Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgens de garage zat mijn filter nog maar op 43%.

Gelukkig geen verminderd vermogen, anders zou het een extreem lange rit geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Je hoeft er inderdaad maar één te vervangen.
      Moet wel van hetzelfde type zijn als ze op éénzelfde as liggen.
      Volgens mij liggen deze erop : http://www.topbanden.com/goedkope-ba...19-p18032.html
      Ik zou ze niet online aanschaffen want je betaald dan nog extra voor montage en balanceren.
      Als je hem in een bandencentrale aanschaft dan zal dat minder zijn of zit dat dikwijls mee in de prijs.
      Maar reken toch maar rond de 250 euro. Dat zal geen 10 euro goedkoper zijn verder weg van je plaatselijke bandenboer.
      Laat hem zeker niet via de dealer vervangen, die vragen veel te veel.
      Bedankt voor de info.
      Ik ga die band inderdaad zeker niet bij de dealer vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darky_111 Bekijk Berichten
        hebben ze nagekeken of de banden/velgen goed gebalanceerd zijn?
        misschien loodje weg of een zeer kleine kromming in de velg..
        Nee, dat hebben ze niet nagekeken voor zover ik weet. De wielen zijn er zeker niet afgeweest alleszins.
        Ik wacht nu de tweede opinie af van mijn collega zijn broer en dan ga ik met die opmerkingen terug naar de garage gaan en dan neem ik een van die mannen mee voor een ritje zodat ik het hen duidelijk kan laten zien wat er mis is.
        Op deze manier, dat zij ermee gaan rijden en dan zeggen dat er niets mis is, voel ik mij er niet overtuigd mee.
        Afwachten dus, to be continued!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
          Volgens de garage zat mijn filter nog maar op 43%.

Gelukkig geen verminderd vermogen, anders zou het een extreem lange rit geweest zijn.
          Is dit eigelijk veel werk om deze door de garage schoon te laten maken?
          Ik let daar eigelijk helemaal niet op of hij aan het genereren is, leg de motor stil, stap uit om dan te constateren dat hij aan het regenereren was (stinkt gigantisch).

Nu de laatste 2 weken vind ik dat hij in 4-5 versnelling bij volgas induwen niet echt snel meer reageerd.
          Hij lijkt precies niet op toeren te raken. In 1-2-3 heeft hij ook minder vermogen dan voorheen maar daar is het verschil niet zo groot.

Zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met een volle roetfilter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J.Smet Bekijk Berichten
            Nee, dat hebben ze niet nagekeken voor zover ik weet. De wielen zijn er zeker niet afgeweest alleszins.
            Ik wacht nu de tweede opinie af van mijn collega zijn broer en dan ga ik met die opmerkingen terug naar de garage gaan en dan neem ik een van die mannen mee voor een ritje zodat ik het hen duidelijk kan laten zien wat er mis is.
            Op deze manier, dat zij ermee gaan rijden en dan zeggen dat er niets mis is, voel ik mij er niet overtuigd mee.
            Afwachten dus, to be continued!
            ik gok eerder dat er een loodje weg zal zijn of een lichte kromming in de velg want dat zal je eerder voelen op hogere snelheden dan tegen lage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
              nope; ze hangen er gewoon de pc aan en dwingen hem om ter plaatse te genereren.
              duurt een klein kwartierke denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SDE Bekijk Berichten
                Als we dan toch aan het voorstellen zijn...

Ik ben Stijn, 28, uit Hasselt en rij sinds 07/2012 met een Astra J Sports Tourer Cosmo.

Belangrijkste opties:
                - Fleet Platinum pack (Navi 900, lederen interieur, Bi-Xenon lichten)
                - OPC Line
                - Infinity Sound
                - Afneembare trekhaak
                - Elektronische handrem

Het is een firmawagen, wat de nodige voor- en nadelen met zich mee brengt...

Ik heb ondertussen bijna 28000km in de pedalen zitten en ben nog steeds super tevreden. Af en toe al eens een probleempje, maar niets ernstig.

Hieronder enkele sfeerfoto's:

[ATTACH=CONFIG]97487[/ATTACH]
                [ATTACH=CONFIG]97490[/ATTACH]
                [ATTACH=CONFIG]97488[/ATTACH]
                [ATTACH=CONFIG]97489[/ATTACH]
                Mooi!
                Heb zelf bijna dezelfde, enkel wat minder opties

Wat houd de OPC Line eigenlijk in? Optisch lijkt het toch een gewone Cosmo te zijn?

Heb je soms foto's van het interieur?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                  Mooi!

Wat houd de OPC Line eigenlijk in? Optisch lijkt het toch een gewone Cosmo te zijn?

