Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
    Toch wel maar je moet ze zelf toevoegen. Ik rij al 1.5 jaar zo rond.

Lees maar de thread eens op het Opel forum: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=105&t=161386
    Hoi , ik heb die 7 bldz gelezen maar daar ik niet te veel ken van uploaden en downloaden zou ik niet weten hoe het zou moeten bestaat er nu echt geen ander middel om dat er op te krijgen, vb met een andere SD kaart of zoiets dat je al die dingen niet moet volgen, ja ik begrijp ook wel dat de kaart van de C5 niet kan gelezen worden door Opel , moest dat wel kunnen zou dit wel heeeeel handig zijn hé heeft Opel zelf geen kaarten waar alles al opstaat , dan zou je die er uit kunnen laten als je naar het buitenland gaat en de andere er weer insteken dat zal wel een utopie zijn denk ik

Comment

• Mapje op usb stick maken
      Bestaan op stick zetten
      Stick inpluggen in de wagen
      Inladen en het werkt

Zal de gedetailleerde stappen eens online zetten als ik thuis ben

Comment

• 1) Download het bestandje via deze link: https://www.dropbox.com/s/t0b8amyj9k...digheid_12.poi
        2) Neem een usb stick en maar hierop een mapje \myPOIs
        2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs
        Let op, hoofd en kleine letters staan exact zo op mijn USB-stick.
        3) Importeer de POI's met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
        4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan. Eventueel kun je ook andere POIs selecteren als je wilt.
        5) Bevestig je selectie door bovenin de lijst te selecteren voor Bevestigen.
        LET OP! MET BEHULP VAN STAP 6 t/m 9 WORDEN DE POIs GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! (In ieder geval wel bij mij).
        6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart
        7) Selecteer de optie Bezienswaardigheid uit de lijst
        8 ) Selecteer de optie Vrije tijd, hobby en bezienswaardigheden uit de lijst.
        9) Sla de selectie op door te selecteren voor Instellingen overnemen.
        ALLEEN ALS JE DE OPTIES SELECTEERT UIT STAP 7 EN 8 WORDT HET CAMERA ICOONTJE GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! ALS JE OF 7 OF 8 SELECTEERT, DAN WORDT HET ICOONTJE NIET OP DE KAART GETOOND. UITERAARD KRIJG JE WEL ALTIJD EEN MELDING BIJ NADEREN VAN DE FLITSCAMERA.

Succes

Comment

1) Download het bestandje via deze link: https://www.dropbox.com/s/t0b8amyj9k...digheid_12.poi
          2) Neem een usb stick en maar hierop een mapje \myPOIs
          2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs
          Let op, hoofd en kleine letters staan exact zo op mijn USB-stick.
          3) Importeer de POI's met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
          4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan. Eventueel kun je ook andere POIs selecteren als je wilt.
          5) Bevestig je selectie door bovenin de lijst te selecteren voor Bevestigen.
          LET OP! MET BEHULP VAN STAP 6 t/m 9 WORDEN DE POIs GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! (In ieder geval wel bij mij).
          6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart
          7) Selecteer de optie Bezienswaardigheid uit de lijst
          8 ) Selecteer de optie Vrije tijd, hobby en bezienswaardigheden uit de lijst.
          9) Sla de selectie op door te selecteren voor Instellingen overnemen.
          ALLEEN ALS JE DE OPTIES SELECTEERT UIT STAP 7 EN 8 WORDT HET CAMERA ICOONTJE GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! ALS JE OF 7 OF 8 SELECTEERT, DAN WORDT HET ICOONTJE NIET OP DE KAART GETOOND. UITERAARD KRIJG JE WEL ALTIJD EEN MELDING BIJ NADEREN VAN DE FLITSCAMERA.

Succes
          Chapeau. Als hij het nu nog niet kan...

Comment

• @ Polleke2 je zeg wel " Als hij het nu nog niet kan... " ewel het lukt niet ik heb het mapje gemaakt op een stick en als ik hem wil kopieren kan ik hem niet plakken ik kan toch maar de richtlijnen volgen é sorry wi

Comment

• Vandaag een 80-tal km gereden, zowel snelweg als rond de kerktoren en geen enkele keer werkte mijn start/stop.
              Motor was zeker op temperatuur en hij was ook niet aan het regeneren, daarvoor was het stationair toerental te laag.

Comment

• Een vraagje welke winterbanden zijn de beste voor de sport tourer?

Comment

• Ik heb 16" van Semperit liggen. Goede winterbanden maar ze geven hem wel een "bootgevoel" omdat het hoge banden zijn (195/65-16 denk ik). Deze banden worden volgens mij ook van de dealer af geleverd als winterbanden.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• liggen er standaard geen 205/60 r16 op als winterband

Comment

• Dan ist ne 205/60 R16 da kan ook. Wist de maat niet meer vanbuiten. Ik weet dat het velgen en banden zijn die de dealer levert als winterbanden. Ik heb deze in Holland kei goedkoop kunnen kopen bij nen dealer die failliet was. 400€ voor 4 splinternieuwe stalen velgen met splinternieuwe winterbanden.
                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Vanochtend vertrok ik om 7u15 naar mijn werk, kwas nog maar net vertrokkenen ik trek gewoon rustig op zoals anders en plotseling komt er op mijn display dat het motorvermogen beperkt is. Dus ik onmiddellijk naar de kant en toen ik stilstond merkte ik dat de motor gewoon uitviel. Terug starten lukte niet meer, na een paar keer proberen schokte de motor en viel gewoon uit. Dus ik de verzekering gebeld (het is een leasewagen) en ze hebben mij moeten takelen. De garage kan er pas in de late namiddag naar kijken.

De astra is een 1.7 ecoflex 110pk. Hij heeft ondertussen 34000km op 7 maand tijd.

