Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bij mij staat de airco in de Meriva B ook nooit af, zomer en winter altijd aan. Ik heb nog nooit gemerkt dat er enig vermogensverlies zou zijn.

    Comment


    • Heb het vandaag eens uitgeprobeerd (zonder airco).
      Ik moet eerlijk zeggen dat hij bij mij wel vinniger werd! Het viel ook op dat het verbruik stationair zakte tot 0.4 ipv de gebruikelijke 0.7 met airco.
      Ik vond het wel warm in de auto

      Morgen eens een lange rit rijden, eens zien of ik deze bevinding kan blijven bevestigen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
        Heb het vandaag eens uitgeprobeerd (zonder airco).
        Ik moet eerlijk zeggen dat hij bij mij wel vinniger werd! Het viel ook op dat het verbruik stationair zakte tot 0.4 ipv de gebruikelijke 0.7 met airco.
        Ik vond het wel warm in de auto

        Morgen eens een lange rit rijden, eens zien of ik deze bevinding kan blijven bevestigen.
        Je moet maar eens op stationair draaien plots je airco aanzetten,je zal wel zien dat je motor hier op reageert (kwestie even toerental dat schommelt)
        Is ook logisch gezien de motor er *plots* een last bij krijgt,verbruik ligt bij airco gebruik ook normaal dat dit enigsinds meer word.
        Omdat de motor ook net wat meer moeite moet doen,en meer eten nodig heeft.
        Op een snelweg bij 120-130/u voel ik dit verschil ook totaal niet met mijn 100 pk,maar in lagere toeren of bij vertrek van stilstand kan je het wel voelen.
        Vb linkje :http://www.cartuning-guide.com/auto-airco.html ( regel 10,onderaan) dat men niet denkt dat ik uit mijn nek klets
        Zal morgen airco ook nog eens aanzetten,want gebruik hem veel te weinig,wat ook weer niet ideaal is

        Comment


        • deze ochtend ook aan het spelen geweest, airco 10min afgezet en dan tijdens het stevig optrekken hem terug opgezet, geen verschil gemerkt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
            deze ochtend ook aan het spelen geweest, airco 10min afgezet en dan tijdens het stevig optrekken hem terug opgezet, geen verschil gemerkt.
            Alles hangt af van je beschikbaar vermogen he een 1.3 met 95 pk zal er eerder last van hebben dan bv een 1.4T met 140 pk natuurlijk.
            Verder word het wel mooi opgevangen (althans beter bij de opel dan de citroen) oke de citroen had voorheen ook minder pk.
            Verschil in verbruik zal er altijd wel een beetje zijn,gezien de motor een *extra last* heeft.
            Het kan zo maar eens zijn dat je het niet gewaar word natuurlijk,ik wel omdat ik er echt op let op de momenten dat ie echt inschakelt en uitschakelt.
            Heb persoonlijk vandaag ook heel de dag airco op gehad,en echt verschil voelde ik ook niet,enkel bij stevig optrekken,
            waar de motor echt MOET werken was er een verschil merkbaar (heb ook maar de 100 pk atmo motor nvdr)

            Comment


            • ik heb de 1.3 cdti onder de motorkap, bij het doorsleuren had ik een schokje verwacht ofzo maar niets gemerkt
              Last edited by DyNaRaX; 18/04/2013, 17:14.

              Comment


              • De Astra bijna 7 maanden in bezit en de 30.000kms komen in zicht. Vrijdag 3 mei krijgt m zijn onderhoud.
                Nog steeds zeer tevreden van. Alles werkt zoals het moet.
                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                2009 Opel Astra Ecoflex

                Comment


                • Amai, 30.000kms op 7 maand ik heb de mijne ondertussen van eind november, en zit nog maar op 3200 km's
                  Opel Astra J 1.4 Turbo

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                    Amai, 30.000kms op 7 maand ik heb de mijne ondertussen van eind november, en zit nog maar op 3200 km's
                    Tsja, rond de 900km/week. gelukkig is m wel zuinig. net gaan tanken en 41.38L voor 828km; of een 5L/100km. Veel snelweg, geen stadsverkeer.
                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                    2009 Opel Astra Ecoflex

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                      Tsja, rond de 900km/week. gelukkig is m wel zuinig. net gaan tanken en 41.38L voor 828km; of een 5L/100km. Veel snelweg, geen stadsverkeer.
                      Zoals beloofd enkele bevindingen met het rijden zonder de klimaatregeling aan (airco).
                      - Tis f*ck warm in de auto waardoor het wasmachine meer moet draaien, of de kosten van het water oplopen tov diesel?
                      - Ik heb het gevoel dat mijn auto in lagere toeren bruter wegtrekt.
                      - Verbruik is aanzienlijk lager, doe nu 420km met een halve tank.

                      Comment


                      • 30.000 km op 7 maand is idd best pittig
                        Ik heb nu 5.500 km op de teller en in juli word ie 1 jaar
                        Wat ik wel merk,het *typisch nieuw geur* blijft gelukkig nog in de auto,deed gister achterklep open.
                        Zalig die geur !

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                          ik heb de 1.3 cdti onder de motorkap, bij het doorsleuren had ik een schokje verwacht ofzo maar niets gemerkt
                          bij doortrekken zal je het niet merken, maar bij vertrek (in de lage toeren dus) en zeker met koude motor heb ik serieus vermogenverlies.

