Ik tank alty bij de q8 in malle
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
-
Goedkoop of duur, maakt allemaal niet uit. De brandstoffen komen ALLEMAAL uit hetzelfd vat en komen ALLEMAAL van bij TOTAL in antwerpen.Hier komen zowel SHELL, BP, LUKOIL, ESSO,... als alle WITTE MERKEN tanken. De verschillende tankwagen worden gevuld vanuit de zelde tanks via dezelfde slangen en voegen de DUURDERE merken enkele mililiters additief toe die trouwens geen enkel nut hebben. Zeer interessant programma, onlangs op Eén, namelijk Voor Hetzelfde geld. Hier werd door garagehouders en onafhankelijke labo's gesteld en bevestigd dat goedkoop of duur tanken totaal geen invloed heeft op de motor, het verbruik, de prestaties,de... maar enkel op de geldbeugel.
Comment
-
Hoe verklaar je dan het volgende; Verleden zomer ging ik bijna elke 2 weken naar de ardennen omdat ik daar een stacaravan had staan, mijn gemiddeld verbruik voor die 500 km was 5,5 L / 100 km maar ik had eens naar de Makro in Eke geweest en zag toen dat de diesel daar € 0,125 / L goedkoper stond dan bij ons aan de kust, dus wat deed ik , telkens als ik naar de ardennen trok reed ik af in Gent en ging tanken bij Makro,( ong. 14 km om) maar na 5 tankbeurten was mijn verbruik voor hetzelfde traject plots 6,4 L /100 km geworden ik dacht natuurlijk niet aan de Makro en had al mijn hersenen gepijnigd hoe het toch kon zijn dat ik bijna 1 L meer verbruik had dan voorheen, tot mijn madam plots zei , ja maar je hebt de laatste keren altijd bij Makro getankt ,zou het misschien dat zijn , ik zij komaan zeg dat kan toch niet, maar ik was er niet gerust in en dus ben ik weer terug bij mijn station van vroeger gaan tanken , ewel geloof het of niet maar na evenveel tankbeurten was het terug 5,5 L /100km , als jullie nu zeggen dat ALLE MERKEN hetzelfde tanken dan weet ik het niet meer ,
Comment
-
Ik zelf zeg dit niet, maar in dat programma stelden " experts " dat het totaal niets uitmaakt om een merk- of een "wit "- product te tanken. En daar werd met 100 % zekerheid bevestigd dat alle brandstoffen van de verschillende merken uit dezelfde tanks werden getapt. Garagisten verklaarden dat zij aan een motor onmogelijk kunnen zien of die op goedkope of dure brandstof rijdt, ook niet na lange termijn. Onafhankelijke labotests wezen uit dat additieven geen enkele invloed hebben. Ik vind het spijtig dat ik nergens nog de mogelijkheid terugvind om een link te plaatsen om het programma te herbekijken. Ik weet nog dat het aflevering 2 was. Jarenlang was ook ik overtuigd dat witte merken " niet goed konden zijn" en tankte daarom altijd trouw aan dezelfde pomp. Na het zien van het programma heb ik het gedurfd om te tanken aan de goedkoopste pomp in mijn buurt. Ik moet zeggen dat ik met mijn rijstijl evenveel kilometers uit een tankbeurt haal als daarvoor. Dus specialisten overtuig mij van mijn ongelijk.
Comment
-
-
Straf. Dit programma vertelt net hetzelfde als wat gesteld werd in " Voor hetzelfde geld ". We onthouden : alles komt uit één en dezelfde tank, de additieven worden in " homeopatische" -verdunningen toegevoegd ( 1 liter op 22.000 liter ), additieven van de duurdere merken houden en maken uw motor niet properder, geen extra kilometers met dure merken, geen hoger verbruik met goedkope merken, pure marketing van de multinationals, subjectief gevoel van de chauffeur,... Waarom zou dit bij diesel anders zijn?
