Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeecee007 Bekijk Berichten
    Al geprobeerd. Maar door vuil en regen lost de hechting van de velcro heel makkelijk.

Dat kan inderdaad een oplossing zijn. Vanmiddag eens uitproberen! Bedankt alvast!
    Okay, er hangen nu enkele stukjes tape tussen. En aangezien het plastic tape is, "plakt" dit ook een beetje tegen de lak. Maar ik heb nu al meer het gevoel dat het vasthangt...

Toch blijf ik erbij dat het plaatje niet goed is ontworpen. In mijn ogen hadden die schuifjes opzij wat hoger moeten staan. Dan kan het plaatje niet zakken.

Benieuwd, mss in de toekomst wat upgraden, maar ik zie verbetering met die tape ;-)

Comment

• Iemand ervaring met dit: http://www.racechip.com/chiptuning/o...81kw/index.php

Ik heb zelf een opel astra sports tourer 1.7 ecoflex (110pk) en zou graag iets meer vermogen hebben om wat vlotter op te trekken. Ik heb niet echt een zware voet maar vooral in de eerste versnelling vind ik hem soms niet genoeg trekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvho Bekijk Berichten
        Iemand ervaring met dit: http://www.racechip.com/chiptuning/o...81kw/index.php

Ik heb zelf een opel astra sports tourer 1.7 ecoflex (110pk) en zou graag iets meer vermogen hebben om wat vlotter op te trekken. Ik heb niet echt een zware voet maar vooral in de eerste versnelling vind ik hem soms niet genoeg trekken.
        Die steekt er bij mij al 50.000km in. Nog geen moment spijt van gehad! Trekt beduidend vlotter op (maar verwacht natuurlijk geen wonderen eh) En men verbruik is van 6.3L naar 5.9 gezakt . Montage duurt wel geteld 10 sec.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Waar gehaald? Prijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
            Die steekt er bij mij al 50.000km in. Nog geen moment spijt van gehad! Trekt beduidend vlotter op (maar verwacht natuurlijk geen wonderen eh) En men verbruik is van 6.3L naar 5.9 gezakt . Montage duurt wel geteld 10 sec.
            Bij mij gaat het wel om een 2013 model astra sports tourer 1.7 ecoflex (110pk). Weet iemand welke koppeling daarin zit en welke de maximum kracht is die die aankan (max nm). De goedkoopste chip zou 325 nm moeten leveren waar dit standaard 260nm is dacht ik. Dit is toch wel een groot verschil? Wil namelijk niet met een kapotte koppeling zitten binnen de kortste keren.

Ik heb nu 20000km dus de astra is ondertussen wel ingereden.

Comment

• Ik heb hem gewoon van de site van racechip zelf besteld en de volgende dag was hij al geleverd . Je moet wel een foto maken van je aansluiting zodat ze de juiste stekker kunnen meeleveren. Ik heb de chip van 129€, kvind de rest gewoon véél te duur, daarvoor kunt ge hem al echt laten chippen. Handige hieraan is dat als je hem weg wilt je hem er gewoon tussenuit floept.

Ik heb ook een 1.7cdti 110Pk en de chip werkt er perfect op. Ik heb ze erin gestoken toen men motor 30.000km had. Let wel op! Het geen je leest zijn getallen die je in de praktijk niet zult halen!! Hij is een stuk vlotter en je voelt duidelijk een hoger koppel (optrekken vanuit 120 gaat véél vlotter en sneller). Maar ik zeg het verwacht geen wonderen!!
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Ik heb hem gewoon van de site van racechip zelf besteld en de volgende dag was hij al geleverd . Je moet wel een foto maken van je aansluiting zodat ze de juiste stekker kunnen meeleveren. Ik heb de chip van 129€, kvind de rest gewoon véél te duur, daarvoor kunt ge hem al echt laten chippen. Handige hieraan is dat als je hem weg wilt je hem er gewoon tussenuit floept.

