Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisterenochtend heb ik een niet zo leuke ervaring gehad met mijn Astra.

Het had heel de avond/nacht geregend en gesneeuwd en ik kom buiten en zie dat de ruiten van Astra volledig openstaan! Ik dacht eerst dat ik per ongeluk op de open knop was blijven duwen op de afstandsbediening maar nee hoor het was al van de avond ervoor want de zetels waren doorweekt, op de deurbekleding stonden dikke druppels water, flessenhouders in de deuren stond water in. Ik dus alles beginnen af te drogen en dan maar naar mijn werk gereden met een dikke badhanddoek op de zetel zodat ik geen natte broek kreeg.

Wat er waarschijnlijk gebeurd is is dat er per ongeluk iets duwde op de afstandsbediening toen ik binnen was, daardoor zijn de ruiten opengegaan en blijven die openstaan. Ik vind het wel een handig systeem voor tijdens de zomer maar aangezien de afstandsbediening bij de Astra heel ver werkt en dus ook van binnenshuis uit wil ik dat systeem liever uitschakelen. In de instellingen is dat niet mogelijk maar door wat opzoekingswerk ben ik te weten gekomen dat je met een op-com kabel je astra kan verbinden met je laptop en zo die instelling kunt aanpassen.

Nu is mijn vraag dus zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort kabels en mij een goede werkende kunnen aanbevelen?

Zou bijvoorbeeld deze werken: http://www.obdshop.nl/obd-2-universe...l#.Uo8ecuKul9c
    Last edited by ; 22/11/2013, 11:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvho Bekijk Berichten
      Gisterenochtend heb ik een niet zo leuke ervaring gehad met mijn Astra.

Het had heel de avond/nacht geregend en gesneeuwd en ik kom buiten en zie dat de ruiten van Astra volledig openstaan! Ik dacht eerst dat ik per ongeluk op de open knop was blijven duwen op de afstandsbediening maar nee hoor het was al van de avond ervoor want de zetels waren doorweekt, op de deurbekleding stonden dikke druppels water, flessenhouders in de deuren stond water in. Ik dus alles beginnen af te drogen en dan maar naar mijn werk gereden met een dikke badhanddoek op de zetel zodat ik geen natte broek kreeg.

Wat er waarschijnlijk gebeurd is is dat er per ongeluk iets duwde op de afstandsbediening toen ik binnen was, daardoor zijn de ruiten opengegaan en blijven die openstaan. Ik vind het wel een handig systeem voor tijdens de zomer maar aangezien de afstandsbediening bij de Astra heel ver werkt en dus ook van binnenshuis uit wil ik dat systeem liever uitschakelen. In de instellingen is dat niet mogelijk maar door wat opzoekingswerk ben ik te weten gekomen dat je met een op-com kabel je astra kan verbinden met je laptop en zo die instelling kunt aanpassen.

Nu is mijn vraag dus zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort kabels en mij een goede werkende kunnen aanbevelen?
      Ik heb deze week hetzelfde voor gehad. Ben er onmiddellijk mee naar de dealer gereden. Hij stond er stomverbaasd naar te kijken...Donderdag moet hij binnen.

Comment

• Pfffft deze morgend wilde ik naar het werk vertrekken en weigerde men Astra dienst. Hij slaagt aan en valt meteen weer uit. Als hij even aanslaat dan draait hij niet op alle 4 cilinders. Ik kan ook geen gas geven. Ik verdenk de gloeibougie's of EGR. Het motormangement lampje (motorblokje) bleef ook branden. Dus ze zijn hem daarnet komen takelen (gelukkig Ethias assistance) en hebben hem naar Garage Barto in Turnhout gebracht. Daar gingen ze proberen er vandaag nog aan te beginnen maar het was 9 van de 10 voor maandag pas. Voorlopig een trage sleur van een Corsa D meegekregen Hij heeft er nu 98554km opstaan.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
          Ik heb deze week hetzelfde voor gehad. Ben er onmiddellijk mee naar de dealer gereden. Hij stond er stomverbaasd naar te kijken...Donderdag moet hij binnen.

Heb dit vd zomer met de Zafira ook meegemaakt, gelukkig was het droog. Had de sleutel in mijn broekzak laten zitten, en terwijl, onbewust, de knop aan het indrukken geweest. Heb nu mijn les geleerd en haal de sleutel steeds uit mijn broekzak. Sindsdien niet meer meegemaakt.
          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
            Heb dit vd zomer met de Zafira ook meegemaakt, gelukkig was het droog. Had de sleutel in mijn broekzak laten zitten, en terwijl, onbewust, de knop aan het indrukken geweest. Heb nu mijn les geleerd en haal de sleutel steeds uit mijn broekzak. Sindsdien niet meer meegemaakt.
            Je moet die knop echt wel een second of 3-4 stevig blijven indrukken voor er iets gebeurd en dan nog helemaal tot de ruiten naar beneden zijn.
            Dus in totaal een 10-tal seconden. Mijn sleutel lag gewoon op zijn plaats op de kast in de garage. Niemand het nergens bewust of per ongeluk op gedrukt.
            Ergens toch een foutje in de software ofzo want ik heb dit verhaal als meermaals gehoord en nu zelf meegemaakt.

Comment

• @Bjorn, lijkt me de gloeibougies. De mijne zijn reeds op 57.000km vervangen. De garagist zei dat die motoren 1.7 Isuzu's er voor gekend waren. Is niet de grote kost, was in totaal 260 euro als ik mij goed herinner.

