Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Is idd een intressante site, ook voor Saab onderdelen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vincentw
      dance/electro mix#3 listen and pls follow enjoy!! tis mix is an crazy dance / electro mix
      pls follow me and give a feedback thnx i will follow you back enjoy !!!
      http://www.mixcloud.com/djvincew/dan...7min-mini-mix/
      als we het nu nog zouden kunnen downloaden hé dan konden we het eens in onze Astra beluisteren !

Comment

• hmmmmm der is blijkbaar iet anders mis mee men verlichting :s. Ik krijg steeds de melding "stadslicht rechts defect". Nu heb ik al men verlichting nagekeken en get dagrijlicht en standlicht heb ik vervangen met een nieuwe lamp. Maar de melding blijft echter verschijnen op men display. Melding is er ook niet altyd maar komt er soms op. Nu heb ik is in men boekske gekregen en daar in sta stads verlichting bij "AFL". De verlichting gaat tussen de 40-50km/h branden staat erbij. Maar ik helemaal geen AFL op men astra :p. Dus volgens mij is de computer van de wijs. Zal nog is gouw een afspraak maken want de garantie vervalt bijna op de Astra.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Vreemd, wanneer er een deur opengaat/openstaat verschijnt er rechtsonder op de BC een digitaal getekende wagen met de vermelde deur die openstaat. Nu vandaag stond die digitaal getekende wagen in het groot, volledig op de BC getekend. Nu ik de wagen nog maar 3 maand heb, is dit voor mij een nieuwtje. Hoe komt dit?

Comment

• Heb dit ook al enkele keren meegemaakt.

Volgens mij krijg je die grote tekening op je BC als je een deur opent
            terwijl de auto nog niet volledig stilstaat en de kleine auto op je BC als
            er een deur geopend wordt als de auto wel stilstaat.

Misschien hebben anderen hier ervaring mee?

Comment

• Hallo Mede Astra Rijders,
              Heb sinds kort een Astra Cosmo 1.7 Diesel 110 pk 9-2012 Facelift model
              Ik heb alle 249 pagina's gelezen en mezelf aangemeld om mee te kunnen doen op het Forum
              Heb 11.000 km op de teller staan (zelf 1600 km gereden) en toen nu toe bevalt de Astra echt Super !!!
              Geen rammeltjes piepjes of systemen die uitvallen.Verbruik valt mij echt heel erg mee maar met betere info kom ik nog.
              Er zijn al wat dingen die ik heb veranderd en waar ik ook al wat vragen voor voobij heb zien komen dus ook misschien wat antwoorden voor jullie. Hrb ook nog wat wensen op de planning staan.
              Veranderd: Dagrijverlicht (zijn fittingT20) veranderd naar Led (van gm-tuningparts) en (Pilot) H7 Xenon overgezet uit mijn
              andere auto Opel Corsa D 2007.De led verlichting geeft een melding bij het starten van de auto en is met 2 x drukken op de boordcomputer hendel verdwenen en komt pas terug als de auto weer uit en aan gaat.De looks vind ik echt veeel beter en ik neem
              dus het 2x drukken voor lief.Dit geld ook voor de xenon ondanks dat het can bus xenon zijn geeft deze ook eenmalig de melden maar het licht opbrengst is dit zeker waard !!
              Denk wel dat de Led's van gm tun.parts te duur zijn en ze zonder merk verpakking zijn verstuurd dus ik denk dat het goedkoper kan maar ik wilde ze nu hebben en deze zijn niet weg gebrand dus ben ik tevreden.
              Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag !
              ps. iemand al achteraf een een achteruit rijcamera in gebouwd in de kenteken plaat verlichting ik heb de Sd900 Navi ??

Comment

• @Ossie,

Mijn dagrijverlichting zou ik ook willen veranderen naar LED. Maar aangezien ik een pietje-precies ben, wil ik geen foutmelding op mijn BC. Alles moet in orde zijn, dus misschien weet er iemand welke LED's ik wel kan steken/kopen, en die geen foutmelding geven. Thx.

