Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zow €1200,- is inderdaad veel geld voor "alleen" navigatie. De oplossing die ik wil gaan aanschaffen (volgend jaar) kost wellicht hetzelfde maar dan krijg je er wel veel meer voor terug. En dat is dan incl. 2 schermen achter of één in het dak... en een achteruitrij camera...

    Comment


    • Ik heb in september de navigatie voor 150 euro kunnen krijgen (alsook de 18 inch velgen en bluetooth gsm verbinding). Blijkbaar waren de autoverkopen zodanig slecht toen, dat ze massaal gratis opties uitdeelden
      Ik moet eerlijk zeggen, had ik de volle pot moeten betalen, dan had ik het sowieso niet genomen. Achteraf gezien ben ik er toch zeer tevreden mee..de gps-ontvangst is uitstekend, de grafische vormgeving is misschien niet zo mooi als een tomtom, maar ik mag zeker niet klagen, kaarten zijn (voorlopig) nog up-to-date en hij doet zijn werk gewoon prima zoals het hoort. Het oogt een stuk mooier/moderner dan de gewone radio + het zit mooi ingebouwd, in tegenstelling tot veel andere automerken waar ze tegenwoordig een halve tablet op het dashboard plakken (kwestie van smaak natuurlijk).
      Opel Astra J 1.4 Turbo

      Comment


      • Hier ook navi, bluetooth en 18"-velgen voor 150 euro.

        Vandaag de zomerbanden terug laten opleggen.

        @Freddy: Is je verbruik nog steeds zo hoog? De onze heeft nu na 7500km een verbruik van 7,5.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
          Ik heb in september de navigatie voor 150 euro kunnen krijgen (alsook de 18 inch velgen en bluetooth gsm verbinding). Blijkbaar waren de autoverkopen zodanig slecht toen, dat ze massaal gratis opties uitdeelden
          Ik moet eerlijk zeggen, had ik de volle pot moeten betalen, dan had ik het sowieso niet genomen. Achteraf gezien ben ik er toch zeer tevreden mee..de gps-ontvangst is uitstekend, de grafische vormgeving is misschien niet zo mooi als een tomtom, maar ik mag zeker niet klagen, kaarten zijn (voorlopig) nog up-to-date en hij doet zijn werk gewoon prima zoals het hoort. Het oogt een stuk mooier/moderner dan de gewone radio + het zit mooi ingebouwd, in tegenstelling tot veel andere automerken waar ze tegenwoordig een halve tablet op het dashboard plakken (kwestie van smaak natuurlijk).
          Heb het net nog eens bekeken,op de offerte van de astra gtc die ik hier heb navi 1150 euro.

          Comment


          • Heb mijn laatste data nog niet toegevoegd. Maar algemeen gezien vind ik het verbruik nog steeds vrij hoog ja. Enkele weken geleden had ik op een trip van 200km een verbruik van 8.3 liter, dit was 50/50 stadsverkeer/snelweg. De dag ervoor ook een 100 km gereden, meer rustige banen, 7.4 liter gemiddeld toen, dat zijn al meer normale waardes. Maar zodra ik korte ritjes maak van +- 5km, schiet het verbruik omhoog naar 9+ liter, met soms pieken van 10 à 11 liter bij nog kortere ritjes. Het is dus duidelijk dat een koude motor ontzettend veel verbruikt (zeker met deze wintertemperaturen). Jammer genoeg doe ik meestal korte ritten, dus ik reken er niet op dat het verbruik nog veel zal zakken.
            Opel Astra J 1.4 Turbo

