Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb je eentje op reserve liggen? Zo ja, welke kleur?

Ik heb de OPC kit op mijn Astra ST met afneembare trekhaak.
    Ze hebben mijn plaatje al een proberen te stelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Jammer want ik had hier nog een afdekkapje liggen maar het is wel van ene met OPC kitje...
      Heb je eentje op reserve liggen? Zo ja, welke kleur?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SDE Bekijk Berichten
        Heb je eentje op reserve liggen? Zo ja, welke kleur?

Silver Lake

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
          Silver Lake
          Ondertussen wat verder gelezen op het forum. Heb je foto's gezien.
          Ik heb hem in het zwart.

Ik vind het plaatje van de OPC ook niets voorstellen. Een collega van mij heeft dezelfde maar dan zonder OPC. Zijn afdekplaat is veel degelijker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
            Amai, dat vind ik veel geld voor een paar beschermstrips..
            Je had ook nog zwarte voor 96 euro , zag ik op de site,maar daar heeft mijn opel dealer het niet over gehad,enkel over de duurdere zwarte.
            Als het werkelijk bijna 400 eur is dat ik moet betalen is het idd wel belachelijk veel,zeker omdat op de site duidelijk staat 270 eur montage inc.
            En voor mij hoeft het niet,maar ik heb ook weer geen zin om een deur in mijn deur te krijgen,van alle boeren die hun deur zo maar open kletsen.
            Althans diegene dat ,dat allemaal doen,zou ik geen eten willen geven,want dat zijn er veel.
            Voor vele is andermans eigendom van geen waarde,en iemand anders auto een bluts of schaar (this een gebruiksvoorwerp he ).
            Dus om zulke boeren wat voor te zijn,laat ik ze er maar opzetten,iig erg gesteld dat je zoveel schrik moet hebben tegenwoordig,maar het is niet anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk Berichten
              Toeval of niet, maar ben er vandaag nog over bezig geweest met mijn collega, over zo'n beschermstrips. Zijn er daar foto's van?
              Bij vele uitvoeringen zit het gewoon std in hoor (althans mijn vectra had het vroeger,mijn coupe had het ook gewoon,maar deze niet blijkbaar)
              http://www.autoforum.be/showthread.p...stra-J/page129 (beetje naar onder scrollen iig)

Comment

• Ik zou die beschermstrips niet plaatsen. Persoonlijk vind ik ze hondslelijk en ze zijn belachelijk duur. En als ge ze moest plaatsen, zet ze dan aulstublieft in kleur en niet int zwart. Tzou dood zonde zijn anders. Ik twijfel ook aan de effeciëntie van die dingen Het hangt er puur vanaf hoe de bolling van de deur van de andere wagen loopt. Anders kant goed zijn da u deur nog altyd geraakt wordt.
                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                  Ik zou die beschermstrips niet plaatsen. Persoonlijk vind ik ze hondslelijk en ze zijn belachelijk duur. En als ge ze moest plaatsen, zet ze dan aulstublieft in kleur en niet int zwart. Tzou dood zonde zijn anders. Ik twijfel ook aan de effeciëntie van die dingen Het hangt er puur vanaf hoe de bolling van de deur van de andere wagen loopt. Anders kant goed zijn da u deur nog altyd geraakt wordt.
                  Jah zwart wou ik ook niet,zou er wat *cheap* uitzien op mijn kleur.
                  Heb ze dan ook in mahogany besteld,en gezien *niet courante kleur op astra* kan dat wel even duren,gezien ze die nerges op stock hebben.
                  Het bied alvast toch enige vorm van bescherming,mijn coupe had ze onderaan fabrieks af in het zwart en mijn vec had ze fabriekaal ook in het zwart.
                  Hebben toch veeeeel schade tegengehouden van boeren die hun deur opensmijten,dus het zal alvast wel bescherming bieden.
                  Wat wel opvalt is dat de sierstrips wel een stuk smaller zijn tov die ik vroeger op de c4 en vec had dat wel.
                  In kleur vallen ze heus wel mee,heb gisteren nog enkele opels met gelijkaardige in carroseriekleur gezien en valt amper op.

