Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik begrijp Bjorn zijn reactie wel. 2010 of niet, als het een bedrijfswagen is geweest, hadden ze dit zelf al moeten horen of aanpassen.
Bij mij, gewone cdradio en gewoon een antenne op mijn dak, ondervind ik enkel ruis bij stubru.maar het is draaglijk. de ene moment beter dan de andere.
Veel plezier met je nieuwe wagen, je verbruik zal de eerste km's nog.niet al te veel zakken, zeker niet in de sneeuw. Even geduld wnr hij ingereden is.
ik begrijp Bjorn zijn reactie wel. 2010 of niet, als het een bedrijfswagen is geweest, hadden ze dit zelf al moeten horen of aanpassen.
Bij mij, gewone cdradio en gewoon een antenne op mijn dak, ondervind ik enkel ruis bij stubru.maar het is draaglijk. de ene moment beter dan de andere.
Veel plezier met je nieuwe wagen, je verbruik zal de eerste km's nog.niet al te veel zakken, zeker niet in de sneeuw. Even geduld wnr hij ingereden is.
Heum, 2010...Die is al ingereden denk ik en 3 jaar oud is nu ook geen nieuwe wagen meer hé...
Maandag avond is er bij mij weer iemand tegengereden. 4 keer op 2 maand tijd dat er iemand tegenrijdt/overloopt.
Ik zet mijn wagen speciaal wat verder in een rustige straat, rijdt er een vrachtwagen tegen en hij rijdt door natuurlijk.
Gelukkig was er een getuige die de nummerplaat heeft genoteerd en een briefje achter mijn wisser heeft gestoken.
Dak, motorkap en linkerflank zijn midden decemeber herspoten, volgende week gaan ze de nieuwe schade herstellen, deze keer is het de achterbumper en achtervleugel die hersteld moeten worden.
Nu we toch bezig zijn over audio, heb ik nog even het volgende te melden.
Garage heeft (voorlopig) niks kunnen doen aan mijn slechte fm radio ontvangst... Het grote probleem is natuurlijk dat het niet constant is, mijn favoriete zender Studio Brussel heeft teveel last van storingen, wat het onaangenaam maakt om naar te luisteren. Lijkt wel alsof de radio constant een milliseconde 'schokt' + af en toe echt 'ruis'. Sommige zenders kan ik wel prima ontvangen, andere dus niet. Dat maakt het zeker en vast niet makkelijk voor de garage om het probleem te lokaliseren en verhelpen. Ze hebben hem aan de computer gehangen, daar vonden ze alleszins al niks van storing, antenne is ook gecontroleerd, zou ook in orde zijn.
Ik vraag mij echt af of er wel een oplossing mogelijk is..op den duur zou je denken van niet. Langs de andere kant heb ik al wat gelezen op Duitse fora, daar hadden enkelen ook last van slechte ontvangst, na montage van een grotere antenne zouden hun problemen opgelost zijn (blijkbaar zijn er van 28 en 40 cm ofz). Bijkomend probleem in mijn geval, ik heb de shark fin antenne, en zover ik weet zit de gps module daarin, dus een andere antenne steken is niet zomaar een optie.
Is er misschien iemand die mijn problemen enigszins herkend bij zijn wagen? Nog wat info: SD900 gps radio met shark fin antenne dus, zonder infinity audio..
Ben je tevreden over de wagen?
Je verbruik is echt wel hoog ... rij jij daar altijd meer door?
Ik ben op uitzondering van de radio ontvangst en het verbruik tevreden over de wagen. Het onderstel stuurt heerlijk en het comfort is ook meer dan genoeg ondanks de 18 inchers, qua cruiser heb ik weinig aan te merken op deze wagen..Heb al veel complimenten gekregen over de wagen !
