Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• FreddyF1, heb ook al 3 jaar last van dat irritant gerammel aan de verlichting.
    Dealer doet er niet al te veel aan. Mss dat ik eens probeer met zo een mousse-achtige plakband.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
      FreddyF1, heb ook al 3 jaar last van dat irritant gerammel aan de verlichting.
      Dealer doet er niet al te veel aan. Mss dat ik eens probeer met zo een mousse-achtige plakband.
      Klein stukje karton tussen foefelen en het is opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
        De mijne wordt ook bijna 6 maand, maar aangezien ik nog maar 3800 km heb, ga ik mooi wachten tot mijn jaarlijks onderhoud.
        Vorige week heb ik een lange rit gemaakt, waarvan een groot deel autostrade, en het verbruik viel zeer goed mee, 7,2 liter! En ik heb absoluut niet zuinig gereden. Eenmaal die motor deftig op temperatuur staat, is hij best wel zuinig. Het zijn de korte ritten die mijn gemiddeld verbruik echt de hoogte injagen Ritjes naar de supermarkt van 2 à 3 km, krijg ik echt niet onder de 9,5 liter.

Voor de rest ben ik ook nog steeds tevreden over de wagen, op 2 puntjes na..
        1) de radio ontvangst blijft af en toe irritaties opwekken
        2) sinds kort zit er een rammel aan dat grijze plastiek aan de interieur verlichting aan de dakhemel.. als ik er eens goed op duw is de rammel weer ff weg, maar hij komt toch terug, ga er dit weekend eens goed naar kijken, zal waarschijnlijk wel makkelijk op te lossen zijn.
        Daar heb ik sinds een tijdje ook last van. Hou me op de hoogte.
        2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
          De mijne wordt ook bijna 6 maand, maar aangezien ik nog maar 3800 km heb, ga ik mooi wachten tot mijn jaarlijks onderhoud.
          Vorige week heb ik een lange rit gemaakt, waarvan een groot deel autostrade, en het verbruik viel zeer goed mee, 7,2 liter! En ik heb absoluut niet zuinig gereden. Eenmaal die motor deftig op temperatuur staat, is hij best wel zuinig. Het zijn de korte ritten die mijn gemiddeld verbruik echt de hoogte injagen Ritjes naar de supermarkt van 2 à 3 km, krijg ik echt niet onder de 9,5 liter.

Voor de rest ben ik ook nog steeds tevreden over de wagen, op 2 puntjes na..
          1) de radio ontvangst blijft af en toe irritaties opwekken
          2) sinds kort zit er een rammel aan dat grijze plastiek aan de interieur verlichting aan de dakhemel.. als ik er eens goed op duw is de rammel weer ff weg, maar hij komt toch terug, ga er dit weekend eens goed naar kijken, zal waarschijnlijk wel makkelijk op te lossen zijn.
          Dieje rammel heeft de mijne ook gehad. Ik heb de interieurverlichting gedemonteerd gehad en ik heb dieje ijzeren rand dieje in de dakhemel zit volledig ingetaped met zo ne mouchetape. Nu zit er wat spanning tussen het daschboardlampje (doorzichtige plastic) en het frame waar het inklikt + het is geen plastic op plastic meer. Rammel is zo goe als volledig weg.
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• hallo, zijn hier nog mensen met een opel astra J 1.7Diesel (Sport , Cosmo) ? ben namelijk aant kijken voor een astra ... jong tweedehands denk ik , maar hoe valt deze wagen mee ? qua verbruik , Prestaties , Kosten , Banden enzo voort ? voor/nadelen ?