Stootranden vec (auto kwam btw net terug van carroserie,hele flank herspoten )

Stootranden coupe
                  Last edited by ; 09/01/2013, 22:14.

Comment

• Vandaag langs de garage geweest, volgende week ben ik de wagen een dag kwijt, ze gaan een oplossing zoeken voor de slechte radio ontvangst, het zou eventueel aan de antenneversterker kunnen liggen..nuja, ze wisten het zelf niet exact, kan door meerdere oorzaken zijn. Ik hoop echt dat ze een oplossing vinden, gelukkig gebeurt het onder garantie niets zo vervelend als slechte audio kwaliteit in de wagen..
                    Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Mijne gisteren klein onderhoud had
                      140 eur (was 160, maar 20 eur mywallet korting)
                      = 5,4L olie @ 71,55
                      = omiefilter @ 14,80
                      = oliekering @ 3,8
                      = opticlean @ 1,15
                      = koelvloeistof @ 8,6
                      = werk @ 36

kost dit bij jullie ook ongeveer evenveel?

ze hebben tevens ook een nieuwe led strip besteld voor mn middenconsole, de mijne valt heel de tijd uit
                      Last edited by ; 13/01/2013, 20:24.

Comment

• Als ik dit allemaal lees ivm onderhoudsprijzen, valt dit allemaal mee. Mijn Astra is nog een tijdje verwijderd van zijn eerste onderhoudsbeurt. Maar ik kom van een Mercedes B-klasse, en mijn goedkoopste onderhoud was ooit 343euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonne c. Bekijk Berichten
                          Mijne gisteren klein onderhoud had
                          140 eur (was 160, maar 20 eur mywallet korting)
                          = 5,4L olie @ 71,55
                          = omiefilter @ 14,80
                          = oliekering @ 3,8
                          = opticlean @ 1,15
                          = koelvloeistof @ 8,6
                          = werk @ 36

kost dit bij jullie ook ongeveer evenveel?

ze hebben tevens ook een nieuwe led strip besteld voor mn middenconsole, de mijne valt heel de tijd uit
                          Is niet veel neen,bij citroen betaalde ik zelfs meer als ik me niet vergis .
                          Mijnes moet in juli voor de eerste keer binnen (1j of 15.000 km) dus het zal 1 jaar worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                            Je had ook nog zwarte voor 96 euro , zag ik op de site,maar daar heeft mijn opel dealer het niet over gehad,enkel over de duurdere zwarte.
                            Als het werkelijk bijna 400 eur is dat ik moet betalen is het idd wel belachelijk veel,zeker omdat op de site duidelijk staat 270 eur montage inc.
                            En voor mij hoeft het niet,maar ik heb ook weer geen zin om een deur in mijn deur te krijgen,van alle boeren die hun deur zo maar open kletsen.
                            Althans diegene dat ,dat allemaal doen,zou ik geen eten willen geven,want dat zijn er veel.
                            Voor vele is andermans eigendom van geen waarde,en iemand anders auto een bluts of schaar (this een gebruiksvoorwerp he ).
                            Dus om zulke boeren wat voor te zijn,laat ik ze er maar opzetten,iig erg gesteld dat je zoveel schrik moet hebben tegenwoordig,maar het is niet anders.
                            Als mijn dealer mij iets wat als prijs 270 euro kost zou willen factureren voor 370 mocht hij ze steken waar de zon niet schijnt...
                            Je hebt toch een mond of ga je dat gewoon betalen moest het zo zijn?
                            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                              Als mijn dealer mij iets wat als prijs 270 euro kost zou willen factureren voor 370 mocht hij ze steken waar de zon niet schijnt...
                              Je hebt toch een mond of ga je dat gewoon betalen moest het zo zijn?
                              Hola hola,ik zie gewoon op de site dat het 270 kost,en dacht 370 te hebben gehoord aan de telefoon (dus ik KAN het nog verkeerd verstaan hebben ook zoals ik zei)
                              Ben nog niet tot bij de dealer geweest,bestelling is per telefoon gebeurd namelijk.
                              Als ze me bellen dat het binnen gekomen is,en ik laat ze plaatsen,zal ik de exacte prijs nog wel eens vragen,en is het toch 370.
                              Dan vraag ik wel om een uitleg waarom op hun site 270 inc montage staat,en zij me 370 vragen (waar het verschil van 100 eur zit)

