Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Slepen jullie ook altijd tegen de grond met de bumper vanvoor?
Iedere keer als ik een oprit afrij of een parking binnenrij sleep ik met die onderste lip tegen de grond.
Enkel als ik echt stapvoets rij lukt het.
Waarschijnlijk is dat omdat ik met zo'n ecoflex rij (staat iets lagen bij de grond en heeft een extra lip?).
Hopelijk rij ik hem er niet eens af
Comment
-
mijne is ook nen ecoflex (1.7) en mijn bumper heeft nog nooit de grond geraakt.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Hier ook continu last van. Het zijn volgens mij die flexibele flappen aan de voorwielen. Die hangen bij mij een dikke 10cm van de grond.
Comment
-
Ik weet dat enkelen van ons hier een powerbox hebben op hun Astra. Specifiek voor de 1.7 CDTI/EcoFlex. Wat zijn de ervaringen nu na een langere tijd?
- Van hoeveel naar hoeveel zou je in theorie gegaan zijn?
- Hoe groot is het verschil in gevoel?
- Last van rook of happeringen? Last van zwaarder motorgeluid?
Comment
-
Waar kan ik ruitenwissers halen voor de Astra? Die 60 euro bij de dealer vind ik er wat over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk27 Bekijk BerichtenIk weet dat enkelen van ons hier een powerbox hebben op hun Astra. Specifiek voor de 1.7 CDTI/EcoFlex. Wat zijn de ervaringen nu na een langere tijd?
- Van hoeveel naar hoeveel zou je in theorie gegaan zijn?
- Hoe groot is het verschil in gevoel?
- Last van rook of happeringen? Last van zwaarder motorgeluid?
Mijn verbruik bleef voor de plaatsing van de "racechip" hangen op 6.2L/100km en dit is nu gezakt naar 5.9L/100km (met dezelfde rijstijl weliswaar)
Haperingen, storingen, motorgeluid da veranderd, regeneratie problemen,.... heb ik nog nooit gehad.
Ik vind het persoonlijk zijn geld wel waard
Ruitenwissers heb ik 2 weken geleden op mister-auto besteld. (http://www.mister-auto.be/fl/ruitenw...v992_g298.html). Scheelt meer dan de helft dat ze goedkoper zijn dan in de garage. Ik heb die van Bosh genomen, origineel zitten die van Valeo er op. Verschil met Valeo en Bosh is dat het bij Valeo evengrote wissers zijn link als rechts, Bij Bosch is de bestuurders wisser iets groter dan de passagier. Die van Bosh wissen wel zéér goed vind ik persoonlijk, niks van strepen of dergelijke. Verzending met mister-auto is ook goed en vlot verlopen. Site is dus een aanrader.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Ik heb mijne astra van zaterdag en heb gemerkt dat de bumper rap sleept. Ook al rij ik traag over een verkeersdrempel. Heb vandaag echter wel gemerkt dat het zou kunnen liggen aan de bandenmaat. Toen ik mijn astra bestelde en hem samen met de dealer configureerde moest de wagen standaard geleverd worden met 17 duims banden. Nu heb ik gisteren gemerkt dat de wagen geleverd werd met 16 duims. Dit werd natuurlijk al gemeld aan de dealer en wij wachten op antwoord van Opel. Zou het niet kunnen zijn dat het probleem van het sepen van de bumper hieraan te wijten is ?
Comment
-
zoals je ziet heb ik volgens de BC een gemiddeld verbruik van 6,3 en 6,4 /100km maar thuis gekomen heb ik dan eens mijn verbruik uitgerekend volgens mijn tankbeurten , ik heb totaal 3248 km met 217,20 L is een juist verbruik van ; 6,68 L/100 km ik vind dat niet slecht want die km heb ik gereden heen en terug naar Oostenrijk en mijn dagelijkse uitstappen in de bergen (Gross Glockner) en nog andere bergwegen alsook heb ik op de heenreis in duitsland van de ene baustelle naar de andere gereden met de nodige stau's erbij via Stuttgart- Munchen en de terugreis heb ik via Munchen - Nurnberg - Heilbron en daar kon ik constant 135 à 140 km/h rijden op CC , dus einde van het verhaal is dat ik heeeeeeeel blij ben met mijn Astraatje
Comment
-
Comment
-
Vandaag 1 jaar in bezit, en super content ervan.
