Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hallo iedereen

Na meer dan anderhalf jaar dit forum, en in het bijzonder dit topic, te volgen, heb ik toch besloten om mij een te registreren.

Ik ben Jorn, 25 jaar en mij zie je rondtoeren in de buurt van Schoten met mijn Astra J Sports Tourer Sport 1.7 (110pk)
    Vorig jaar in januari, heb ik gekozen voor een Waterworld Bleu met als belangrijkste opties OPC-line, verduisterde ramen, Connect pack (bluetooth, mp3 en aux, SD900, 18"velgen), volwaardig reservewiel en afneembare trekhaak.
    Hij werd geleverd in april en sindsdien een kleine 10500km mee gereden. Sinds deze week heb ik een Irmscher-grill gemonteerd.

Hier op het forum heb ik al belangrijke meningen, ervaringen en problemen met oplossingen gelezen. En omdat dit topic levendig is en blijft, toch besloten om te registreren en reageren ;-)

Voila, en voor zij die zich afvragen waar de foto'kes blijven: morgen heb ik wel even tijd :-D

Comment

• een broertje van de mijne dan mee zijne grill
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeecee007 Bekijk Berichten
        Hallo iedereen

Na meer dan anderhalf jaar dit forum, en in het bijzonder dit topic, te volgen, heb ik toch besloten om mij een te registreren.

Ik ben Jorn, 25 jaar en mij zie je rondtoeren in de buurt van Schoten met mijn Astra J Sports Tourer Sport 1.7 (110pk)
        Vorig jaar in januari, heb ik gekozen voor een Waterworld Bleu met als belangrijkste opties OPC-line, verduisterde ramen, Connect pack (bluetooth, mp3 en aux, SD900, 18"velgen), volwaardig reservewiel en afneembare trekhaak.
        Hij werd geleverd in april en sindsdien een kleine 10500km mee gereden. Sinds deze week heb ik een Irmscher-grill gemonteerd.

Hier op het forum heb ik al belangrijke meningen, ervaringen en problemen met oplossingen gelezen. En omdat dit topic levendig is en blijft, toch besloten om te registreren en reageren ;-)

Voila, en voor zij die zich afvragen waar de foto'kes blijven: morgen heb ik wel even tijd :-D

Dan zal ik u wel eens spotten, of jij mij

Comment

Hallo iedereen

Die ben ik al eens tegen gekomen...
          En ik dacht nog : zone tourer me OPC da's knap !

Comment

• Ok, toch al iets sneller enkele foto's gevonden. Zo staat hij er dus nu bij:

Met Irmscher-grill

Achterkant:

En mijn kenmerkende stickers:

En als nostalgie. Deze was mijne vorige, nen Astra G Break. Ook 1.7:

Last edited by ; 11/06/2013, 22:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Die ben ik al eens tegen gekomen...
              En ik dacht nog : zone tourer me OPC da's knap !
              Ah, dan heb ik u ook zien passeren, maar ik was niet helemaal zeker Want ik dacht toen ook: "dien Astra heeft een OPC line". En bedankt voor het compliment. De OPC-line was de 2 extra weken wachten waard :-D

Comment

Ah, dan heb ik u ook zien passeren, maar ik was niet helemaal zeker Want ik dacht toen ook: "dien Astra heeft een OPC line". En bedankt voor het compliment. De OPC-line was de 2 extra weken wachten waard :-D
                Ja, volgens mij was da aan het verkeerslicht aan de Burgerij.

Comment

• Precies ook al eens een paar keer gepasseerd.
                  Toffe auto !
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    In principe zou ik die laten vervangen als die snee in de zijkant van de band is.
                    Met 19 inch heb je sowieso weinig flank over.
                    Natuurlijk is 250 euro veel voor een nieuwe band maar je hebt nog maar drie perfecte i.p.v. vier.
                    En dat het profiel nog perfect is, is maar een bijkomstigheid.
                    Uw eigen veiligheid is veel belangrijker en waardevoller dan die 250 euro vermoed ik...
                    Ik heb het bij mijn Insignia ook eens voor gehad, en ja dat doet zeer om een band met perfect profiel op de oude-banden-hoop te moeten gooien...
                    Ik ga deze vervangen. Risico is te groot.
                    Ik moet dus maar 1 band vervangen en niet alle 2 vanvoor klopt dat polleke2?
                    Waar kan ik deze het goedkoopst krijgen? Iemand tips?

Comment

• Nice, op een week tijd 2 Waterworld Blue Astra's erbij, nu voel ik me niet meer eenzaam

Heb zelf lang getwijfeld om een donkergrijze te nemen maar ben uiteindelijk dan toch voor een blauwe gegaan en heb er nog geen spijt van.

En Bjorn, wat steek jij toch uit man? Ik heb ondertussen 55.000 km op de teller en nog geen last gehad van kromme schijven terwijl ik nogal graag door de plassen rij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartev Bekijk Berichten
                        Ik ga deze vervangen. Risico is te groot.
                        Ik moet dus maar 1 band vervangen en niet alle 2 vanvoor klopt dat polleke2?
                        Waar kan ik deze het goedkoopst krijgen? Iemand tips?
                        Je hoeft er inderdaad maar één te vervangen.
                        Moet wel van hetzelfde type zijn als ze op éénzelfde as liggen.
                        Volgens mij liggen deze erop : http://www.topbanden.com/goedkope-ba...19-p18032.html
                        Ik zou ze niet online aanschaffen want je betaald dan nog extra voor montage en balanceren.
                        Als je hem in een bandencentrale aanschaft dan zal dat minder zijn of zit dat dikwijls mee in de prijs.
                        Maar reken toch maar rond de 250 euro. Dat zal geen 10 euro goedkoper zijn verder weg van je plaatselijke bandenboer.
                        Laat hem zeker niet via de dealer vervangen, die vragen veel te veel.

