De camera zelf wordt geactiveerd door het achteruitrijlampje. Die parkeersensoren zijn verplicht omdat de camera software gebruik maakt van data hiervan. Dit om bevoorbeeld waarschuwingen te geven op het scherm en indicatie lijnen juist weer te geven.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
-
Om de kabels door te trekken moest het paneel van de koffer eraf gemonteerd worden, valt goed mee: 3 bouten en de rest is kliksysteem. Dus voorzichtig zijn met de panelen los te halen. Verder ben ik toch een uur bezig geweest met de kabels zelf, is goed te doen als je voorzichtig en gestructureerd te werk gaat.
Een goeie aanrader voor de handigen onder ons!
Ik had me eerst voorbereid door de manual een paar keer te lezen:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenMet een loodje minder staat je stuur toch geen 5 graden uit het center ???
Onmiddellijk naartoe gereden en nadat hij een korte testrit gedaan had bevestigde hij het probleem.
Eerst bandenverwisseld, geen oplossing dus de uitlijnbank op.
Daar bleek dat mijn rechter wiel naar buiten wees, eigenaardg genoeg heeft men dit dan de vorige keer niet opgemerkt bij de andere bandencentrale.
Alles is nu gecorrigeerd en de wagen rijd zoals hij zou moeten rijden, rechtdoor!
Ik ben zeer tevreden en op de vraag hoeveel mijn schuld was kreeg ik als antwoord "denk eens aan mij als je nieuwe banden nodig hebt".
Alvast bedankt iedereen om toch mee te denken met mij!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J.Smet Bekijk BerichtenVandaag kreeg ik te horen dat mijn collega zijn broer mij al kon ontvangen in zijn bandenzaak.
Onmiddellijk naartoe gereden en nadat hij een korte testrit gedaan had bevestigde hij het probleem.
Eerst bandenverwisseld, geen oplossing dus de uitlijnbank op.
Daar bleek dat mijn rechter wiel naar buiten wees, eigenaardg genoeg heeft men dit dan de vorige keer niet opgemerkt bij de andere bandencentrale.
Alles is nu gecorrigeerd en de wagen rijd zoals hij zou moeten rijden, rechtdoor!
Ik ben zeer tevreden en op de vraag hoeveel mijn schuld was kreeg ik als antwoord "denk eens aan mij als je nieuwe banden nodig hebt".
Alvast bedankt iedereen om toch mee te denken met mij!
Maar omdat je hem al had controleren op de uitlijning begin je toch naar iets anders te zoeken.
Ik ben blij dat het opgelost is en denk idd maar eens aan die kerel als je nieuwe banden nodig heeft.
Iemand die nog iets gratis en als klantenservice doet is zeldzaam...! (zelfs als je daar geen klant bent)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk BerichtenSorry dat ik even tussen deze infinity gesprekken kom
Heeft er iemand een idee waar je 'led' dagrijverlichting zou kunnen kopen (voor in de standaard koplampen van de astra J) zonder dat deze melding geven op de boardcomputer?
De oorzaak ligt niet aan het lampje, er zijn namelijk auto's waar het lampje, bij de juiste montahe perfect werkt.
De reden van dit euvel k is vaak in de auto zelf te vinden, Regelmatig komt het voor dat de plus (+) en de min (-) draden niet universeel aangesloten worden. Immers bij een gloeilamp is dat ook niet nodig maar bij een LED lamp wel.
Een van de oplossingen is het verplaatsen van de gemeenschappelijke min (-), zoals aangegeven op onderstaande tekening.
Voor de andere lampen heb ik de gp thunder 7500k bestelt
Als ik alles thuis heb gekregen en het is geplaatst laat ik wel een seintje of het is gelukt
Comment
-
Dirk,
Heb je lang moeten wachten op de camera?
Mijn dealer wist mij te vertellen dat deze momenteel op backorder staat en dat ze geen idee hebben over de levertijd.
Qua plaatsing hadden zij een 2 tot 3 uur geschat. :-)
Zeker zijn ze niet, want ze hebben het zelf nog niet nageplaatst...
Comment
-
-
SDE, ik heb deze besteld bij opel dealer houttequiet de vrijdag, en werd geleverd woensdag. Ik zag dat deze onderdelen uit Nederland werden gestuurd naar de dealer.
Probeer eens een andere dealer in de buurt.