Comment

Je moet die knop echt wel een second of 3-4 stevig blijven indrukken voor er iets gebeurd en dan nog helemaal tot de ruiten naar beneden zijn.
                Dus in totaal een 10-tal seconden. Mijn sleutel lag gewoon op zijn plaats op de kast in de garage. Niemand het nergens bewust of per ongeluk op gedrukt.
                Ergens toch een foutje in de software ofzo want ik heb dit verhaal als meermaals gehoord en nu zelf meegemaakt.
                Ik heb die odb kabel besteld en ga die functie gewoon uitschakelen, dan kan ik ook tevens die standaard eco modus bij het starten afzetten.

Koste maar € 25 incl verzendkosten.

Comment

• Garage heeft net gebeld en ik mag em sebiet al gaan halen se. Twas gelijk ik dacht. EGR-klep die naar de eeuwige jachtvelden is gegaan. Om 17.30 is em klaar. EGR klep komt op 225€ BTW Incl. en dan nog werkuren en men vervangwagentje. Ben blij dat het dat maar is en geen defecte injectoren ofzo.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Hij staat weer op de oprit . Factuur bedraagt 302€ dus dat is zeker ne meevaller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvho Bekijk Berichten
                      Ik heb die odb kabel besteld en ga die functie gewoon uitschakelen, dan kan ik ook tevens die standaard eco modus bij het starten afzetten.

Koste maar € 25 incl verzendkosten.
                      Heb je hier dan geen opel software voor nodig?

Comment

Oei, dat is een ander verhaal natuurlijk, idd een software-probleem dan. Bij mij was het wel degelijk van onbewust op de knop te duwen.
                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Zolang het maar regen is, voor hetzelfde geld zit er ene in je wagen en ben je vanalles kwijt.
                          Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet ambetant is, om van de gevolgschade maar te zwijgen.

Comment

• Vorige week winterbanden geplaatst, viel bij het tanken op dat het verbruik van 5,2 L gezakt is naar 4,8 L/100 km. Dacht eerst dat de auto zuiniger was met de winterbanden tot mij opviel dat de afstand naar het werk met de winterbanden (16 inch) korter was dan met zomerbanden(17 inch). Bij het nameten van de diameter is het inderdaad zo dat de winterbanden +- 1cm groter is dan de zomerbanden. Bij controle met de gps is er ook een afwijking van snelheid .
                            Last edited by ; 23/11/2013, 20:57.

Comment

• Banden mogen +1.5% en -2% afwijken van de maten die op uwe COC beschreven staan. Dan vallen deze binnen de wettelijke normen qua afwijking. Welke maat heb je eronder liggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                Vandaag brief gekregen van Opel ivm terugroepactie code 13-R-029, ivm vervanging waterpomp. Deze zou voor een oververhitting van de motor kunnen zorgen. Er zou een nieuwer model gestoken worden.
                                1.7 CDTI ecoflex FL model
                                Mijn wagen ook een 1.7 CDTI ecoflex facelift model, vorige week maandag in onderhoud voor 60.000 km, hebben ze inderdaad ook iets veranderd voor de waterpomp. Ze hadden nieuwe software geüpdatet aangezien deze waterpomp elektronisch gestuurd is.

Verder geen greintje aan de wagen: is nu 1 jaar geworden sinds 10 november.
                                Mijn Duitse auto (2013 Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI EcoFLEX Cosmo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                  Banden mogen +1.5% en -2% afwijken van de maten die op uwe COC beschreven staan. Dan vallen deze binnen de wettelijke normen qua afwijking. Welke maat heb je eronder liggen?
                                  Ik begin daar de laatste tijd meer en meer aan te twijfelen, aan die afwijkingsregel.
                                  Als ik via een bepaalde site de afwijking van de band die ik zou willen bereken ten opzichte van de band ie ik standaard heb, dan ligt dat binnen die tolerantie.
                                  Als ik dan beide banden ingeef op de site van Goca, dan mag die band volgens hun site eigenlijk niet.
                                  Een andere band die dan weer niet voldoet aan die afwijkingsregel, die mag dan weer wel volgens de site van Goca
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                    Banden mogen +1.5% en -2% afwijken van de maten die op uwe COC beschreven staan. Dan vallen deze binnen de wettelijke normen qua afwijking. Welke maat heb je eronder liggen?
                                    Zomer: 215/50R17
                                    Winter: 205/60R16

Comment

• Ik heb ook 205/60-16 als winterband en deze staan op de COC. Ik heb idd ook een lichte afwijking in vergelijking met men zomerbanden (225/55-17). Maar niet extreem. Wel is hij vééééééééél vlotter op zen winterbanden

Comment

• Met de koudere dagen heb ik de indruk dat de automatisch klimaatregeling niet goed werkt: dagelijks doe ik minimaal 2 ritten van ongeveer een uur, meestal op de autosnelweg.
                                        De eerste km's voel je de wagen goed opwarmen, maar na zo'n 30 km met de beide zone's op 22 graden vind ik het toch wel frisjes worden in de wagen, ook komt er licht koude lucht uit de roosters.
                                        Een betere temperatuur krijg ik op 25, maar dan soms ook weer frisjes. 26 graden is dan weer altijd warm..

Vorig jaar reed ik met een Volvo C30 en daar was 22 graden ideaal zowel zomers als winters.

Ook iemand deze ervaring?
                                        Mijn Duitse auto (2013 Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI EcoFLEX Cosmo)

Comment

• Is mij ook al opgevallen. In mijn Toyota stond dat altijd op 20°C, nu normaal op 21°C maar regelmatig moet ik het verhogen naar 23-24°C omdat hij koud blaast.

Comment

Working...
                                          X