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
              Heb mijn laatste data nog niet toegevoegd. Maar algemeen gezien vind ik het verbruik nog steeds vrij hoog ja. Enkele weken geleden had ik op een trip van 200km een verbruik van 8.3 liter, dit was 50/50 stadsverkeer/snelweg. De dag ervoor ook een 100 km gereden, meer rustige banen, 7.4 liter gemiddeld toen, dat zijn al meer normale waardes. Maar zodra ik korte ritjes maak van +- 5km, schiet het verbruik omhoog naar 9+ liter, met soms pieken van 10 à 11 liter bij nog kortere ritjes. Het is dus duidelijk dat een koude motor ontzettend veel verbruikt (zeker met deze wintertemperaturen). Jammer genoeg doe ik meestal korte ritten, dus ik reken er niet op dat het verbruik nog veel zal zakken.
              Toen ik mijn astra kocht in 2011 twijfelde ik of het een benzine of een diesel zou worden. Omdat ik meestal korte ritten maak (6-12km) zeiden ze in de garage dat ik best voor een benzine zou gaan, de dieselprijs zou die van benzine evenaren en ik zou problemen krijgen met de dieselfilter en EGR klep. Toch heb ik toen voor een 1.3 diesel cdti ecoflex gekozen. Nu na 21000 km nog altijd geen enkel probleem gehad en de het verschil tussen de diesel- en benzineprijs is er nog altijd. Mijn gemiddeld verbruik is +- 5,2 L/100km.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                Toen ik mijn astra kocht in 2011 twijfelde ik of het een benzine of een diesel zou worden. Omdat ik meestal korte ritten maak (6-12km) zeiden ze in de garage dat ik best voor een benzine zou gaan, de dieselprijs zou die van benzine evenaren en ik zou problemen krijgen met de dieselfilter en EGR klep. Toch heb ik toen voor een 1.3 diesel cdti ecoflex gekozen. Nu na 21000 km nog altijd geen enkel probleem gehad en de het verschil tussen de diesel- en benzineprijs is er nog altijd. Mijn gemiddeld verbruik is +- 5,2 L/100km.
                De 1.7 cdti kost toch nog 1000 euro meer dan de 1.4 turbo. Duurt toch een tijdje vooraleer je dat voordeel terug hebt. De 1.3 zou wat te licht zijn voor mijn eisen. Ik denk niet dat ik ooit een diesel zal kopen, het spreekt me gewoon niet aan, alhoewel het natuurlijk plezierig rijdt in het dagelijkse verkeer met al dat koppel onderin. Er hangt al genoeg fijn stof in de lucht
                Opel Astra J 1.4 Turbo

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                  De 1.7 cdti kost toch nog 1000 euro meer dan de 1.4 turbo. Duurt toch een tijdje vooraleer je dat voordeel terug hebt. De 1.3 zou wat te licht zijn voor mijn eisen. Ik denk niet dat ik ooit een diesel zal kopen, het spreekt me gewoon niet aan, alhoewel het natuurlijk plezierig rijdt in het dagelijkse verkeer met al dat koppel onderin. Er hangt al genoeg fijn stof in de lucht
                  Groot gelijk! Mijn volgende wordt ook een benzine. Zeker nu ze de 1.6 SIDI hebben. De 1.4T vond ik net te min voor in de Zafira Tourer.
                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                  Opel Astra ST Sport (sold)

                  Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                    De 1.7 cdti kost toch nog 1000 euro meer dan de 1.4 turbo. Duurt toch een tijdje vooraleer je dat voordeel terug hebt. De 1.3 zou wat te licht zijn voor mijn eisen. Ik denk niet dat ik ooit een diesel zal kopen, het spreekt me gewoon niet aan, alhoewel het natuurlijk plezierig rijdt in het dagelijkse verkeer met al dat koppel onderin. Er hangt al genoeg fijn stof in de lucht
                    Niet om het een of ander maar de moderne turbo benzine motoren stoten meer fijnstof uit dan de moderne turbo dieselmotor alleen is dat veel minder bekend. Ook zijn de vroeger atmosferische benzine blokjes vaak zuiniger dan de moderne turbo benzine motoren

                    Comment


                    • De 1.4T is inderdaad geen sprintkanon, maar in de astra voldoet hij voorlopig wel nog (scheelt 200kg tov de zafira tourer). Ik vind hem in ieder geval vlot genoeg. Al zou er wel wat meer pit mogen zitten in de 5de en 6de versnelling. Ik overweeg nog altijd sterk om hem later dit jaar wat anabolen te geven 120 naar 165 pk zal een groot verschil zijn denk ik.
                      Opel Astra J 1.4 Turbo

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                        De 1.4T is inderdaad geen sprintkanon, maar in de astra voldoet hij voorlopig wel nog (scheelt 200kg tov de zafira tourer). Ik vind hem in ieder geval vlot genoeg. Al zou er wel wat meer pit mogen zitten in de 5de en 6de versnelling. Ik overweeg nog altijd sterk om hem later dit jaar wat anabolen te geven 120 naar 165 pk zal een groot verschil zijn denk ik.
                        Hij heeft idd genoeg pit, mijn schoonouders hebben hem in de mokka. En het verbruik rond de kerktoren is daar ook 10L maar vanaf hij naar landwegen en autostrade gaat, zakt hij naar 6L
                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                        Opel Astra ST Sport (sold)

                        Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                          Niet om het een of ander maar de moderne turbo benzine motoren stoten meer fijnstof uit dan de moderne turbo dieselmotor alleen is dat veel minder bekend. Ook zijn de vroeger atmosferische benzine blokjes vaak zuiniger dan de moderne turbo benzine motoren
                          Daar geloof ik nu eens helemaal niks van, kom maar op met die bron

                          Comment


                          • Snel even googlen levert tal van resultaten, zoals deze: http://www.autoblog.nl/fijnstof-aler...er-dan-diesels
                            Kort samengevat: de directe injectie zorgt voor een veel hogere fijn stof uitstoot.