Comment
-
Hallo iedereen,
Ik ben Guy en na een 2 maanden dit forum gevolgd te hebben zoals nog enkele nieuwe leden heb ik besloten om mij te registreren.
Ik rij sinds verleden week met een nieuwe ASTRA J ST Cosmo 130pk.
Asteroid Grey als kleur.
Connect Pack
Seat Comfort Pack Bestuurder en passagier
Quick Heat
Laadvloerbescherming
Park Pilot voor en achteraan
Donker getinte ruiten achteraan
Volwaardig reservewiel
Tot nu toe alleen nog maar positief verrast door deze wagen. Hopelijk blijft dit zo.
Vorige wagens waren allemaal Opel.Opel Kadett B 1100 1972; Opel Kadett E 1300 85 pk 1986; Opel Astra Break G 1800 Elegance 115pk 1999; Opel Vectra C GTS 1.9 CDTI Cosmo 120pk 2004;
Opel Astra J ST 1.7 CDTI Cosmo 130pk 2013 (huidig)
Comment
-
Goeie keus! Langs de buitenkant gezien heb je dan haast dezelfde wagen als mij, kleur, uitvoering en model :-)
Comment
-
Kom net van de dealer met 2 fonkel nieuwe remschijven. Schijven waren 260€ de rest da weet ik nog ni van werkuren. Trillen is in ieder geval gedaan!DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenKom net van de dealer met 2 fonkel nieuwe remschijven. Schijven waren 260€ de rest da weet ik nog ni van werkuren. Trillen is in ieder geval gedaan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GVS2 Bekijk BerichtenHallo iedereen,
Ik ben Guy en na een 2 maanden dit forum gevolgd te hebben zoals nog enkele nieuwe leden heb ik besloten om mij te registreren.
Ik rij sinds verleden week met een nieuwe ASTRA J ST Cosmo 130pk.
Asteroid Grey als kleur.
Connect Pack
Quick Heat
Laadvloerbescherming
Park Pilot voor en achteraan
Volwaardig reservewiel
Tot nu toe alleen nog maar positief verrast door deze wagen. Hopelijk blijft dit zo.
Vorige wagens waren allemaal Opel.
Welkom op het forum Guy !
Comment
-
Ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Erwin(30jaar) en woon in Tessenderlo.
Sinds maart de trotse eigenaar van een Opel astra J ST 1.4 turbo 120pk.
Auto werd 2de hands gekocht met 15000 km op de teller en net 1jaar oud.
Gekozen voor een benzine door de korte afstanden (ritjes van +/- 15km)
Dit is mijn eerste Opel (Tweede auto is een Seat cordoba en vorige wagen was een suzuki grand vitara)
Specs:
Kleur Carbon flash.
Navigatiesysteem
Afneembare trekhaak
Volwaardig reservewiel
Fotos volgen als hij terug zuiver is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk27 Bekijk BerichtenGoeie keus! Langs de buitenkant gezien heb je dan haast dezelfde wagen als mij, kleur, uitvoering en model :-)
By the way met wat voor producten kuis jij je wagen?Opel Kadett B 1100 1972; Opel Kadett E 1300 85 pk 1986; Opel Astra Break G 1800 Elegance 115pk 1999; Opel Vectra C GTS 1.9 CDTI Cosmo 120pk 2004;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenWelkom op het forum Guy !Opel Kadett B 1100 1972; Opel Kadett E 1300 85 pk 1986; Opel Astra Break G 1800 Elegance 115pk 1999; Opel Vectra C GTS 1.9 CDTI Cosmo 120pk 2004;
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinw Bekijk BerichtenIk zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Erwin(30jaar) en woon in Tessenderlo.
Sinds maart de trotse eigenaar van een Opel astra J ST 1.4 turbo 120pk.
Auto werd 2de hands gekocht met 15000 km op de teller en net 1jaar oud.
Gekozen voor een benzine door de korte afstanden (ritjes van +/- 15km)
Dit is mijn eerste Opel (Tweede auto is een Seat cordoba en vorige wagen was een suzuki grand vitara)
Specs:
Kleur Carbon flash.
Navigatiesysteem
Afneembare trekhaak
Volwaardig reservewiel
Fotos volgen als hij terug zuiver is
Wel, wel, wel...da vind ik nu tof sé. De andere J rijders die zich ook registreren.
De laatste week al een respectabel aantal
Wees welkom Erwin en bespaar ons geen details van uw rijervaringen etc...
Foto's, foto's, foto's willen we zien !
Comment
Comment