Comment

• Wss een slechte serie van remschijven zekers. Vorige keer hebben ze die afgedraaid. Nu laat ik ze echt vervangen
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                            Dat heeft de mijne dus ook maar dan met 225/50 R17. Wagen is perfect uitgelijnd maar mijn stuur staat ietsjes naar links als ik rechtdoor rijd. Als ik hem loslaat dan trekt hij zéér lichtjes naar rechts maar niet véél. Was ook niks aan te doen zeiden ze bij mij in de garage.
                            Heb een onafhangkelijk advies gevraagd via de broer van een collega die ook een bandencentrale heeft.
                            Het uitlijningsrapport heb ik meegegeven + alle info van de banden. Hij gaat eens horen of hij al soortgelijke verhalen heeft gehoord met brede banden, indien hij er geen verklaring voor kan geven ga ik terug naar de garage en moeten ze maar eens goed nakijken of alles wel juist staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J.Smet Bekijk Berichten
                              Normaal gezien ik ook maar is vooral om eens te zien in welke richting hij trekt aangezien mijn stuurwiel 90% van de tijd een 5 a 6° links gedraaid moet houden om rechtdoor te blijven rijden. ;-)
                              hebben ze nagekeken of de banden/velgen goed gebalanceerd zijn?
                              misschien loodje weg of een zeer kleine kromming in de velg..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                Met de kilometers die jij doet, vind ik dat weggesmeten geld.

Nuja heeft er nu 6698 opzitten op 11 maand,niet echt enorm veel dat is waar.
                                Maar wil graag extra zekerheid en dat mag wel wat kosten (zoveel kost het nu ook weer niet,vandaar dat ik het wel overweeg )

Ot : heb vandaag de wagen binnengegaan en gaan halen voor onderhoud se.
                                Zo een dashcam is toch zalig he zie je meteen hoe de mecaniciens met je auto omgaan.
                                Kwestie binnenzetten en buiten rijden en parkeren (en moet zeggen ze deden het PRIMA) erg secuur.
                                Zoals ik zelf ook met mijn j omga , zover als mogelijk (koude motor niet overbelasten oid )

Factuur word naar huis gestuurd dus ik weet niet wat het zou kosten (bij my opel stond +- 186 euro)
                                We zien wel zeker
                                Last edited by ; 12/06/2013, 21:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                  Nuja heeft er nu 6698 opzitten op 11 maand,niet echt enorm veel dat is waar.
                                  Maar wil graag extra zekerheid en dat mag wel wat kosten (zoveel kost het nu ook weer niet,vandaar dat ik het wel overweeg )
                                  Dat zullen ze bij Opel graag zien zo iemand.

Comment

• Daarnet onderweg van Breda naar Brussel 2 keer melding op dashboard, dringend servicebeurt!! Alles leek normaal, temp, olie, geen verdachte geluiden maar toch maar voor de zekerheid naar de garage gereden. Oliekwaliteit zit op 15% en wagen moet binnen 4000km op onderhoud.

In de garage hebben ze hem uitgelezen en blijkbaar kwam de error van de partikelfilter. De regeneratie is 2 maal niet gelukt. Raar want de wagen was mooi op temp en ik reeds steeds zeer vlot.
                                    Ze hebben de fouten gereset en nu zal ik het in oog moeten houden tot het onderhoud over enkele weken.

Comment

• Even voorstellen

Als we dan toch aan het voorstellen zijn...

Ik ben Stijn, 28, uit Hasselt en rij sinds 07/2012 met een Astra J Sports Tourer Cosmo.

Belangrijkste opties:
                                      - Fleet Platinum pack (Navi 900, lederen interieur, Bi-Xenon lichten)
                                      - OPC Line
                                      - Infinity Sound
                                      - Afneembare trekhaak
                                      - Elektronische handrem

Het is een firmawagen, wat de nodige voor- en nadelen met zich mee brengt...

Ik heb ondertussen bijna 28000km in de pedalen zitten en ben nog steeds super tevreden. Af en toe al eens een probleempje, maar niets ernstig.

Hieronder enkele sfeerfoto's:

11072012023.jpg
                                      03082012044.jpg
                                      22072012039.jpg
                                      22072012041.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                                        Daarnet onderweg van Breda naar Brussel 2 keer melding op dashboard, dringend servicebeurt!! Alles leek normaal, temp, olie, geen verdachte geluiden maar toch maar voor de zekerheid naar de garage gereden. Oliekwaliteit zit op 15% en wagen moet binnen 4000km op onderhoud.

In de garage hebben ze hem uitgelezen en blijkbaar kwam de error van de partikelfilter. De regeneratie is 2 maal niet gelukt. Raar want de wagen was mooi op temp en ik reeds steeds zeer vlot.
                                        Ze hebben de fouten gereset en nu zal ik het in oog moeten houden tot het onderhoud over enkele weken.
                                        LACHEN, net hetzelfde gehad! ik reed naar de Ikea van Breda vanuit Turnhout en kreeg deze melding ook. Daarna een tweede melding dat ik verminderd motorvermogen had.
                                        Omdat mijn garagist op weg naar huis ligt, even snel binnengegaan. Bleek mijn roetfilter VOL te zitten. Jammer dat ik enkel aan het verbruik kan zien wanneer mijn roetfilter regenereerd. Dom van Opel om het roetfilterlampje niet echt te laten werken....

Comment

• Volgens mij ligt het aan de Nederlandse lucht ofzo...

Comment

Working...
                                          X