Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
    weet er iemand wanneer er een volgend model van de astra uitkomt? met die nieuwe motoren enz
    Ben deze week nog bij een dealer geweest, deze kon de 1.6 diesel (met 115 pk) al configureren.
    Prijzen heb ik niet gevraagd, uiteindelijke levertijd was nog een ?

Comment

vind ik ook nu koopt ge een auto met nog oude motoren... is alsof je een mooi huis koopt en er dan lelijke meubels inzet!
      Ik heb de 1.4 turbo (140 pk), kan misschien een verouderde motor zijn (4 jaar oud)
      maar ik ben daar toch content van.

Comment

• Is het waar dat het nogal zuipertjes zijn en zeker met automaat ?

Comment

• Mijn verbruik is 6.9 L/100 km normale rijstijl, handgeschakeld.

Comment

• Ik heb ook de 1.4T 140pk en de mijne verbruikt 8,5l/100km. Wel veel korte ritten en stadsverkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
              Ik heb de 1.4 turbo (140 pk), kan misschien een verouderde motor zijn (4 jaar oud)
              maar ik ben daar toch content van.
              En ik de 1.7 CDTI 130 pk. Ook zeer content van.
              Verbruik na 35.000 km, 5.2l gemiddeld en daar is veel stadsverkeer bij.
              Doet op de autosnelweg bij 120 km/u 3.5l.

Comment

• 7.5l/100Km met 1.4 turbo 120pk is met redelijk wat autostrade
                bij korte ritten net onder de 8l/100km

Comment

• BiTurbo nu ook configureerbaar
                  2012 Opel Astra ST Ecoflex
                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinw Bekijk Berichten
                    7.5l/100Km met 1.4 turbo 120pk is met redelijk wat autostrade
                    bij korte ritten net onder de 8l/100km
                    Valt goed mee voor een benzine lijkt me.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik krijg mijn 1.4 turbo toch echt moeilijk onder de 9 liter..wel veel korte ritten en stadsverkeer
                      Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Dat varieert nogal als ik het zo zie wat gaat dat dan geven met een automaat ik heb nog een vraagje , zijn er hier die een trekhaak af fabriek hebben ? en zo ja komt het ook op de display zoals in de Signum als hij goed aangekoppeld is of dat er een pinkerlicht niet gaat van de aanhanger ? In mijn Omega pinkte er een oranje lichtje mee op de display in de vorm van een trekhaakje , ik had geen Navi maar in die Signum van mijn vriend is er wel een Navi , ik weet niet of dat dit een verschil maakt ,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                          Dat varieert nogal als ik het zo zie wat gaat dat dan geven met een automaat ik heb nog een vraagje , zijn er hier die een trekhaak af fabriek hebben ? en zo ja komt het ook op de display zoals in de Signum als hij goed aangekoppeld is of dat er een pinkerlicht niet gaat van de aanhanger ? In mijn Omega pinkte er een oranje lichtje mee op de display in de vorm van een trekhaakje , ik had geen Navi maar in die Signum van mijn vriend is er wel een Navi , ik weet niet of dat dit een verschil maakt ,
                          Meldingen komen op de boordcomputer.
                          Er pinkt geen lichtje mee.
                          Bij het aantikken van de pinkerhendel pinkt hij geen drie keer maar zes keer.

Comment

• Daarstraks een Blackvue 500GW HD WIFI besteld en morgen mag ik deze gaan ophalen .
                            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Meldingen komen op de boordcomputer.
                              Er pinkt geen lichtje mee.
                              Bij het aantikken van de pinkerhendel pinkt hij geen drie keer maar zes keer.
                              In de laatste firmware is het 6x pinken verwijderd.
                              Nu gaat hij ook met aanhanger maar 3x.

Vond het wel handig dat hij 6x ging, dan wist je zeker dat de koppeling nog goed aangesloten was.
                              Nu, langs de andere kant, een 13-polige stekker kan ook niet zomaar uitvallen :-)

Meldingen komen inderdaad correct op de boordcomputer.
                              Enkel wanneer ik een overgang naar 7-polig maak, durft daar al eens een foutje in te zitten.

