Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk Berichten
    13-R-047 update uitgevoerd ! ;-)
    En wat zouden de verbeteringen zijn ???
    Volgens de dealer is er geen terugroepactie voor de astra enkel maar software-update.
    Donderdag moet ik even langs gaan om te updaten en de AFL na te kijken.
    Bij snelheden tot 50 km/u biedt het stadslicht een bredere, symmetrische lichtbundel met een kleiner bereik, waardoor bestuurders de voetgangers op de zijkant van de weg
    beter zien. De intensiteit van het stadslicht is kleiner dan bij normale dimlichten, dus ik mag veronderstellen dat niemand er eigenlijk door verblindt zou kunnen worden...
    Het zou natuurlijk kunnen dat de verlichting voor secundaire wegen aan gaat omdat ik misschien iets te snel rijd. (55 km/u)
    Want boven de 50 km/u geeft die een fellere lichtbundel die bovendien verder op de berm reikt dan een klassieke lichtbundel.
    Deze wordt geactiveerd tussen 50 en 100 km/u en projecteren een lichtbundel van zeventig meter.
    Donderdag zullen we het weten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
      Had ik eerst ook, bij onderhoud gevraagd om dit aan te passen, 5 min. aan computer gehangen en nu heb ik 7 tabbladen. Omdat dit bij onderhoud gedaan werd was het gratis, anders wordt er 20 Euro voor gevraagd.
      Ik heb een Astra J 1.4 ( 2013 ) Turbo ben vandaag langs geweest bij dealker om een update van midlevel naar uplevel uit te voeren maar dit lukt hen niet. Zij waren hierover verwonderd dat dit mogelijk zou zijn. Kun jij een afbeelding invoegen hoe dit er nu bij jou uitziet. Kun je te weten komen hoe je dealer dit heeft kunnen fiksen ???
      Alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
        Ik heb een Astra J 1.4 ( 2013 ) Turbo ben vandaag langs geweest bij dealker om een update van midlevel naar uplevel uit te voeren maar dit lukt hen niet. Zij waren hierover verwonderd dat dit mogelijk zou zijn. Kun jij een afbeelding invoegen hoe dit er nu bij jou uitziet. Kun je te weten komen hoe je dealer dit heeft kunnen fiksen ???
        Alvast bedankt
        Hier de foto's van de tabbladen:103_4195.JPG103_4197.JPG103_4198.JPG103_4199.JPG103_4200.JPG

Hoe dit gedaan wordt, weet ik niet (kan dit moeilijk aan dealer gaan vragen hé) Ik weet enkel dat de wagen met de laptop verbonden werd en dat ze bepaalde vakjes moesten aanvinken.

Comment

Hier de foto's van de tabbladen:[ATTACH=CONFIG]99862[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99863[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99864[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99865[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99866[/ATTACH]

Hoe dit gedaan wordt, weet ik niet (kan dit moeilijk aan dealer gaan vragen hé) Ik weet enkel dat de wagen met de laptop verbonden werd en dat ze bepaalde vakjes moesten aanvinken.
          Mijn dealer heeft gewoon mijn auto aan de computer gehangen en via de Opelsoftware gezocht en geprobeerd het juiste te vinden.
          Het is gewoon een kwestie van het juiste vinden en aanvinken.

Comment

Hier de foto's van de tabbladen:[ATTACH=CONFIG]99862[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99863[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99864[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99865[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99866[/ATTACH]

OK bedankt voor deze info. Blijkbaar is de upgrade enkel mogelijk op de oudere systemen. Mijn systeem is van 2013 en geeft reeds alle waarden weer welliswaar in een andere lay-out en niet via tabs.