                            @Cob22, je hebt zeker een punt van dat verbruik, in theorie zijn de moderne motoren allemaal heel zuinig en schoon, maar de praktijk geeft toch een ander beeld. Ik ken genoeg mensen die rondrijden met 10 jaar oude benzines, waarvan het verbruik eigenlijk gelijk ligt aan het mijne.
                            Opel Astra J 1.4 Turbo

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                              Snel even googlen levert tal van resultaten, zoals deze: http://www.autoblog.nl/fijnstof-aler...er-dan-diesels
                              Kort samengevat: de directe injectie zorgt voor een veel hogere fijn stof uitstoot.

                              @Cob22, je hebt zeker een punt van dat verbruik, in theorie zijn de moderne motoren allemaal heel zuinig en schoon, maar de praktijk geeft toch een ander beeld. Ik ken genoeg mensen die rondrijden met 10 jaar oude benzines, waarvan het verbruik eigenlijk gelijk ligt aan het mijne.
                              Ik volg de techniek graag en discussie's betreffende fijn stof zijn uiteenlopend, maar over een zaak zijn ze het eens, beter als een aantal jaren geleden is het niet perse als je praktijk gericht gaat evolueren op het gebied van co2, fijn stof, verbruik...maar de sterkte van u product hangt af hoe je het kunt verkopen. De effectieve waarheid komt achteraf pas aan het licht en nu zijn alle lapmiddelen goed om aan de europese normen te kunnen voldoen en tegen die tijd dat er bepaalde zaken aan het licht komen in die tussentijd zullen ze voor oplossingen zorgen waardoor je als consument weer afgestraft gaat worden (bv roetfilter voor benzine auto's knoem maar wat).

                              Nu ingeval dit is totaal offtopic en niet boeiend in dit astra J topic men excuses.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                                De 1.4T is inderdaad geen sprintkanon, maar in de astra voldoet hij voorlopig wel nog (scheelt 200kg tov de zafira tourer). Ik vind hem in ieder geval vlot genoeg. Al zou er wel wat meer pit mogen zitten in de 5de en 6de versnelling. Ik overweeg nog altijd sterk om hem later dit jaar wat anabolen te geven 120 naar 165 pk zal een groot verschil zijn denk ik.
                                Zal best wel , heb over mijn 1.4 atmo niet eens te klagen en die heeft *maar* 100 pk,gaat vlot zat en in toeren laat hij zich echt niet kennen.

                                Comment


                                • Ik heb een 1.4T 140pk
                                  Ben echt niet onder de indruk !
                                  Voor de rest wel een topauto maar prestaties kunnen veel beter.

                                  Comment


                                  • I agree met bartev, de 1.4T motor wil precies niet in toeren gaan. Goede motor voor mee te tuffen in het verkeer, maar er zit niks sportiefs in.

                                    Comment


                                    • Ik weet dat dit hier al eens besproken is geweest, maar ik wil af van die geel gekleurde rij/standlichten. Het moeten niet persé LED-lampen zijn, het mogen ook gewoon wittere gekleurde lampen zijn. En het belangrijkste,... ZEKER geen foutmelding op de BC, want ben daar allergisch aan ;-). Zijn er hier aanbevelingen of links van. Of zijn er hier mensen die de oplossing weten? Thx alvast.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk Berichten
                                        Ik weet dat dit hier al eens besproken is geweest, maar ik wil af van die geel gekleurde rij/standlichten. Het moeten niet persé LED-lampen zijn, het mogen ook gewoon wittere gekleurde lampen zijn. En het belangrijkste,... ZEKER geen foutmelding op de BC, want ben daar allergisch aan ;-). Zijn er hier aanbevelingen of links van. Of zijn er hier mensen die de oplossing weten? Thx alvast.
                                        Je hebt "Speciale" canbus LED's. Mooi witlicht en geen foutmelding. Kennis van mij heeft een automaterialen zaak. Weet zo ff niet het type/merk. Volgende week heb ik ze erop zitten. Kan morgen anders wel ff bellen dan weet ik welk type/merk het is.

                                        Comment


                                        • Gm tuningparts zou beweren ook geen foutcodes te hebben met hun plug en play sets iiig.

                                          En een turbo motor moet zijn krachten lager zoeken dan een atmosferische motor natuurlijk,dus het is iig een kwestie van rijden.
                                          Als ik de A14XER in toeren rijd heeft hij meer dan power genoeg naar mijn mening.
                                          Heb de turbo motoren ook gereden (120 en 140 pk versie ) 140 pk versie kon me ook niet veel meer bekoren dan de 120 pk,
                                          kwestie de evt meerprijs te betalen dan.
                                          Maar zoals ik al eerder zei,hou ik niet van turbo motoren (althans op een kleine cilinderinhoud ) dus koos ik voor een atmosferische variant.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X