Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die van mij ziet momenteel super vuil binnen als buiten. Omdat ik hier met cement en breek werken bezig ben en hij elke 5 voet ne vuile remork stoeber naart containerpark moet brengen. Ik schaam me der echt voor want dat is echt niet voor mijn doen. Normaal krijgt hij wekelijks zijn wasbeurt maar die heb ik nu al 2 keer over geslagen.Morgen vertrek ik ook naar Frankrijk om een weekje te gaan nachtvissen. Momenteel zijn de achterzittingen eruit en heb ik een compleet vlakke laadvloer. Super handig dus. Als ik terug thuis kom is het eerste wat hij krijgt een grote wasbeurt!!!
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Sinds enkele dagen mij nieuwe Astra en tevreden bestuurder hier, maar heb een vraagje ivm de boordcomputer.

Mijn auto is een stockwagen en daarop stond dat hij boordcomputer had. Blijkbaar zijn er volgens de handleiding 3 soorten boordcomputers "midlevel", "uplevel" en "uplevel combi".
      Ik heb de "midlevel" wat mij enkel een digitale snelheidsmeter en 2x een dagteller geeft. Is het mogelijk dit naar een "uplevel" te zetten als ze die in de garage aan de computer hangen? Ik ga eens binnenspringen volgende week maar wil eerst eens zien of ik niet voor niets naar daar zou rijden.

Ik zie toch graag mijn gemiddeld verbruik etc.

Comment

• (Ver)bouwen en een propere auto, moeilijke combinatie. Toen we ons huis bouwden, kwam ik elke avond na kantoortijd, de werf opruimen, en samen met een kameraad de elektriciteit installeren. Mijn A-klasse was precies een werfwagen... Slijpschijf, compressor, zakken zand, steenpuin... Ongelooflijk wat dat bakske allemaal te versleuren kreeg. Ik kon schrijven in het stof op het dashboard :p

Sent from my iPad using Tapatalk
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Dat vuil verbouwwerk klinkt bekend in de oren.

Ik heb mij al een goedkope zetelovertrek en matten gekocht om te gebruiken als ik mijn werkkleren aan heb.
          Maar ja, na een remorque steenpuin schuppen heeft hij meer weg van een grijze dan van een zwarte astra...

Comment

• Vandaag heb ik hem voor de eerste keer onder de 5 liter gekregen. 972km met 48.31 Liter, of een 4.97L/100km. En dat met een, volgens de autojournalistiek, vééél te zware wagen en ouderwetse dieselmotor.
            2012 Opel Astra ST Ecoflex
            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Hallo, Ik heb hier ergens gelezen dat met een trekhaak AF-fabriek je pinker 6x gaat in plaats van 3x en een ander schrijft dan dat de zijne maar 3x pinkt , ewel de mijne doet het inderdaad 6x maar wat ik ook heb is dat mijn dodehoek lichtjes in mijn buitenspiegels niet werken als mijn aanhangwagen aangesloten is ??? hoe kan dat nu iemand een gedacht verder als ik naar de ardennen rij met de aanhangwagen gebruikt hij 1 L meer gemiddeld dan zonder en dat is wel begrijpelijk dan is het 7,2 l /100 km

Comment

• Het dode hoek systeem maakt gebruik van een radarsysteem in
                de achterbumper (volgens de website van Opel).

Een aanhangwagen/caravan zal waarschijnlijk de 'stralen' storen
                en daarom wordt (volgens mij) het systeem uitgeschakeld zodra
                er iets aan het stopcontact van de trekhaak wordt aangesloten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk Berichten
                  Sinds enkele dagen mij nieuwe Astra en tevreden bestuurder hier, maar heb een vraagje ivm de boordcomputer.

Mijn auto is een stockwagen en daarop stond dat hij boordcomputer had. Blijkbaar zijn er volgens de handleiding 3 soorten boordcomputers "midlevel", "uplevel" en "uplevel combi".
                  Ik heb de "midlevel" wat mij enkel een digitale snelheidsmeter en 2x een dagteller geeft. Is het mogelijk dit naar een "uplevel" te zetten als ze die in de garage aan de computer hangen? Ik ga eens binnenspringen volgende week maar wil eerst eens zien of ik niet voor niets naar daar zou rijden.

Ik zie toch graag mijn gemiddeld verbruik etc.
                  Had ik eerst ook, bij onderhoud gevraagd om dit aan te passen, 5 min. aan computer gehangen en nu heb ik 7 tabbladen. Omdat dit bij onderhoud gedaan werd was het gratis, anders wordt er 20 Euro voor gevraagd.

Comment

• ik heb facelift enjoy black edition en heb het ook niet die sfeer verlichting rond pook.
                    Last edited by ; 30/09/2013, 23:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                      Slepen jullie ook altijd tegen de grond met de bumper vanvoor?

Iedere keer als ik een oprit afrij of een parking binnenrij sleep ik met die onderste lip tegen de grond.
                      Enkel als ik echt stapvoets rij lukt het.

Waarschijnlijk is dat omdat ik met zo'n ecoflex rij (staat iets lagen bij de grond en heeft een extra lip?).

Hopelijk rij ik hem er niet eens af
                      ik heb dit ook CONSTANT aan 15 per uur vluchtheuvel en chrrrrttttt !!!
                      Kan je even uitleggen wat je bedoelt met lager liggen bij ecoflex?? heb ook facelift ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvho Bekijk Berichten
                        Ik kreeg gisteren weer de melding dat mijn oliepeil laag staat en dit gewoon tijdens het autostrade rijden (ik had er wel al 200km opzitten die dag).