Comment

• Miljaar,donderdag den Astra binnen geweest voor zijn 2de onderhoud en de update. Gisteren belt mijn vrouw me op, om te zeggen dat er een plaat loshangt onderaan de wagen en dat die op de grond ligt. Gelukkig maar op 300m van huis. Ik daar naar toe met wat gereedschap. Inderdaad de plastieken carterbescherming hangt op de grond. Gebeld naar de garage om dit te melden, waarschijnlijk heeft de garagist de 4 vijsjes niet goed aangedraaid. De garage maakte er geen probleem van, en stelde ons voor om opel-assurence te bellen. Dacht bij mezelf, ik zal hier niet wachten tot er iemand langskomt en die vijsjes aanspant. Heb dan zelf 2 vijsjes kunnen aanspannen, en zo naar huis gereden. Vanmorgen eens goed gekeken, en er ontbreekt 1 vijsje. Natuurlijk is het geen gewoon vijsje, dus zal maandag eens terug bellen om dit te melden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                vandaag ook de brief gekregen ... met de 13-R-047 update .... de mijne is aangepast naar +- 160pk ... als ze aan gaan herprogrameren ... heb ik terug 110pk NIET DUS ... ik heb den Astra nu 2 jaar en heb er 34800km opstaan en rij al meer dan 30.000 km met de aanpassing ... De wagen is nu 2 weken uit garantie ... wat gebeurt er als ik de update NIET laat uitvoeren ? Als er iets grondigs mis zou zijn had ik dit al wel gemerkt zeker ?
                Ik persoonlijk zou het ook niet doen. Of je wagen nu onder garantie is of niet...
                Ik heb een paar weken geleden ook een brief gekregen voor een motorsoftware (Insignia) en voor mij moet dit niet waarom iets aanpassen als de wagen toch goed rijd ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                  Ik persoonlijk zou het ook niet doen. Of je wagen nu onder garantie is of niet...
                  Ik heb een paar weken geleden ook een brief gekregen voor een motorsoftware (Insignia) en voor mij moet dit niet waarom iets aanpassen als de wagen toch goed rijd ?
                  Om problemen die nog kunnen optreden te vermijden?!

Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                  vandaag ook de brief gekregen ... met de 13-R-047 update .... de mijne is aangepast naar +- 160pk ... als ze aan gaan herprogrameren ... heb ik terug 110pk NIET DUS ... ik heb den Astra nu 2 jaar en heb er 34800km opstaan en rij al meer dan 30.000 km met de aanpassing ... De wagen is nu 2 weken uit garantie ... wat gebeurt er als ik de update NIET laat uitvoeren ? Als er iets grondigs mis zou zijn had ik dit al wel gemerkt zeker ?
                  En normaal kunde toch gratis de wagen later herprogrammen op de nieuwe software.
                  Last edited by WhN; 22/10/2013, 15:19.
                  Opel Insignia OPC
                  BMW X5 3.0i
                  Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                    Doen ze dat niet automatisch de eerstvolgende keer dat je op onderhoud gaat?
                    Als ik op onderhoud ging dan stond er regelmatig op de factuur dat die en die
                    software update was gebeurd.

Comment

• Daarnet kreeg ik een lichte geraaktheid toen ik ineens krassen op men voorbumper zag staan :o. Dus ne keer gaan kijken naar de schade. Zwarte vegen op de bumper maar als je erover wreef voelde je niks van reliëf. Vreemd, ik dus krabben met men nagel maar ik kreeg het er niet af. Na hard wrijven zag ik dat ik de krassen kon uitwrijven. Hierbij viel dus mijn frank en zag ik dat het gelukkig om teer ging. Dus TAR X erbij genomen en 2 minuten later was mijn "schade" hersteld

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• vandaag update gehad van mijn astra, zelfs olie wordt gratis vervangen. Technieker vertelde mij dat ik er niets zou van ondervinden

Comment

• als mijnen auto binnengaat in de garage blijf ik constant bij men auto (afspraak tijdens verkoop) ik heb het eens gehad dat een technieker de carterstop vergat vast te zetten ... heb zelf altijd in de techniek gestaan en rij met circuitmotoren en deed altijd alles zelf. bij vorig onderhoud hebben ze allerhande updates gedaan .... heb hem vriendelijk gevraagd om uit het motorgedeelte af te blijven en hij begreep de boodschap ... auto is 2 jaar & 1 maand ... uit garantie dus. Ik ha al mijn auto's al laten aanpassen en zal dit ook blijven doen ! grtz Tom

Comment

• da zal wel .... heb een opel medewerker gekend ... zelfs mijn ruitensproeiers mogen ze ni bijvullen ... voor da geld heb je 20L ....