Ik heb ook een 1.7cdti 110Pk en de chip werkt er perfect op. Ik heb ze erin gestoken toen men motor 30.000km had. Let wel op! Het geen je leest zijn getallen die je in de praktijk niet zult halen!! Hij is een stuk vlotter en je voelt duidelijk een hoger koppel (optrekken vanuit 120 gaat véél vlotter en sneller). Maar ik zeg het verwacht geen wonderen!!
                Hetgeen dat op die site staat neem ik met een korreltje zout.

Om welke aansluiting gaat het en waar kan ik die vinden? En op de site moet je toch je model kiezen dus in principe zouden ze dat toch al moeten weten?

Comment

• De aansluiting van de sensor die op de hogedruk rail zit. Je hebt blijkbaar 2 verschillende type's. Je moet de beschermkap van de motor er af trekken. en onder de pijl zit de sensor. Dus de ijzeren buis waar de injectoren zijn op aangesloten helemaal op het uiteinde aan de rechterkant zit de sensor

Dit was de stekker bij mij

Comment

• werkt dat bij de 1.4 140 pk benzine ook

Comment

• is wel iets duurder maar het bestaat ook

Comment

Bij mij gaat het wel om een 2013 model astra sports tourer 1.7 ecoflex (110pk). Weet iemand welke koppeling daarin zit en welke de maximum kracht is die die aankan (max nm). De goedkoopste chip zou 325 nm moeten leveren waar dit standaard 260nm is dacht ik. Dit is toch wel een groot verschil? Wil namelijk niet met een kapotte koppeling zitten binnen de kortste keren.

Ik heb nu 20000km dus de astra is ondertussen wel ingereden.
                        De 2013 modellen met Start/Stop hebben 280Nm maar zitten meer tegen de 300Nm aan.
                        2012 Opel Astra ST Ecoflex
                        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Dus qua koppeling zit ik wel goed dan? Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat er een andere koppeling in de 110pk versie gestoken werd. Eigenlijk zou ik dus het onderdeel moeten kunnen opzoeken om zo het maximun koppel te weten te komen.

Het gaat bij mij trouwens om een leasewagen, daarom dat echte chiptuning geen optie is voor mij. Ik wil het er gewoon vantussen kunnen halen als hij op onderhoud moet.

Comment

Ik heb hem gewoon van de site van racechip zelf besteld en de volgende dag was hij al geleverd . Je moet wel een foto maken van je aansluiting zodat ze de juiste stekker kunnen meeleveren. Ik heb de chip van 129€, kvind de rest gewoon véél te duur, daarvoor kunt ge hem al echt laten chippen. Handige hieraan is dat als je hem weg wilt je hem er gewoon tussenuit floept.

Ik heb wel vaak negatieve dingen erover gehoord. Omdat zo een chip eigenlijk een misleiding is van het systeem terwijl anders effectief door software alle parameters aangepast worden. Nu het klopt wel ik heb ook ooit chiptuning (softwarematig) toegepast op maat van de auto en dan is het prijskaartje ook een stuk hoger maar ik had dan ook probleemloos 1.5ton ermee gereden

Comment

Dus qua koppeling zit ik wel goed dan? Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat er een andere koppeling in de 110pk versie gestoken werd. Eigenlijk zou ik dus het onderdeel moeten kunnen opzoeken om zo het maximun koppel te weten te komen.

Het gaat bij mij trouwens om een leasewagen, daarom dat echte chiptuning geen optie is voor mij. Ik wil het er gewoon vantussen kunnen halen als hij op onderhoud moet.
                              Ik zou er niet blindelings op vertrouwen dat ze niet kunnen zien dat die wagen op andere waardes heeft gedraaid
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Dan zal ik het maar zo laten denk ik, dat zal het veiligste zijn. Ik doe voornamelijk veel autostrade en heb de wagen nu 4 maand en 20.000km. Op jaarbasis zal ik dus tussen de 50.000 à 60.000 km hebben.