Ik heb hier een tijd geleden ook gelezen over de "motorvormogen beperkt" melding, dit lag telkens aan een roetfilter die volzat, hij is nog maar 10000km geleden op onderhoud geweest dus je zou toch denken dat ze dit nakijken? Ik doe trouwens veel autostrade (90% van de tijd) en rijdt constand 126km/h op de teller op cruisecontrol waar mogelijk. Dan zit hij net boven de 2000 toeren dus dan regenereerd de roetfilter toch normaal?

Nu rijdt ik rond met een Fiat Punto, man wat een rammelbak is mij dat! Op de autostrade aan 4000 toeren bij 120km/h... het is een benzine. Ik mis de Astra al!

Comment

• Met de regeneraties moet je wel opletten. Ik heb al vaak voorgehad dat ik al een uur goed aan het rijden ben op autostrade en dat hij vijf minuten voor aankomst op bestemming opeens zijn regeneratieprogramma start. Als je dat niet opmerkt dan breek je het programma af en is de roetfilter niet geregenereerd. Doe dit enkele keren en hij zit vol..

Comment

• Ik vind het wel jammer dat ik niet kan zien wanneer die regenaratie gebeurt. Aan het verbruik merk ik op de autostrade ook niet direct iets mis. Ik rijd elke dag een half uur naar mijn werk en een half uur terug. In totaal een 90km, 45 heen en 45 terug. tijdens het weekend leg ik meestal ook nog de nodige kilometers af.

Ik dacht dat er wel een lampje op het dashbord zit voor de regeneratie maar dat dit niet werkte?

Straks bel ik nog eens naar de garage en zal ik het wel horen...

Comment

Vandaag een 80-tal km gereden, zowel snelweg als rond de kerktoren en geen enkele keer werkte mijn start/stop.
                              Motor was zeker op temperatuur en hij was ook niet aan het regeneren, daarvoor was het stationair toerental te laag.
                              Had ik ook voor een paar weken geleden. Een 60km gereden, warme motor, geen regeneratie. Benzinetank was toen bijna leeg. Op het einde van de rit volgetankt, en daarna werkte het weer.
                              Last edited by prins207; 29/10/2013, 15:48.
                              2012 Opel Astra ST Ecoflex
                              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvho Bekijk Berichten
                                Vanochtend vertrok ik om 7u15 naar mijn werk, kwas nog maar net vertrokkenen ik trek gewoon rustig op zoals anders en plotseling komt er op mijn display dat het motorvermogen beperkt is. Dus ik onmiddellijk naar de kant en toen ik stilstond merkte ik dat de motor gewoon uitviel. Terug starten lukte niet meer, na een paar keer proberen schokte de motor en viel gewoon uit. Dus ik de verzekering gebeld (het is een leasewagen) en ze hebben mij moeten takelen. De garage kan er pas in de late namiddag naar kijken.

De astra is een 1.7 ecoflex 110pk. Hij heeft ondertussen 34000km op 7 maand tijd.

Ik heb hier een tijd geleden ook gelezen over de "motorvormogen beperkt" melding, dit lag telkens aan een roetfilter die volzat, hij is nog maar 10000km geleden op onderhoud geweest dus je zou toch denken dat ze dit nakijken? Ik doe trouwens veel autostrade (90% van de tijd) en rijdt constand 126km/h op de teller op cruisecontrol waar mogelijk. Dan zit hij net boven de 2000 toeren dus dan regenereerd de roetfilter toch normaal?

Nu rijdt ik rond met een Fiat Punto, man wat een rammelbak is mij dat! Op de autostrade aan 4000 toeren bij 120km/h... het is een benzine. Ik mis de Astra al!
                                Ik heb ongeveer hetzelfde rijdersprofiel dan jou. Veel snelweg en cc. Na 52000 km op een dik jaar wel totaal geen problemen met de roetfilter
                                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Man man, al die problemen met die roetfilters...als ik dat allemaal lees, ben ik toch blij met mijn 1.4 turbo benzine
                                  Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Ik heb net terug gebeld naar de garage. Het zou een fout met de injectoren zijn, er zijn nieuwe besteld die morgen zullen toekomen. Ze wisten nog niet 100% zeker dat het dat was dus hopelijk heb ik mijn Astra morgenavond terug.

Hij was overigens wel vaag aan de telefoon. Als ik hem ga ophalen toch wat meer uitleg vragen hoe dit komt. We hebben op het werk Total tankkaarten dus ik heb altijd al bij hun getankt. Voornamelijk dan langs de autostrade en altijd aan dezelfde pomp vlak bij mijn werk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                      @ Polleke2 je zeg wel " Als hij het nu nog niet kan... " ewel het lukt niet ik heb het mapje gemaakt op een stick en als ik hem wil kopieren kan ik hem niet plakken ik kan toch maar de richtlijnen volgen é sorry wi
                                      Stuur me effe je mailadres in een PB.
                                      Ik zal je het bestand mailen.
                                      Gewoon op je USB stick zetten en laden in je systeem.
                                      Dan alle stappen doorlopen die DyNaRax heeft gegeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                                        Man man, al die problemen met die roetfilters...als ik dat allemaal lees, ben ik toch blij met mijn 1.4 turbo benzine
                                        Net om die reden heb ik mijn Antara van 16 maand terug buiten gezwierd en vervangen door een 1.4 Turbo; zat door die DPF regeneratie met de Antara aan een gemiddeld verbruik van 13 liter. Nu aan een kleine 6.5 en dit zou blijkbaar nog moeten zakken

Comment

• Ik heb een verbruik van 5.2 liter na 40.000 km dieselen en niet de minste problemen met de roetfilter.
                                          Zou direct terug dezelfde kopen...

Comment

Working...
                                          X