Comment

• Ik heb ooit eens het elektrisch diagram van de astra J ergens gedownload.
                  Nu heb ik dat nodig en kan het niet meer terugvinden natuurlijk.
                  Heeft iemand dat hier soms ? Of een link naar de webpagina ?

Comment

• vraagje

hey allemaal ik heb net eens rond gekeken voor velgen en heb de velgen gevonden die ik persee wil voor een schappelijke prijs nu is men vraag ik heb een opel astra j 1.7 ecoflex
                    de velgen maat is 18 inch 5 dubbel spaaks design,steek 5 X 115 7.5j X 18 ET waarde 46 nu is mijn vraag kan dit problemen opleveren want normaal is de ET waarde 41 en naafgat 70.3 + normaal mag ik maar maximum 17 inch leggen? foto hieronder + welke banden zou ik het best leggen?
                    velgen.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door houty Bekijk Berichten
                      hey allemaal ik heb net eens rond gekeken voor velgen en heb de velgen gevonden die ik persee wil voor een schappelijke prijs nu is men vraag ik heb een opel astra j 1.7 ecoflex
                      de velgen maat is 18 inch 5 dubbel spaaks design,steek 5 X 115 7.5j X 18 ET waarde 46 nu is mijn vraag kan dit problemen opleveren want normaal is de ET waarde 41 en naafgat 70.3 + normaal mag ik maar maximum 17 inch leggen? foto hieronder + welke banden zou ik het best leggen?
                      [ATTACH=CONFIG]95028[/ATTACH]
                      Kijk eerst eens op uw gelijkvormigheidsattest of je deze wielen mag plaatsen.
                      Indien je geen 18 inch zou mogen plaatsen kan je er al niet mee naar de keuring.
                      De velgen die jij wilt zijn type : PZK.
                      Worden gebruikt onder de volgende uitvoeringen :

• "150 Jaar Opel" optional
                      • Active optional
                      • Cosmo optional
                      • Design Edition optional
                      • Edition optional
                      • FUN optional
                      • INNOVATION optional
                      • Selection optional (12/11 -)
                      • Sport (niet met A17DTE/F)(07/12 -)
                      • Sport optional (- 06/12)
                      • Sport met Premium-Pakket (- 01/10)
                      • Sport met Design-Pakket Style

Dus die gaan normaal gezien zonder probleem op uw auto passen.

Comment

• Zijn dezelfde velgen die ik op de Astra heb, daar ligt standaard 225/45/18 op.
                        Op de keuring gaan ze daar waarschijnlijk wel moeilijk over doen, alhoewel het misschien niet gaat opvallen aangezien het originele Opel velgen zijn. Wat is de maximum grootte die op uw gelijkvormigheidsattest staat?

Comment

• Al legt gij 13" of 21" velgen onder den otto, da maakt allemaal ni uit. Zolang u bandenmaat maar binnen de tollerantie's valt en u velgen niet uit u kas komen of aanlopen.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                            Al legt gij 13" of 21" velgen onder den otto, da maakt allemaal ni uit. Zolang u bandenmaat maar binnen de tollerantie's valt en u velgen niet uit u kas komen of aanlopen.
                            Waarom hebben ze dan voor mijn winterbanden een attest opgemaakt ?
                            De maat die ik heb stond niet op mijn GVA en de dealer is er toen mee naar de keuring gegaan, hebben ze een attest geschreven omdat die banden binnen de tolerantie bleven.
                            In ieder geval, ik ga enkel naar de keuring met een combinatie die vermeldt staat op mijn GVA. Vooral in Brasschaat zien ze noppes door de vingers. Ben al te vaak moeten laten herkeuren voor zaken waarvan ik dacht dat het OK was...

Comment

• dak et begot ni weet daarvoor moet ik papieren en banden zien waarom da da is. Wij doen ons job daar gewoon héél goe tis zwart of wit niet grijs

Comment

dak et begot ni weet daarvoor moet ik papieren en banden zien waarom da da is. Wij doen ons job daar gewoon héél goe tis zwart of wit niet grijs
                                Ze hadden dezelfde maat besteld dan mijn zomerbanden. Maar volgens mijn GVA mocht ik maar twee bepaalde maten winterbanden monteren.
                                De maat die ze besteld hadden stond daar niet bij. Maar de banden mochten iets afwijken (hoeveel % weet ik nie meer juist) en die vielen nog binnen de tolerantie.
                                Ze hebben dan een attest opgemaakt dat ik daar in de toekomst geen zever mee ging hebben bij de keuring.