Tjah...mijn verbruik, het blijft ook een raadsel voor mij..zeker als ik zie dat uw verbruik met slechts 4k kilometers 7.5L/100km is..daar kan ik alleen maar van dromen..mag ik vragen hoeveel kilometers jij gemiddeld doet per ritje? Ik rij nochtans echt redelijk "zuinig", schakel zelden boven de 3000 toeren..en bovendien tank ik octaan 98, wat hem zuiniger zou moeten maken.. precies niet dus. Ik ben benieuwd binnen enkele duizenden km's + het vriesweer momenteel doet er ook weinig goeds aan. Heb jij trouwens nog geen plannen om binnenkort een vitaminekuur te geven aan uw motor?
Maandag avond is er bij mij weer iemand tegengereden. 4 keer op 2 maand tijd dat er iemand tegenrijdt/overloopt.
Ik zet mijn wagen speciaal wat verder in een rustige straat, rijdt er een vrachtwagen tegen en hij rijdt door natuurlijk.
Gelukkig was er een getuige die de nummerplaat heeft genoteerd en een briefje achter mijn wisser heeft gestoken.
Dak, motorkap en linkerflank zijn midden decemeber herspoten, volgende week gaan ze de nieuwe schade herstellen, deze keer is het de achterbumper en achtervleugel die hersteld moeten worden.
Weer de zoveelste onbeschoften boer , ze weten dat in belgie straffeloosheid de bovenhand neemt.
Terug zoals vroeger een goei rammeling zou wel op zijn plaats zijn bij zulke individuen.
Ik ben op uitzondering van de radio ontvangst en het verbruik tevreden over de wagen. Het onderstel stuurt heerlijk en het comfort is ook meer dan genoeg ondanks de 18 inchers, qua cruiser heb ik weinig aan te merken op deze wagen..Heb al veel complimenten gekregen over de wagen !
Tjah...mijn verbruik, het blijft ook een raadsel voor mij..zeker als ik zie dat uw verbruik met slechts 4k kilometers 7.5L/100km is..daar kan ik alleen maar van dromen..mag ik vragen hoeveel kilometers jij gemiddeld doet per ritje? Ik rij nochtans echt redelijk "zuinig", schakel zelden boven de 3000 toeren..en bovendien tank ik octaan 98, wat hem zuiniger zou moeten maken.. precies niet dus. Ik ben benieuwd binnen enkele duizenden km's + het vriesweer momenteel doet er ook weinig goeds aan. Heb jij trouwens nog geen plannen om binnenkort een vitaminekuur te geven aan uw motor?
Wij zijn ook zeer tevreden van de wagen. Een hele verbetering tegenover onze vorige (een Polo 1.2)! Telkens ik de wagen zie verschijnt er direct een glimlach op mijn gezicht. Vooral de chromen raamomlijsting doet de wagen erg goed.
Wegligging is top. Comfort ook (die sportzetels zitten perfect). Geen enkele last van ruis op de radio.
De wagen is onze tweede wagen en wordt vooral door mijn vrouw gebruikt. Af en toe ook door de kinderen. Meestal zijn het korte ritten van dagelijks niet meer dan 25km. Mijn vrouw heeft absoluut geen zware voet, dat moet ik er wel bijzeggen.
Ikzelf ben er een aantal weken geleden mee naar Duitsland gereden (stiekem vind ik dat deze plezanter rijdt dan mijn F11 520d). Meestal 140 op CC met soms eens stevig doortrekken tot 165. Verbruik over ganse rit was 7L! Jouw verbruik gaat nog zakken, daar ben ik zeker van. Wij waren de eerst 1000km ook wat 'in paniek' door het hoge verbruik. De eerste rit (van de dealer naar huis) hebben we 10L verbruikt, en dat was echt tegen een slakkentempo.
Voorlopig komt er geen vitaminekuur aan. Voor de beperkte kilometers die we doen is dat me het niet waard.
Ik heb nu wel enorm veel spijt dat we geen xenons hebben. Die witte LEDS steken echt zwaar af tegen de gele koplamp eronder.
WTF Jij blijft het ongeluk aantrekken zeker?