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Ik kreeg gisteren weer de melding dat mijn oliepeil laag staat en dit gewoon tijdens het autostrade rijden (ik had er wel al 200km opzitten die dag).
Slechts 3400km geleden ben ik op eerste onderhoud geweest en vlak na het onderhoud heb ik het oliepeil zelf nog gecontroleerd omdat ik op reis vertrok en dit was zoals te verwachten in orde.
Ik heb het nu nog niet gecontroleerd maar ik kan mij niet voorstellen dat het echt te laag zou staan? Ik zal het vanavond eens controleren voor de zekerheid.
Je zou toch verwachten dat als het oliepeil echt te laag stond dat de melding er iedere rit opkomt maar dit is dus niet het geval, ik heb ze vanochtend niet meer gehad. (ondertussen heb ik dit al een 5 tal keer voorgehad)
Kan de garage die foute foutmelding verhelpen?
Comment
-
Waarschijnlijk ne slechte sensorDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Vandaag scheen de zon mooi, een goeie gelegenheid om de kleur Asteroid Metallic op foto te zetten. In volle zon heeft een bronzige tint, bij bewolkt weer is het eerder blauw-grijs en naar de avond toe is de kleur donkergrijs.
Comment
-
astras1.jpg
astras2.jpg
Astra fanclub bij ons; bijna 2 identieke enjoys
mijn ecoflex 1.7 van 2011 en mijn broer zijne tijdelijke 1.3 ecoflex lease.
De 1.3 wordt binnenkort vervangen door een 1.7 niet eco
Comment
-
Gisteren de Astra Sports Tourer van mijn papa onder handen genomen. Het is een 1.4 benzine, met een kleine 25000 km op de teller. De auto is nu een goeie twee jaar oud.
Wegens omstandigheden had de regelmatige wasbeurt de laatste maanden wat in de vergetelheid geraakt. De auto was dus behoorlijk vuil.
De Astra had wat sporen van de wasspons en -zeemvel, en de borstel van de selfwash: swirlsssssss en zwarte velgen dus.
Daarnaar waren er een paar minder diepe krassen, kleine portiertikjes en één redelijk diepe kras in de dorpel van de passagiersdeur.
Eerst de wielen aangepakt met AF Imperial en PB APC (rubber), daarna de auto gefoamed en gewassen met overdosis Actionshampoo, zodat alle eventuele wax gestript was.
Op de portierkanten zaten een paar getuigen van onzachte aanrakingen met een muur. Dit heb ik met een likje lak opgelost, net als enkele wondjes op de deuren
Een paar krassen hadden een wetsand-momentje nodig, de andere aangepakt met een oranje GlossITpad op de DAP900 met een overschotje Meguiars Ultimate Compound, de hele auto vervolgens gedaan met een witte Monellopad met Menzerna PF 2500, en verfijnd met een zwarte Monellopad, met het zelfde produkt.
Als glaze heb ik, zoals altijd, Poorboys Black Hole gebruikt, aangebracht met een zwarte Menzernapad op standje vier op de DAP. Als wax blijf ik fan van Poorboys Natty's Blue Paste wax, met de hand en een rode Gloss-it pad. Twintig minuten laten rijpen alvorens uit te poetsen.
De trims heb ik behandeld met Autofinesse Revive. De banden ingesmeerd met de rest van de fles Turtle Wax Extreme Tire Dressing. De wielkasten zijn showroomproof gebracht met een elcheapo bumperblackspuitbus van bij Action.
Terwijl de Revive stond uit te dampen is binnenkant netjes gezogen. De deurpanelen en het dashboard heb ik behandeld met Poorboys Natural Look.
De voorruit en de zijraampjes heb ik een RainX-laag gegeven.
Net voor het afleveren, heb ik de hele auto nog eens nagelopen met Autofinesse Finale. Opa wist niet wat hij zag...
Foto's vooraf en tijdens heb ik niet genomen, wegens tijdsdruk (ik had gisteren ook nog wat tuinklusjes op mijn todo-lijst staan), geen camera in de buurt en lege iPhone. Vandaag zijn we terug op bezoek geweest, en heb ik een paar snelle iPhone-snapshots genomen.
De auto staat dag en nacht buiten, dus er lag alweer een laagje stof op.
Anyway, de foto's, want ik was stiekem wel een beetje trots op mijn werk:
IMG_0210.jpg
IMG_0206.jpg
IMG_0208.jpg2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
Comment