Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
    1) Download het bestandje via deze link: https://www.dropbox.com/s/t0b8amyj9k...digheid_12.poi
    2) Neem een usb stick en maar hierop een mapje \myPOIs
    2) Kopieer dit bestand in de map myPOIs
    Let op, hoofd en kleine letters staan exact zo op mijn USB-stick.
    3) Importeer de POI's met de standaarfunctionaliteit via menu-optie Navigatie-instellingen->Eigen speciale bestemmingen importeren.
    4) Activeer de melding als je de POI nadert met behulp van menu-optie Navigatie-instellingen->myPOIs Melding speciale bestemmingen en schakel de optie Bezienswaardigheid in. Achter de optie staat nu <Aan. Eventueel kun je ook andere POIs selecteren als je wilt.
    5) Bevestig je selectie door bovenin de lijst te selecteren voor Bevestigen.
    LET OP! MET BEHULP VAN STAP 6 t/m 9 WORDEN DE POIs GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! (In ieder geval wel bij mij).
    6) Ga naar Navigatie -> Navigatie-opties -> Kaartopties -> Spec. bestemmingen tonen op kaart
    7) Selecteer de optie Bezienswaardigheid uit de lijst
    8 ) Selecteer de optie Vrije tijd, hobby en bezienswaardigheden uit de lijst.
    9) Sla de selectie op door te selecteren voor Instellingen overnemen.
    ALLEEN ALS JE DE OPTIES SELECTEERT UIT STAP 7 EN 8 WORDT HET CAMERA ICOONTJE GETOOND OP JE NAVIGATIEKAART! ALS JE OF 7 OF 8 SELECTEERT, DAN WORDT HET ICOONTJE NIET OP DE KAART GETOOND. UITERAARD KRIJG JE WEL ALTIJD EEN MELDING BIJ NADEREN VAN DE FLITSCAMERA.

Succes
    Hoe recent zijn deze flitspaal gegevens ???

Comment

• Verkeerde banden en velgen nieuwe wagen

Bij de bestelling van mijn nieuwe wagen, Opel Astra J 1.4 Turbo, een drietal maanden terug nam ik er een PACK bij. Deze bevatte ondermeer een lederen interieur, navigatie en 17' inch banden en velgen. Bij afhaling van de wagen zag ik direct dat de verkeerde velgen er op zaten, andere dan besteld. Thuis gekomen, je weet hoe dat gaat met een nieuwe wagen, alles eens bekeken , geprobeerd en gecontroleerd. Bleek dat er niet alleen de verkeerde velgen opzaten, maar ook een andere maat van banden, namelijk 16' ( en dus ook de verkeerde velgenmaat ). Dit gemeld aan mijn dealer die dit zou opnemen met Opel. Gisteren een mailtje teruggekregen van de dealer met het antwoord dat zij van Opel zelf kregen :

De constructeur behoudt zich het recht voor om technische kenmerken, uitrusting en prijs van zijn producten zonder voorafgaande verwittiging te wijzigen. De onderdelen,
      waarmee Opel voertuigen zijn uitgerust, werden volgens de kwaliteitsnormen van Opel door diverse productievestigingen van Opel of buitenshuis vervaardigd.

Dus met andere woorden Opel mag ten alle tijde veranderingen zonder inspraak van de klant aanbrengen. Nogal een geluk dat ze geen andere kleur voor mij hebben gekozen, of niet hebben beslist dat een lederen interieur niet bij mijn stijl past. De dealer is wel bereid om persoonlijk een commerciële tussenkomst te bieden van 350 euro. Dit lijkt mij niet correct van Opel t.o.v. zijn dealer. En daarbij 350 euro voor 4 nieuwe banden en velgen van een grotere maat lijkt mij toch wat weinig. of niet ? Ik plaats dit bericht vooral ook om mensen die onlangs ook een nieuwe Astra kochten ( met een Pack waarin 17' banden en velgen vervat zit ) erop attent te maken dat zij ook eens hun bandenmaat controleren. Misschien werden zij ook " bedrogen ". Trouwens is het nog altijd zo dat bij raadpleging van de CONFIGURATOR bij de keuze van ee Pack er nog altijd 17' banden en velgen vervat zit. Dus kan Opel ook niet stellen dat er vanaf de datum na mijn aankoop er algemeen werd beslist om over te schakelen naar een kleinere bandenmaat. Graag jullie advies, meningen en ondervindingen hierover te plaatsen. Wees maar gerust dat deze reacties met plezier zullen overgemaakt worden naar Opel.
      Last edited by mdr3939; 30/10/2013, 10:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
        Hoe recent zijn deze flitspaal gegevens ???
        Van 4 april.
        Deze zijn van 30 september : https://docs.google.com/file/d/0B1gk...it?usp=sharing
        Gewoon dezelfde naam geven.