Comment

• Vandaag den Astra super hard verwend. Kheb hem ne keer gedetailled. Eerst afgespoten en gewassen met Meguiars NXT generation, daarna Iron X erop en vervolgens Tar X erop gezet. Nogmaals gewassen met Meguiars NXT generation en dan volledig geclayed met een Meguiars clay kit, afgewerkt met Meguiars wax (waarvan de naam mij even ontspringt). Goei dikke 6u mee bezig geweest

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• nog een filmpje

Comment

• Mooi Bjorn je bent er goed aan het inrollen in de detail verslaving wel raad ik je aan geen flesjes op je lak te zetten (desnoods leg je er dan wel een MF onder).Maakt weer zo krasjes en dat is zonde, wel goed bezig ziet er weer frisjes uit.

Comment

• Mooi!
                        Zou de mijne ook eens moeten doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                          Mooi Bjorn je bent er goed aan het inrollen in de detail verslaving wel raad ik je aan geen flesjes op je lak te zetten (desnoods leg je er dan wel een MF onder).Maakt weer zo krasjes en dat is zonde, wel goed bezig ziet er weer frisjes uit.
                          Der staan al wel meer swirls op. Volgende keer zal ik er de poliermolen ook nog eens opzetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                            Vandaag den Astra super hard verwend. Kheb hem ne keer gedetailled. Eerst afgespoten en gewassen met Meguiars NXT generation, daarna Iron X erop en vervolgens Tar X erop gezet. Nogmaals gewassen met Meguiars NXT generation en dan volledig geclayed met een Meguiars clay kit, afgewerkt met Meguiars wax (waarvan de naam mij even ontspringt). Goei dikke 6u mee bezig geweest

Je kan ook alleen wassen en daarna kleien.
                            heb je al dat X spul niet nodig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Iron x kun je wel eens doen als leuke toevoeging,elke detail beurt zou ik het nu ook niet doen (is het product als zijnde ijzerverwijderaar wat duur voor).Ik gebruik hem persoonlijk 1x per jaar (maar rijd ook niet erg veel) anders is om de 6 maand zeker wel eens interessant (althans op velgen toch)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                Mooi Bjorn je bent er goed aan het inrollen in de detail verslaving wel raad ik je aan geen flesjes op je lak te zetten (desnoods leg je er dan wel een MF onder).Maakt weer zo krasjes en dat is zonde, wel goed bezig ziet er weer frisjes uit.
                                Ik kan daar dus met mijn kop niet bij dat je zo over een auto denkt! Dat is om te rijden toch? Die lak is toch op zo een zaken voorzien? Met zo een denkwijze kan je toch niet anders dan die wagen altijd in de garage laten staan?

Allé ieder het zijn natuurlijk, maar ik vind dat raar
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  De mijne hing boemvol mee oranje stipkes die ge er nimmer af kreeg. Valt bij ne witte eens zo hard op. Schuurpapier was niks vergeleken mee mijne lak. Nu voelt em nog zachter aan als mijn gat!

Comment

• De mijne zijn lak heeft al ingevreten vogelkak. Pas als je er echt op let zie je het. Af en toe krijgt hij een wasbeurtje als ik tijd heb, maar het ambetante is dat als je hem gewassen hebt, een dag later al terug vuil ophangt (en bij een zwarte zie je dat nog veel meer).

Comment

• Zou de mijne ook dringend nog eens moeten wassen, heb ondertussen al een 3-tal van deze cadeaukes op mijn auto hangen.

Comment

• Jep exact hetzelfde scenario bij de mijne. Stuk of 7 kromme eieren. Natuurlijk de hele dag in de zon gestaan en de kak heeft zijn werk gedaan :S. Nochtans probeer ik altijd zo snel mogelijk de vogelkak eraf te wassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                          De mijne zijn lak heeft al ingevreten vogelkak. Pas als je er echt op let zie je het. Af en toe krijgt hij een wasbeurtje als ik tijd heb, maar het ambetante is dat als je hem gewassen hebt, een dag later al terug vuil ophangt (en bij een zwarte zie je dat nog veel meer).
                                          Daarom moet ik nooit geen zwarte hebben !

Comment

Working...
                                          X