Gelukkig blijft het steeds bij blikschade.
Wij zijn ook zeer tevreden van de wagen. Een hele verbetering tegenover onze vorige (een Polo 1.2)! Telkens ik de wagen zie verschijnt er direct een glimlach op mijn gezicht. Vooral de chromen raamomlijsting doet de wagen erg goed.
Wegligging is top. Comfort ook (die sportzetels zitten perfect). Geen enkele last van ruis op de radio.
De wagen is onze tweede wagen en wordt vooral door mijn vrouw gebruikt. Af en toe ook door de kinderen. Meestal zijn het korte ritten van dagelijks niet meer dan 25km. Mijn vrouw heeft absoluut geen zware voet, dat moet ik er wel bijzeggen.
Ikzelf ben er een aantal weken geleden mee naar Duitsland gereden (stiekem vind ik dat deze plezanter rijdt dan mijn F11 520d). Meestal 140 op CC met soms eens stevig doortrekken tot 165. Verbruik over ganse rit was 7L! Jouw verbruik gaat nog zakken, daar ben ik zeker van. Wij waren de eerst 1000km ook wat 'in paniek' door het hoge verbruik. De eerste rit (van de dealer naar huis) hebben we 10L verbruikt, en dat was echt tegen een slakkentempo.
Voorlopig komt er geen vitaminekuur aan. Voor de beperkte kilometers die we doen is dat me het niet waard.
Ik heb nu wel enorm veel spijt dat we geen xenons hebben. Die witte LEDS steken echt zwaar af tegen de gele koplamp eronder.
Heb jij ook de sharkfin antenne? Ik erger mij meer en meer aan mijn radio, man man..hadk dat op voorhand geweten, dan had ik zeker en vast DAB genomen als optie
edit: na dagen opzoeken ben ik ondertussen tot de conclusie gekomen dat de sharkfin in feite geen antenne is, maar enkel dient voor de gps/telefoon module, de antenne zou dus in de zijruit ofz zitten? Op een duits forum was er ook iemand met ongeveer hetzelfde probleem als het mijne. Die persoon had zijn antenne vervangen, nieuwe software voor de radio, maar niks werkte, tot hij uiteindelijk de selectiviteit (Trennschärfe staat er) van de radio heeft aangepast, ik vermoed dat dit via de garage gebeurd is? en sindsdien heeft hij niks van problemen meer, misschien moet ik dat ook maar eens gaan voorstellen aan mijn garage.
Ik heb ook een sharkfin en geen enkel probleem met ontvangst. Niet dat ik zoveel radio luister, meestal Ipod.
Met de kerstdagen een weekje in Nederland doorgebracht, en de trip naar ginder kwam mijn verbruik op 7,2l. Gewoon dagelijks gebruik, ritjes van max 15km, komt het verbruik op een 8,5l nu er zo'n 9500 km op de teller staan.
Als ik naar Antwerpen rijd dan heb ik ook totaal geen ruis, maar hier in de bossen in Mol is het nooit niet zuiver. Het zal ook wel veel afhangen van je locatie.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Kheb ne zelfreparerende Astra ST . Kreeg net de melding "Rechter Stadslicht defect". Eerst volgende putje was de melding weg, wss een slecht contact geweest of het lampje weer aan elkaar gesmolten. Ik zal me al wel een paar nieuwe standlichten gaan halen want dan duurt het wss niemeer lang eer het lampje echt kapot ga zijn
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
hallo,rij nu 20 maand met mijne opel sports tourer sport diesel 110 pk en. ben er blij mee....behalve gisterenavond dier geramd met mijne voorkant.
weet er iemand waar je aan goedkope onderdelen kunt geraken op het net?
alvast bedankt
hallo,rij nu 20 maand met mijne opel sports tourer sport diesel 110 pk en. ben er blij mee....behalve gisterenavond dier geramd met mijne voorkant.
weet er iemand waar je aan goedkope onderdelen kunt geraken op het net?
alvast bedankt
Comment