Comment

Bij de bestelling van mijn nieuwe wagen, Opel Astra J 1.4 Turbo, een drietal maanden terug nam ik er een PACK bij. Deze bevatte ondermeer een lederen interieur, navigatie en 17' inch banden en velgen. Bij afhaling van de wagen zag ik direct dat de verkeerde velgen er op zaten, andere dan besteld. Thuis gekomen, je weet hoe dat gaat met een nieuwe wagen, alles eens bekeken , geprobeerd en gecontroleerd. Bleek dat er niet alleen de verkeerde velgen opzaten, maar ook een andere maat van banden, namelijk 16' ( en dus ook de verkeerde velgenmaat ). Dit gemeld aan mijn dealer die dit zou opnemen met Opel. Gisteren een mailtje teruggekregen van de dealer met het antwoord dat zij van Opel zelf kregen :

De constructeur behoudt zich het recht voor om technische kenmerken, uitrusting en prijs van zijn producten zonder voorafgaande verwittiging te wijzigen. De onderdelen,
          waarmee Opel voertuigen zijn uitgerust, werden volgens de kwaliteitsnormen van Opel door diverse productievestigingen van Opel of buitenshuis vervaardigd.

Dus met andere woorden Opel mag ten alle tijde veranderingen zonder inspraak van de klant aanbrengen. Nogal een geluk dat ze geen andere kleur voor mij hebben gekozen, of niet hebben beslist dat een lederen interieur niet bij mijn stijl past. De dealer is wel bereid om persoonlijk een commerciële tussenkomst te bieden van 350 euro. Dit lijkt mij niet correct van Opel t.o.v. zijn dealer. En daarbij 350 euro voor 4 nieuwe banden en velgen van een grotere maat lijkt mij toch wat weinig. of niet ? Ik plaats dit bericht vooral ook om mensen die onlangs ook een nieuwe Astra kochten ( met een Pack waarin 17' banden en velgen vervat zit ) erop attent te maken dat zij ook eens hun bandenmaat controleren. Misschien werden zij ook " bedrogen ". Trouwens is het nog altijd zo dat bij raadpleging van de CONFIGURATOR bij de keuze van ee Pack er nog altijd 17' banden en velgen vervat zit. Dus kan Opel ook niet stellen dat er vanaf de datum na mijn aankoop er algemeen werd beslist om over te schakelen naar een kleinere bandenmaat. Graag jullie advies, meningen en ondervindingen hierover te plaatsen. Wees maar gerust dat deze reacties met plezier zullen overgemaakt worden naar Opel.
          Uiteraard vind ik dit niet kunnen. Als ik 20 inch bestel moeten er ook 20 inch onder staan anders geef ik mijn bankcheque niet af voor het in orde is.
          Opel heeft inderdaad dat recht maar ik zie dat je één grote fout hebt gemaakt : namelijk die wagen betaald en ermee naar huis gereden.
          Zo ga je rechtstreeks akkoord met de aflevering van de wagen in de staat waarin hij zich bevindt. Ik zou natuurlijk wel, den boel daar op stelten gaan zetten tot ik mijn auto had zoals ik hem heb besteld. Ook op z'n minst zwart op wit laten zien waarom ik maar 350 euro krijg als prijsverschil. En natuurlijk dat bedrag niet aanvaarden maar de velgen eisen die je had besteld. (al moest ik daar elke dag voor terugkomen en iedereen die een verkoper aanspreekt om een auto te kopen mijn verhaal te doen...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
            Uiteraard vind ik dit niet kunnen. Als ik 20 inch bestel moeten er ook 20 inch onder staan anders geef ik mijn bankcheque niet af voor het in orde is.
            Opel heeft inderdaad dat recht maar ik zie dat je één grote fout hebt gemaakt : namelijk die wagen betaald en ermee naar huis gereden.
            Zo ga je rechtstreeks akkoord met de aflevering van de wagen in de staat waarin hij zich bevindt. Ik zou natuurlijk wel, den boel daar op stelten gaan zetten tot ik mijn auto had zoals ik hem heb besteld. Ook op z'n minst zwart op wit laten zien waarom ik maar 350 euro krijg als prijsverschil. En natuurlijk dat bedrag niet aanvaarden maar de velgen eisen die je had besteld. (al moest ik daar elke dag voor terugkomen en iedereen die een verkoper aanspreekt om een auto te kopen mijn verhaal te doen...)
            Ik heb trouwens direct, bij afhaling, gemeld aan de dealer dat het niet de juiste type van velgen waren die erop zaten. Wie, als modale klant, gaat er nu aan denken om de bandenmaat te gaan controleren bij het afhalen van een nieuwe wagen. Je vertrouwt toch van een merk als Opel en de dealer dat alles geleverd wordt zoals gevraagd ( en ook betaald ). Ik ben er vrijwel zeker van dat er nog meer van dergelijke gevallen zullen zijn. Had ik nooit gezien dat er andere velgen op zaten dan had ik zeker wetend er nooit op gelet dat er een andere bandenmaat op zou liggen. Hoevel van de 100 kopers van een nieuwe wagen staan er stil bij welke bandenmaat aangeboden wordt en gaat dit ook daadwerkelijk controleren. Neem nu dat er op die 100 kopers er 30 zijn die hetzelfde voorhebben, dan steekt Opel minumum 10.500 euro in zijn zakken.Bereken op wereldschaal... Trouwens heeft de dealer mij op het moment van de levering beloofd dat zij dit zouden opnemen met Opel. Ik weet van mijn dealer dat deze altijd correct handelt en doet wat die belooft. Ik heb toen ook wel gevraagd of het niet beter zou zijn om de wagen te laten staan, maar nogmaals beloofde de dealer mij dat zij alles zouden doen om deze vergissing recht te zetten, maar als zij al zelf als antwoord enkele zinnetjes uit voorwaarden als antwoord toegestuurd krijgen,...
            Last edited by mdr3939; 30/10/2013, 11:53.