Zwart of wit is goe, maar soms mag het al eens grijs zijn. Ben ooit eens met mijn schoonvader zijn Omega geweest, had de dag voor ik naar de keuring kwam een barst in zijn voorruit opgelopen net onder de binnenspiegel en die liep naar beneden. Was omnium verzekerd en had een afspraak gemaakt bij Carglass, die ruit kwam de week daarop binnen.
                                Hij had zelfs een kopij van de bestelbon gevraagd (omdat hij naar de keuring moest) en ik had die bij maar euh, niks aan te doen hoor. Rode kaart omdat die voorruit een barst had en herkeuring...sorry Bjorn, maar belachelijk gewoon...(nie persoonlijk bedoeld hé ;-)

Comment

• Idd bij den Opel staat er som op uw COC "alleen toegelaten als winterbanden", daar wordt niet naar gekeken. Maten moeten binnen de tollerantie's zitten en dat is alles. Winter of zomerband maakt niet uit

Wat betreft den Omega is er correct gehandeld. De diensnota schrijft voor dat als er een barst in de voorruit zit die langer is dan 10 cm en zich in het gezichtsveld bevind, dat deze wagen moet afgekeurd worden. (der sta niks in van da ge kunt aantonen dat het hersteld gaat worden dat dit dan door de vingers gezien mag worden). Zo krijg ik genoeg klanten op nen dag die met een aankoop factuur van ne nieuwe wagen staan te zwaaien en daardoor denken dat ge vanalles door de vingers ziet. Maar niks is minder waar. Voorschriften zijn voorschriften gelijk ze staan voorgeschreven. Iedereen gelijk. ik vind er van tijd ook muggezifterij tussen zitten. Maar ik stel enkel vast en ik pas de regels toe. Als ze morgen moesten voorschrijven dat alle blauwe wagens afgekeurd moeten worden, dan zal ik dat ook doen

Comment

Idd bij den Opel staat er som op uw COC "alleen toegelaten als winterbanden", daar wordt niet naar gekeken. Maten moeten binnen de tollerantie's zitten en dat is alles. Winter of zomerband maakt niet uit

Wat betreft den Omega is er correct gehandeld. De diensnota schrijft voor dat als er een barst in de voorruit zit die langer is dan 10 cm en zich in het gezichtsveld bevind, dat deze wagen moet afgekeurd worden. (der sta niks in van da ge kunt aantonen dat het hersteld gaat worden dat dit dan door de vingers gezien mag worden). Zo krijg ik genoeg klanten op nen dag die met een aankoop factuur van ne nieuwe wagen staan te zwaaien en daardoor denken dat ge vanalles door de vingers ziet. Maar niks is minder waar. Voorschriften zijn voorschriften gelijk ze staan voorgeschreven. Iedereen gelijk. ik vind er van tijd ook muggezifterij tussen zitten. Maar ik stel enkel vast en ik pas de regels toe. Als ze morgen moesten voorschrijven dat alle blauwe wagens afgekeurd moeten worden, dan zal ik dat ook doen
                                    Gelukkig heb ik ne zilvere !
                                    Ze zouden beter alle witte afkeuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                      Gelukkig heb ik ne zilvere !
                                      Ze zouden beter alle witte afkeuren
                                      Niks Van! k'hem een wit camionetteke dat binnenkort moet goedgekeurd worden!

Mijnen technisch grijze heeft trouwens eens een wasbeurt nodig, 'tis dat het niet zo opvalt.

Comment

Al legt gij 13" of 21" velgen onder den otto, da maakt allemaal ni uit. Zolang u bandenmaat maar binnen de tollerantie's valt en u velgen niet uit u kas komen of aanlopen.
                                        En wat zijn die toleranties dan? Kunde daar een woordje uitleg over geven? Merci op voorhand.

Comment

• Dat kan je allemaal op goca.be vinden.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X