Comment

vind ik ook nu koopt ge een auto met nog oude motoren... is alsof je een mooi huis koopt en er dan lelijke meubels inzet!
                                Ik rij nu bijna 4 weken met mijn ST 1.7cdti 130 pk en ben heel content van dat "oud meubel" en mijn verbruik mag er ook best wezen met hoofdzakelijk stadsverkeer nl 5,8l.
                                Opel Kadett B 1100 1972; Opel Kadett E 1300 85 pk 1986; Opel Astra Break G 1800 Elegance 115pk 1999; Opel Vectra C GTS 1.9 CDTI Cosmo 120pk 2004;
                                Opel Astra J ST 1.7 CDTI Cosmo 130pk 2013 (huidig)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SDE Bekijk Berichten
                                  In de laatste firmware is het 6x pinken verwijderd.
                                  Nu gaat hij ook met aanhanger maar 3x.

Vond het wel handig dat hij 6x ging, dan wist je zeker dat de koppeling nog goed aangesloten was.
                                  Nu, langs de andere kant, een 13-polige stekker kan ook niet zomaar uitvallen :-)

Meldingen komen inderdaad correct op de boordcomputer.
                                  Enkel wanneer ik een overgang naar 7-polig maak, durft daar al eens een foutje in te zitten.
                                  Iedere keer je iets hebt aangepikt, is het toch even verschieten dat de pinker 6 keer gaat ipv 3 keer. Ik denk dan altijd dat de pinker opstaat...
                                  Maar dat is dus weg in de nieuwste firmware. Dat is wel spijtig. Met iets achter je is het toch beter dat hij wat langer knippert?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GVS2 Bekijk Berichten
                                    Ik rij nu bijna 4 weken met mijn ST 1.7cdti 130 pk en ben heel content van dat "oud meubel" en mijn verbruik mag er ook best wezen met hoofdzakelijk stadsverkeer nl 5,8l.
                                    Das netjes. Foto's? Ik zit met de 110 pk op 5.3L/100km, wel vnl snelweg. En trouw aan Opel zo te zien.
                                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeecee007 Bekijk Berichten
                                      Iedere keer je iets hebt aangepikt, is het toch even verschieten dat de pinker 6 keer gaat ipv 3 keer. Ik denk dan altijd dat de pinker opstaat...
                                      Maar dat is dus weg in de nieuwste firmware. Dat is wel spijtig. Met iets achter je is het toch beter dat hij wat langer knippert?
                                      Wat is er dan nog veranderd (verbeterd) ?
                                      Verslechtert ????

Comment

• Nieuw record qua verbruik

4,6 gemiddeld volgende de boordcomputer op mn laatste tank. 850km er mee gereden en het lampje ging nog niet branden
                                        auto heeft nu 21000km. 90% woon/werkverkeer, allemaal korte ritten van 20km waarvan telkens 13 op autosnelweg

WP_20130626_001.jpg
                                        Last edited by ; 26/06/2013, 21:43.

Comment

• Gisteren ne nieuwe dashcam gaan halen. Deze keer ne fatsoenlijk namelijk een Blackvue GW500 WIFI. Dit samen in combinatie met een Magic Power Pro die ervoor zorgt dat de batterij niet kan leeglopen terwijl de camera opneemt als de wagen geparkeerd staat. Ik laat hem wel niet hangen als ik hem ergens parkeer maar de parkeermodus is handig voor als ik de wagen op het werk parkeer. Daar staat hij in het zicht maar heb ik mijn wagens al 4 keer beschadigd terug gevonden door mensen die niet kunnen parkeren! En natuurlijk nooit geen papierke achter we wisser.

Last edited by Volvo_Bjorn; 26/06/2013, 21:53.
                                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Working...
                                          X