Comment

Van 4 april.
              Deze zijn van 30 september : https://docs.google.com/file/d/0B1gk...it?usp=sharing
              Waar vind jij deze bestanden, kwestie dat ik zelf in de toekomst de recenste kan terugvinden zonder jou hierbij telkens te moeten vragen ??

Comment

• Al gepost in het MIjn Duitse Auto-forum maar zal hier meer succes hebben, denk ik.
                Heb een Astra J ST facelift model. Tijdens het rijden hoor ik een tikkend geluid rechts achter binnenin. Ben zeker dat het van het afdekzeil van de bagageruimte komt. Als ik de houder (die metalen stang achteraan waar het zeil in oprolt) eventjes eruithaal en dan terugplaats, is het voor een tiental minuutjes precies beter, maar daarna komt het terug. Het lijkt wel of het zeil zelf door op en neer te gaan tijdens het rijden voor het getik zorgt.

Ik word er bijna gek van. Iemand die al voorgehad met een Astra J ST (is een facelift model, weet niet of dit er mee te maken heeft, misschien een ander model van afdekzeil tov de eerste versie van de Astra J) ?
                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvho Bekijk Berichten
                  Ik heb net terug gebeld naar de garage. Het zou een fout met de injectoren zijn, er zijn nieuwe besteld die morgen zullen toekomen. Ze wisten nog niet 100% zeker dat het dat was dus hopelijk heb ik mijn Astra morgenavond terug.

Hij was overigens wel vaag aan de telefoon. Als ik hem ga ophalen toch wat meer uitleg vragen hoe dit komt. We hebben op het werk Total tankkaarten dus ik heb altijd al bij hun getankt. Voornamelijk dan langs de autostrade en altijd aan dezelfde pomp vlak bij mijn werk.
                  Om nog even een update te geven van mijn astra.