Slechts 3400km geleden ben ik op eerste onderhoud geweest en vlak na het onderhoud heb ik het oliepeil zelf nog gecontroleerd omdat ik op reis vertrok en dit was zoals te verwachten in orde.

Ik heb het nu nog niet gecontroleerd maar ik kan mij niet voorstellen dat het echt te laag zou staan? Ik zal het vanavond eens controleren voor de zekerheid.

Je zou toch verwachten dat als het oliepeil echt te laag stond dat de melding er iedere rit opkomt maar dit is dus niet het geval, ik heb ze vanochtend niet meer gehad. (ondertussen heb ik dit al een 5 tal keer voorgehad)

Kan de garage die foute foutmelding verhelpen?
                        Ik heb dit ook 2 maal op apart moment voorgehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                          Had ik eerst ook, bij onderhoud gevraagd om dit aan te passen, 5 min. aan computer gehangen en nu heb ik 7 tabbladen. Omdat dit bij onderhoud gedaan werd was het gratis, anders wordt er 20 Euro voor gevraagd.
                          welke extra functie heb je dan op die 7 extra tabbladen ???

Comment

• Ik vermoed:

- dagteller 1
                            - dagteller 2
                            - actieradius
                            - gemiddeld verbruik
                            - huidig verbruik
                            - gemiddelde snelheid
                            - digitale snelheid

Ik ga daarvoor deze week eens binnenspringen bij mijn garage. Hopelijk kan hij dit, aangezien het een redelijk kleine garage is (De Bolle in Liedekerke).
                            Last edited by Ronin; 01/10/2013, 01:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                              Hallo, Ik heb hier ergens gelezen dat met een trekhaak AF-fabriek je pinker 6x gaat in plaats van 3x en een ander schrijft dan dat de zijne maar 3x pinkt , ewel de mijne doet het inderdaad 6x maar wat ik ook heb is dat mijn dodehoek lichtjes in mijn buitenspiegels niet werken als mijn aanhangwagen aangesloten is ??? hoe kan dat nu iemand een gedacht verder als ik naar de ardennen rij met de aanhangwagen gebruikt hij 1 L meer gemiddeld dan zonder en dat is wel begrijpelijk dan is het 7,2 l /100 km
                              Standaard is het inderdaad 6x pinken als er iets aangesloten is op de stekker.
                              In een bepaalde firmware is dit terug 3x geweest.
                              Enkele maanden geleden is mijn astra op onderhoud geweest. Toen hebben ze opnieuw alle firmware updates gedaan en nu pinken ze opnieuw 6x.
                              Waarom het in een bepaalde firmware maar 3x was, konden ze mij niet vertellen.

Dodehoek systeem gebruikt inderdaad ook de sensoren in de achterbumper en die worden uitgeschakeld wanneer er een stekker insteekt.
                              Ook de parkeersensoren voor en achter worden uitgeschakeld. Achterkant snap ik, maar vanvoor mochten die gerust actief blijven van mij.
                              Enkel achteruitrijcamera blijft werken. Die wordt actief in achteruit en kijkt niet naar de sensoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk Berichten
                                Ik vermoed:

- dagteller 1
                                - dagteller 2
                                - actieradius
                                - gemiddeld verbruik
                                - huidig verbruik
                                - gemiddelde snelheid
                                - digitale snelheid

Ik ga daarvoor deze week eens binnenspringen bij mijn garage. Hopelijk kan hij dit, aangezien het een redelijk kleine garage is (De Bolle in Liedekerke).
                                In Aalst bij Van der Haegen doen zet ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                  Vandaag heb ik hem voor de eerste keer onder de 5 liter gekregen. 972km met 48.31 Liter, of een 4.97L/100km. En dat met een, volgens de autojournalistiek, vééél te zware wagen en ouderwetse dieselmotor.
                                  Die krengen zijn verdomd zuinig. Ik doe veel stadsverkeer en korte afstanden en volgens BC zit ik na 41000 km op een gemiddelde van 5,6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rick_Y Bekijk Berichten
                                    ik heb dit ook CONSTANT aan 15 per uur vluchtheuvel en chrrrrttttt !!!
                                    Kan je even uitleggen wat je bedoelt met lager liggen bij ecoflex?? heb ook facelift ecoflex
                                    De ecoflex heeft is met enkele mm verlaagd (voor de stroomlijn)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                                      De ecoflex heeft is met enkele mm verlaagd (voor de stroomlijn)
                                      .

idd. 10mm om precies te zijn
                                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Vandaag eerste smering laten doen na 22000 km van mijn Astra .
                                        Ook de software is geupdate.
                                        Jammer genoeg zijn ze in de garage ook op een lek gestoten. Dichting tussen motor en versnellingsbak is slecht dus nu lekt de auto olie en moet ik er een pan onder zetten :-)
                                        Auto moet hiervoor 2 dagen binnen... veel werk aan om die dichting te vervangen ,dat zijn dus van die zaken die ik liever niet hoor.
                                        Gelukkig is het onder garantie

Comment

• Iemand een idee of je die bluetoothfunctie achteraf kunt installeren?
                                          Ik heb deze optie om handsfree te pakken bij mijn bestelling geannuleerd (beetje snoeien in het budget toen).
                                          Heb er nu wel spijt van.

Comment

Working...
                                          X