitten...
slechts enkele merken komen in de buurt van wat ze beloven..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenHoe lang heb je die auto nu ?
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten@ FreddyF1: hoe krijg je eigenlijk jouw verbruik via spritmonitor in je handtekening?
Ik heb het s in de rapte geprobeerd, maar lukt me niet echt. thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenVan eind november, nu 650 km op de teller..
Ga naar spritmonitor, dan naar my account en je selecteert Mileage icon bij Actions, maar kies voor de BB code (geen html), plak de code in je onderschrift en voila
Wat veel mensen vergeten is dat een koude motor altijd meer, nee beter gezegd, veel meer verbruikt dan dat hij op bedrijfstemperatuur is ( 90 graden).
Als je dus veel korte afstanden doet en je motor geraakt niet voldoende opgewarmd zal hij NOOIT de opgegeven cijfers kunnen halen die de fabrikant voorlegt.
Dat zijn cijfers als alle parameters ideaal zijn. 10 liter is veel, punt. Maar ik vermoed dat bovenstaande er iets mee te maken zal hebben en vooral met deze temperaturen kan je nooit ideale parameters halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichtende verbruikscijfers van benzinemotoren die de fabrikanten opgeven zijn erg misleidend..en is niet alleen bij Opel hoor..het gaat de goeie kant op met benzinemotoren maar ze gaan nooit in de buurt van de diesels komen. diesels verbruiken gewoonlijk 1 a 1,5liter meer dan wat men opgeeft als normverbruik..bij benzinemotoren is het vaak zo dat je het normverbruik dat ze opgeven moet delen door 3 en dat getal bijtellen bij de opgegeven waarde..dan ga je er niet ver meer naast zitten...
slechts enkele merken komen in de buurt van wat ze beloven..
Bij diesel is me dat echter nog nooit gelukt, die verbruikt altijd meer.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenNog een kleine update over mijn verbruik (1.4 Turbo benzine): gemiddelde over de laatste 100 km (kmstand 650) : 10.0 liter!!!!! Waanzinnig hoog ja, en ik schakel dus écht zo vroeg mogelijk, niet boven de 2500 rpm, meestal op 2000 rpm al..man man, had ik dit op voorhand geweten enige reden dat ik nu kan bedenken is het koude weer, maar dan nog..pfff. Oke ja, het zal hoogstwaarschijnlijk nog zakken, maar als Opel volgens de norm 5.9 liter opgeeft, en je zit aan het dubbele, dan stel ik mij serieus vragen hoor..
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenDus je hebt op 3 weken 650 km gereden ? Is dat dan autosnelweg ?
Wat veel mensen vergeten is dat een koude motor altijd meer, nee beter gezegd, veel meer verbruikt dan dat hij op bedrijfstemperatuur is ( 90 graden).
Als je dus veel korte afstanden doet en je motor geraakt niet voldoende opgewarmd zal hij NOOIT de opgegeven cijfers kunnen halen die de fabrikant voorlegt.
Dat zijn cijfers als alle parameters ideaal zijn. 10 liter is veel, punt. Maar ik vermoed dat bovenstaande er iets mee te maken zal hebben en vooral met deze temperaturen kan je nooit ideale parameters halen.
nog geen deftige meting doen? Bekijk het nog eens als je enkele duizenden kilometers hebt
gereden.
Mijn gemiddelde verbruik momenteel (1.4 Turbo) is 6.9 l/100 km en dat is dan gemeten over
een afstand van + 42.000 km en met mijn eerste tankbeurten had ik ook een gemiddeld
verbruik van + 9 l/100 km.
En alles hangt er inderdaad van af voor wat en hoe je je auto gebruikt. Ik ken mensen die hun
auto nemen om full speed naar de bakker te rijden die ... 400 meter verder woont.
Comment
-
Akkoord ja, ik moet meer geduld hebben. Maar je moet begrijpen dat het ergens frustrerend is als uw 11 jaar oude benzine maar 6.5 liter verbruikte, terwijl ik nu een pak daarboven zit.
6.9 liter is inderdaad een heel mooie waarde, laten we hopen dat ik dit in de toekomst weet te benaderen
@ Polleke, de afstanden die ik doe zijn inderdaad klein ja, gemiddeld 5 à 10 km ritjes, maar daarvoor kopen mensen toch ook een benzine he ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten@ Polleke, de afstanden die ik doe zijn inderdaad klein ja, gemiddeld 5 à 10 km ritjes, maar daarvoor kopen mensen toch ook een benzine he ?
Als je meestal zo'n korte afstanden doet mag je je volgens mij niet focussen op het verbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenAkkoord ja, ik moet meer geduld hebben. Maar je moet begrijpen dat het ergens frustrerend is als uw 11 jaar oude benzine maar 6.5 liter verbruikte, terwijl ik nu een pak daarboven zit.
6.9 liter is inderdaad een heel mooie waarde, laten we hopen dat ik dit in de toekomst weet te benaderen
@ Polleke, de afstanden die ik doe zijn inderdaad klein ja, gemiddeld 5 à 10 km ritjes, maar daarvoor kopen mensen toch ook een benzine he ?
Comment
-
Klopt een koude motor drinkt ze nogal graag,eerst rustig warmrijden en eens je motor warm is en je dan,
zuinig gaat schakelen zal je verbruik wel minderen.
Zoals ik eerder al zei zit mijne 9-10 liter en heeft nu 3900 km gedaan (heb hem van juli in gebruik) en eens mijn motor warm staat,moet ie van mij werken.
En ik kom practish nooit op stadswegen of traag verkeer,uitz eens en dan zie ik degelijk dat ik minder met een halve bak kan rijden.
Verder wil benzine wel eens verschillen,tankte met mijn vorige auto eerst bij lukoil maar kort na dien ben ik naar shell gegaan,en shell kon ik 100-150 km,
meer rijden op een bak dus dat scheelt weer wat he.
Nu tank ik steevast altijd bij mijn vertrouwde q8.
Je moet ook in je achterhoofd houden de 1.4 t is en blijft een *opgefokte* 1.4 motor en meer pks hebben helaas ook meer brandstof nodig.
Maar zoals jij zegt dat je traag op schakelt,moet je verbruik wel lager liggen he.
Dus goed warm rijden,eens hij warm staat mag je u motor gerust laten werken .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenNog een kleine update over mijn verbruik (1.4 Turbo benzine): gemiddelde over de laatste 100 km (kmstand 650) : 10.0 liter!!!!! Waanzinnig hoog ja, en ik schakel dus écht zo vroeg mogelijk, niet boven de 2500 rpm, meestal op 2000 rpm al..man man, had ik dit op voorhand geweten enige reden dat ik nu kan bedenken is het koude weer, maar dan nog..pfff. Oke ja, het zal hoogstwaarschijnlijk nog zakken, maar als Opel volgens de norm 5.9 liter opgeeft, en je zit aan het dubbele, dan stel ik mij serieus vragen hoor..
- nieuwe wagen (eens ingereden zal dit normaliter dalen)
- koude weer
- korte ritten (motor geraakt niet op temperatuur)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bsomers Bekijk Berichtenweet iemand toevallig wat een onderhoud kost voor een astra j 1.7 cdti , auto geeft aan resterende olie 2 % dan zal ik maar is gaan zeker greetsDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk BerichtenVoor wie eens reservewiel heeft ipv een pomp in zijn Astra,... ligt de mousse met kriek onder of boven het reservewiel gemonteerd? Thx.
ligt het reservewiel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichteneen 300€ ongeveer
Comment
Comment