Zijn de vier spoilers onderaan de wagen.
                  Voor- en achteraan aan de bumper en de twee zijlijsten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darky_111 Bekijk Berichten
                    ik gok eerder dat er een loodje weg zal zijn of een lichte kromming in de velg want dat zal je eerder voelen op hogere snelheden dan tegen lage
                    Met een loodje minder staat je stuur toch geen 5 graden uit het center ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                      Ik let daar eigelijk helemaal niet op of hij aan het genereren is, leg de motor stil, stap uit om dan te constateren dat hij aan het regenereren was (stinkt gigantisch).
                      Ik let daar eigenlijk ook nooit op. Soms valt het op dat er een enorme hitte vanonder de wagen komt als ik uitstap maar van stank heb ik nog nooit last gehad, mijn achterliggers misschien wel :-)

Manuele regeneratie hebben ze niet gedaan gisteren.

Comment

• Van de week ga ik mijne bestuurdersstoel der eens uitvissen want die begint te kraken in de bochten. En daar krijg ik het serieus van op men zenuwen!! Beetje vet tussen doen. Kraak lijkt van de zitting links voor te komen maar ik zal alles wel eens invetten en goe steken.
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                          Mooi!

OPC is inderdaad 4 spoilers onderaan + verlengde spoiler aan het derde stoplicht.
                          Ik vond het de meerprijs zeker waard, subtiel maar toch mooi.

Aangezien het firmawagen is, kan ik geen grotere velgen of kortere veren steken.
                          Dit was de enigste manier om hem wat "lager" te krijgen. :-)

Zal eens een leuke foto nemen van de binnenkant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                            Dat zullen ze bij Opel graag zien zo iemand.
                            Zou best wel eens kunnen ja, tis maar de gek dat het betaald he.
                            Op mijn auto zal ik nimmer of nooit besparen, dus ik vindt het echt wel waard als de garantie effectief verlengd word.

Comment

• SDE, dat is een mooie versie daar!
                              Mijn Duitse auto (2013 Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI EcoFLEX Cosmo)

Comment

• Deze week heb ik de originele achteruitrijcamera geinstalleerd op de ST.

De set besteld bij de dealer, ongeveer 3 uur nodig gehad om te monteren en daarna naar de dealer voor een programmatie van de VCI code.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk27 Bekijk Berichten
                                  Deze week heb ik de originele achteruitrijcamera geinstalleerd op de ST.

De set besteld bij de dealer, ongeveer 3 uur nodig gehad om te monteren en daarna naar de dealer voor een programmatie van de VCI code.

Knap !
                                  En wat heeft da gekost ?
                                  Heb je daar de partnummers van ?

Comment

• Deze zijn de partnumbers ;-)

- Kit voor Sports Tourer: 13 391 275 (camera, kabels, bevestigingsmateriaal, handgreep voor de kofferklep met knopje, montagehandleiding) -> 189 euro incl. btw
                                    - Kit voor 5-deurs is jammergenoeg een stuk duurder: 13 391 386 (camera, kabels, bevestigingsmateriaal, andere kofferafdekking voor achterklep, knopje voor achterklep, opel logo, montage handleiding) -> 630 euro incl. btw
                                    Ik heb ook nagevraagd voor kofferafdekking alleen (waar opel logo op staat), kostte 444 euro! en moet bovendien nog gespoten worden in juiste kleur.

- software laten uitlezen en VCI code erin steken: 96 euro incl. btw
                                    - voorwaarde is parkeersensoren en de SD900

- Alternatief is ook de kit die het scherm geprojecteerd wordt in de achteruitkijkspiegel -> 133 899 88, prijs ken ik niet
                                    Foto:

Comment

Deze zijn de partnumbers ;-)

- Kit voor Sports Tourer: 13 391 275 (camera, kabels, bevestigingsmateriaal, handgreep voor de kofferklep met knopje, montagehandleiding) -> 189 euro incl. btw
                                      - Kit voor 5-deurs is jammergenoeg een stuk duurder: 13 391 386 (camera, kabels, bevestigingsmateriaal, andere kofferafdekking voor achterklep, knopje voor achterklep, opel logo, montage handleiding) -> 630 euro incl. btw
                                      Ik heb ook nagevraagd voor kofferafdekking alleen (waar opel logo op staat), kostte 444 euro! en moet bovendien nog gespoten worden in juiste kleur.

- Alternatief is ook de kit die het scherm geprojecteerd wordt in de achteruitkijkspiegel -> 133 899 88, prijs ken ik niet
                                      Foto:
                                      http://www.partsbase.org/media/image...39ef0e7de4.png
                                      OK bedankt !

Comment

Deze week heb ik de originele achteruitrijcamera geinstalleerd op de ST.

Nice !!

Comment

Deze zijn de partnumbers ;-)

Foto:
                                          http://www.partsbase.org/media/image...39ef0e7de4.png
                                          Waarom zijn de parkeersensoren verplicht? Worden die gebruikt voor de camera? Want die heb ik natuurlijk ni...
                                          Want het is wel knap en de prijs valt heel goed mee voor een Sports Tourer.

Edit: ja, ksnap het al. Dat activeert de camera zeker?

Comment

Working...
                                          X