Comment

• Heeft iemand soms ervaring met de OPC pedalen? Deze lijken mij wel aangenaam. Zouden die van de rechts gestuurde vauxhall ook passen op mijn astra? In Engeland kan je ze namelijk vinden voor +- 50 euro.
                                Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Wat me nu de laatste tijd opvalt (misschien te maken met het koude weer) is dat mijn Astra (1.7 CDTi), op rolantie rond de 1100tr/min draait. Is dit normaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk Berichten
                                    Wat me nu de laatste tijd opvalt (misschien te maken met het koude weer) is dat mijn Astra (1.7 CDTi), op rolantie rond de 1100tr/min draait. Is dit normaal?
                                    Blijft dit aanhouden,of gaat dat weg (na een klein stukje rijden/paar keer gas geven ?)
                                    Want het gebeurt wel meer dat een motor wat hoger in toeren gaat,als hij erg koud staat,iig het vroegere choce systheem.
                                    Motor heeft in het begin wat meer brandstof nodig/toeren om stabiel te lopen,maar dit moet wel relatief snel weg gaan.
                                    Mijne naft,heeft zeker met dit weer,ook eerste paar sec dat ie rond de 1000 trpm draait.
                                    Onze scooter daarstraks,had dat bv ook (die heeft nog wel choce systheem,en hoor je duidelijk dat ie kortstondig relatief hoge toeren maakt).
                                    Vroeger moest je,met een handmatige choce,bij koude motor die ook opentrekken,en kort nadien terug dicht zetten.
                                    Mijn honda px van heel vroeger had ook een manuele,en door die choce ging die even wat ruimer lopen,en dan als ie warmer stond,
                                    door afzetten kon ie terug armer stabiel lopen (bij mijn speedfight nu is het al een electrische choce).
                                    Huidig met injectiesysthemen,kunnen die dus ook even wat hoger lopen,maar lang mag dat niet duren natuurlijk.
                                    Last edited by ; 16/01/2013, 23:36.

Comment

• Heeft mijn 1.7 ook hoor dat hoger toerental.
                                      Als je inderdaad even rijdt, of aan stoplicht wat gas geeft, daalt hij meestal.
                                      Mijn motor durft schommelen in toeren, dan broem broem broemt hij
                                      van 900 naar 1100 schommelingen. Dit verdwijnt meestal na wat gas geven of een stukje rijden. Geen idee waarom hij dat doet...
                                      Doet hij HEEL soms ook in de zomer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                                        Heeft mijn 1.7 ook hoor dat hoger toerental.
                                        Als je inderdaad even rijdt, of aan stoplicht wat gas geeft, daalt hij meestal.
                                        Mijn motor durft schommelen in toeren, dan broem broem broemt hij
                                        van 900 naar 1100 schommelingen. Dit verdwijnt meestal na wat gas geven of een stukje rijden. Geen idee waarom hij dat doet...
                                        Doet hij HEEL soms ook in de zomer.
                                        Een motormanagement wil op alle manieren de motor zo snel mogelijk op bedrijfstempratuur krijgen,en soms is dit merkbaar zoals nu bv in toeren die wat hoger gaan.
                                        Veel hangt al af van gewoon de buiten tempratuur (mede daarom verbruiken veel auto's swinters ook meer,niet alleen omdat je dan meer je chauffage gebruikt)
                                        Zoals ik al aangaf,is dat bij mijn naftje (1.4) ook wat logish is en mijn scooter ook.

Comment

• Moet nu wel zeggen, nadat de motor warm heeft, hij terug op normaal toerental draait. Maar vandaag na 15km, draaide ie nog op een wat hoger toerental.

Comment

Working...
                                          X