Ik belde net naar de garage om te weten wanneer hij klaar zou zijn. Ze moesten er nog aan beginnen maar de persoon aan de telefoon wist mij wel te zeggen dat het aan injector 3 ligt die lekt. Deze gaan ze dus vervangen in de hoop dat het daarmee opgelost is. Ik had liever ook gezien dat ze alle 4 vervangen werden maar ja we zien wel. Het kan ook zijn natuurlijk dat het gewoon een fabrieksfout was op die ééne injector.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                    Had ik ook voor een paar weken geleden. Een 60km gereden, warme motor, geen regeneratie. Benzinetank was toen bijna leeg. Op het einde van de rit volgetankt, en daarna werkte het weer.
                    Had nog een rijbereik van meer dan 200km. Vandaag deed hij weer normaal

Comment

Van 4 april.
                      tzal inderdaad ergens van april zijn.

De versie van september geeft wel de snelheid niet aan

Comment

tzal inderdaad ergens van april zijn.

De versie van september geeft wel de snelheid niet aan
                        Ik gebruik die van april nog, en die doen het goed.

Comment

Waar vind jij deze bestanden, kwestie dat ik zelf in de toekomst de recenste kan terugvinden zonder jou hierbij telkens te moeten vragen ??

Comment

Ik gebruik die van april nog, en die doen het goed.
                            Hier ook nog steeds deze van april. Trajectcontroles zitten er al in, de nieuwe flitspalen in Battel worden wel niet aangegeven (en vermoedelijk nog enkele andere maar die heb ik nog niet gevonden).

Mijn start/stop heeft echt kuren, dinsdag werkte het niet, gisteren wel en vandaag weer niet...

Comment

• Als het weer het toestaat dan plaats ik zondag men winterbanden. Temperaturen dalen stilletjes aan. Als ik meteo.be mag geloven dan wordt het binnenkort niet warmer dan 10°C overdag. Toch ook maar wieldoppen ergens gaan bestellen denk ik.
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                Als het weer het toestaat dan plaats ik zondag men winterbanden. Temperaturen dalen stilletjes aan. Als ik meteo.be mag geloven dan wordt het binnenkort niet warmer dan 10°C overdag. Toch ook maar wieldoppen ergens gaan bestellen denk ik.
                                De mijne er vandaag onder gelegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                  Als het weer het toestaat dan plaats ik zondag men winterbanden. Temperaturen dalen stilletjes aan. Als ik meteo.be mag geloven dan wordt het binnenkort niet warmer dan 10°C overdag. Toch ook maar wieldoppen ergens gaan bestellen denk ik.
                                  Waarom wieldoppen?
                                  De stalen velgen zilver (laten) spuiten, en het ziet er veel beter uit dan die stomme deksels.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• @ Polleke 2 ; Hoera eindelijk gelukt , oef, de snelheid op de gereden baan komt er NIET op maar hij verwittigd wel de vaste flitspalen vanop 500 m , hij geeft een geluidsignaal en op het scherm komt er een venster open met een icoon van een camera plus de afstand tot de flitspaal je kan er heus niet naast kijken want je moet op ok drukken om hem weg te doen , dus nogmaals hartstikke bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                      @ Polleke 2 ; Hoera eindelijk gelukt , oef, de snelheid op de gereden baan komt er NIET op maar hij verwittigd wel de vaste flitspalen vanop 500 m , hij geeft een geluidsignaal en op het scherm komt er een venster open met een icoon van een camera plus de afstand tot de flitspaal je kan er heus niet naast kijken want je moet op ok drukken om hem weg te doen , dus nogmaals hartstikke bedankt
                                      Graag gedaan

Comment

• snelheid van die baan komt er inderdaad niet op, maar normaal wel de max snelheid van de flitser.
                                        Je hoeft de melding ook niet weg te klikken, ze gaat vanzelf weg eenmaal je de paal voorbij bent

Comment

snelheid van die baan komt er inderdaad niet op, maar normaal wel de max snelheid van de flitser.
                                          Je hoeft de melding ook niet weg te klikken, ze gaat vanzelf weg eenmaal je de paal voorbij bent
                                          Bij mij komt de snelheid er wel op. Zal er bij gelegenheid eens een pic van plaatsen als voorbeeld.

Comment

Working...
                                          X