Comment

• Iemand eigenlijk een idee waar ik goedkope onbeschadigde ORIGINELE 16" wieldoppen kan krijgen? Denk dit weekend men winterbanden te monteren, maar dan staat hij weer op lelijk zwart staal. Heb al op ebay rondgekeken maar daar vragen ze toch gouw 80€ voor doppen (zonder verzending).
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                                Het doel van 24 uren rondjes rijden op circuit heiligt de liters brandstof die de wagens erdoor joegen, want Opel kan nu het record van snelste seriegebouwde 2.0 dieselmotor op haar naam schrijven.

Toegegeven, de bepaling van het record - in feite gaat het om 18 records - is zodanig nauw gemaakt dat ze wel moésten slagen, al is de afstand die de wagens in 24 uren hebben afgelegd niet gering. Het record werd gereden op de High Speed Bowl in Millbrook, een cirkelvormig circuit, voorzien op snelheidsrecords. Twee Astra 2.0 CDTI's waren de lijdende voorwerpen. Geschoeid op Michelin Pilot Super Sports banden reden de wagens gedurende die tijd 4.800 km bij elkaar. Aangezien ze een gemiddelde snelheid van 201 km/u aanhielden, liet hen dat 22 minuten tijd voor wissels en check-ups.

FIA-toezicht
                                In totaal deden Opel en zustermerk Vauxhall twaalf wereldrecordpogingen en probeerden ze zes keer het British National Speed Endurance Record te verbeteren. Voor de 24-urensprint moest de auto uitgerust zijn met een veiligheidskooi, Corbeau-racezetels en Luke-veiligheidsharnas. Hij werd vervolgens verzegeld en vergrendeld op een bewaakt terrein, onder het toezicht van de sportautoriteiten tot vlak voor de poging. De FIA moet nog bevestigen dat de pogingen geslaagd zijn.

volledig artikel met foto's op Autofans.be

autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• ik ben naar Normandie geweest mee met mijn dochter en haar nieuwe C5 stationwagen , die heeft ook een GPS aan boord, wat mij verwonderde is dat bij haar alle vaste flitspalen aangegeven staan en een geluid geven als je er ong. 500m van bent en ook toont op de kaart waar ze staan, ook kan je zien hoeveel de max toegelaten snelheid is op die weg waar je op rijd , ik heb dat op mijn Astra niet of zit dat ergens verborgen dat je het zelf moet oproepen is er iemand die het weet dan zou ik het graag ook weten dank bij voorbaat

Comment

• Ben gisteren naar de garage geweest voor de AFL verlichting. Stonden dus één cm te hoog afgesteld. Hoop dat de tegenliggers nu niet meer hun phares gaan aansteken als ik eraan kom...Ook de laatste software staat erop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                      ik ben naar Normandie geweest mee met mijn dochter en haar nieuwe C5 stationwagen , die heeft ook een GPS aan boord, wat mij verwonderde is dat bij haar alle vaste flitspalen aangegeven staan en een geluid geven als je er ong. 500m van bent en ook toont op de kaart waar ze staan, ook kan je zien hoeveel de max toegelaten snelheid is op die weg waar je op rijd , ik heb dat op mijn Astra niet of zit dat ergens verborgen dat je het zelf moet oproepen is er iemand die het weet dan zou ik het graag ook weten dank bij voorbaat
                                      Bij mij staan ook alle vaste flitspalen erop en die geeft een melding op het scherm op 250 of 500m van de paal.
                                      Ook de icoontjes zijn te zien op de kaart in de vorm van een fototoestel.
                                      De max toegelaten snelheid op de weg waarop je rijdt is héél handig.
                                      Heb ik in mijn mobilhome ook op de GPS. Jammer genoeg niet beschikbaar in de astra...

Comment

• Toch wel maar je moet ze zelf toevoegen. Ik rij al 1.5 jaar zo rond.

Lees maar de thread eens op het Opel forum: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=105&t=161386

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                          Om problemen die nog kunnen optreden te vermijden?!

En normaal kunde toch gratis de wagen later herprogrammen op de nieuwe software.

Dat is toch overal niet hoor za dat ze gratis terug de herprogrammatie er opzetten!

Comment

Working...
                                          X