Comment
-
Ik tank al vanaf het begin bij DATS. Echter heb ik ook eens meerdere keren achter elkaar getankt bij Q8 en Shell. Ik merkte totaal geen verschil kwa verbruik en prestaties tussen de "betere" en witte merken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk BerichtenStraf. Dit programma vertelt net hetzelfde als wat gesteld werd in " Voor hetzelfde geld ". We onthouden : alles komt uit één en dezelfde tank, de additieven worden in " homeopatische" -verdunningen toegevoegd ( 1 liter op 22.000 liter ), additieven van de duurdere merken houden en maken uw motor niet properder, geen extra kilometers met dure merken, geen hoger verbruik met goedkope merken, pure marketing van de multinationals, subjectief gevoel van de chauffeur,... Waarom zou dit bij diesel anders zijn?
Het gaat in deze filmpjes dan ook over "speciale" benzine en het verschil met gewone.
Benzine met namen als Total Excellium, BP Ultimate en Shell V-power. Dat ze zuiniger zouden zijn,minder uitstoot hebben en de motor schoner houden.
Volgens deze reportage is voor het eerst wetenschappelijk aangetoond dat premium benzine niet werkt en dat alle benzine uit dezelfde tank komt.
Dat het voor diesel ook zo zou zijn staat hier nergens maar daar zouden we wel vanuit kunnen gaan.
Ik heb ooit eens één keer "witte" diesel getankt met mijn Frontera vlak voor ik op weekend vertrok naar de Ardennen.
Zaterdagmorgen naar de plaatselijke bakker willen rijden en hij startte niet meer.
Gelukkig was er een Opel garage in de buurt en daar hebben ze de dieselleiding doorgeblazen met perslucht.
De stukken ijs vlogen in het rond. De garagist heeft me toen gezegd van niet meer te gaan tanken bij de witte producten vanwege slecht onderhouden tanks met condens erin. (kan uiteraard ook van de vrachtwagens zijn die de brandstof vervoeren naar de pomp)
Heb nooit nog merkloze getankt en ook nooit meer dergelijk probleem gehad, en ik rijd toch al meer dan 20 jaar diesel...
Comment
-
Ik heb ook nooit geloofd dat dure diesel beter zou zijn. Ik tank gewoon op de goedkoopste plaats die ik tegen kom. En dat is de Q8 in Malle die altyd op men route ligt. Slecht onderhouden tanks is meer iets van vroeger. Ik heb vroeger op een tankstation vakantiewerk gedaan. En die tanken worden telkens goed controleert en onderhouden.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartev Bekijk BerichtenWie tankt er hier nog zoal 98 ipv van 95 ?
Comment
-
de bmw hier is benzine en rijd een stukje langer met een volle tank 98 dan met 95 dus volgens mij komt het uiteindelijk ongeveer op hetzelfde uit, iets duurder maar wat meer km's of goedkoper maar rapper terug aan de pomplets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rick_Y Bekijk BerichtenFreddy ik hoop da jij een tankkaart hebt
Een bijkomende reden waarom ik 98 tank, is dat ik mijn wagen heb laten herprogrammeren. Op 98 haal je er simpelweg meer vermogen uit.
Comment
-
@Bjorn Goossens: mijn 1700 heeft net hetzelfde. Af en toe heeft hij zijn kuren. Mijn vrouw zegt dan 'Uw motorke is weer aan het spinnen zoals een kat'. Klein detail, mijn vrouw rijdt ook met een 1700, maar zonder ecoflex shizzle en zonder roetfilter en heeft dit nooit. Ik heb al gelezen dat het gespin veroorzaakt wordt door de EGR-klep.
Toen ik met een benzine reed (Omega 2.2) tankte ik bijna altijd 98 tenzij ik moest tanken aan een pomp die de maximumprijs hanteerde. Ik had het gevoel dat hij iets zachter en soepelder draaide op 98 en verbruik was ook iets minder.
Comment
Comment