                          Comment


                          • Haha idd zalig die "nieuw geur". Die van mij is helaas verdwenen maar dat kan wel na 76.000km . Ik heb nu een geurverfrisser van "Rituals" erin hangen met eucalyptus, rozemarijn en hartnoten. Telkens ge nu instapt waant ge u in een houten saunakotje Heerlijk geurtje vind ik

                            Gisteren ben ik naar Phantasialand gereden. Natuurlijk op de Duitse autobahn ne keer gekeken wat hij in zijn mars had. 205 had ik op de teller. Vroeger zonder "racechip" trok hij tot 180km/h en liep na verloop van tijd de snelheid stilletjes op. Nu met racechip blijft hij trekken tot 195km/h en vanaf dan loopt de snelheid ook stilletjes op. Ik heb wel niet lang kunnen doorrijden aangezien de omstandigheden het niet altyd toelieten. Maar ik denk dat na die 205km/h hij niet véél verder meer zou raken
                            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                              Haha idd zalig die "nieuw geur". Die van mij is helaas verdwenen maar dat kan wel na 76.000km . Ik heb nu een geurverfrisser van "Rituals" erin hangen met eucalyptus, rozemarijn en hartnoten. Telkens ge nu instapt waant ge u in een houten saunakotje Heerlijk geurtje vind ik

                              Gisteren ben ik naar Phantasialand gereden. Natuurlijk op de Duitse autobahn ne keer gekeken wat hij in zijn mars had. 205 had ik op de teller. Vroeger zonder "racechip" trok hij tot 180km/h en liep na verloop van tijd de snelheid stilletjes op. Nu met racechip blijft hij trekken tot 195km/h en vanaf dan loopt de snelheid ook stilletjes op. Ik heb wel niet lang kunnen doorrijden aangezien de omstandigheden het niet altyd toelieten. Maar ik denk dat na die 205km/h hij niet véél verder meer zou raken
                              Hangt wat af hoe de motor precies begrenst is,heb vroeger een vec a geweten 1.6 carbu ging 180/u als top.
                              Nu heeft die eens wind tegen met 2 man in de auto 200/u gehaald dus alles hangt wat af van de situatie denk ik.
                              Tenzij ze echt begrenst zijn dat kan ook,mijn j zou 185/u top kunnen dacht ik,heb hem eens tot 170/u gereden en dan zat ik belange nog niet,
                              kort in de buurt van max toerental en had hij nog wel wat kracht over.
                              Ben eerder gestopt omdat ze op de snelweg richting kust wel eens vaker flitsen,maar wel een ideale snelweg om snel te rijden.
                              Zelfs bij 170 komen ze nog duwen als het moet,maar even aantikken was voldoende,ben niet zo een snelheidsfreak.
                              Want sindsdien ben ik niet meer hoger dan 155 geweest,en dat is ook meer dan snel zat voor vlot verkeer,rij liefst gewoon op het gemakje 135.
                              ALs het kan natuurlijk he,autobahn ben ik zelf nog nooit geweest,met geen enkele wagen
                              Ivm die geurverspreiders,had vroeger zo ene van ambi pur dacht ik altijd in de auto.
                              Nu laatst heb ik bij waxworld deze (http://www.waxworld.nl/shop/index.ph...ucts_id=100600),
                              meegekregen (ligt hier nog in de verpakking trouwens) zou ook wat goed zijn naar het schijnt.
                              Iets voor binnenkort te testen
                              Last edited by ; 20/04/2013, 00:02.

                              Comment


                              • Mijn Corsa D 1.7CDTI 125PK 92KW ging met gemak 220km/h (Ook op de Duitse autobahn) Dat was dan ook het enige leuke aan dieje otto Was leuk om mee zo een klein ottooke achter nen dikke BMW of Audi te hangen .

                                (foto genomen door de bijrijder )

                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                  Mijn Corsa D 1.7CDTI 125PK 92KW ging met gemak 220km/h (Ook op de Duitse autobahn) Dat was dan ook het enige leuke aan dieje otto Was leuk om mee zo een klein ottooke achter nen dikke BMW of Audi te hangen .

                                  (foto genomen door de bijrijder )

                                  Zware moteur in een Corsa

                                  Comment


                                  • Ja die zat nog niet op het einde van zijn vermogen precies.
                                    1.7 in de corsa d is idd wel redelijk vlotjes te noemen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                      Mijn Corsa D 1.7CDTI 125PK 92KW ging met gemak 220km/h (Ook op de Duitse autobahn) Dat was dan ook het enige leuke aan dieje otto Was leuk om mee zo een klein ottooke achter nen dikke BMW of Audi te hangen .

                                      (foto genomen door de bijrijder )

                                      Die staan bekend om hun enorm turbo-gat zeker.
                                      Ik ben er ook achter gekomen dat men, bij de diesel, stationair niet boven de 2500rpm kunt gaan. Ideaal voor de roettest op de keuring.
                                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                      2009 Opel Astra Ecoflex

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                        Ja die zat nog niet op het einde van zijn vermogen precies.
                                        1.7 in de corsa d is idd wel redelijk vlotjes te noemen
                                        bwah.... tegen 3600 toeren zal het wel gedaan zijn met een diesel...
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

                                        Comment


                                        • Idd, dat turbogat is echt enooooorm groot, pas vanaf 2500tr/min begon hij door te trekken.
                                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                          Comment

                                          Working...
                                          X