Hoe dan ook moet ik er 4 jaar mee rijden. ;-)

Comment

Dan zal ik het maar zo laten denk ik, dat zal het veiligste zijn. Ik doe voornamelijk veel autostrade en heb de wagen nu 4 maand en 20.000km. Op jaarbasis zal ik dus tussen de 50.000 à 60.000 km hebben.

Hoe dan ook moet ik er 4 jaar mee rijden. ;-)
                                  Ga je daar zoveel aan hebben met al die snelwegkilometers?

Leasing zonder kilometerbeperking? Meestal is zo een contract toch opgesteld in de zin van x aantal maanden of x aantal kilometers, dan hangt het toch af wat snelst bereikt is.
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Waarschijnlijk niet maar het is wel fijner als ik iets vlotter kan optrekken/even een dot gas bijgeven op de autostrade.

Bij ons is het zo dat er een 4 jaar contract is. Er was ook iets met de kilometers dacht ik maar daar doen ze nogal vaag over bij ons. Bij een collega hebben ze de limiet gewoon verhoogt wanneer hij bijna aan zijn kilometers zat dus ik ga er vanuit dat ik gewoon 4 jaar met de Astra zal rondrijden.

Comment

Bij ons is het zo dat er een 4 jaar contract is. Er was ook iets met de kilometers dacht ik maar daar doen ze nogal vaag over bij ons. Bij een collega hebben ze de limiet gewoon verhoogt wanneer hij bijna aan zijn kilometers zat dus ik ga er vanuit dat ik gewoon 4 jaar met de Astra zal rondrijden.
                                      Meestal zijn die operationele lease contracten opgemaakt met een kilometeraantal per jaar in de prijs verwerkt, anders is het bijna onmogelijk om een kost te berekenen voor die looptijd Als je er over gaat betaal je per extra kilometer bij en meestal staat ook daar een limiet op.

Mijn vorige was 4 jaar/150 000km en mocht max tot 180 000 over gaan. De huidige is ook 4 jaar/150 000 maar de max is maar 160 000.
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SDE Bekijk Berichten
                                        Mijn Astra ST mag zijn eerste kaarsje uitblazen!

Net op de kop 29000km gereden en zeer tevreden. Verbruik sinds dag 1 ligt gemiddeld op 5.7 liter.

[ATTACH=CONFIG]98019[/ATTACH]

Ik heb wel de indruk dat dit gaat stijgen, maar daar kan de Astra weinig aan doen ;-)

Voor zijn verjaardag kreeg hij een achteruitrijcamera cadeau (Tnx Dirk27).

Heb de camera laten plaatsen en afstellen bij mijn dealer. Ze hadden het bijna gedaan gekregen op één dag, maar de software was te laat binnen, dus ben nog moeten terug gaan. In totaal 4 uur aangerekend ongeveer.

[ATTACH=CONFIG]98020[/ATTACH]

Werkt vlotjes!

@ Adam Opel:
                                        Ik zag bij mijn dealer mensen staan die hun nieuwe auto kwamen halen en daar hing 1-FIF-... op (nummers weet ik niet meer).
                                        Heel mooi die camera! Ik merk dat dit vooral handig is geworden op plaatsen waar het drukker is. Ik kan nu parkeren op plaatsen waar ik vroeger niet zou parkeren omdat er zo weinig ruimte is. Ik parkeer tot op 2-3 cm van de andere wagen om te manoeuvreren.
                                        Mijn Duitse auto (2013 Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI EcoFLEX Cosmo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door j driver Bekijk Berichten
                                          Ik heb mijn lichten op men nieuwe opel astra j vervangen door de GP thunder 7500k H7 en de dagrijlichten door de T20 19smd LED canbus 7443 (hi/lo)
                                          http://www.leddel.nl/a-119645/t20-19...i/lo)-led-wit/
                                          En werken de leds storingsvrij?? Heb je daar nog iets aan moeten doen of was het plug and play. De site die je aangeeft verkoopt 2 type. Ze verkopen ook een type speciaal voor de corso. Heb jij deze besteld?

Comment

Working...
                                          X